Ziggo vast IP adres instellen / nieuw IP verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:08
Ik heb internet van Ziggo (was UPC klant, maar dat is nu Ziggo sinds een paar dagen). Na werkzaamheden op 10 april is mijn IP adres, dat ik al meer dan een jaar had, veranderd. MIjn IP-adres wordt door veel sites en services (google, spotify) ten onrechte als een Oostenrijks IP gezien.

Ik heb met Ziggo gebeld en gevraagd of er een manier is om een nieuw IP te krijgen.
Dat is niet mogelijk maar mij werd wel verteld dat ik een vast IP kan instellen in m'n modem. Echter mocht de mevrouw aan de telefoon daar verder geen details over geven.

Ik heb net al even geprobeerd om m'n oude IP in te vullen in m'n Cisco EPC3925-modem i.p.v. DHCP te gebruiken, echter krijg ik dan geen verbinding.

Weet iemand hoe ik kan achterhalen welke range ik veilig kan gebruiken of een andere manier om een nieuw IP-adres te bemachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Modem een paar uur uitzetten zou moeten werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Je krijgt van Ziggo een extern ip via DHCP.
Je hebt geen vast "eigen" ip.

De enige die wat voor je kan betekenen is Ziggo.

En in hoeverre het van belang is dat Google / Spotify het huidige ip in Oostenrijk positioneren?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Ik word naar google.at doorgestuurd en krijg Duitstalige reclame bij Spotify. Dat is gewoon irritant.
Ik zal in ieder geval even m'n modem een nachtje uitzetten en kijken of dat helpt (een paar minuten had nog geen effect)

Ik weet dat ik geen vast eigen IP heb, maar de Ziggo-mevrouw zei dus dat je er wel eentje kan instellen.
Ik vermoed dus dat ze bedoelt dat als ik er eentje 'gok' die in hun range ligt, dat deze vervolgens gewoon geaccepteerd wordt en je daarmee dus een nieuw IP zou kunnen afdwingen. Is me alleen dus nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Je kan het mac-address van je router (mits in bridge mode) aanpassen, dan krijg je ook een nieuw ip.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Midas.e schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:31:
Je kan het mac-address van je router (mits in bridge mode) aanpassen, dan krijg je ook een nieuw ip.
Ik heb zitten zoeken, maar ik zie niet waar ik dat kan doen bij de Cisco EPC3925 die ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is dit niet zo'n gevalletje ip-adressen overgenomen uit ander land en sites die een verouderde database gebruiken mbt in welk land ze in gebruik zijn?

Zie ook Waarom is mijn telfort ip adres pools

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik weet niet of gokken nou wel zo'n goed idee is...

Zou kunnen dat je in een /28 subnetje zit of groter, wat betekend dat jij in een netwerk zit met meerdere mensen erin. Ga je je IP veranderen die Ziggo al aan iemand anders heb gegeven heb je kans op een ip conflictje met alle gevolgen van dien.

Zit je in een /30 subnet word het moeilijk gokken, er is maar 1 IP voor jou ;)

Ik heb zojuist gecheckt, ik zit in een /25, betekend dat ik potentieel samen met ~500 andere mensen in een subnet zit. Zal jij ook wel zoiets hebben.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Zoek je IP-adres eens hier op. Staat het daar fout dan is het de schuld van Ziggo. Anders klagen bij Google, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

compjunkie schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:38:
Ik weet niet of gokken nou wel zo'n goed idee is...

Zou kunnen dat je in een /28 subnetje zit of groter, wat betekend dat jij in een netwerk zit met meerdere mensen erin. Ga je je IP veranderen die Ziggo al aan iemand anders heb gegeven heb je kans op een ip conflictje met alle gevolgen van dien.

Zit je in een /30 subnet word het moeilijk gokken, er is maar 1 IP voor jou ;)
Als 't goed is filtert Ziggo dat netjes dus een probleem zul je er niet mee veroorzaken, maar werken gaat 't ook niet.
Ik heb zojuist gecheckt, ik zit in een /25, betekend dat ik potentieel samen met ~500 andere mensen in een subnet zit. Zal jij ook wel zoiets hebben.
~ 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
hcQd schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:39:
Zoek je IP-adres eens hier op. Staat het daar fout dan is het de schuld van Ziggo. Anders klagen bij Google, etc.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ec8qrrj1ul5p86t/ziggo_ip.jpg?raw=1
Dat ziet er niet oostenrijks uit. (Woon niet in Zutphen, maar goed). Heb bij Google overigens hier al door gegeven dat ze fout zitten: https://support.google.com/websearch/contact/ip

http://bgp.he.net/ geeft wel aan dat het IP een Oostenrijkse origine heeft:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/a7dk2j1pg0kklkj/bgp.he.net.jpg?raw=1

