R9 290 overclock, nu telkens zwart beeld na laden catalyst

Pagina: 1
Acties:

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 20:46

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
hallo,

gisteren was dus gta v uitgekomen, dus ik het spel opgestart en even gespeeld. toen zag ik dat er soms framedrops waren naar 20fps. dus ik dacht dan overclock ik mijn 290 wat hoger. :)

dus ik alt+tab, afterburner opgestart en de clocks wat hoger gezet + power limit +50%. hierna weer alt+tab naar gta v en hierna begon ik gelijk groene strepen in beeld te zien voor 5-10sec. hierna kreeg ik zwart beeld en liep het systeem vast. |:(

dus ik mijn pc gereset, windows laad gewoon. alleen wanneer hij net de catalyst drivers etc heeft geladen krijg ik een paar seconden hierna direct zwart beeld en een paar seconden later loopt mijn systeem vast.

zijn de overclock settings ergens bewaard gebleven zodat hij bij het opstarten telkens de overclock settings weer applied en daarom vast loopt? :?

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat ligt er aan hoe je het hebt ingesteld. Linksonder MSI afterburner is een functie genaam 'Apply overclocking at system startup'. Kun je denk ik voorkomen door Windows even op te starten in safemode.

Verder vraag ik me af of +50% powerlimit niet erg veel is voor 'clocks wat hoger gezet'. Hoe kom je aan deze +50%? Overigens moet je een overclock altijd in kleine stapjes doen en goed testen met bijvoorbeeld Unigine Heaven. Ik mag hopen dat je nu niet je videokaart naar de filistijnen hebt geholpen...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01 23:45
SerSam1 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:15:
[...]
en de clocks wat hoger gezet
[...]
Wat versta jij onder iets hoger? >:)

De stock values van jouw kaart zijn:
  • Core clock: 1000 MHz
  • Memory clock: 1300 MHz
Op welke heb je deze geplaatst? En heb je het voltage ook aaangepast?

Die "groene strepen" die je trouwens zag waren artifacts en wijzen erop dat je OC onstabiel is. Neem gerust eens een kijkje in het Algemeen GPU Overclock Topic #1. Daar worden namelijk vele zaken opgehelderd.

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
ik had de settings van deze link overgenomen. een maand eerder had ik dit ook al geprobeerd en draaide het zonder enige problemen met deze overclock.

het probleem in safe mode is dat ik geen enkel programma kan opstarten of uninstallen aangezien de installer service niet werkt in safe mode.

verder had ik de fan ook sneller ingesteld dus erg warm is de kaart niet geworden

*aan de voltage instellingen heb ik niet gezeten aangezien ik dat niet vertrouwde*

http://www.hardocp.com/ar...ard_review/3#.VS4gypPw8qQ

[ Voor 7% gewijzigd door SerSam1 op 15-04-2015 10:32 ]

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je kan toch naar C:\Program Files (x86)\MSI afterburner\ gaan en dan bijvoorbeeld MSIafterburner.exe even veranderen naar een andere naam ;-). Dan start het niet meer op en kun je hem daarna in normale mode unistallen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Mick1990 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:34:
Je kan toch naar C:\Program Files (x86)\MSI afterburner\ gaan en dan bijvoorbeeld MSIafterburner.exe even veranderen naar een andere naam ;-). Dan start het niet meer op en kun je hem daarna in normale mode unistallen.
het rare is dat ik afterburner niet heb ingesteld om op te starten tijdens het booten van windows......

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:06

Nemesizz

Untouchable

SerSam1 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:28:

het probleem in safe mode is dat ik geen enkel programma kan opstarten of uninstallen aangezien de installer service niet werkt in safe mode.
Wel 'run as administrator' gedaan?
Want normaal gesproken kun je wel dingen in- of uninstallen in safe-mode, daar is het immers ook voor om problemen op te lossen.

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Nemesizz schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:48:
[...]

Wel 'run as administrator' gedaan?
Want normaal gesproken kun je wel dingen in- of uninstallen in safe-mode, daar is het immers ook voor om problemen op te lossen.
het is me wel gelukt op de service op te starten door middel van een speciale reg key in te vullen in cmd zodat je de service manual kan opstarten. ik heb afterburner al verwijderd maar catalyst lukte niet aangezien ik dan een error kreeg dat hij de drivers niet kon vinden.

*hierna niet meer windows normaal opgestart aangezien ik teveel stress kreeg en maar naar bed ben gegaan, later op de dag probeer ik windows weer normaal op te starten en kijken of het probleem weg is*

[ Voor 15% gewijzigd door SerSam1 op 15-04-2015 10:55 ]

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
het is opgelost, nadat ik afterburner had verwijderd in safe mode was het probleem weg. heb gelijk ook de nieuwe beta drivers die special voor gta v zijn geinstalleerd. de framedrops zijn gelijk verdwenen :)
Pagina: 1