Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 15:11
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:33:
[...]

Probeer eens ;)
Of anders chatten (alleen kn ik die nog niet echt vinden in de Duitse store)
Ik ga dadelijk even laten bellen door een Duits pratende collega met het verhaal dat ik niet in Duitsland ben die weken en hem graag op mijn Nederlandse adres bezorgt wil hebben :+

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 09:12
Bestelling is geplaatst. Space Grey 42. Helaas wel pas levering in juni. Kon niet zo snel een adres regelen. Heb dat last minute moeten doen. Hopelijk gaat levering sneller dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:37:
[...]

Ik ga dadelijk even laten bellen door een Duits pratende collega met het verhaal dat ik niet in Duitsland ben die weken en hem graag op mijn Nederlandse adres bezorgt wil hebben :+
Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte.

Tijdens andere releases lukte het wel eens om gewoon een Nederlands adres in te vullen en dan een 0 voor de postcode en achter het dorp (Niederlande) maarja dat durf ik dan ook niet zo snel aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Duits sprekende collega's zijn schaars, ik ga dus ene poging wagen in het Engels. :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik heb dit nummer geprobeerd te bellen op m'n iPhone:
00 49 800 2000 136

Krijg continu gesprek mislukt? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Dannydekr schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:41:
Ik heb dit nummer geprobeerd te bellen op m'n iPhone:
00 49 800 2000 136

Krijg continu gesprek mislukt? Doe ik iets verkeerd?
Het nummer is 0800 2000 136 daar komt nog de landcode bij 0049 of +49
Ik heb geen leading 0 gebruikt toen ik belde dus enkel "00498002000136"

Edit: nog even net geprobeerd en raak direct binnen :D

[ Voor 10% gewijzigd door lux op 10-04-2015 13:48 ]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Adres wijzigen naar Nederland is echt niet mogelijk.

Ik heb 40 (!!) minuten aan de telefoon gehangen met o.a. de Nederlandse lijn en ben naar verschillende afdelingen gestuurd, uiteindelijk naar Duitsland. Ik heb het verhaal opgehangen dat ik uitging van een 24-april release, maar in mei niet meer in Duitsland ben. Ze hadden alle begrip hiervoor, maar konden het simpelweg niet wijzigen door het andere belastingstelsel en beperkingen met de post-bedrijven.

Ze konden het wel in het systeem aanpassen naar Nederland, maar omdat die naar een Duits postbedrijf gaat zal die dus nooit aankomen in Nederland volgens 2 van de 4 medewerkers die ik sprak.Het enige dat ze konden doen was de order annuleren, wat dus geen optie is :)

Nu zal het kantoor van mijn broer hem hopelijk goed in ontvangst moeten nemen en zal mijn broer spoedig dat ding naar Nederland moeten krijgen, verre van ideaal. Misschien dat ik mijn adres wijzig naar een 3rd-party post exchange? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
-knip- :)

[ Voor 98% gewijzigd door Dannydekr op 10-04-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was te verwachten maar niet geschoten is altijd mis.

Hopelijk schuift het nog een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
Het wachten duurt nog zo lang. Ik vind het maar slecht geregeld van Apple hoor. Waarom niet de introductie dan uitstellen? Ik moet het geld 2 maanden van te voren betalen, ongehoord.

Nu maar hopen dat de horloge überhaupt wel gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1lbi3
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 18:12
naturalcool schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:56:
Het wachten duurt nog zo lang. Ik vind het maar slecht geregeld van Apple hoor. Waarom niet de introductie dan uitstellen? Ik moet het geld 2 maanden van te voren betalen, ongehoord.

Dat is inderdaad erg slecht... Zullen ze echt zo weinig voorraad hebben? Misschien hebben ze nog een hele voorraad achter de hand voor de andere landen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13
LOL. Bestellen jullie voor de eerste keer een nieuw product bij Apple?
Dit is business as usual. Risico van het vak om early-adaptor te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 10-04-2015 15:00 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44

Nou en, ik heb mijn Pebble Time Steel al wel drie maanden van tevoren betaald. Je kan ook gewoon zelf twee maanden wachten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1lbi3
  • Laatst online: 29-05 18:12
Rivanov schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:00:
Ik wacht nog mooi even met bestellen, en misschien wacht ik zelfs op v2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
jip_86 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:01:
[...]

Nou en, ik heb mijn Pebble Time Steel al wel drie maanden van tevoren betaald. Je kan ook gewoon zelf twee maanden wachten natuurlijk ;)
Als ik pas over twee maanden wil betalen, dan zal ik alsnog twee maanden op de levering moeten wachten. Dan heb ik de horloge pas over 4 maanden. (Althans dat is wat ik verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onzin, ik ben altijd Early adaptor maar het is nu voor het eerst dat de producten zo schaars zijn dat ik naast de boot val.