[ Voor 13% gewijzigd door JozyDaPozy op 13-04-2015 16:01 . Reden: plaatje van http://bgp.he.net/ toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik krijg sinds gisteren ook Duitstalige reclames op internet. Dit zou dus inderdaad met de overstap naar Ziggo te maken kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Whoops verkeerde richting in het rijtje gegaan.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb zelf tijdelijk een probleem gehad met een IP-adres eindigend op 255 van Ziggo waardoor ik amper kon internetten. Wat ik ook deed, een nieuw IP adres krijgen was niet mogelijk. Zelfs niet toen ik aangaf dat het dus een verstoring was die vanuit hun veroorzaakt werd.

Heb het modem meer als 12 uur uit gehad zonder resultaat helaas. Heb het opgelost door mijn modem in bridgemodus te laten zetten. Sinsdien heb ik een ander IP-adres gekregen en kan ik weer fatsoenlijk internetten (kon de site van de bios hier uit de buurt niet eens bezoeken). Je zou kunnen proberen je modem in bridge te laten zetten, dit een week te laten draaien en hierna de bridgemodus weer ongedaan laten maken. Bij bridge krijg je sowieso nieuw IP-adres, en na een week is zeker je oude lease verlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 13-04-2015 17:05 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
The Executer schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:04:
.......Je zou kunnen proberen je modem in bridge te laten zetten, dit een week te laten draaien en hierna de bridgemodus weer ongedaan laten maken.
Dan moet ik er dus een router aanhangen die het verkeer regelt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Executer schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:04:
Ik heb zelf tijdelijk een probleem gehad met een IP-adres eindigend op 255 van Ziggo waardoor ik amper kon internetten. Wat ik ook deed, een nieuw IP adres krijgen was niet mogelijk. Zelfs niet toen ik aangaf dat het dus een verstoring was die vanuit hun veroorzaakt werd.
Eindigend op 255? Dat hoort toch helemaal niet omdat dat een broadcast adres is?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Raven schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:06:
[...]

Eindigend op 255? Dat hoort toch helemaal niet omdat dat een broadcast adres is?
Theoretisch is het mogelijk, en heb ook redelijk lange tijd met dat IP-adres gewerkt. Tot ik vanuit huis niet meer kon inloggen bij mijn werkgever, de site van de bios niet kon benaderen en zo nog een bult sites.

The Executer in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

JozyDaPozy schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:06:
[...]

Dan moet ik er dus een router aanhangen die het verkeer regelt toch?
Voor deze periode ben je inderdaad wel een router nodig. Je kunt zelfs een oud ADSL modem waar een router in zit gebruiken, het hoeft immers niet jaren op die manier te draaien. Of eventueel een kennis die nog een router heeft liggen (of je koopt een nieuwe router, in het geval van een Ubee zou ik je dat zelfs aanraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
[...]

nee hoor, maar er zijn diverse firewalls die vinden van wel (net als .0 overigens), maar alles groter dan een /24 loopt gewoon door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Ik heb nu het Cisco-modem in bridge-modus gezet en een router eraan gehangen. Elke keer als ik het MAC-adres daarvan aanpas krijg ik inderdaad een nieuw IP. Helaas allemaal in dezelfde range dus nog steeds lijk ik in Wenen te zitten. Moet het maar blijven proberen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
[...]

Alleen als dat adres het laatste adres in het subnet is. Bij een /24 subnet is dat zo, maar bij een groter subnet niet altijd.

Het IP van TS valt kennelijk binnen AS6830, en dat is Oostenrijks volgens RIPE:
ripencc|AT|asn|6830|1|19961113|allocated
Zie Team Cymru IP to ASN mapping en ftp://ftp.ripe.net/ripe/stats/delegated-ripencc-latest

Zoals Team Cymru al aangeeft:
IP to ASN Mapping is NOT a GeoIP service!

The country code, registry, and allocation date are all based on data obtained directly from the regional registries including: ARIN, RIPE, AFRINIC, APNIC, LACNIC. The information returned relating to these categories will only be as accurate as the data present in the RIR databases.

IMPORTANT NOTE: Country codes are likely to vary significantly from actual IP locations, and we must strongly advise that the IP to ASN mapping tool not be used as an IP geolocation (GeoIP) service.
Ergens gebruikt iemand kennelijk deze methode in plaats van een degelijke GeoIP dienst.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Pagina: 1