Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UTP kabel

Pagina: 1
Acties:

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 03:12
Beste,

Momenteel heb ik het abbo bij telenet(BE) 160/10 mbps

1. Intel NUC: cat5e(1.5m) + aansluiting 1gbit via moederbord. via test behaald +/- 166/9mbps

2. vaste pc met 35-50m kabel cat6+1gbit aansluiting : resultaat: 150/9mbps ( 10mbps verlies...)

Info over de kabel: het is zo een hard kabel niet echt heel goed plooibaar (normaal gebruikt van router naar switch enz ipv. naar een pc/.. )

Weet iemand waardaar dit verlies onstaat? en/of hoe je dit kan testen?

Mvg
Glen

• Ben(V)
  • Laatst online: 18:46
Zelf connectors aan gekrompen?
Zo ja opnieuw doen.

Overigens varieren internetsnelheden nogal eens dus dat kan het ook zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• buthead
Klopt idd zelf gedaan, heb ze al 2 maal vervangen en met een tester is getest en alles gaf groen licht van oke connectie is stabiel enz

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Pak je pc eens op eens sluit 'm in plaats van de NUC aan, weet je iig zeker dat het in de kabel zit.

• buthead
Ik zal straks eens de pc naar beneden doen en eens testen :)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44
Kabel is 100% koper? Of eentje met aluminium aders die verkoperd zijn?
Juiste type stekker erop geknepen? Vorm van de pinnetjes in de stekker verschilt per type kabel.

[ Voor 41% gewijzigd door Masimo op 04-04-2015 10:19 ]

• buthead
Geen idee zie alleen UTP Cat 6.

• buthead
Iemand die anders een goede kabel weet?

UPT / cat 6 / 25m min

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het eerste wat je natuurlijk doet is de pc verwisselen met de NUC.
Je haalt 2 verschillende pc's met 2 verschillende netwerkkaarten uiteraard nooit precies dezelfde waarden.

• buthead
Ik laat iets weten zodra de tests gebeurd zijn

• buthead
ligt aan de kabel zelf heb nog nog zo een tweede van 50m liggen een 5e deze keer een haalde ook 150/9
met de kortere kabels haalde ik 160/9 en is 181/9

Komt wss door lengte kabel..?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44
Dat is wel duidelijk, ja. Kwaliteit van kabels varieert erg. Vaak is goedkoop --> duurkoop.
De afscherming van de kabel is bij grotere afstanden belangrijk, en het materiaal. De goedkopere kabels hebben vaak aluminium aders i.p.v. koperen. Door de hogere weerstand van aluminium worden grote afstanden problematisch.

Daarbij moet ook je modem/router natuurlijk voldoende power hebben om een goed signaal de kabel in te sturen. Snelheidsverlies over langere afstanden kan ook door een te zwak signaal veroorzaakt worden.

Er loopt een al heel lang een topic over UTP-kabels en kwaliteit.

Ik koop mijn kabels altijd hier. Nooit problemen gehad.
De langste hier in huis is 75 meter Cat6.

[ Voor 16% gewijzigd door Masimo op 04-04-2015 12:23 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat ik mis in de meeste commentaren, hoe to the point ze ook zijn, is de vraag waar je eigenlijk over klaagt. Een abonnement van 160 of eerdere meting van 166 Mb/s en "maar" 150 levert. Is dat het eigenlijk wel waard om je druk over te maken? Is dit niet de normale marge van iedere verbinding, een verschil van 10 op 160, dus slechts 6 %? Stel dat de provider op het moment van de meting niet sneller is, dan kun je hoog springen of laag, met de allerbeste middelen die je maar kan krijgen wordt het dan niet sneller. Bovendien, menigeen zou bij zo'n resultaat de handen dicht knijpen. Met zo'n alleszins goed resultaat zou ik gewoon dik tevreden zijn en er niet over peinzen om die kabel of welk ander onderdeel ook te vervangen.

Het type kabel (stug of soepel) heeft niets met de overdrachtsnelheid te maken, maar heeft alleen effect op je eigen comfort. Je vermeldt het wel, maar het is niet relevant.
Pagina: 1