Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Quick charge: Nee, maar je krijgt een lader met een hoog ampèrage mee. (volgens LG)Steeffoon schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:51:
[...]
Daar ben ik niet bang voor
--
Vraagje: er is veel onduidelijkheid over het snelladen, de zogenoemde Quick charge.Ik ging er vanuit dat dit niet op de LG G4 zat, maar nu beweren veel sites toch dat dit wel het geval is. Iemand die het juiste antwoord heeft?
[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 02-05-2015 17:54 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Maar een Quick charger is toch gewoon een lader met 2 (of 1.8) ampère? Correct me if i'm wrongD0gtag schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:53:
[...]
Quick charge: Nee, maar je krijgt een lader met een hoog ampèrage mee. (volgens LG)
You're wrong.Ttje schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:03:
[...]
Maar een Quick charger is toch gewoon een lader met 2 (of 1.8) ampère? Correct me if i'm wrong.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 02-05-2015 21:09 ]
Klopt deels, alleen met het gebruik van een speciale cover:jip_86 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:09:
Jeej, kom er net achter dat de G4 standaard geen wireless charging heeft. Ene keer zie je staan van wel, volgende site staat dat het optioneel is. Heb hier net een wireless charger gekocht voor mijn Nexus
http://www.lg-g4.nl/accessories.php#
Trouwens, vraagje; ik ben al een beetje rond aan het kijken voor een hoesje voor mijn toekomstige LG G4. Ik heb het liefst een flip cover, maar hoe zit dat met het (zwarte) leer? Wil sowieso wel het scherm beschermd hebben, maar wil liever niet aan zo'n screenprotector. Iemand suggesties?
Zag het, zo te zien geen leren variant waar je net extra voor betaald hebtSteeffoon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:32:
[...]
Klopt deels, alleen met het gebruik van een speciale cover:
ff serieus het toestel is nog niet eens uit niemand die het weet. Bewaar die vragen voor het accessoires topic of open die anders. (of de mod mod het wel uitSteeffoon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:32:
[...]
Klopt deels, alleen met het gebruik van een speciale cover:
Trouwens, vraagje; ik ben al een beetje rond aan het kijken voor een hoesje voor mijn toekomstige LG G4. Ik heb het liefst een flip cover, maar hoe zit dat met het (zwarte) leer? Wil sowieso wel het scherm beschermd hebben, maar wil liever niet aan zo'n screenprotector. Iemand suggesties?
Erg positieve review inderdaad. De specs geven dan ook weinig ruimte voor slechte eigenschappenSteeffoon schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:29:
Mashable heeft een review online gezet van de LG G4; het toestel komt er erg positief uit. http://mashable.com/2015/05/02/lg-g4-review/
Ben alleen bang dat het imago van LG de verkoop niet ten goede zal komen, "€650 voor een LG?!" Zit nu nog prima met een G2, maar met die features heb je toch echt wel een veel te telefoon in handen
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Mogen we hopen,denk als de verkoop tegen valt dan wel.roflexx schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:06:
Zal na 2 maanden toch wel rond de 500 zijn?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Beide camera's hebben de eigen sterkten en zwakten. Dus voor fotografie is het maar net wat je voorkeur is. De mic is -- zoals je kan horen -- wel bagger t.o.v. S6. Al is dat alleen maar belangrijk voor het schieten van filmpjes, iets dat ik eigenlijk nooit doe.
Mijn voorkeur ligt vooralsnog bij de G4. Met name de lagere prijs (die gok ik sneller zal zakken dan de S6), en om voor 70€ aan een totaal van 150GB bruto opslag geheugen te kunnen komen (i.p.v. max 128 voor 200€), vind ik nogal een belangrijke factor. Verwijderbare batterij is een zo zo feature. Ik hoef de batterij er niet dagelijks uit te halen (teveel gedoe hiermee de AIVD dwars te liggen), of meerdere op zak te houden en te swappen on the go (ook lekker 'makkelijk' als je die spare constant apart moet opladen -- nee, een USB batterybank is makkelijker), en er is toch geen enkele telefoon op de markt waarbij je de batterij niet kan vervangen indien versleten.
Had die Mashable review ook gezien. Jammer genoeg heb ik te weinig gehoord over de tijd op een lading. Ik bedoel, "The battery lasts an entire day and then some if you enable the power-saving mode." zegt niets. Wie weet wat hij met het apparaat op die dag heeft gedaan en hoe vaak. Daarnaast heb je power-saving mode en je hebt power-saving mode. Ik hoop tevens dat 'power-saving mode' niet een vereiste is om een hele dag rond te komen (tenminste als je niet gamed).
Voor het filmen heb ik hier gelukkig nog een Nokia 808 Pureview met SymbianPostHEX schreef op maandag 04 mei 2015 @ 01:29:
Degelijke vergelijking tussen de camera van de G4 en S6: YouTube: LG G4 vs Samsung Galaxy S6 Camera Test Comparison
Beide camera's hebben de eigen sterkten en zwakten. Dus voor fotografie is het maar net wat je voorkeur is. De mic is -- zoals je kan horen -- wel bagger t.o.v. S6. Al is dat alleen maar belangrijk voor het schieten van filmpjes, iets dat ik eigenlijk nooit doe.
