Toon posts:

Tweakers.net laad veel sneller met een adblocker.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gemerkt dat op mijn wat oudere laptop tweakers.net veel sneller laad als ik een spam en adblocker gebruik. Het ziet er naar uit dat al die ongewenste reclame de boel stevig vertraagd, en dat dit goed te merken is op een wat langzamere pc met langzamer internet.

Kortom advies met oudere hardware gebruik zeker een spam en advertentie blocker.

Ik hoop hiermee wellicht een paar mensen met wat oudere hardware geholpen te hebben.
Ondertaand een grafiek, waarin duidelijk te zien is dat zonder spam/adware blocker het niet te doen is.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/304909/20150414113751.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lees dit eens: Je blokkeert onze banners.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Wel, als ik benzine ga tanken ben ik ook sneller klaar als ik niet betaal..
Ik snap niet zo goed waar je heen wil? Dit moet ook bekostigt worden, met abbonnees en helaas met langzame reclame banners.

En daarbij las ik ergens in een reactie dat al de banners pas wordt geladen als de rest van de site er al is. Dus heb ook beetje mijn twijfels bij jouw "twekaers" test.

[ Voor 29% gewijzigd door MB113 op 14-04-2015 23:47 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Ik heb wel het idee dat de advertenties die getoond worden op diverse sites wel steeds meer resources gaan gebruiken en dus de snelheid van de site nadelig beïnvloeden zonder dat er extra informatie getoond worden, of dit nou komt omdat er meer getracked word of wat anders weet ik niet. De site waar ik dat het meeste merk is nu.nl (maar die heeft wel wat meer probleempjes :x) die word ieder jaar weer langzamer zonder dat er op het zicht wat aan de site veranderd behalve meer advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, dat adblockers je internetervaring in veel gevallen versnellen is niks nieuws. Een goede site (waaronder Tweakers) zal er wel voor zorgen dat ads zo veel mogelijk asynchroon ingeladen worden zodat je éérst de content ziet en pas daarna de pagina uitgebreid wordt met ads.

Verder vind ik het wel enigszins flauw dat je op de site waarvan je gratis content afneemt mensen loopt te adviseren om vooral hun banners te gaan blokkeren. Maak dan ofwel geen gebruik van de site, of neem voor €1,25 per maand een abonnementje waarmee de banners aan de serverkant uitgezet worden. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NMe schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:57:
Een goede site (waaronder Tweakers) zal er wel voor zorgen dat ads zo veel mogelijk asynchroon ingeladen worden zodat je éérst de content ziet en pas daarna de pagina uitgebreid wordt met ads.
Helaas krijg je dan dit soort geintjes: Banner bovenkant forum laad te langzaam
Helaas komt het echter gigantisch vaak voor dat net op het moment dat ik bookmarks aan wil klikken er een smalle reclame banner bovenin in beeld plopt. Daardoor klik ik niet meer op de gewenste tab, maar op de banner.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En toch zal niemand zeggen dat hij liever vijf seconden langer op zijn pageload wil wachten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 15-04-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17

Speedmaster

Make my day...

Even los van de discussie over wel of niet een adblocker. Mijn ervaring van een paar weken terug. Ergens gedurende de nacht was er een storing op het KPN/Telfort netwerk waardoor er geen verbinding mogelijk was met de Google servers. Kreeg hier op tweakers de bovengenoemde melding, echter het resultaat was wel dat ALLE sites met ads van google nu ineens heel snel laadde. Zo snel dat het mij echt werkelijk opviel. Helaas heb ik maar een uur van deze storing mogen genieten maar het was wel een bijzondere ervaring.

Conclusie/Vraag:
Wat kan Tweakers doen om te zorgen dat de eigen site net zo snel wordt met ads van Google als ik ervaren heb tijdens de storing en, zoals terecht hierboven genoemd, met een adblocker dus wel snel kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
of neem voor €1,25 per maand een abonnementje waarmee de banners aan de serverkant uitgezet worden. ;)
Dan heeft je adblocker het nog het minst druk, en dan is Tweakers pas echt razendsnel. Weet ik uit ervaring. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Speedmaster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:05:
Conclusie/Vraag:
Wat kan Tweakers doen om te zorgen dat de eigen site net zo snel wordt met ads van Google als ik ervaren heb tijdens de storing en, zoals terecht hierboven genoemd, met een adblocker dus wel snel kan laden.
Weinig tot niks meer dan het nu al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

NMe schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:07:
[...]

