Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, tenminste dat is de zwaarste taak die uitgevoerd zal worden. Ook word er natuurlijk op internet gezeten, Word enzovoort.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1200. Al komt het niet aan op een paar tientjes.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb niks om mee te nemen, nouja.. op een speakersetje na.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De computer zelf
, monitor, muis en toetsenbord en een muismat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het een goed product is maakt het merk mij weinig uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem in de slaapkamer komt te staan is stilte wel een pré. Ik denk dat deze eis goed past bij de gekozen kast.
Ga je overklokken?
Nee.
CPU: Naar mijn idee de beste processor aangezien ie niet veel trager is dan de 4690.
MOBO: Hier had ik eigenlijk geen idee van, om eerlijk te zijn heb ik deze bijna blind gekozen vanuit de pricewatch gezien de populariteit.
GPU: Was de goedkopere 280x, en heb goede ervaring met de 270x gehad met dezelfde koeler.
HDD: Cheap, 1TB vooralsnog voldoende voor mij.
Case: Omdat ik graag een wat stillere computer wil heb ik de R5 gekozen, het neemt wel een hap uit het budget maar ik denk dat dat het wel waard is.
Wifi: Tsja, woon in een huurhuis en de router staat aan de andere kant van het huis en dus lijkt mij dit de simpelste oplossing.
Monitor: Heb ik niet veel verstand van maar de prijs is niet verkeerd, lage reactietijd en een mooi design.
Muis/tobo: Ik sta voor alles open, geen idee waar ik op moet letten maar deze 2 waren vrij populair en de muis heeft gewichtjes die je kunt toevoegen wat mij wel fijn lijkt.
RAM: 8gb, weet niet of het genoeg is in deze tijd?
PSU: Niet duur, ruim voldoende wattage en semi modulair. Of is bijv Antec/Seasonic veel beter?
SSD: Wederom niet duur en word vaker aangeraden.
Ik hoop graag dat jullie nog dingen zien dat deze build nog beter kan
Alvast bedankt,
Joran
Vooral gamen, tenminste dat is de zwaarste taak die uitgevoerd zal worden. Ook word er natuurlijk op internet gezeten, Word enzovoort.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1200. Al komt het niet aan op een paar tientjes.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb niks om mee te nemen, nouja.. op een speakersetje na.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De computer zelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het een goed product is maakt het merk mij weinig uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem in de slaapkamer komt te staan is stilte wel een pré. Ik denk dat deze eis goed past bij de gekozen kast.
Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC | € 239,90 | € 239,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,80 | € 104,80 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Samsung S24D590PL Zwart | € 164,25 | € 164,25 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Corsair Raptor K30 (US Int) | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Logitech G402 Hyperion Fury | € 57,81 | € 57,81 |
| 1 | Steelseries Qck | € 9,95 | € 9,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.261,21 | |
CPU: Naar mijn idee de beste processor aangezien ie niet veel trager is dan de 4690.
MOBO: Hier had ik eigenlijk geen idee van, om eerlijk te zijn heb ik deze bijna blind gekozen vanuit de pricewatch gezien de populariteit.
GPU: Was de goedkopere 280x, en heb goede ervaring met de 270x gehad met dezelfde koeler.
HDD: Cheap, 1TB vooralsnog voldoende voor mij.
Case: Omdat ik graag een wat stillere computer wil heb ik de R5 gekozen, het neemt wel een hap uit het budget maar ik denk dat dat het wel waard is.
Wifi: Tsja, woon in een huurhuis en de router staat aan de andere kant van het huis en dus lijkt mij dit de simpelste oplossing.
Monitor: Heb ik niet veel verstand van maar de prijs is niet verkeerd, lage reactietijd en een mooi design.
Muis/tobo: Ik sta voor alles open, geen idee waar ik op moet letten maar deze 2 waren vrij populair en de muis heeft gewichtjes die je kunt toevoegen wat mij wel fijn lijkt.
RAM: 8gb, weet niet of het genoeg is in deze tijd?
PSU: Niet duur, ruim voldoende wattage en semi modulair. Of is bijv Antec/Seasonic veel beter?
SSD: Wederom niet duur en word vaker aangeraden.
Ik hoop graag dat jullie nog dingen zien dat deze build nog beter kan
Alvast bedankt,
Joran
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II