Nog geen minuut na opening stonden sommige modellen al op 4-6 weken. Dat is geen degelijke voorraad aanleggen voor je Early-adaptors dat is gewoon de kickstarter uithangen en pas gaan produceren als er echt animo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Iemand ervaring met mailboxde.com? En wat is de adresnotering die ik moet hanteren?

Dit is wat Apple Vraagt:

Vorname Nachname
Telefonnummer
Firmenname (optional)
Nummer bzw. Name des Gebäudes und Straße
Zugangscode, Wohnung, Stockwerk usw. (optional)
Weitere Adressinformationen (optional)

Dit is wat ik krijg van die service:

Mailboxde.com e.K.
Mijn Naam, ID 36XXX
Äussere Weberstr. 57
02763 Zittau
Germany

Waar vul ik dan hun naam in, mijn naam en ID?

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 10-04-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:25:
[...]

Onzin, ik ben altijd Early adaptor maar het is nu voor het eerst dat de producten zo schaars zijn dat ik naast de boot val.

Nog geen minuut na opening stonden sommige modellen al op 4-6 weken. Dat is geen degelijke voorraad aanleggen voor je Early-adaptors dat is gewoon de kickstarter uithangen en pas gaan produceren als er echt animo blijkt.
In dit geval is het misschien wel extreem, maar je weet net zo goed als ik dat een launch van een nieuwe Apple product altijd gepaard gaat met opgeschoven levertijden, schaarste in de voorraad etc.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Mwah, iPad 1 bijvoorbeeld was gewoon te bestellen op release. Ik vind dit wel heel slecht hoor: in september aankondigen voor "early 2015", en dan van "early" al april maken, om vervolgens de Space Black niet eens beschikbaar te hebben voor juni :D
En niks in de winkels, alleen maar online. Beetje kansloos, maar goed: misschien is dat de nieuwe manier, want de 12" Macbook Air hadden ze vandaag in Oberhausen ook nog niet liggen :(

edit: wat je hierboven ook al aangeeft: je kan verwachten dat het hard gaat op release, maar dit is wel heel suf. "Wij" zijn zo'n beetje de freaks die er bovenop zitten en dan lukt het nog niet om er 1 op release te krijgen? Vage actie van Apple.

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 10-04-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjhanegraaf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik ben van mening dat Apple hier dus volledig de plank mis slaat. Ontzettend slecht dat de levertijd zo snel oploopt en dan is hij nog niet in NL en andere landen te koop. Dat gaat september worden voor Nederlanders hem kunnen bemachtigen...

Dit is geen goede strategie of marketing van Apple, dit is gewoon een miskleun van een Miljardenbedrijf die blijkbaar toch niet alles goed op orde heeft, al blijven ze dat wel zo voordoen -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Dannydekr schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:46:
Iemand ervaring met mailboxde.com? En wat is de adresnotering die ik moet hanteren?

Dit is wat Apple Vraagt:

Vorname Nachname
Telefonnummer
Firmenname (optional)
Nummer bzw. Name des Gebäudes und Straße
Zugangscode, Wohnung, Stockwerk usw. (optional)
Weitere Adressinformationen (optional)

Dit is wat ik krijg van die service:
Vorname Nachname: Mailboxde.com
Telefonnummer: je eigen telnummernummer
Firmenname: Je naam, ID 36XXX
Nummer bzw. Name des Gebäudes und Straße: Äussere Weberstr. 57
PLZ: 02763

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 10-04-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNG
  • Laatst online: 10:50

SNG

Ik heb ook een afleveradres via mailboxde, notering staat nu bij mij zo in de Apple Store:
NAAM ID XX
Mailboxde.com e.K.
Äußere Weberstr. 57
Zittau
02763

Paar jaar geleden heb ik wel eens eenzelfde soort service gebruikt in de US, dat kan tegenwoordig niet meer omdat Apple actief bestellingen aan 'forwarders' annuleert.
Het gaat dus nog even spannend worden of onze orders niet massaal gecanceld zullen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:08
Mijn UK order via Borderlinx is gecancelled :(
Jammer, ging met iPhones altijd wel goed via Borderlinx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Dannydekr schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:22:
Adres wijzigen naar Nederland is echt niet mogelijk.

Ik heb 40 (!!) minuten aan de telefoon gehangen met o.a. de Nederlandse lijn en ben naar verschillende afdelingen gestuurd, uiteindelijk naar Duitsland. Ik heb het verhaal opgehangen dat ik uitging van een 24-april release, maar in mei niet meer in Duitsland ben. Ze hadden alle begrip hiervoor, maar konden het simpelweg niet wijzigen door het andere belastingstelsel en beperkingen met de post-bedrijven.

Ze konden het wel in het systeem aanpassen naar Nederland, maar omdat die naar een Duits postbedrijf gaat zal die dus nooit aankomen in Nederland volgens 2 van de 4 medewerkers die ik sprak.Het enige dat ze konden doen was de order annuleren, wat dus geen optie is :)

Nu zal het kantoor van mijn broer hem hopelijk goed in ontvangst moeten nemen en zal mijn broer spoedig dat ding naar Nederland moeten krijgen, verre van ideaal. Misschien dat ik mijn adres wijzig naar een 3rd-party post exchange? Iemand hier ervaring mee?
Dat is echt jammer. Ik vermoed dat het afhangt van welke medewerker je aan de lijn krijgt maar dat sommigen al een aanta stappen verder denken en problemen voorspellen na de wijziging van het adres :)

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deniax schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:12:
He zonde maar zat er wel aan te komen.

Welke had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNG

SNG

Deniax schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:12:
Was dit vlak nadat je je order had geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNG schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:43:
[...]

Was dit vlak nadat je je order had geplaatst?
Ik deed het vroeger wel eens met MYUS en leek dan goed te gaan, soms na een week ofz werd de order pas geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-12-2024
Mijn bestelde RVS 42mm versie is net door apple geannuleerd :-( Had mailboxde.com gebruikt. Blijkbaar lukt dit dus idd niks meer. Balen

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thiago schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:12:
Mijn bestelde RVS 42mm versie is net door apple geannuleerd :-( Had mailboxde.com gebruikt. Blijkbaar lukt dit dus idd niks meer. Balen
Ooh zijn ze nu MailboxDE ook aan het blokken?
Die kwamen er normaal altijd wel doorheen.

Vervelend voor jullie maar als ze wat Witte sport modellen voor mij kunnen annuleren dan graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Donstil schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:24:
[...]

Ooh zijn ze nu MailboxDE ook aan het blokken?
Die kwamen er normaal altijd wel doorheen.

Vervelend voor jullie maar als ze wat Witte sport modellen voor mij kunnen annuleren dan graag :+
Snap het ook niet goed, laatste keer met de iphone was het nog gelukt, en nu blijkbaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Thiago schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:12:
MailboxDE zal ik dus maar niet gebruiken :X Naja, dan maar gewoon via het werkadres van mijn broer en hopen dat ik hem snel in Nederland heb :) Ze maken het echt extreem lastig zeg? Zonder Duits adres ben je blijkbaar nergens meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 21:11
Waarom niet wachten tot wanneer ie in Nederland leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

henkna schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:23:
Waarom wel wachten als het zo ook kan...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Fietsbel schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:26:
[...]

Waarom wel wachten als het zo ook kan...
Maar zo kan het dus niet! Wist iedereen van te voren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

henkna schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:28:
[...]

Echt? want bij de rest deed de glazenbol het niet en ging men (zoals je ziet) het toch proberen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Had ik geen glazen bol voor nodig. Iets met Duitsland, reservering op Duits adres, legitimatie? Zullen toch echt moeten wachten vrees ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkna schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:23:
Met de techniek van het internet en de klasse van diensten als UPS en FedEx heeft wachten gewoon geen enkel voordeel.

Kopen in retail winkels (welk product dan ook) doe ik al jaren niet meer. Zelfs mijn boodschappen worden tegenwoordig gewoon keurig bezorgd door de AH.
[...]
Ik in ieder geval niet, heb ook nog even getwijfeld het te doen via MailboxDE maar uiteindelijk voor een ander Duits adres gegaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 10-04-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:08
[...]

Ik heb op deze manier meerdere iPhones besteld toen ze nog niet in Nederland te krijgen waren, dus het ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apple charged je credit card pas nadat het product verzonden is hoor :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijne is wel belast. Althans gereserveerd niet afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNG

SNG

Donstil schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:34:

Ik in ieder geval niet, heb ook nog even getwijfeld het te doen via MailboxDE maar uiteindelijk voor een ander Duits adres gegaan.
Bedoel je een privé adres of een alternatief voor MailboxDE? Ik heb het bezorgadres van mijn bestelling tijdelijk maar veranderd om te voorkomen dat deze geannuleerd wordt. Mijn zoektocht naar alternatieven voor MailboxDE is niet echt een succes, meeste sites zien er zeer amateuristisch uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNG schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:53:
[...]

Bedoel je een privé adres of een alternatief voor MailboxDE? Ik heb het bezorgadres van mijn bestelling tijdelijk maar veranderd om te voorkomen dat deze geannuleerd wordt. Mijn zoektocht naar alternatieven voor MailboxDE is niet echt een succes, meeste sites zien er zeer amateuristisch uit..
Nee huisadres idd, MailBoxDE is wel echt een bedrijf natuurlijk, komt het daar voor 15:00 (oid) aan gaat het dezelfde dag nog met UPS mee en heb je het de volgende dag, dat doen vrienden/collega's/kennissen niet altijd. Vandaar dat ik nog even getwijfeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
fsfikke schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:42:
[...]

Apple charged je credit card pas nadat het product verzonden is hoor :?
Gereserveerd betekent voor mij dat ik dat geld niet kan uitgeven, oftewel ik heb gewoon betaald (danwel aan Apple of aan ICS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Hier nog niks gereserveerd op kaart. Maar zal wel goed komen. Heb confirmation via mail en orders staan op prepairing your order. 😎

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Zou je na de 24ste een Duitse store in kunnen wandelen, de Watch bekijken en kopen? Of zal er dan ook nog geen winkel voorraad zijn? Dat zou slecht zijn als je tot juni een product in de winkel hebt liggen dat je niet kunt leveren. 8)7 :X

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik zal het echt niet tof vinden als blijkt dat je hem gewoon kunt reserveren in de winkel en op kunt halen terwijl de preorders nog tot minimaal half mei duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 13:56

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:18:
Ik zal het echt niet tof vinden als blijkt dat je hem gewoon kunt reserveren in de winkel en op kunt halen terwijl de preorders nog tot minimaal half mei duren.
Ga er maar wel vanuit dat dit gaat gebeuren. De bestellingen met leverdatum Juni sowieso denk ik. Mei zal nog een twijfel geval zijn.

Je bent natuurlijk altijd vrij om je online order te annuleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:16
Joepv schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:59:
Zou je na de 24ste een Duitse store in kunnen wandelen, de Watch bekijken en kopen? Of zal er dan ook nog geen winkel voorraad zijn? Dat zou slecht zijn als je tot juni een product in de winkel hebt liggen dat je niet kunt leveren. 8)7 :X
Sorry ik heb mijn glazen bol stuk laten vallen van de week dus ik kan het je niet zeggen, maar gezien de ervaringen met de iPhone is het inderdaad zo dat Apple een product in de winkel heeft liggen die ze de eerste maanden niet kunnen leveren zonder reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Misschien goed nieuws voor sommigen, lees volgende link maar eens even: http://www.iculture.nl/apple-watch-25-april-alsnog-afhalen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:27

Fiber

Beaches are for storming.

Weten jullie of de goedkopere modellen over een paar maanden ook gewoon bij de Media Markt, etc. zullen liggen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:00
Zo iets kunnen wij niet weten helaas, Fiber. Mijn verwachting is echter van niet. Apple maakt de Watch zeer exclusief tot eigen store at the moment en enkele key locaties zoals London en Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:27

Fiber

Beaches are for storming.

Natuurlijk, nu nog wel, maar als over een half jaar het nieuwtje er een beetje van af is en er voorraad genoeg is..? De iPhone ligt toch ook gewoon 'op elke straathoek' en die is ongeveer net zo duur of duurder dan de meeste Sport en RVS Apple Watch versies. Dat ze de dure Edition modellen exclusief houden begrijp ik ook wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 11-04-2015 17:24 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:00
De Apple watch is een heel ander concept dan de iPhone. De iPhone is bovendien het hoofd apparaat. Apple market het apparaat heel anders.

Feit blijft dat het koffiedik kijken is en dat we gewoon moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Verwacht dat ze de Watch voor zichzelf houden, zie ze niet alle Mediamarkts met zo'n demotafel uitrusten en een dedicated Watch verkopertje erbij die een Aple scriptje afdraait en mensen helpt met passen van het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Thiago schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:50:
Misschien goed nieuws voor sommigen, lees volgende link maar eens even: http://www.iculture.nl/apple-watch-25-april-alsnog-afhalen/
Interessant nieuws want wilde ondanks binnenkort sowieso een keer richting Duitsland om even te kijken en wellicht te passen, maar mocht het inderdaad mogelijk zijn om alsnog te gaan reserveren is dat wel mooi :)

Maar houdt het dan in dat je alleen kan reserveren en ophalen op dezelfde dag?

[ Voor 8% gewijzigd door Narcotical op 11-04-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Narcotical schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:56:
[...]

Interessant nieuws want wilde ondanks binnenkort sowieso een keer richting Duitsland om even te kijken en wellicht te passen, maar mocht het inderdaad mogelijk zijn om alsnog te gaan reserveren is dat wel mooi :)

Maar houdt het dan in dat je alleen kan reserveren en ophalen op dezelfde dag?
Klopt. Is tijdens bv iPhones releases ook vaak.
Dan gaat vaak om 23:00 voor zolang de voorraad strekt de reserveringspagina open (Soms maar een paar seconden) en moet je het de volgende dag ophalen. Anders gaat het dus weer dat zelfde systeem in, enz enz.

Zoiets zal er ook wel komen als er langzaam wat voorraad komt.

Alleen of dat de 25e al gaat gebeuren. Ja kan natuurlijk maar het lijkt mij sterk, de code heeft ons de afgelopen dagen al meer in de steek gelaten.

Maar goed. Als iemand een zilveren 42mm sport extra kan bemachtigen (alles behalve roze band). Ik geef je €100,- extra voor de moeite :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021

-A3AAN-

Vandaag besteld: 38mm stalen versie, levertijd 4-6 wacht. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36
Mijn levertijd, vandaag besteld, van een space grey sports, is juni.

Maakt het in welk land je besteld? (oftewel, zit er bijvoorbeeld een stekker bij die voor vertraging kan zorgen)
Ik heb de mijn in de UK besteld, ben ondertussen gewend dat de doosjes vaak groter zijn omdat de Engelse stekker gewoon groot is. Bij de iphone was vaak de wachttijd in de UK net iets korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badnews.nl schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:28:
Mijn levertijd, vandaag besteld, van een space grey sports, is juni.

Maakt het in welk land je besteld? (oftewel, zit er bijvoorbeeld een stekker bij die voor vertraging kan zorgen)
Ik heb de mijn in de UK besteld, ben ondertussen gewend dat de doosjes vaak groter zijn omdat de Engelse stekker gewoon groot is. Bij de iphone was vaak de wachttijd in de UK net iets korter.
Nee dat zal niet tot vrijwel niets uitmaken in dit stadium van de reserveringen.

De pre-orders van nu zullen allemaal verstuurd worden vanuit China direct naar de eind gebruiker.

Zoals met BtO Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 22:14
Het begint toch te kriebelen bij me. Ik lees nu wel dat mailforwarders worden geblokkeerd. Is het te omzeilen, UK of DE maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silversin schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:33:
Het begint toch te kriebelen bij me. Ik lees nu wel dat mailforwarders worden geblokkeerd. Is het te omzeilen, UK of DE maakt niet uit.
Wil je geen Mailforwarders gebruiken dan kom je al snel uit bij vrienden/kennissen/collega's uit een van die landen. Heb je die niet dan blijft alleen eBay over ben ik bang.

Of een aardige tweaker vertrouwen oid, die zich dan alleen wel even zou moeten melden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:11:
[...]

Wil je geen Mailforwarders gebruiken dan kom je al snel uit bij vrienden/kennissen/collega's uit een van die landen. Heb je die niet dan blijft alleen eBay over ben ik bang.

Of een aardige tweaker vertrouwen oid, die zich dan alleen wel even zou moeten melden natuurlijk.
Zou mooi zijn als een betrouwbare Tweaker zich meldt. Het adres waar ik hem aflever is betrouwbaar, maar garantie dat ik hem ook snel in NL heb kan ik helaas niet krijgen. Liever heb ik dan ook een ander adres waar we bijvoorbeeld voor een kleine donatie kunnen laten afleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 04-06 09:26

pposthoorn

Constructeur

Las vanochtend dit:

"Apple has started canceling orders if you have more than two watches coming to one address. Even if different people ordered them."
https://twitter.com/NoelArtiles/status/587408588219420672

Dus let op dat je er niet meer dan 2 op 1 adres laat bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Dus minder misbruik voor doorverkoop(eBay) en meer beschikbaar voor de 'echte' kopers.

Op zich wel goed bij de launch, maar moeten ze wel duidelijker vermelden. Als je hem op je werk laat afleveren (ze checken schijnbaar de delivery addresses) moet je dat overleggen met collega's etc. Bij grote bedrijven is dat onhaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
pposthoorn schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:36:
Las vanochtend dit:

"Apple has started canceling orders if you have more than two watches coming to one address. Even if different people ordered them."

Wat een onzin zeg. Je hebt toch gewoon kantoren waar verschillende mensen hem kunnen laten afleveren? Hier op kantoor worden echt heel veel privé pakketjes afgeleverd. Waarom is Apple in vredesnaam zo streng? Dit gaat echt te ver.