Weinig tot niks meer dan het nu al doet.
Eigenlijk gewoon jammer, staat er een bloedsnelle omgeving, zit de beperking bij een externe "partner".
Wellicht iets om te kijken of die externe "partner" zijn zaakjes beter op orde kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verder vind ik het wel enigszins flauw dat je op de site waarvan je gratis content afneemt mensen loopt te adviseren om vooral hun banners te gaan blokkeren.
Dit argument komt telkens weer opnieuw langs, maar in het geval van een forum vind ik dat toch een vreemde gedachte. Een forum wordt namelijk gevuld met user-generated content: wij als Tweakers, verzorgen zelf de content op het forum.

Ik vind het krom dat je voorstelt dat de users daar dan zelf ook nog eens voor moeten gaan betalen. Nu heb je wel serverkosten maar die zijn vast ook weer niet zo hoog dat het €1,25 per maand per user rechtvaardigt.

Ik weet dat ik de zoveelste ben die dit zegt, maar ik vind er erg jammer dat Tweakers steeds commerciëler wordt. Ik denk niet dat dat een goede tactiek is om een community bij elkaar te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 15-04-2015 00:16 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Speedmaster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:11:
[...]

Eigenlijk gewoon jammer, staat er een bloedsnelle omgeving, zit de beperking bij een externe "partner".
Wellicht iets om te kijken of die externe "partner" zijn zaakjes beter op orde kan brengen.
Want Google (DoubleClick, Analytics, AdSense) zal inderdaad luisteren naar de klachten van een kleine speler als Tweakers...? :P

Daarnaast: dat het traag laadt wil niet zeggen dat ze het slecht doen. Google Maps heeft ook enkele seconden nodig om helemaal te laden, maar dat wil nog niet zeggen dat het een slechte dienst is en het wil evenmin zeggen dat het veel sneller kán. En als dat wel kon dan is de kans groot dat Google het zélf allang versneld zou hebben, want hun eigen search engine kijkt ook heel goed naar de laadtijd van de pagina...
Compizfox schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:12:
[...]

Ik vind het krom dat je voorstelt dat de users daar dan zelf ook nog eens voor moeten gaan betalen. Nu heb je wel serverkosten maar die zijn vast ook weer niet zo hoog dat het €1,25 per maand per user rechtvaardigt...
Oh, vertel. Wat denk je dat die servers kosten? En de mensen die ze moeten onderhouden? Kunnen die jouw zelfgemaakte content eten? Verder heeft de TS het helemaal niet over het forum, want op het forum staan amper tot geen ads.

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 15-04-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Dit argument komt telkens weer opnieuw langs, maar in het geval van een forum vind ik dat toch een vreemde gedachte. Een forum wordt namelijk gevuld met user-generated content: wij als Tweakers, verzorgen zelf de content op het forum.

Ik vind het krom dat je voorstelt dat de users daar dan zelf ook nog eens voor moeten gaan betalen...
Precies, en als ik in een draad over een Acer laptop zit hoef ik niet mijn hele scherm gevuld te zien met een geweldige Lenovo aanbieding die ik niet kan laten liggen.

Ik spendeer achterlijke hoeveelheden tijd op Gathering.Tweakers en van dat soort mensen zijn er hier nog meer dan genoeg, ook mensen die nog veel toegeweider (woord bestaat niet?) zijn aan het helpen van mensen. Om dan te gaan betalen om mijn kennis te delen? Nee, het spijt me...

Het is dat ik het jullie gun en veel aan deze site heb, maar anders had er gewoon 24/7 een AdBlocker op Tweakers.net gestaan :)
NMe schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:14:
[...]