Had die Mashable review ook gezien. Jammer genoeg heb ik te weinig gehoord over de tijd op een lading. Ik bedoel, "The battery lasts an entire day and then some if you enable the power-saving mode." zegt niets. Wie weet wat hij met het apparaat op die dag heeft gedaan en hoe vaak. Daarnaast heb je power-saving mode en je hebt power-saving mode. Ik hoop tevens dat 'power-saving mode' niet een vereiste is om een hele dag rond te komen (tenminste als je niet gamed).
Maar is jammer inderdaad,
Ben ik met je eens. Ik wacht de rest van de reviews nog wel even af
Camera
- Videomodus: 720p slo-mo, 720p, 1080p & 4k
- Camera app opent direct (geen vertraging)
LG UX 4
- Sneller dan concurrentie
- Weinig toegevoegde apps
- Thema optie
Accu
- In standby verliest de LG G4 1% per uur (wifi/4g/bluetooth aan)
- LG G4 laat 2/3% per minuut
- Bij normaal gebruik doet de LG G4 +- 25/30 uur op 1 lading en heeft het scherm 4,5/5 uur aangestaan.

[ Voor 101% gewijzigd door AppleDroid op 04-05-2015 11:13 ]
Hmmm, geen enkele verbetering dus t.o.v. de G3. Wel jammer, maar ook te verwachten eigenlijk.Annold schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:07:
Batterijduur bij normaal gebruik (Whatsapp, Facebook, Chrome, bellen, fotograferen, etc.) Er wordt niet gebruik gemaakt van de besparende modus.
Nickname does not reflect reality
Ai vergelijkbaar met de G3 dus. Een super accuduur had me misschien nog kunnen overhalen om de G3 in te ruilen voor een G4. Maar op dit punt lijkt de G4 niet echt beter te gaan scoren.Annold schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:07:
Accu
- Bij normaal gebruik doet de LG G4 +- 25/30 uur op 1 lading en heeft het scherm 4,5/5 uur aangestaan.
Maar eens reviews gaan afwachten, kijken hoe de accuduur daar naar voren komt.
[ Voor 8% gewijzigd door Razer op 04-05-2015 11:32 ]
Dat is niet helemaal waar. Mijn LG 3 haalt ongeveer 5/6 uur met continu browsen. De LG L4 lijkt de 9 uur te halen.Razer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:31:
[...]
Ai vergelijkbaar met de G3 dus. Een super accuduur had me misschien nog kunnen overhalen om de G3 in te ruilen voor een G4. Maar op dit punt lijkt de G4 niet echt beter te gaan scoren.
Maar eens reviews gaan afwachten, kijken hoe de accuduur daar naar voren komt.
Dat is de reden dat ik denk ik na veel wikken en wegen toch maar in de pre-order een kunststoffen versie ga bestellen. Ik twijfel nog tussen zwart en goud, maar zal wel zwart worden. Die Quick Circle cover wil ik er persoonlijk zeker omheen hebben. Handige features zonder hoesje te openen en een Qi lader heb ik nog liggen en dat went erg snel.jip_86 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:43:
[...]
Zag het, zo te zien geen leren variant waar je net extra voor betaald hebt
Het bestellen van een lederen versie is dan eigenlijk gewoon geld weggooien. Leuk stukje ongebruikt leer in een ladekastje.
Ik twijfel nog om iets te wachten, zeg medio augustus bestellen, maar op releasedag het toestel in hadden hebben en bruikbaar tijdens mijn vakantie medio juni is ook wel erg prettig. Extra micro sd kaart compenseert de eerste prijsdaling van een paar tientjes een beetje.
Ik kan opzich ook wel zonder, maar het blijft gaar dat zo iets er inmiddels niet standaard in zit. Misschien cancel ik hem ook wel en ga ik even verder kijken. Windows 10 met Continuum is toch ook wel gaaf. Al kan ik dan weer mijn Pebble niet gebruiken, dat is dan helaas een nog net iets serieuzer dealbreakerSeaofregrets schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:37:
[...]
Dat is de reden dat ik denk ik na veel wikken en wegen toch maar in de pre-order een kunststoffen versie ga bestellen. Ik twijfel nog tussen zwart en goud, maar zal wel zwart worden. Die Quick Circle cover wil ik er persoonlijk zeker omheen hebben. Handige features zonder hoesje te openen en een Qi lader heb ik nog liggen en dat went erg snel.
Het bestellen van een lederen versie is dan eigenlijk gewoon geld weggooien. Leuk stukje ongebruikt leer in een ladekastje.
Ik twijfel nog om iets te wachten, zeg medio augustus bestellen, maar op releasedag het toestel in hadden hebben en bruikbaar tijdens mijn vakantie medio juni is ook wel erg prettig. Extra micro sd kaart compenseert de eerste prijsdaling van een paar tientjes een beetje.
Ik heb nu de Lumia 930. Qi laden is inderdaad erg prettig. Mijn Pebble ligt al een jaar stof te happen, zonde want toen ik nog mijn HTC One X had werkte het uitstekend. Nog een reden van mij om over te stappen terug naar Android.jip_86 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:52:
[...]
