Waarom is mijn telfort ip adres pools

Pagina: 1
Acties:

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik heb al een tijdje hetzelfde IP adres van Telfort ADSL, maar sinds kort meld google dat dit een pools IP adres is. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik er vanaf kan komen?

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:30
De nederlandse ip addressen waren op in het IPV4 blok van Telfort, toen hebben ze maar wat Poolse addressen ingekocht.,

• pacificocean
supayoshi schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:51:
De nederlandse ip addressen waren op in het IPV4 blok van Telfort, toen hebben ze maar wat Poolse addressen ingekocht.,
Kan zijn, maar waarom ging het in het verleden met hetzelfde ipadres wel goed. Dus de melding dat het uit NL kwam.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:26

BaRF

bijna kerst

en als je het eens in zo'n zoek site als dit gooit: http://www.himbuv.com/ip.htm zegt dat dan ook 'polen'?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Was goedkoper dan de nederlandse IP-pool.... pun intended..

• pacificocean
BaRF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:00:
en als je het eens in zo'n zoek site als dit gooit: http://www.himbuv.com/ip.htm zegt dat dan ook 'polen'?
82.171.xxx.xxx::NL = country Netherlands

Uw eigen ip:: 82.171.xxx.xxx vermoedelijk uit Unknown country

Terug

Ip2country database updated February 1, 2006
From http://www.maxmind.com/download/geoip/database/
Time used 0.0465 seconds,

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Misschien heeft google het dan gewoon fout? :)

• pacificocean
BaRF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:18:
Misschien heeft google het dan gewoon fout? :)
Ja, maar die wil nu iedere keer omschakelen naar google.pl en dat wil ik niet :(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pacificocean schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:05:
[...]
Ip2country database updated February 1, 2006
D'r is in 9 jaar ook niks gebeurd, hè?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Probeer anders deze, die is gelukkig iets meer up-to-date: http://www.iplocation.net/

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Google maakt wel vaker fouten. Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar dan niet pools, maar duits. Volgens onze vriend Google, bevond ik me in Berlijn..

Heb het recht laten zetten door de juiste gegevens naar hun op te sturen via: https://support.google.co...3?hl=nl&ref_topic=3377623
pacificocean schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:24:
[...]

Ja, maar die wil nu iedere keer omschakelen naar google.pl en dat wil ik niet :(

• pacificocean
Brahiewahiewa schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:03:
[...]

D'r is in 9 jaar ook niks gebeurd, hè?
Nee inderdaad, daarom vind ik het zo vreemd dat Google nu ineens Pools aangeeft.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

jamy015 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:04:
Probeer anders deze, die is gelukkig iets meer up-to-date: http://www.iplocation.net/
wel grappig hoe op die site bij mijn ip meerdere locaties naar voren komen, mijn woonplaats, maar ook plaatsen in de buurt, of zelfs een end weg :P

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zorg dat je een DDOS aanval krijgt op je IP, dan wordt je na een tijdje automatisch overgezet naar een speciaal IP hiervoor, dat wel in Nederland zit. Weet ik uit ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Soldaatje op 19-02-2015 20:35 ]

• Requa
  • Niet online
Beste Soldaatje,

Hier heeft @TS niets aan. En ik weet uit eigen ervaring dat als je geDDoS'd wordt echt geen nieuwe IP adres krijgt. ;)

Daarnaast stimuleer je nu DDoS - aanvallen. (Zo komt het over iig)
Soldaatje schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:30:
Zorg dat je een DDOS aanval krijgt op je IP, dan wordt je na een tijdje automatisch overgezet naar een speciaal IP hiervoor, dat wel in Nederland zit. Weet ik uit ervaring.

• Soldaatje
  • Niet online
Requa schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:24:
Beste Soldaatje,

Hier heeft @TS niets aan. En ik weet uit eigen ervaring dat als je geDDoS'd wordt echt geen nieuwe IP adres krijgt. ;)

Daarnaast stimuleer je nu DDoS - aanvallen. (Zo komt het over iig)

[...]
Ok, het is wat overdreven, maar zeker niet onwaar, je krijgt een IP uit een speciale gereserveerde range van KPN hiervoor. Ik wel in ieder geval, misschien nu niet meer dat weet ik ook niet.