Want Google (DoubleClick, Analytics, AdSense) zal inderdaad luisteren naar de klachten van een kleine speler als Tweakers...? :P

Daarnaast: dat het traag laadt wil niet zeggen dat ze het slecht doen. Google Maps heeft ook enkele seconden nodig om helemaal te laden, maar dat wil nog niet zeggen dat het een slechte dienst is en het wil evenmin zeggen dat het veel sneller kán. En als dat wel kon dan is de kans groot dat Google het zélf allang versneld zou hebben, want hun eigen search engine kijkt ook heel goed naar de laadtijd van de pagina...

[...]

Oh, vertel. Wat denk je dat die servers kosten? En de mensen die ze moeten onderhouden? Kunnen die jouw zelfgemaakte content eten? Verder heeft de TS het helemaal niet over het forum, want op het forum staan amper tot geen ads.
Dan word het misschien wel eens heel erg hoog tijd dat Google dit wel gaat doen, zij halen veruit de meeste omzet uit advertenties en ik als YouTube content creator krijg ook 0,0 support wat mij ronduit furieus kan maken, maar niet geschoten is altijd mis. Kunnen de Ads niet van een "lokale" Nederlandse server geladen worden i.p.v. Timboektoe?

[ Voor 37% gewijzigd door Kuusj op 15-04-2015 00:19 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kuusj98 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:15:
[...]

Ik spendeer achterlijke hoeveelheden tijd op Gathering.Tweakers en van dat soort mensen zijn er hier nog meer dan genoeg, ook mensen die nog veel toegeweider (woord bestaat niet?) zijn aan het helpen van mensen. Om dan te gaan betalen om mijn kennis te delen? Nee, het spijt me...
Daarom hoef je ook niet te betalen en is er de optie om in plaats daarvan banners te bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

[...]

Ik vind het krom dat je voorstelt dat de users daar dan zelf ook nog eens voor moeten gaan betalen. Nu heb je wel serverkosten maar die zijn vast ook weer niet zo hoog dat het €1,25 per maand per user rechtvaardigt...
Heb jij zoveel last van reclame op het forum gedeelte? Er is in mijn beleving veel minder reclame in het gathering. gedeelte dan op de frontpage/ de rest van de site.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Ik heb al jullie persoonlijke berichtjes gelezen, mijn antwoord daarop is...
Misschien is ads tonen niet de juiste verdien model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MB113 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:19:
[...]

Heb jij zoveel last van reclame op het forum gedeelte? Er is in mijn beleving veel minder reclame in het gathering. gedeelte dan op de frontpage/ de rest van de site.
Dit zou kunnen kloppen, maar dan nog, als ik Tweakers.net intik in mijn mooie zoekbalk krijg ik opeens een full-screen Ad van een of ander onnozel online-spel (denk maar aan die onmogelijk irritante TV-reclame's) in beeld en dan duurt het laden inderdaad een stuk langer, ook verspringt alles 3x waardoor ik vaak op de verkeerde knop duw (toevallig de banner) en dat wekt ook irritatie op.

Ik weet het, ik ben snel geïrriteerd, maar ik ben vast niet de enige die het zo ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18
Als je laptop er 12 seconden over doet om een pagina te laden zal je algehele internet ervaring ook wel niet geweldig zijn. Tijd dus voor een upgrade! :P

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Op de hoofdpagina vind ik dat je inderdaad 'betaalt' d.m.v. banners.

Maar op het forum is dat ridicuul; jullie verdienen aan de kennis en toewijding van de community.

Waarom kunnen banners op het forum niet afgekocht worden met Karma? Moeten actieve gebruikers betalen om advies te komen geven? Om vragen te beantwoorden van andere gebruikers?

De community is jullie product. Behandel het ook eens zo.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:26:
Als je laptop er 12 seconden over doet om een pagina te laden zal je algehele internet ervaring ook wel niet geweldig zijn. Tijd dus voor een upgrade! :P
Tijd dus voor een upgrade, sja voor ouders die een website hebben waar ze €1,25 per user vragen is dat geen probleem. Niet iedereen groeit op met de mogelijkheid elke paar jaar een nieuwe laptop te kopen.
Meeste pagina`s werken probleem loos, maar tweakers is gewoon traag als ik er kom, de adblocer helpt dan een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