Ik kan opzich ook wel zonder, maar het blijft gaar dat zo iets er inmiddels niet standaard in zit. Misschien cancel ik hem ook wel en ga ik even verder kijken. Windows 10 met Continuum is toch ook wel gaaf. Al kan ik dan weer mijn Pebble niet gebruiken, dat is dan helaas een nog net iets serieuzer dealbreaker
Tegen de tijd dat Windows 10 op een 930 staat en alles echt werkt zoals ze beloven in de presentaties zijn we echt aan het einde van 2015. Denim kwam ook al vele maanden later. Ik ga daar niet meer op wachten. Dat continuum werkt zover ik kan lezen toch niet op een SD 800, daar zul je echt een nieuwere generatie voor nodig hebben. De windows store is voor mij t.o.v. de appstore en playstore echt een groot minpunt. Jaartje de luma 930 gehad, maar ik ben er wel klaar mee, leuk om erbij te hebben als reserve telefoon en om te kijken waar windows phone heen gaat, maar voor degelijks gebruik snak ik terug naar Android.
Voor mijn gevoel is de LG gewoon een prima aankoop. Goede camera, voor mijn gevoel zeker niet slechter dan de Lumia 930. Het formaat van scherm is voor mij een grote pre, maar toch een compact formaat. Android beviel mij ook altijd prima.
Mijn vriendin heeft de LG G2, enige puntje van kritiek daarop is de valbestendigheid. Letterlijk 2x laten vallen en beide keren het scherm dusdanig kapot dat het touchgedeelte defect was, 2x laten repareren.
Lumia 930 1x laten vallen, flinke val, klein butsje aan de kant, maar scherm tiptop, geen enkel mankement,
dat is toch echt wel een niveau hoger qua bouwkwaliteit.
We zullen zien, wel een flinke investering. Ik had gehoopt op +/- 550,00, daarom nog steeds niet besteld.
Hier is nog een review http://asia.pcmag.com/lg-...240/review/lg-g4-unlockedSteeffoon schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:37:
Net uitgebreid de review op Phonearena gelezen van de G4... hoewel ze de accuduur van de G4 niet als minpunt zien, vind ik deze erg tegenvallen. Ruim een uur en kwartier korter dan de HTC One M8. Kan natuurlijk zijn dat de versies verschillen (Amerikaanse providers) maar ben erg benieuwd of die door meer reviews zo beoordeeld wordt. Gelukkig is er altijd nog de mogelijkheid om een tweede accu te bestellen.
Accuduur is beter dan M9, maar slechter dan S6. De accuduur is getest door een youtube filmpje af te spelen. De accuduur bij een filmpje afspelen is bij Samsung al jaren beter dan de concurrentie. Ik ben benieuwd naar de review van Tweakers
Edit:
Bij deze review scoort de accu beter: https://recombu.com/mobile/article/lg-g4-review
[ Voor 5% gewijzigd door AppleDroid op 04-05-2015 17:46 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De accu is gelijk geblevenAmaze86 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:33:
Oh nee deze ook al met een mindere accu,is een trend aan het worden.

Als de pricewatch een indicatie kan zijn voor populariteit doet de lg g4 het niet goed (voor de release van de S6 stond deze al meteen bovenin) de LG G3 wordt vaker bekeken dan de G4.
Ik denk alleen niet dat de prijs snel naar de 500€ gaat dit kan wel een tijd duren ben wel benieuwd of de handmatige camera opties van de G4 ook via een apk/CR op de s6 komen.
Dus wacht ik maar op de G5
Dat zegt op zich weinig over gemiddeld verbruik in zijn geheel. De reden waarom de Galaxy S lijn daar beter in is dan de concurrentie is door het OLED paneel. Echter heeft het OLED paneel een RGB opstelling, wat betekent dat het paneel juist weer slechter zou moeten doen tijdens het browsen van sites, waarvan de ruime meerderheid veel wit heeft, waardoor alle pixels moeten branden om wit te produceren en vervolgens juist meer energie nodig hebben dan een LCD paneel. Dit zal niet veranderen totdat Samsung een WRGB (de W is een witte subpixel) opstelling bewerkstelligt.Annold schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:53:
[...]
Hier is nog een review http://asia.pcmag.com/lg-...240/review/lg-g4-unlocked
Accuduur is beter dan M9, maar slechter dan S6. De accuduur is getest door een youtube filmpje af te spelen. De accuduur bij een filmpje afspelen is bij Samsung al jaren beter dan de concurrentie.
YouTube: LG G3: Qi Wireless Charging Install Video
Ik zit zelf te twijfelen of dat ik alsnog de Quick Circle cover bestel, of simpelweg zo'n sticker plak op de standaard achterkant, en combineer met de Spigen Neo Hybrid case.
omdat het scherm licht gebogen is .......
En weet iemand nog een leuke aanbieding icm abonnement?
momenteel zit ik op 895 euro.