• Requa
  • Niet online
Voor zover ik weet, mag Telfort dan wel een dochter zijn van KPN, maar ze handelen nogsteeds zonder tussenkomst van KPN. (Naar mijn weten dan hé..)
Soldaatje schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:26:
[...]

Ok, het is wat overdreven, maar zeker niet onwaar, je krijgt een IP uit een speciale gereserveerde range van KPN hiervoor. Ik wel in ieder geval, misschien nu niet meer dat weet ik ook niet.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Die locatie-informatie is hardstikke onbetrouwbaar. Niet te veel van aantrekken, morgen kan het weer anders zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Soldaatje
  • Niet online
Telfort NOC - For Routing DDOS Issues only!

Dit staat er bij mijn ip-adress whois.
Ik heb dus een jaar geleden een aanval gehad, portscans en dergelijke, nu heb ik nog steeds dit adres!
Dat was daarvoor dus een ander ip-adress, voor de aanval.

[ Voor 13% gewijzigd door Soldaatje op 19-02-2015 21:41 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Soldaatje schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:38:

Ik heb dus een jaar geleden een aanval gehad, portscans en dergelijke, nu heb ik nog steeds dit adres!
Hoe een provider met DDOS omgaat verschilt per provider. Daarnaast zegt dat helemaal niets of TS nu een nieuwe IP krijgt bij een DDOS of gefilterd gaat worden.

Een DDOS is geen handige (of uberhaupt legale) manier om een nieuw IP te forceren. De ISP kan ook gewoon de betreffende klant nullrouten tot de DDOS over is. Dan heb je gewoon hetzelfde IP, maar geen internet meer :)

@ts: controleer op https://apps.db.ripe.net/search/query.html hoe je IP in de Ripe database staat.
Als die goed is, is Telfort niets te verwijten.
Probleem zit meer in de diverse sites die enorm traag hun geo-informatie updaten. Daar kan Telfort (of welke ISP dan ook) niets aan doen. En omdat de doorlooptijd voor nieuwe IP's steeds korter wordt ivm de schaarste (een ISP heeft geen bergen IP's al jaren ongebruikt liggen) gebeurt dit steeds vaker.

Je kan er niets aan doen, alleen de betreffende geo-IP dienst contacten of ze eens hun database willen bijwerken naar de actuele status...

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
Geo locaties van IP adressen worden beheerd door de eigenaar van het IP adress/subnet.
Als er een verkeerde locatie gegeven wordt of land dan kan de provider dat aanpassen.

Nu ipv4 aardig aan het opraken is zien we veel verschuivingen van subnets.
Omdat een Geo locatie met de hand toegevoegd dient te worden staat het niet altijd goed. Daarnaast is ook de vraag hoe vaak een website de gegevens opvraagt en waar deze opgevraagd worden.

Verwijderd

roches schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:02:
Was goedkoper dan de nederlandse IP-pool.... pun intended..
:D

Zou best kunnen.

Registreer je in Nederland een .pl domeinextensie, betaal je bijna 89 euro. Registreer je in polen een .pl extensie kost het je nog geen 2,50 !

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:18
Soldaatje schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:38:

Dat staat bij het IP adres van de TS ook... Betekent alleen dat je het Telfort NOC voor die zaken kan bereiken en niet voor ander geneuzel.

Verder heb ik niet het idee dat dit een 'aangekocht' IP blok is. Subnet van de TS is namelijk onderdeel van een /14 (82.168.0.0/14) en dat is nogal een groot blok wat je now-a-days niet zo maar meer op de kop tikt ergens :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50

BHQ

Check voor dit soort dingen bgp.he.net en zoek op het IP blok met .0 op het eind, veel accurater wordt het niet.
Pagina: 1