Toon posts:

Budget game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik speel momenteel veel World of Tanks, dit is een behoorlijk zwaar grafisch spel. Speel het nu op een laptop met alles op minimaal dus mis hier toch wel veel in. Natuurlijk is de internetverbinding hierdoor ook een stuk minder dus af en toe last van lag, icm een lage fps. Hierdoor betrap ik mezelf er vaak op dat ik weet dat er gelijk geschoten werd maar alleen het schot van de tegenstander bij mij aankomt :(

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen, vooral World of Tanks. Heb verder een laptop dus er zal niet veel anders opkomen (hooguit nog een andere game).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Had eerst een budget van tussen de 500-600 maar ben met onderstaande configuratie op €628,70 uitgekomen, wil niet veel meer uitgeven maar mag iets een groot verschil maken dan is dit natuurlijk altijd optioneel.
Heb niet heel veel verstand van pc's maar wil hem wel zelf gaan assembleren! Zo leer ik er ook weer wat meer van!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Beeldscherm etc heb ik en zal een dvd-rom uit mn oude pc halen (eventueel ook nog de harde schijf), maar wil graag SSD erin.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Hier ben ik niet zo in thuis, het moet gewoon een goede videokaart zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb altijd een Intel gehad en vond het altijd een prima systeem, maar sta wel open voor AMD omdat ik wel links en rechts hoor dat deze wat beter op elkaar afgestemd zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Nee eigenlijk geen eisen, hoeft zeker niet muisstil te zijn en hoeft ook geen hybriede te zijn ;)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee dit is niet de bedoeling!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock H81M-HDS€ 46,95€ 46,95
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 188,-€ 188,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,95€ 57,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 128GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,70

Alvast bedankt voor de hulp!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Leuke setup. Heb je nog een HDD liggen, want 128GB is vrij karig natuurlijk.

Is 2e hands een idee? Daar pak je vrij eenvoudig een 7950/7970 voor heel wat minder dan een nieuwe 280.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor alleen WoT is die overclockbare pentium al een heel leuk ding, omdat WoT eigenlijk 1 core gebruikt, en dat blijft wss wel zo.Clock dat ding dus over en je fps zal hoger zijn dan met een i5

Als je ook wat zwaardere spellen, denk aan BF:H bijv. is een i3 ook wel een leuke keuze, of deze i5 als je echt op safe wilt spelen.

Voeding kan wat beter: pricewatch: Antec VPF Series 450W is voor ongeveer ieder systeem wel voldoende.

Tweedehands videokaartje is zeker een leuk idee, die dingen schommelen rond de 100 euro, en een HD7950 is nagenoeg hetzelfde als de R9 280.

People as things, that’s where it starts.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

Die Seasonic voeding is prima, komt goed uit de tests, hooguit wat aan de zware kant, maar ik zou de antec zeker niet beter noemen..

[ Voor 3% gewijzigd door MrDrako op 02-04-2015 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nog de oude harde schijf uit mn oude pc halen en heb ook nog een externe van 500gb. Aangezien alleen WoT erop komt te staan zou 128GB toch voldoende moeten zijn (heeft mijn laptop ook en heb nog ruim 60 over).

Heb toch een voorkeur voor orginelen spullen, maar als het echt zoveel scheelt dan ga ik op marktplaats nog wel eens zoeken voor 2e hands spullen! Zag er nu een voor inderdaad €100, of 2 voor totaal €169, maar weet niet echt wat het voordeel is van dubbele videokaart :x (toch niet nodig voor 2 schermen??)

Overclocken is misschien iets voor later, wil het nog niet direct doen, maar kan toch nog altijd om de prestaties te verbeteren!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

SLI/Crossfire is zeker geen aanrader als het niet hoeft. Er zijn nog te vaak problemen met games die het niet ondersteunen of rare dingen laten zien.