1 jarig 200min/sms en 5gb internet
Ik wil me er wel even in verdiepen hoor, voor je abo. Als je de wensen enzo even op een rijtje stuurt via een PB; max. bijbetaling, voorkeur provider, min/sms/mb, hoeveel jaar etcAggressor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:16:
komen hier ook glass tempered screen protectors voor uit?
omdat het scherm licht gebogen is .......
En weet iemand nog een leuke aanbieding icm abonnement?
momenteel zit ik op 895 euro.
1 jarig 200min/sms en 5gb internet
-
Overigens; nieuwe review van LG G4 staat online, van Stuff: http://www.stuff.tv/lg/g4/review
zit er dan ook nog een gewone achterkant bij?
Yes, die krijg je er ook bijAggressor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:12:
maar als je de leather achterkant kiest.
zit er dan ook nog een gewone achterkant bij?
"Pre-order nu de LG G4 in bruin of zwart en krijg de Gold cover gratis meegeleverd. De LG G4 is leverbaar vanaf 30 mei 2015."
http://www.pcadvisor.co.u...one/3609729/lg-g4-review/
jammer dat ze de "gewone" nog niet op hun website hebben staan.H-S schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:38:
Op de Vodafone site zie ik dit staan:
"Pre-order nu de LG G4 in bruin of zwart en krijg de Gold cover gratis meegeleverd. De LG G4 is leverbaar vanaf 30 mei 2015."
Ik vraag mij af of ze bij die "review" het toestel daadwerkelijk hebben gehad voor een test. Ik zie alleen foto's vanuit een winkel/demo-opstelling. Deze review zou ik persoonlijk erg weinig waarde aan hechtenAnnold schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:59:
Bij deze review haalt men een accuduur van 1,5 dag tot 2 dagen
Maar bij vodafone kan ik niet vinden dat er een 64gb kaartje bij zit?
http://www.lg-g4.nl/preorder.phpAggressor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:13:
okeeik neem er wel één.
Maar bij vodafone kan ik niet vinden dat er een 64gb kaartje bij zit?
Als je doorklikt naar Vodafone wordt de sd-card niet meer genoemd... Wel de gouden achterkant.
Ik bestel m denk ik voor 50 p/m (witte versie + 64 giegcard) en 59 bijbetalen bij gsmeasy of studentmobiel. (maar wel een 7 gieg per maand abbo van vodafone dus)
[ Voor 7% gewijzigd door MetalManic op 05-05-2015 20:41 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
de contract afhandeling is aan de deur (de 29e dus) dus ik neem aan dat het niet uit maakt dat ik hem nu vast gepreoredered heb?
Die deal lijkt mij iets te mooi om waar te zijnMetalManic schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:40:
[...]
Ik bestel m denk ik voor 50 p/m (witte versie + 64 giegcard) en 59 bijbetalen bij gsmeasy of studentmobiel. (maar wel een 7 gieg per maand abbo van vodafone dus)
waarom?Brad Pitt schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:27:
[...]
Die deal lijkt mij iets te mooi om waar te zijn
het zal wel 52 per maand zijn.
dat is 24*52 = 1248 + 89
vind ik best nog wel veel geld.
-edit-
is de 29e soieso de leverdatum of kan het ook eerder worden?
[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 05-05-2015 23:10 ]
Ohhh twee jaar... Ja dat vind ik wel zó waardeloos, niet naar gekeken inderdaadAggressor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:04:
waarom?
het zal wel 52 per maand zijn.
dat is 24*52 = 1248 + 89
vind ik best nog wel veel geld.
12*37,50=450+445 bij betalen. = 895
Dan kan ik eventueel de g4 volgend jaar verkopen (en dat geld voor de lg g5 gebruiken) en weer verlengen. of kpn sim only nemen voor 25 euro
per maand. (12x25 = 300)
of meteen 2 jarig nemen.24* 37,50 + 204 = 1103
twijfel ;p
Die logica ontgaat mij een beetje. De zwart lederen versie heeft donkere knoppen aan de achterzijde. De bruin lederen versie heeft goud kleurige knoppen.H-S schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:38:
Op de Vodafone site zie ik dit staan:
Het lijkt mij logischer om bij de zwart lederen versie de zwart/grijze plastic achterkant te doen en bij de bruin lederen de goud kleurige plastic achterkant.
Zo staan de ook op de meeste plaatjes afgebeeld. Ik ga denk ik toch voor leer en dan de zwarte variant. Die gouden achterkant is wel erg fout...
[ Voor 6% gewijzigd door Steeffoon op 06-05-2015 08:40 . Reden: embed video ]
Hmmm, helaas, of misschien wel gelukkig, nog steeds niet overly impressed. Vind de upgrade t.o.v. de G3 eigenlijk kleiner dan verwacht/gehoopt. Vind het ook wat lastig te verkroppen dat er in een S6 bijv. een veel snellere CPU/GPU zit. Als de G4 dan ook veel goedkoper was geweest, prima. Accu valt mij ook enorm tegen, dat zijn gewoon tijden die je met een G3 ook makkelijk haalt. Nou ja, scheelt voorlopig weer €600 uitgevenSteeffoon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:40:
PocketNow heeft een video-review van de G4 online gezet. 9 minuten kijkplezier:
[video]
Precies, maar dan ook precies mijn gedachteBrad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:06:
[...]