Hopelijk is er op het Duitse kantoor waar ik hem laat afleveren niemand anders die hem besteld heeft :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 04-06 09:26

pposthoorn

Constructeur

Dit is natuurlijk maar 1 voorbeeld. Misschien dat ze bij huisadressen een max van 2st aanhouden maar op zakelijke adressen meer toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Maar hoe bepaal je een zakelijk adres. Wij hebben een kantoor/bedrijf aan huis, dus in een woonwijk.
Maar het blijft gissen wat ze aan het doen zijn. Ik heb de mijne door een collega op zijn prive adres besteld.
Het is, als dit het geval is, in mijn voordeel omdat ik dan opschuif in de wachtrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pposthoorn schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:36:
Las vanochtend dit:

Is maar 1 iemand natuurlijk.
Hij heeft gesproken met support maar die chat gasten zeggen ook allemaal wat anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 20:19
Het lijkt er op dat ze geannuleerde orders weer aan het herstellen zijn. (http://forums.macrumors.c...read.php?t=1864960&page=4) Zorg er in ieder geval voor dat je contact op neemt met ze en je ordernummer vermeld. Ik heb hem zelf ook in Duitsland besteld en mijn order is ook, zonder enige melding, geannuleerd. Ik heb ze zojuist een mail gestuurd en ik ben benieuwd of ik vandaag al een reactie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crashed1987 schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:07:
Het lijkt er op dat ze geannuleerde orders weer aan het herstellen zijn. (http://forums.macrumors.c...read.php?t=1864960&page=4) Zorg er in ieder geval voor dat je contact op neemt met ze en je ordernummer vermeld. Ik heb hem zelf ook in Duitsland besteld en mijn order is ook, zonder enige melding, geannuleerd. Ik heb ze zojuist een mail gestuurd en ik ben benieuwd of ik vandaag al een reactie krijg.
Door stuur bedrijf oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Ja, ook doorstuur bedrijven, heb ze ook gemaild, maar blijkbaar gaat het sneller als je contact opneemt met EU center in Ierland. Probeer ze te bellen maar geraakt niet binnen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Thiago schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:04:
[...]

Ja, ook doorstuur bedrijven, heb ze ook gemaild, maar blijkbaar gaat het sneller als je contact opneemt met EU center in Ierland. Probeer ze te bellen maar geraakt niet binnen momenteel.
Ben benieuwd. Nog een optie is dat je het doorstuur bedrijf contacteert en hen vraagt om een 'alternatief' adres die je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Yes idd een doorstuurbedrijf, huifkar om precies te zijn. Ik lees dat sommige mensen hun order gereinstate krijgen en dat sommige mensen te horen krijgen dat hun order geannuleerd blijft omdat Apple niet meer naar forward adressen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Zwarte stainless steel besteld. Levertijd: juli! Oh dat wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Anoniem: 264553 schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:59:
Zwarte stainless steel besteld. Levertijd: juli! Oh dat wachten...
Ach... zolang wij niet weten wanneer de watch in NL te koop is, is het niet zo erg toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Crashed1987 schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:46:
[...]

Yes idd een doorstuurbedrijf, huifkar om precies te zijn. Ik lees dat sommige mensen hun order gereinstate krijgen en dat sommige mensen te horen krijgen dat hun order geannuleerd blijft omdat Apple niet meer naar forward adressen stuurt.
Dear ........,

Thank you for your e-mail to the Apple Online Store.

Of course I understand that you would like to receive the Apple Watch Sport as soon as possible.

Unfortunately it is not possible to reactivate the cancellation.

The Apple Watch quota is only intended for the German market, which is why deliveries to logistcs companies such as huifkar, by forwarding orders in foreign countries e.g. Netherlands are categorically prohibited.

Regards

Christian Bolyi
Apple Online Store
Apple Distribution International

Er is 1 gecanceld, 1 staat op processing your items gelukkig. Had twee losse orders gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
knny schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:02:
[...]

Dear ........,

Of course I understand that you would like to receive the Apple Watch Sport as soon as possible.

The Apple Watch quota is only intended for the German market, which is why deliveries to logistcs companies such as huifkar, by forwarding orders in foreign countries e.g. Netherlands are categorically prohibited.

Regards

Christian Bolyi
Apple Online Store

Er is 1 gecanceld, 1 staat op processing your items gelukkig. Had twee losse orders gedaan.
Dat bericht heb ik dus nooit ontvangen. Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen overigens, ze verdienen toch geld?!

Daarnaast vind ik dat ze eigenlijk orders moeten annuleren van mensen die ze gelijk op eBay zetten voor honderden euro's meer. Wij zijn gewoon legitieme enthousiaste kopers, terwijl er zat mensen zijn die het alleen maar voor het geld doen. Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vooral benieuwd of dit op steekproef gaat of dat ze echt de Orders op nummer afgaan?
Ik was er erg snel bij 09:04 ofz maar tot op heden nog niet geannuleerd.

Ik heb nog een tweede adres in Duitsland trouwens, van een vriend zijn moeder. Ben benieuwd of ik na eventuele annulering nog kan wisselen naar dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Donstil schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:10:
Ik ben vooral benieuwd of dit op steekproef gaat of dat ze echt de Orders op nummer afgaan?
Ik was er erg snel bij 09:04 ofz maar tot op heden nog niet geannuleerd.

Ik heb nog een tweede adres in Duitsland trouwens, van een vriend zijn moeder. Ben benieuwd of ik na eventuele annulering nog kan wisselen naar dat adres.
Er zullen er vast een paar doorglippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knny schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:11:
[...]

Er zullen er vast een paar doorglippen ;)
Dat het liefst die van mij :) (Of jullie maar dat is nu al te laat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Donstil schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:12:
[...]

Dat het liefst die van mij :) (Of jullie maar dat is nu al te laat)
1 van mij staat ook nog op processing ;) dus. _/-\o_
Nog geen reservering op CC behalve de Express €1,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hier ook de €1,- Express idd.

Dat wordt dus de komende weken elke dag checken of de orders er nog instaan 8)7

Van hoe laat is jullie/jou order? De mijne 09:04 met Express checkout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Ik heb ook de 1€ afschrijving maar ook de volgende reactie:

Dear,

Of course I understand that you would like to receive the Apple Watch as soon as possible.

The Apple Watch quota is only intended for the German market, which is why deliveries to logistcs companies (FREIGHT FORWARDER) such as huifkar, by forwarding orders in foreign countries e.g. Netherlands are categorically prohibited.

Regards

Christian Bolyi
Apple Online Store

Ik ga nog eens even onderzoeken of dit überhaupt mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Crashed1987 schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:46:
Ik heb ook de 1€ afschrijving maar ook de volgende reactie:

Dear,

Of course I understand that you would like to receive the Apple Watch as soon as possible.

The Apple Watch quota is only intended for the German market, which is why deliveries to logistcs companies (FREIGHT FORWARDER) such as huifkar, by forwarding orders in foreign countries e.g. Netherlands are categorically prohibited.

Regards

Christian Bolyi
Apple Online Store

Ik ga nog eens even onderzoeken of dit überhaupt mag...
Maar jouw order is al geannuleerd, die van Donstil en mij nog niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
knny schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:47:
[...]

Maar jouw order is al geannuleerd, die van Donstil en mij nog niet >:)
Haha lucky bastards! Ooit zal ik er een hebben xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten tijden van de eerste iPad had ik tot de dag van Shipping geen annulering.

Toen hij weg moest gaan naar MYUS (en de normale orders op MacRoumors bv dat ook gingen) werd de mijne ineens geannuleerd. Geld was al afgeschreven enz.

Ik ben dus pas echt "gerust gesteld" als ik een UPS tracking heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit: oeps dubbel
Crashed1987 schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:00:
[...]

Haha lucky bastards! Ooit zal ik er een hebben xD
Ik ga 24 Mei 5 weken naar Canada en Amerika.
Dat wordt dus naast de route ook kijken waar welke Apple store zit.

Als mijn Duitse order geannuleerd wordt ga ik ze allemaal af tot ik iets heb :)

Hoe kwam je erachter dat hij geannuleerd was eigenlijk? Via email of inlog?

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 13-04-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Mmm de Huifkar lijkt redelijk kleinschalig en valt ook niet heel direct op lijkt me:

BSD Huifkar
t.a.v. Jouw naam
Brunnenstrasse 8
48531 NORDHORN (D)

Misschien had je beter even prive contact op kunnen nemen met die gasten, wellicht hadden ze een uitzondering kunnen maken m.b.t. de adressering?

[ Voor 3% gewijzigd door Dannydekr op 13-04-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dannydekr schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:23:
[...]

Zou mooi zijn als een betrouwbare Tweaker zich meldt. Het adres waar ik hem aflever is betrouwbaar, maar garantie dat ik hem ook snel in NL heb kan ik helaas niet krijgen. Liever heb ik dan ook een ander adres waar we bijvoorbeeld voor een kleine donatie kunnen laten afleveren :)
Ik zat daar ook aan te denken. Eind April verhuis ik naar Duitsland (heb nu nog geen adres) Op zich kan ik mensen wel helpen, maar goed ik werk overdag ook gewoon dus garanties over dezelfde dag doorsturen kan ik niet geven. Daarbij zou ik ook niet weten hoe, noch zin er in hebben, te bijwijzen dat ik betrouwbaar genoeg ben om je dure Apple Watch toe te vertrouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:24:
Mmm de Huifkar lijkt redelijk kleinschalig en valt ook niet heel direct op lijkt me:

BSD Huifkar
t.a.v. Jouw naam
/me Knip

Misschien had je beter even prive contact op kunnen nemen met die gasten, wellicht hadden ze een uitzondering kunnen maken m.b.t. de adressering?
Ik heb dus gewoon gedaan.

