Huis 'slim/smart' maken maken m.b.t raamdecoratie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:22
Goedendag beste Tweakers.

Ik ga binnenkort een woning kopen, maar omdat ik gek ben op luxe wil ik graag dat mijn lichten en gordijnen automatisch aan(dicht) gaat als het donker wordt etc.

Nu heb ik zelf een philips hue systeem waarmee ik enorm blij ben (tevreden gebruiker). Echter zit ik met een vraag over automatische (rol)gordijnen.

Ik zag een starters project van homey (https://www.athom.nl/?lang=nl) Dit project sprak mij enorm aan, vooral de vele mogelijkheden en instellingen die dit systeem te bieden heeft.

Echter zit ik nu met de vraag, hoe zit dit met de gordijnen (motor?). Ik heb op google flink zitten zoeken en blijkbaar wordt veelal somfy hiervoor gebruikt.

Echter kan ik hier veel informatie over vinden op hun website, echter kan ik niet de prijzenlijst zien. Ik zag wel kant en klare systemen (rolgordijn incl motor) maar dan was je al gauw rond de 400-500 euro kwijt PER rolgordijn. Dit vind ik een beetje te duur voor wat luxe.

Mijn vraag is dus, wat voor mogelijkheden heb ik m.b.t homey en automatisering van gordijnen (ben er nog niet over uit of het rol/vouw of normale gordijnen zijn).

Via de somfy site kan ik ook geen dealer vinden in groningen, hierdoor kan ik niet via hun website (op een of andere manier niet bestellen :S ?)

Wie kan mij hier bij verder helpen en kan advies geven over mijn luxe plan haha?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Check de domotica topics eens. En http://tweakers.net/pricewatch/?highlightCat=933

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2015 21:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 15:42
Volgens mij loopt er reeds een goed gevuld "Home Automation" topic binnen Tweakers.

Somphy producten zijn aan de prijs maar werken over het algemeen wel erg goed en bedrijfszeker.
Bel of mail Sophy gewoon even met je vragen, dan geven zij vast antwoord op de dingen die je zoekt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Dat heb ik gedaan, enige relevante topic waarbij deze vraag waarschijnlijk is gesteld is dit topic "Aankoopadvies: Elektrische rolgordijnen". Enige nadeel is dat ze het daar ook over somfy hebben. Ik kan me niet voorstellen dat somfy de enige oplossing kan zijn? Vooral niet nu ik zag dat een normale gordijn rails (met motor) al 600 euro kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Theo74 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:31:
Volgens mij loopt er reeds een goed gevuld "Home Automation" topic binnen Tweakers.

Somphy producten zijn aan de prijs maar werken over het algemeen wel erg goed en bedrijfszeker.
Bel of mail Sophy gewoon even met je vragen, dan geven zij vast antwoord op de dingen die je zoekt.
Ik zoek ook naar mogelijke alternatieven. Dit omdat somfy erg prijzig is. Ik vind het onnodig om 600 euro uit te geven voor een automatische gordijnrails. Ik had gehoopt dat ik rond de 200/300 euro klaar zal zijn. Maar als somfy werkelijk de enige oplossing is. Zal ik mijn luxe toch maar laten varen en het gewoon met de hand blijven doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, wat meer eigen inzet kan geen kwaad en als je een klein budget hebt kun je ook niet veel wensen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 15:42
Home Automation tot en met automatische gordijnen toe, maar dan voor een klein budget.
Dat wordt lastig. Dan kom je meer uit op AliExpress aanbiedingen, zelfbouw of gebruikt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Fietsbel schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:33:
Tja, wat meer eigen inzet kan geen kwaad en als je een klein budget hebt kun je ook niet veel wensen.
ik vind 1000 euro aan totale budget voor alleen raamdecoratie niet aan de kleine kant.

En hoe kan ik eigen inzet tonen als iedereen het over somfy heeft. Terwijl Klik-aan-klik-uit een zender heeft maar nergens staat welke motor je daarvoor gebruiken moet.

Het is niet 1 raam dat ik automatisch wil he :) het is de hele beneden verdieping, daarom wil ik wel op het budget letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Niemand kan je advies geven mbt homey , want zoals je zelf kon zien is het ding nog niet op de markt.
En 1000 euro voor hoeveel ramen? 3 ramen? 10 ramen? en als het complete sets (gordijn + motor) is 1000 euro zo op. Welke motor je nodig hebt is afhankelijk van het type gordijn/blindering, maar dat had je met google eenvoudig kunnen vinden. Kortom, even je huiswerk doen.

http://www.zonwering-onde...motoren-zonwering-rolluik
http://www.rolluikonderdeel.nl/buismotoren/somfy
http://www.rolluikstore.n...en/somfy/rts-motoren.html

etc etc etc.

[ Voor 255% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2015 21:23 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:10
Een normaal op maat gemaakt rolgordijn van bijvoorbeeld luxaflex of bece kost al 300 à 350 dus jouw wensen vallen gewoon buiten je budget.
Ik heb jaren terug al een gordijnroede met touwtje voor bediening gekocht meter of 3 dat was toen al 300 gulden.

[ Voor 29% gewijzigd door leonbong op 07-04-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-07 20:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1101853

Dit is niet de bedoeling

[ Voor 94% gewijzigd door _ferry_ op 08-08-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianvanwijng
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-01-2019
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 23-01-2024 15:09 . Reden: spam ]