Hmmm, helaas, of misschien wel gelukkig, nog steeds niet overly impressed. Vind de upgrade t.o.v. de G3 eigenlijk kleiner dan verwacht/gehoopt. Vind het ook wat lastig te verkroppen dat er in een S6 bijv. een veel snellere CPU/GPU zit. Als de G4 dan ook veel goedkoper was geweest, prima. Accu valt mij ook enorm tegen, dat zijn gewoon tijden die je met een G3 ook makkelijk haalt. Nou ja, scheelt voorlopig weer €600 uitgeven
De prijs is gewoon te hoog voor wat je krijgt. Ik had op zijn minst een metalen frame verwacht wat toch wel zo lekker in de hand ligt. Ik wacht nog even op de G note (die schijnt wel volledig van metaal te zijn) of een spectaculaire prijs daling.Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:06:
[...]
Hmmm, helaas, of misschien wel gelukkig, nog steeds niet overly impressed. Vind de upgrade t.o.v. de G3 eigenlijk kleiner dan verwacht/gehoopt. Vind het ook wat lastig te verkroppen dat er in een S6 bijv. een veel snellere CPU/GPU zit. Als de G4 dan ook veel goedkoper was geweest, prima. Accu valt mij ook enorm tegen, dat zijn gewoon tijden die je met een G3 ook makkelijk haalt. Nou ja, scheelt voorlopig weer €600 uitgeven
Klopt, was leuk toestel geweest voor 500 - 550 euro. Huidige prijs is hij gewoon niet waard. Ten opzichte van G3 krijg je in principe alleen een betere camera en een leren achterkant als je dat leuk vindt.D0gtag schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:03:
[...]
De prijs is gewoon te hoog voor wat je krijgt. Ik had op zijn minst een metalen frame verwacht wat toch wel zo lekker in de hand ligt. Ik wacht nog even op de G note (die schijnt wel volledig van metaal te zijn) of een spectaculaire prijs daling.
En een wat beter scherm. Maar over het scherm van de G3 ben ik, als rasechte AMOLED fan, ook zeer tevreden. Kan mij eigenlijk niet helemaal vinden in het vale kleuren verhaal. Vind het mooi, scherp, helder genoeg, alles*.Razer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:11:
[...]
Ten opzichte van G3 krijg je in principe alleen een betere camera en een leren achterkant als je dat leuk vindt.
* en nee, da's allemaal geen confirmation bias, rationeel zat om ook de minpunten van iets te "zien"
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Ik wil graag 5,5" in een redelijk compact design, veel opslagruimte, goede processor en goede camera. LG G4 is qua vormfactor gewoon perfect en eigenlijk in dat segment uniek. Tevens wil ik minimaal 64GB aan opslagruimte. Een Samsung wordt dan al 799,00, met een kleiner scherm. HTC tja die SD810 heb ik geen vertrouwen in en te klein scherm.Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:06:
[...]
Ik heb graag mijn muziek bij mij zonder steeds te wisselen. Alleen het blijft knagen. 699,00 voor het totaalpakket is gewoon te duur. Voordeel mooi scherm, lederen achterkant is uniek en in preorder toch bruto 96GB opslag ruimte. Batterijtijd valt voor mij te overzien, mijn Lumia 930 is ook geen wonder dus ben al jaren gewend aan overdag opladen op werk. De processor en grafische kracht blijft voor mij een groot vraagteken voor de toekomst.
Ik begrijp dat het commercieel gezien gewoon lastig te verkopen is om er een Full HD scherm in te doen, aangezien de vorige al QHD was. Ik denk alleen dat de telefoon er behoorlijk op vooruit had gegaan. Minder pixels, meer batterijtijd. Minder pixels, betere grafische prestaties.
Had er gewoon een Full HD scherm in gedaan en dat hele quantum verhaal nog sterker vermarkt en 100 euro goedkoper en het was een nobrainer. Nu blijf ik twijfelen in hoeverre de processor/grafische vermogens future proof zijn met zo'n QHD scherm.
Als je gewoon een beetje surft, whatsappt, belt en lichte dingen doet: prima. Zware games gaan lastig worden.Seaofregrets schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:20:
[...]
Nu blijf ik twijfelen in hoeverre de processor/grafische vermogens future proof zijn met zo'n QHD scherm.
Kleuren zijn wel meer "off" op G4 lees ik in de reviews dan op de G3Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:16:
[...]
En een wat beter scherm. Maar over het scherm van de G3 ben ik, als rasechte AMOLED fan, ook zeer tevreden. Kan mij eigenlijk niet helemaal vinden in het vale kleuren verhaal. Vind het mooi, scherp, helder genoeg, alles*.
* en nee, da's allemaal geen confirmation bias, rationeel zat om ook de minpunten van iets te "zien"
En nog een minpunt voor de G4. Money in the pocket it isssRazer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:24:
Kleuren zijn wel meer "off" op G4 lees ik in de reviews dan op de G3
Tja, hoe vaak doe je dat nu. Op het moment dat je dat gaat doen is je telefoon vaak toch al gehalveerd in een uurtjeBrad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:23:
[...]