Voornaam achternaam.
Adres
En dan optioneel bij bedrijf pas de doorstuurder ingevuld.

Net zoals dat werkt als je in Nederland een pakketje bij je werk laat bezorgen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:32:
[...]

Ik heb dus gewoon gedaan.

Voornaam achternaam.
Adres
En dan optioneel bij bedrijf pas de doorstuurder ingevuld.

Net zoals dat werkt als je in Nederland een pakketje bij je werk laat bezorgen zeg maar.
Misschien is dat genoeg, maar helaas blokkeert Apple meerdere orders (zeker als er heel veel zijn) op hetzelfde adres. Ik ben bang dat je dus pech hebt. :X Ik heb nu die kerel guusarens@t-online.de gemaild, om te vragen of hij misschien een 'prive' adres heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan het zien. Nu nog bestellen en laten bezorgen in Duitsland lijkt mij met een levering in Juni niet zoveel zin meer hebben.

Tegen die tijd is er heus wel Store voorraad.

Maar jij liet het bij je broer bezorgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:36:
We gaan het zien. Nu nog bestellen en laten bezorgen in Duitsland lijkt mij met een levering in Juni niet zoveel zin meer hebben.

Tegen die tijd is er heus wel Store voorraad.

Maar jij liet het bij je broer bezorgen toch?
Ja, maarja, hij weet niet wanneer die op kantoor is in mei, verder is hij communicatief nogal wisselvallig en boeit het hem een stuk minder dan het mij boeit. Grote kans dat het pakketje dus weken op kantoor blijft liggen, of dat hij hem vergeet mee naar Nederland te nemen als die weer terug komt :P

Het is dat het mijn enige optie was, een beter alternatief is dus echt wenselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh zo. Ja dat is vervelend.

Dan wordt het hopen op een store Reservation. Iets wat ook al even rond spookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
Voor mij wordt het ook een store reservation, als ze dat uiteindelijk gaan doen en even heen en weer karren.

Overigens blokkeert Apple niet alleen forward adressen, maar überhaupt zakelijke orders, staat genoeg op internet en twitter over.

Ze maken er wel een rommeltje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Crashed1987 schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:25:
Voor mij wordt het ook een store reservation, als ze dat uiteindelijk gaan doen en even heen en weer karren.

Overigens blokkeert Apple niet alleen forward adressen, maar überhaupt zakelijke orders, staat genoeg op internet en twitter over.

Ze maken er wel een rommeltje van.
Hoezo maken ze er een rommeltje van? Apple wil gewoon niet dat zijn A-landen zonder stok zitten omdat er massaal orders vanuit andere landen binnenkomen. Dat is hun goed recht. Net zo goed als het jouw goed recht is om naar de Apple-store in Duitsland te gaan en daar een device van ze te kopen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwerver schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:53:
[...]

Hoezo maken ze er een rommeltje van? Apple wil gewoon niet dat zijn A-landen zonder stok zitten omdat er massaal orders vanuit andere landen binnenkomen. Dat is hun goed recht. Net zo goed als het jouw goed recht is om naar de Apple-store in Duitsland te gaan en daar een device van ze te kopen.
Nou dat is dus de vraag. Is dat wel hun goed recht? Hebben ze in de EU wel het recht om te weigeren op nationaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Donstil schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:11:
[...]

Nou dat is dus de vraag. Is dat wel hun goed recht? Hebben ze in de EU wel het recht om te weigeren op nationaliteit?
Volgens mij vragen ze tijdens het bestellen niet om je paspoort ;)

Edit: Ze filteren op woonland :p

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 14-04-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fsfikke schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:14:
[...]

Volgens mij vragen ze tijdens het bestellen niet om je paspoort ;)
Maar ze annuleren nu wel met als reden je nationaliteit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:15:
[...]

Maar ze annuleren nu wel met als reden je nationaliteit ;) .
Nee ze annuleren op basis van het adres waar ze heen sturen en op het feit dat ze weigeren om een doorstuur-service toe te laten. In principe hebben ze daar het recht toe, want jij moet je legitimeren voor de zending, niet een 3rd party. En zij mogen stellen dat ze niet naar Nederland willen afzenden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1 ... 3 ... 67 Laatste