Hallo allemaal,
Aangezien ik binnenkort meer vrije tijd heb en eigenlijk al tijden een beetje aanklooi met oude niet fijn werkende systemen ben ik van plan een nieuw systeem aan te schaffen. Echter ben ik geen groot expert op dit gebied en zou wat laatste input erg welkom zijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan het systeem te gaan gebruiken voor games. Het kastje hoeft echt geen Crysis op 4K te trekken, maar wil toch wel veel spellen op medium-high 1080p kunnen spelen. Verder wil ik de mogelijkheid hebben om programma's als Sony Vegas Pro te draaien. Enige toekomstbestendigheid is ook wel fijn, ookal begrijp ik dat dat lastig te doen is met een beperkt budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn huidige selectie zat inclusief verzendkosten net onder de €800, dit leek me wel een aardig bedrag. Maximaal €750-€800 dus, inclusief verzending, exclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, helaas helemaal niets. Ik heb hier nog wel een oude voeding en sterk verouderde GPU/CPU liggen, maar ik was niet van plan dit nog te gaan gebruiken. Randapparatuur heb ik uiteraard nog wel liggen, verder alles graag nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik zelf al gevonden:
Bestelling bij bv. Azerty levert een totaal van rond de €790 op.
Edit: Heeft iemand ervaring met bouwen in de Bitfenix kast? Zijn er genoeg fans meegeleverd?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia hebben een sterkte voorkeur. Ik heb in het verleden vrij matige ervaringen gehad met AMD GPU's vooral. Qua CPU nooit echt AMD gehad, maar het stroomverbruik en dergelijke van Intel spreken me meer aan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven te zien is ga ik voor een mATX case en moederbord. Als er nog een mATX kast beschikbaar is die nog compacter is sta ik uiteraard open voor suggesties
. Verder focus ik me vooral op stilte en stroomverbruik. Koeling is een wat mindere zorg.
Ga je overklokken?
Nee
Overig:
Aangezien ik binnenkort meer vrije tijd heb en eigenlijk al tijden een beetje aanklooi met oude niet fijn werkende systemen ben ik van plan een nieuw systeem aan te schaffen. Echter ben ik geen groot expert op dit gebied en zou wat laatste input erg welkom zijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan het systeem te gaan gebruiken voor games. Het kastje hoeft echt geen Crysis op 4K te trekken, maar wil toch wel veel spellen op medium-high 1080p kunnen spelen. Verder wil ik de mogelijkheid hebben om programma's als Sony Vegas Pro te draaien. Enige toekomstbestendigheid is ook wel fijn, ookal begrijp ik dat dat lastig te doen is met een beperkt budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn huidige selectie zat inclusief verzendkosten net onder de €800, dit leek me wel een aardig bedrag. Maximaal €750-€800 dus, inclusief verzending, exclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, helaas helemaal niets. Ik heb hier nog wel een oude voeding en sterk verouderde GPU/CPU liggen, maar ik was niet van plan dit nog te gaan gebruiken. Randapparatuur heb ik uiteraard nog wel liggen, verder alles graag nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik zelf al gevonden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,75 | € 62,75 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 217,95 | € 217,95 |
| 1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 56,49 | € 56,49 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 731,04 | |
Bestelling bij bv. Azerty levert een totaal van rond de €790 op.
Edit: Heeft iemand ervaring met bouwen in de Bitfenix kast? Zijn er genoeg fans meegeleverd?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia hebben een sterkte voorkeur. Ik heb in het verleden vrij matige ervaringen gehad met AMD GPU's vooral. Qua CPU nooit echt AMD gehad, maar het stroomverbruik en dergelijke van Intel spreken me meer aan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven te zien is ga ik voor een mATX case en moederbord. Als er nog een mATX kast beschikbaar is die nog compacter is sta ik uiteraard open voor suggesties
Ga je overklokken?
Nee
Overig:
- Het huidige mobo bevat 2 PCI slots, zijn deze nog wel gangbaar? Zou ik hier eventueel in de toekomst nog insteekkaarten voor controllers/WIFI voor kunnen kopen?
- Ik ben uiteindelijk niet gegaan voor een andere koeler zoals deze: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition Ik dacht namelijk dat het de investering op dit moment niet waard zou zijn. Uiteraard kan ik altijd later nog een losse koeler kopen toch?
- Verder heb ik echt vrij weinig verstand van voedingen. Na enig zoekwerk leek het er op dat de Cooler Master GM G500M er goed uit kwam, ook i.v.m. kabels in de kleine kast. Advies hierover zou heel erg welkom zijn!
- Er zit alleen een SSD in de lijst aangezien ik thuis nog wel wat oude schijfjes heb liggen.