Als je gewoon een beetje surft, whatsappt, belt en lichte dingen doet: prima. Zware games gaan lastig worden.

ik ben nu echt aan de 5.5 inch gewent..
jammer dat de samsung 5.1 is
Zou voor geen goud de S6 willen hebben. Naast elkaar gehouden maar vond het een ielig dingetje. De Edge was wel mooi maar pakte vreselijk slecht beet. Dan alsnog echt liever de G3. En de Note is weer immens groot.Aggressor schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:39:
ik twijfel nu ook wel.
ik ben nu echt aan de 5.5 inch gewent..
jammer dat de samsung 5.1 ismoeilijk......
Jammer dat de G4 niet nét ff wat leuker / sneller / heftiger / betaalbaarder is
Het mooiste zou (voor mij althans) dan ook zijn de komst van de G3 Cat.6 oftewel met de SD805 SoC an Adrano 420 GPU. Dat is net het zetje om van de G3 een hele lekkere foon te maken.Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:06:
[...]
je kan ook de g3 verkopen en wat bijleggenBrad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:44:
[...]
Zou voor geen goud de S6 willen hebben. Naast elkaar gehouden maar vond het een ielig dingetje. De Edge was wel mooi maar pakte vreselijk slecht beet. Dan alsnog echt liever de G3. En de Note is weer immens groot.
Jammer dat de G4 niet nét ff wat leuker / sneller / heftiger / betaalbaarder is
ik vind de lg g4 wel mooi...
maar op de g4 draait ook alles lekker, spellen ook... dan zal het op de g4 niet minder draaien denk ik?
Als je spelletjes speelt misschien ja... De normale G3 is snel zat. Nul haperingen. Supersmooth. Niks mis mee*JazzySOB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:46:
Het mooiste zou (voor mij althans) dan ook zijn de komst van de G3 Cat.6 oftewel met de SD805 SoC an Adrano 420 GPU. Dart is net het zetje om van de G3 een hele lekkere foon te maken.
* custom rom uiteraard
Welke custom rom draai je? En werkt echt alles, ook BT handsfree e.d.?Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:47:
[...]
Als je spelletjes speelt misschien ja... De normale G3 is snel zat. Nul haperingen. Supersmooth. Niks mis mee*
* custom rom uiteraard
De G3 is wel erg lekker geprijsd en staat daarom nog steeds op mijn lijstje. De G4 word mij te duur.
G3 dingen misschien beter even afhandelen in het G3 topicJazzySOB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:50:
Welke custom rom draai je? En werkt echt alles, ook BT handsfree e.d.?
De G3 is wel erg lekker geprijsd en staat daarom nog steeds op mijn lijstje. De G4 word mij te duur.
ik kan het niet meer vinden
https://www.vodafone.nl/lg/Aggressor schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:55:
heeft iemand een linkje dat de lederen versie van de lg g4 wordt geleverd met een 2e normale backcover?
ik kan het niet meer vinden
maar ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat elke lg g4 lederen versie met een 2e gewone backcover wordt geleverd ??
want ik heb zonet lg g4 unboxing videos gekeken en daar zie ik het niet.
Been there, done thatBrad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:51:
[...]
G3 dingen misschien beter even afhandelen in het G3 topic
G3 verkopen levert misschien max. 250€ op afhankelijk van de staat. Moet je nog 450 bij lappen voor een marginaal beter toestel. Ik zou wachten op de g5 met 14nm qualcomm of de g4 die dan inmiddels 250€ kostAggressor schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:47:
[...]
je kan ook de g3 verkopen en wat bijleggen
ik vind de lg g4 wel mooi...
maar op de g4 draait ook alles lekker, spellen ook... dan zal het op de g4 niet minder draaien denk ik?
S6 heeft wel wat en is erg robuust ook al lijkt hij heel kwetsbaar.
Enige wat ik hoop is dat lg een trend heeft gezet in betere camera's en voornamelijk betere software ipv alles op auto. Ik wacht nog op de f1.2 versie
Met optische 10-1200mm zoom en ruisarme ISO 25600 and I'm in as well!
ja dat heb ik al gedaan.Seaofregrets schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:08:
Ik heb de vraag uitstaan bij Coolblue of de extra backcover ook bij hun extra wordt geleverd. Ik houd jullie op de hoogte.
Hun weten van niks.....
ze vroegen of ook een linkje had?
ik heb alleen die van vodafone gestuurd, maar dat is meer een actie van vodafone...
dus als iemand anders een linkje heeft, graag! stuur ik dat door
-edit-
nog een stomme vraag misschien, ik heb niet zoveel verstand van cameras.
Maar ik heb hier een samsung wb350f camera.
Wat maakt dan betere foto? de lg g4 of deze samsung camera? of scheelt het niet veel?
-edit-
coolblue gaat het navragen
[ Voor 20% gewijzigd door Aggressor op 06-05-2015 11:31 ]
Nee sorry, voor mij alleen primesBrad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:10:
[...]