Liever meer uitgeven aan 1 snelle videokaart.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

MrDrako schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:47:
Die Seasonic voeding is prima, komt goed uit de tests, hooguit wat aan de zware kant, maar ik zou de antec zeker niet beter noemen..
Hoezo niet? Nieuwer design en goede interne componenten. Niks mis mee.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Bij de antec zijn niet alle kabels gesleaved, en nieuwer is niet altijd beter. De seasonic is intern ook erg sterk qua onderdelen, voor de antec kan ik niet eens een review vinden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
MrDrako schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:56:
Bij de antec zijn niet alle kabels gesleaved
Zolang er een dichte case wordt gebruikt zoals hier, lijkt me dat geen punt.
voor de antec kan ik niet eens een review vinden.
Nog niet blijkbaar, maar hij wordt al volop aangeraden in Voeding advies en informatie topic - Deel 30 en intern lijkt die prima.

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Ja dat klopt, hij wordt volop aangeraden als budget voeding, terwijl de seasonic s12 daar in het hogere segment genoemd wordt. Al is dat een iets ander type, maar de 9,7 op jonnyguru zegt volgens mij ook voldoende. Dus wat is dan het argument om de antec te nemen? de 10 euro winst?
Overigens zit er op de seasonic ook nog eens 5 jaar garantie, tegenover 3 op de antec.

Iets heel anders:, als je nu op een laptop speelt, en je gaat je dvd speler en hdd uit een oude pc halen, zijn dit dan wel sata apparaten??

en qua videokaart,
http://tweakers.net/aanbo...Q1EBHqaSyILVYySpaKVEpthYA

Hoop dat dit zo werkt, de 280x staat in bijna nieuwstaat voor 150 2de hands te koop.
Als je die weet te kopen zou je een 250gb grote SSD kunnen nemen. 128 is echt krap!

[ Voor 73% gewijzigd door MrDrako op 02-04-2015 17:03 ]

Verwijderd

mijn tip: koop een snellere videokaart mijn tip, gebruik even een normaal linkje ;)

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 02-04-2015 17:27 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

MrDrako schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:45:
Ja dat klopt, hij wordt volop aangeraden als budget voeding, terwijl de seasonic s12 daar in het hogere segment genoemd wordt. Al is dat een iets ander type, maar de 9,7 op jonnyguru zegt volgens mij ook voldoende. Dus wat is dan het argument om de antec te nemen? de 10 euro winst?
Overigens zit er op de seasonic ook nog eens 5 jaar garantie, tegenover 3 op de antec.
Verwarren met de S12G, en niet de S12ii? Geloof me, de S12ii is een prima voeding van goede kwaliteit die doet wat hij moet doen. Design is echter aardig veroudert, en is zelfs nieteens Haswell gecertificeerd. De Antec is pas nieuw en beschikt moderner design. Daarnaast heeft hij DC-DC (betere spanningsstabiliteit en hoger rendement). Nog niet overtuigd? Dan raad ik je aan het aan The Mask te vragen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er op vakantie nog wel even over brainstormen en even zoeken wat ik nog bij elkaar kan zoeken. Of de HDD en DVD-speler sata apparaten zou ik eigenlijk nog even moeten checken!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het uiteindelijk geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock H81M-HDS€ 46,50€ 46,50
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 410,64€ 410,64
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,49€ 56,49
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 880,48

Videokaart 2e hands voor €150 kunnen krijgen.

Deze week zou alles binnen moeten komen en dan gaan we m in elkaar zetten!

• MK_
  • Niet online

MK_

Prima setup!

Heb ik je al verteld dat we gek zijn op foto's? Nou, we zijn gek op foto's :9 Er is zelfs een speciaal topic voor, Het Show je Build! Topic :P

Veel plezier ermee en succes met bouwen!

Verwijderd

Topicstarter
Die gaat er zeker opkomen! Dankzij de mensen hier is de setup wat verbeterd en heb er ook heel wat aan bespaard!
Pagina: 1