Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:40
Hi,

Ik heb een TabPro 10.1 van Samsung. Omdat ik gek werd van TouchWiz (haperde soms nogal) ging ik over naar CM12. Alles verliep soepel, en zonder TouchWiz ging de tablet erg vlot!
Echter na 2 weken tijdens het spelen van Clash of Clans (slechts 5 min) werd een bepaald stuk vlak onder het Samsung logo erg warm. Terwijl de rest van de tablet 'ijskoud' aanvoelde. Reboot etc hielp niet, en telkens als ik een game speel of als ik een Skype Video gesprek heb (met scherm op 100% helderheid) word die plek dus heel warm. Het batterijpercentage gaat dan van bijvoorbeeld 80% naar 60% in slechts 5 minuten.

Zodra ik hem uitzet, en na afkoelen weer aanzet is het batterij niveau weer rond de 80%.
Helaas, ook updates van CM (andere dag, daar ik de 'nightly' gebruikte) hielpen niet. De developers reageerden ook niet op mijn probleem.
Nu heb ik via TWRP de tab weer teruggezet via een Stock Backup.
Zelfs na factory reset op Stock ondervind ik dezelfde problemen.

Wat kan het zijn? Helaas wegens TWRP en eerst ook CM12 geeft Knox 1 aan.
Het enige dat ik nog niet gedaan heb is om Stock eens te flashen via de Samsung firmware van Sammobile.

Wat ik ook opmerkte als hij warm werd in CM12 was dat daar volgensmij de processor zit, daar ik iets goed kon horen ratelen als ik mijn oor erbij hield.

In Stock (voordat ik aan deze ellende begon), zoals ik hem dus ontving bij aankoop, had ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Accu problemen komen helaas vaker bij dit type voor. Heb je nog garantie? Zo ja, voorleggen aan de (web)winkel.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:40
Het probleem is dat wegens al dat geflash Knox 1 aangeeft en de garantie officieel dus verlopen zou zijn bij Samsung.
Weet niet hoe streng webwinkels (Bol.com) hierin zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

michaelw1998 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:20:
Het probleem is dat wegens al dat geflash Knox 1 aangeeft en de garantie officieel dus verlopen zou zijn bij Samsung.
Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1601023
En misschien ook dit nog: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Ik denk dat je niet hoeft te vrezen voor je garantie.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Dat ratelen lijkt me eerder een storing van de speaker die je hoort. Daar hebben de Tab Pro's wel vaker last van namelijk. Kan je even luisteren of het uit de speakers komt? Als je je oor daartegen aan zet zou je het moeten horen pruttelen/ratelen.

Verder weet ik het ook niet zo snel. Garantie is je beste gok. Pas als dat niet kan, heeft het zin om zelf eraan te rommelen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;