ChojinZ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:26:
Dat is natuurlijk ook een zeer valide punt, en voor die keuze is de GoT community er om zulke vragen (dus, wat moet ik hebben etc.) met goede onderbouwing en zelf-onderzoek vanuit jou kant te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:23:
Hallo Tweakers,
Ik heb al jullie persoonlijke berichtjes gelezen, mijn antwoord daarop is...
Misschien is ads tonen niet de juiste verdien model.
Misschien niet, nee. Welk gouden idee heb jij? Want zeggen dat iets geen goed verdienmodel is, is natuurlijk wel erg makkelijk als je vervolgens niet met alternatieven komt die het verloren geld alsnog in het laatje brengen. De redactie, developers en andere betaalde medewerkers van de site vinden het vast óók fijn als er dagelijks brood op tafel staat.
link0007 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:29:
Maar op het forum is dat ridicuul; jullie verdienen aan de kennis en toewijding van de community.
Kunnen de mensen die fulltime voor de site werken jouw posts eten?

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 15-04-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:30:
[...]

Misschien niet, nee. Welk gouden idee heb jij? Want zeggen dat iets geen goed verdienmodel is..
"Misschien is ads tonen niet de juiste verdien model".

Misschien wel misschien niet, misschien hadden jullie een Bitcoin farm er naast moeten beginnen of sponsors vragen of wellicht bezoekers lastig vallen met vervelende ads die de boel ook nog ernstig vertragen..

Figure out..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je hoeft hier niet te komen hoor, niemand verplicht je.
Figure out...

[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 15-04-2015 00:36 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:35:
Je hoeft hier niet te komen hoor, niemand verplicht je.
Zeg jij dat ook tegen asiel zoekers? Kom op man niet zo kortzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:36:
[...]

Ah, irrelevante dingen aanhalen is altijd een sterk argument.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heren heren, ik snap het probleem niet?
Wat Tweakers het liefst ziet, is dat je al die dingen wel toestaat. ;) Als je dat absoluut niet wil, zijn we niet boos, hooguit teleurgesteld. Maar dan zal je wel moeten leren leven met de gele balk.
Precies, dus als jij graag een adblocker wil, prima. Echter steun je deze website (en de crew er achter) niet. "Ze" worden niet boos, je krijgt geen ban, alleen een gele balk. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Frozen op 15-04-2015 00:38 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:29:
[...]

Tijd dus voor een upgrade, sja voor ouders die een website hebben waar ze €1,25 per user vragen is dat geen probleem. Niet iedereen groeit op met de mogelijkheid elke paar jaar een nieuwe laptop te kopen.
Misschien wat minder geld uitgeven aan wifi ontvangst en wat meer aan je laptop?
[WiFi] Goed ontvangst maar slechte doorvoer snelheid op WiFi
;)
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:29:
[...]

Meeste pagina`s werken probleem loos, maar tweakers is gewoon traag als ik er kom, de adblocer helpt dan een boel.
Vind ik lastig om aan te nemen. Ik bekijk Tweakers/GoT op diverse hardware devices (waaronder een oude asus netbook ) en op geen enkel device duurt het bij mij 12 seconden. Ondanks de ads vind ik tweakers best rap.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:36:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik jouw reactie in dit topic aardig kortzichtig, wel klagen maar niet constructief meedenken om te kijken of er een passende oplossing is. Kijkend naar Tweakers als bedrijf denk ik dat ze alles uit de kast halen om te zorgen voor een optimale gebruikerservaring. Dat dit betekend dat er op sommige punten concessies gedaan moeten worden is helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frozen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:37:
Heren heren, ik snap het probleem niet?

[...]

Precies, dus als jij graag een adblocker wil, prima.
Thanks!
Echter steun je deze website (en de crew er achter) niet.
Ik hoopte op een betere oplossing hier te krijgen door een topic te openen, en een feedback te geven, JUIST voor deze site maar helaas :|

De bedoeling was gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
NMe schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:30:
[...]
De redactie, developers en andere betaalde medewerkers van de site vinden het vast óók fijn als er dagelijks brood op tafel staat.
Zit hier niet het grote pijnpunt al jarenlang voor veel bezoekers?
Waarom moeten al die mensen betaald worden? Waarom had het geen hobby-site kunnen blijven?

Ik weet het antwoord wel, maar ik vermoed dat hier het grote pijnpunt zit voor een aantal mensen, zeg een gemiddeld salaris van 30k, dan moet je met 8 man toch al 240k op jaarbasis binnenhalen enkel om de salarissen te betalen

Servers etc zijn gewoon minieme kosten in het hele verhaal, ik denk dat zomaar 70%+ van de kosten in het personeel zit.
En zeker als je dan nog eens naar het forum kijkt (waar ik vermoed 90%+ van de mods onbetaald het werk doet) dan krijg je als forumliefhebber al heel snel een krom gevoel van waarom zijn al die banners nodig...

Alleen het probleem is dat de site uit alle onderdelen bestaat en je het forum niet zomaar kan afsplitsen.
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:34:
[...]
Laten we beginnen met dat ik zei "Misschien is ads tonen niet de juiste verdien model".

Misschien wel misschien niet, misschien hadden jullie een Bitcoin farm er naast moeten beginnen of sponsors vragen of wellicht bezoekers lastig vallen met vervelende ads die de boel ook nog ernstig vertragen..

Figure out..
Sponsors vragen doen ze al via de abbo's, maarja schijnbaar wil jij dat ook niet doen.
Dus hoe stel jij concreet voor dat de kosten voor t.net die jij maakt bij jou verrekend worden als het niet met ads kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

NMe schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:14:
[...]

Oh, vertel. Wat denk je dat die servers kosten? En de mensen die ze moeten onderhouden? Kunnen die jouw zelfgemaakte content eten?
Je hoeft niet zo cynisch te doen hoor...

Tweakers heeft gewoon een community nodig en die trek je niet aan met felle knipperende banners of subscriptions. link0007 legt het nog iets beter uit dan ik dat deed.
Verder heeft de TS het helemaal niet over het forum, want op het forum staan amper tot geen ads.
Sorry, dit wist ik niet. Ik heb standaard overal een adblocker aanstaan (puur omdat ik ads vervelend vind, en omdat ik vind dat ik zelf mag bepalen hoe mijn browser een website weergeeft). Ik doe normaal gesproken niet aan uitzonderingen, tenzij de ads bescheiden en niet-intrusive zijn (zie bijvoorbeeld die op Reddit). Op Tweakers kun je echter niet echt spreken van 'bescheiden' ads: ik sta echt niet te wachten op die bewegende onzin.

Ik zie inderdaad dat het op gathering.tweakers.net erg meevalt, dus ik heb m'n adblocker speciaal voor jullie hier uitgezet :) Niet dat dat veel uitmaakt, want ads die er niet zijn block ik ook niet, maar zo ben ik in elk geval van de gele banner af ;)

Iets anders: hoe zit het eigenlijk met gebruikers die Flash uit hebben staan? Krijgen die ook een gele banner? Just curious.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 15-04-2015 00:55 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Gomez12 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:45:
[...]

Zit hier niet het grote pijnpunt al jarenlang voor veel bezoekers?
Waarom moeten al die mensen betaald worden? Waarom had het geen hobby-site kunnen blijven?

Ik weet het antwoord wel, maar ik vermoed dat hier het grote pijnpunt zit voor een aantal mensen, zeg een gemiddeld salaris van 30k, dan moet je met 8 man toch al 240k op jaarbasis binnenhalen enkel om de salarissen te betalen

Servers etc zijn gewoon minieme kosten in het hele verhaal, ik denk dat zomaar 70%+ van de kosten in het personeel zit.
En zeker als je dan nog eens naar het forum kijkt (waar ik vermoed 90%+ van de mods onbetaald het werk doet) dan krijg je als forumliefhebber al heel snel een krom gevoel van waarom zijn al die banners nodig...

Alleen het probleem is dat de site uit alle onderdelen bestaat en je het forum niet zomaar kan afsplitsen.
De combinatie van het forum, nieuws, reviews en pricewatch maken deze website zo sterk. Afsplitsen zou hem denk ik niet gaan worden. Auto's van de zaak voor:
Sommige verkopers en redacteuren hebben een telefoon van de zaak, omdat dat nu eenmaal handig is, en enkele devvers van het eerste uur hebben (via verworven recht) een lease-auto. Daarnaast hebben de uitgever, marketingmanager, salesmanager en hoofdredacteur een auto van de zaak als secundaire arbeidsvoorwaarde. Voor de uitoefening van hun werk hebben tot slot de twee buitendienstverkopers (de verkopers met de grootste klanten en evenredige omzettargets) een auto van de zaak.
Aangezien ik nog nooit heb gewerkt en nog nooit met arbeidsvoorwaarden bezig ben geweest, snap ik je gevoel wel, maar onder de streep zijn we toch allemaal blij dat deze website bestaat. Zo erg irritant vind ik de manieren hoe tweakers adverteert helemaal niet. De "acties" zijn altijd erg leuk en goed opgezet, de reclame is soms nuttig en ja... Ik persoonlijk voel me hier wel op mijn gemak. Het is dus niet altijd "klus heeft het gedaan". :)

Natuurlijk zijn er verbeterpunten maar daar kan je beter voor naar de meeting gaan: Tweakers feedback sessie.

[ Voor 28% gewijzigd door Frozen op 15-04-2015 01:05 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 15 april 2015 @ 00:48:
[...]

Je hoeft niet zo cynisch te doen hoor...

Tweakers heeft gewoon een community nodig en die trek je niet aan met felle knipperende banners of subscriptions. link0007 legt het nog iets beter uit dan ik dat deed.

[...]

Sorry, dit wist ik niet. Ik heb standaard overal een adblocker aanstaan (puur omdat ik ads vervelend vind, en omdat ik vind dat ik zelf mag bepalen hoe mijn browser een website weergeeft). Ik doe normaal gesproken niet aan uitzonderingen, tenzij de ads bescheiden en niet-intrusive zijn (zie bijvoorbeeld die op Reddit). Op Tweakers kun je echter niet echt spreken van 'bescheiden' ads: ik sta echt niet te wachten op die bewegende onzin.

Ik zie inderdaad dat het op gathering.tweakers.net erg meevalt, dus ik heb m'n adblocker speciaal voor jullie hier uitgezet :) Niet dat dat veel uitmaakt, want ads die er niet zijn block ik ook niet, maar zo ben ik in elk geval van de gele banner af ;)

Iets anders: hoe zit het eigenlijk met gebruikers die Flash uit hebben staan? Krijgen die ook een gele banner? Just curious.
"Zo beste bakker, omdat ik erachter kwam dat uw broden maar €1 per stuk zijn heb ik besloten speciaal bij u niet langer te jatten. Goed van mij hè?"

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Datafeest schreef op woensdag 15 april 2015 @ 06:57:
[...]

"Zo beste bakker, omdat ik erachter kwam dat uw broden maar €1 per stuk zijn heb ik besloten speciaal bij u niet langer te jatten. Goed van mij hè?"
Die vergelijking slaat kant nog wal. Een brood heb je nodig, een website niet.
Ik stond begin dit jaar er nog aan te denken om maar een abbo te nemen, echter bleek dat ze rare dingen gingen doen zoals hogere winkansen bij deelnamen was ik er snel klaar mee.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik snap werkelijk niet waarom mensen klagen over reclame-uitingen op een gratis website. Ook al ben je zelf een van de leveranciers van content, je neemt nog altijd functionaliteit en content af van anderen. Daarnaast bestaan de systemen die de content en functionaliteit aanbieden niet uit lucht en kost het stroom en koeling om ze te laten werken. Ook de Internetverbinding is noodzakelijk om toegang te krijgen tot de site. Ook die is niet gratis.

De beheerders die de boel onderhouden , de devvers die de site ontwerpen en laten werken zijn ook niet gratis. Als het een hobbysite was, dan had je waarschijnlijk niet de functionaliteit die je nu hebt op Tweakers.

De discussie is zo vaak gevoerd, zie ook Je blokkeert onze banners

Gezien dit een discussie is over Tweakers, vind ik Internetproviders en Hosting niet de juiste plek.

Dit topic gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.