Toon posts:

Nieuwe HTPC build? Hulp nodig van de kenners!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om een HTPC te bouwen. De HTPC komt in de buurt van de tv staan in een hoge ingebouwde kast (ruimte genoeg om te ademen lijkt me) Deze HTPC wil ik ook meteen gaan gebruiken als download bak. De HTPC moet worden aangesloten via HDMI naar een 5.1 Onkyo 609

Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel zit ik in een retour stadium met Alternate, Sharkoon 5-bay raid station.. 2e keer nieuw in doos al defect, hier krijg ik 200 euro voor terug, en zelf zou ik nog zo'n 120 bij willen stopppen. 320 euro totaal.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hardware die ik op voorraad heb zijn 2x 4GB 1600 bankjes, 80GB SSD en 5x 3tb 3,5" schijven

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeem moet gewoon een beetje pit hebben, zou ik ooit steam games willen streamen. Ik kan het alleen nergens snel terug vinden, ik wil graag via de ingebouwde GPU DTS-HD en Dolby True-HD over HDMI laten lopen kan iemand dit wel vinden? Of weet dit uit ervaring?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren naar merk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind de Fractal Design Node 304 wel een ontzettend mooie kast. Dus die zou ik wel graag willen hebben voor deze build..

Ga je overklokken?
nee

Hier 2 lijsten met wat ik zelf in gedachten had.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 84,95€ 84,95
1ASRock FM2A88X-ITX+€ 95,95€ 95,95
1Fractal Design Node 304 Wit€ 72,95€ 72,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,80

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4350 Boxed€ 144,-€ 144,-
1Gigabyte GA-H97N-WIFI€ 114,80€ 114,80
1Fractal Design Node 304 Wit€ 72,95€ 72,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 362,70

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 14:34 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Hoe dat met die Steam games zit kan ik je niet helpen ;)

AMD setup is grafisch natuurlijk een stuk krachtiger, Intel is zuiniger en sneller met uitpakken/decoden etc, al zal je daar weinig van merken. Bordje van de Intel setup kan wel een héél stuk omlaag:
pricewatch: ASRock H81M-ITX

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bedankt alvast voor de reactie! Alleen dat intel bordje wat ik heb gekozen had meteen al 6 sata 600 aansluitingen wat meteen makkelijk is! Misschien dat ik dan voor de intel ga qua stroomverbruik! Ik wacht toekomstige reacties even af!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Steam streaming werkt op eigenlijk elke moderne Intel-AMD processor wel. Ik denk dat je met een Pentium wel weg kan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 04-04-2015 16:34 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute