Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Van de 3 genoemde spelers beschikt alleen de Zeuss over een HDMI 2.0 poort dus wat dat betreft lijkt die het meest future proof. Maar het grootste probleem dat je er weinig over hoort, is het feit dat er nagenoeg geen 4K content is. Daarnaast zijn er nog te veel onzekerheden in de definitieve standaarden. Later dit jaar zal de nieuwste blu-ray standaard waarschijnlijk vastgesteld worden. In mijn ogen staat 4K nog volledig in de kinderschoenen en is het nog niet uitontwikkeld. Als we een paar jaar verder zijn, zal er meer duidelijk zijn en vastliggen. Nu aan 4K beginnen lijkt mij zonde van het geld. Dit is persoonlijk natuurlijk; genoeg mensen die wel al graag de overstap willen maken.
Dat er geen UHD content is (behalve bepaalde natuurfilms, van horen zeggen..) is een bijzaak. Kip en ei en zo. Ik had een nieuwe TV nodig (lees: wou een grotere) en dan ga je als je slim bent meteen voor UHD. Zo gezegd zo gedaan.
Als men dan toch al bezig is met UHD.. dan maar meteen kijken hoe het in mediaplayer land is en dat lijkt voorlopig niet best.
HDMI 2.0 lijkt me al vast geen slechte vereiste, net zoals h265 ondersteuning en HD audio.
De RTD1195 lijkt nu echter wat underpowered met slechts A7 cores aan boord...
Als men dan toch al bezig is met UHD.. dan maar meteen kijken hoe het in mediaplayer land is en dat lijkt voorlopig niet best.
HDMI 2.0 lijkt me al vast geen slechte vereiste, net zoals h265 ondersteuning en HD audio.
De RTD1195 lijkt nu echter wat underpowered met slechts A7 cores aan boord...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Kunnen die "android boxes" tegenwoordig al 24hz en 7.1 HD audio? HDMI 2.0 of niet, tot voor kort was xbmc op android het probleem.
Het voordeel van die zappiti is dat de software dicht bij ons ontwikkeld wordt en er dus iets meer hoop is op een uiteindelijk degelijk resultaat dan de vele chinese clones die met standaard firmwares op de markt komen.
De huidige bugfixes spreken mij toch enig vertrouwen in:
http://zappitiforum.com/viewtopic.php?f=27&t=2026
Het voordeel van die zappiti is dat de software dicht bij ons ontwikkeld wordt en er dus iets meer hoop is op een uiteindelijk degelijk resultaat dan de vele chinese clones die met standaard firmwares op de markt komen.
De huidige bugfixes spreken mij toch enig vertrouwen in:
http://zappitiforum.com/viewtopic.php?f=27&t=2026
[ Voor 56% gewijzigd door road rebel op 09-04-2015 12:33 ]
De lijst met fixes is inderdaad wel indrukwekkend, ook dat je direct kan zien wat (nog) niet werkt en dat ze het weten er er aan werken.
Ik vind persoonlijk ook die Zappiti ook erg interessant, al zou ik het niet eens voor de 4K doen.
Wat ik handig vind, is dat het een van de weinige android spelers is waar een interne 3.5" HDD in kan.
Alleen lees ik her en der wel problemen (Bij de prodigy, maar het zal vast niet anders werken) om die schijf vanuit je netwerk makkelijk te bereiken.
Wat ik handig vind, is dat het een van de weinige android spelers is waar een interne 3.5" HDD in kan.
Alleen lees ik her en der wel problemen (Bij de prodigy, maar het zal vast niet anders werken) om die schijf vanuit je netwerk makkelijk te bereiken.
Zijn er eigenlijk 4K spelers die een mooie videowall ala Mede8er hebben?
https://www.google.nl/sea...AHs2YHIAQ&ved=0CAcQ_AUoAg 
Ik zit serieus te denken om dit apparaat te halen. Ze zijn echt goed bezig qua bug fixes en alles staat ook openbaar op hun forum. Daar kunnen andere ontwikkelaars wat van leren...
Het enige wat mij tegenhoud is de hoge aanschafprijs en het design.
Ik zit serieus te denken om dit apparaat te halen. Ze zijn echt goed bezig qua bug fixes en alles staat ook openbaar op hun forum. Daar kunnen andere ontwikkelaars wat van leren...
Het enige wat mij tegenhoud is de hoge aanschafprijs en het design.
Pagina: 1