Met optische 10-1200mm zoom en ruisarme ISO 25600 and I'm in as well!
Een 1.2 is wel de volgende stap.
Ik denk niet dat ze van 1.8 meteen naar 1.2 gaan. Alles gaat geleidelijk. Om onze centjes te kunnen rippenD0gtag schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:16:
Een 1.2 is wel de volgende stap.
Komt dit toestel dan uitJazzySOB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:46:
[...]
Het mooiste zou (voor mij althans) dan ook zijn de komst van de G3 Cat.6 oftewel met de SD805 SoC an Adrano 420 GPU. Dat is net het zetje om van de G3 een hele lekkere foon te maken.
Is er al hè... JazzySOB in "[LG G3] Ervaringen en Discussie"
f1.8 klinkt zo lekker volgende maand komen de eerste chineze toestellen met f1.4 LG jaar erop met f1.2 en een 1/1.2 sensor (Nokia 808) alles voor de bokeh.Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:31:
[...]
Ik denk niet dat ze van 1.8 meteen naar 1.2 gaan. Alles gaat geleidelijk. Om onze centjes te kunnen rippen
Dit raakt een beetje offtopic
Ach ene kant vind ik het wel logisch. Wat moet je in hemelsnaam met een kunsstoffen achterkant als je speciaal een lederen versie koopt. Je kunt ze toch niet tegelijkertijd gebruiken. Zeker als je de Quick Circle hoes besteld, dan nog zit je met een lederen ongebruikte achterkant en een kunststoffen ongebruikte achterkant. Al is het opzich wel handig voor een eventueel toekomstige verkoop. Altijd je lederen versie gebruikt en dan bij de verkoop een nieuw kunststoffen achterkantje voor het mooie erop.Aggressor schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:16:
[...]
ja dat heb ik al gedaan.
Hun weten van niks.....
ze vroegen of ook een linkje had?
ik heb alleen die van vodafone gestuurd, maar dat is meer een actie van vodafone...
dus als iemand anders een linkje heeft, graag! stuur ik dat door
-edit-
Wat maakt dan betere foto? de lg g4 of deze samsung camera? of scheelt het niet veel?
-edit-
Ik ga denk ik vandaag bestellen, de zwarte lederenvariant. Ik heb niet zoveel vertrouwen in de bruine variant, erg mode gevoelig ook. In een introductiefilmpje van de duitse LG zag je een dikke kras/put in het leer zitten. Erg slordig als je zo een promo filmpje doet. Die zwart gebobbelde achterkant lijkt mij iets krasvriendelijker. Een eventueel krasje valt minder op die achterkant op.
Qua camera. Ik heb een fuji F770 liggen. Prima kwaliteit voor een compact cameraatje. Qua kwaliteit vind ik het elkaar niet zoveel meer ontlopen tegenwoordig, echter je mist in de basis gewoon de optische zoom.
[ Voor 6% gewijzigd door Seaofregrets op 06-05-2015 11:45 ]
Stond ook in het officiële persbericht:
G4 vanaf eind mei in Nederland
De verkoop van de LG G4 gaat morgen van start in Korea en zal vanaf eind mei verkrijgbaar zijn in Nederland.
LG G4 in Metallic Grey, Ceramic White en Gold - adviesprijs 649 euro
LG G4 in Leather Brown en Leather Black - adviesprijs 699 euro.
Bij de leren varianten wordt een additionele metallic backcover meegeleverd.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Interessant, heb je misschien linkje? (te lui om te zoeken) Als krenterige Nederlander zou ik die extra cover nooit afslaan natuurlijk, al gebruik hem niet nietCLB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:45:
[...]
Stond ook in het officiële persbericht:
G4 vanaf eind mei in Nederland
De verkoop van de LG G4 gaat morgen van start in Korea en zal vanaf eind mei verkrijgbaar zijn in Nederland.
LG G4 in Metallic Grey, Ceramic White en Gold - adviesprijs 649 euro
LG G4 in Leather Brown en Leather Black - adviesprijs 699 euro.
Bij de leren varianten wordt een additionele metallic backcover meegeleverd.
Helaas zijn de hoekjes ook nogal kwetsbaar en slijten snel: YouTube: LG G4 Review: Sticking With What WorksSeaofregrets schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:43:
[...]
In een introductiefilmpje van de duitse LG zag je een dikke kras/put in het leer zitten. Erg slordig als je zo een promo filmpje doet. Die zwart gebobbelde achterkant lijkt mij iets krasvriendelijker. Een eventueel krasje valt minder op die achterkant op.
Lijkt hier inderdaad wel te staan bij het kopje "G4 vanaf eind mei in Nederland":Seaofregrets schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:47:
[...]
Interessant, heb je misschien linkje? (te lui om te zoeken) Als krenterige Nederlander zou ik die extra cover nooit afslaan natuurlijk, al gebruik hem niet niet
http://www.lgnewsroom.nl/...uze-smartphone-tot-nu-toe
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De Samsung en de lg hebben de zelfde sensor grootte dus in dat opzicht presteren ze gelijk, alleen de LG heeft ook nog sensor stabilisatie waardoor je met lagere shutter speeds nog steeds scherpe foto's maakt.Aggressor schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:16:
[...]
-edit-
De LG heeft een snellere lens f1.8 vs f2.8. De samsung is een zoom lens dit betekent dat hij zowel van dichtbij tot ver fatsoenlijk moet presteren, aangezien dit een goedkoop compact camera is zal de lens daarom een compromis zijn tussen dichtbij en veraf prestaties. Zoom lenzen zijn vaker (zeker goedkope modellen) minder goed dan de vergelijkbare 'prime' varianten (enkele focus afstand).
Volgens mij is de LG g4 een 28mm lens (omgerekend naar 35mm) en de samsung 41mm tot 86mm (ook omgerekend naar 35mm) De g4 geeft 'meer' beeld op een foto (wide: ten kosten van vervorming) de samsung komt richting het beeld wat het menselijk oog afgeeft (~50mm) tot het ideaal voor portret 86mm.
Qua beeldkwaliteit zal de G4 zeker niet onderdoen voor de goedkopere compact camera's maar mis je alleen zoom (digitale zoom moet je gewoon NOOIT gebruiken, beter een foto nemen en dan pinch to zoom
*snellere lens betekent meer licht naar binnen en dus foto's bij minder licht maken en je krijgt op f1.8 mooiere achtergrond (bokeh) ook minder ruis doordat je op lagere iso kan schieten.
*optische stabilisatie betekent eigenlijk ook meer licht omdat je de sensor langer belicht kan krijgen zonder dat je last krijgt van bewegings onscherpte..
[ Voor 16% gewijzigd door D0gtag op 06-05-2015 12:08 ]
Perfect, dank u. Ziet er inderdaad officieel uit.jip_86 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:51:
[...]
Lijkt hier inderdaad wel te staan bij het kopje "G4 vanaf eind mei in Nederland":
http://www.lgnewsroom.nl/...uze-smartphone-tot-nu-toe
Zodra ze iets weten krijg ik meteen een terugkoppeling.
dan plaats ik het hier.
-edit-
Beste meneer ,
Bedankt voor uw interesse in Coolblue!
Ik heb even het een en ander voor u nagevraagd, maar er wordt helaas geen gewone plastic cover meegeleverd met de 'Leather Edition' van de LG G4. Hierbij wordt alleen een lederen case geleverd.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Marius Engelen
Specialist
[ Voor 60% gewijzigd door Aggressor op 06-05-2015 13:12 ]
Maar het blijft een heel dun plakje leer wat er gebruikt wordt. Dat is nodig ook aangezien alles strak moet aansluiten. Het lijkt heel duurzaam dat leer, maar ik denk dat dat nogal tegenvalt...
Wel raar. Officiele persbericht zegt van wel. Vodafone levert er ook eentje bij. Typisch weer een geval van zeer gebrekkige communicatie op diverse niveau's.Aggressor schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:43:
ja ik heb al aan coolblue gevraagd, met de links doorgestuurd.
Zodra ze iets weten krijg ik meteen een terugkoppeling.
dan plaats ik het hier.
-edit-
Beste meneer ,
Bedankt voor uw interesse in Coolblue!
Ik heb even het een en ander voor u nagevraagd, maar er wordt helaas geen gewone plastic cover meegeleverd met de 'Leather Edition' van de LG G4. Hierbij wordt alleen een lederen case geleverd.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Marius Engelen
Specialist
Het is voor mij zeker geen dealbreaker, aangezien ik de extra cover toch niet gebruik, gaat meer om het principe. Het staat in het persbericht, dus verwacht je het wel geleverd.
We zien het wel. Binnenkort maar de zwart lederen versie bestellen. Die 64gb micro sd kaart extra wil ik niet mislopen
[ Voor 42% gewijzigd door Seaofregrets op 06-05-2015 14:09 ]
Ik heb trouwens precies dezelfde reactie ontvangen. Ik heb rrop gereageerd met de link naar het persbericht.jip_86 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:50:
Ik zal het wel zien wat er in de doos zit. Maakt voor mij ook geen reet uit aangezien ik toch de leren ga gebruiken, maar is daarna eventueel wel als onbeschadigd plastic variant te verkopen
Heb altijd prima ervaring bij coolblue. Ik ben benieuwd. Ik vind het gewoon een beetje vreemd. Persbericht en diverse sites vermelden een extra cover, maar coolblue van niet. Is het een gebrek aan kennis of klopt het persbericht niet, wat mij weer sterk lijkt.
Ik ben benieuwd:)Seaofregrets schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:32:
[...]
Ik heb trouwens precies dezelfde reactie ontvangen. Ik heb rrop gereageerd met de link naar het persbericht.
Heb altijd prima ervaring bij coolblue. Ik ben benieuwd. Ik vind het gewoon een beetje vreemd. Persbericht en diverse sites vermelden een extra cover, maar coolblue van niet. Is het een gebrek aan kennis of klopt het persbericht niet, wat mij weer sterk lijkt.
Still... dont drop your phone on the freeway LOLD0gtag schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:08:
[...]
S6 heeft wel wat en is erg robuust ook al lijkt hij heel kwetsbaar.
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic