Robotstofzuiger gezocht, Roomba de geschikte kandidaat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zoek een?
Een robot stofzuiger

Wat is je budget?
Rond de 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
...niet zelf te stofzuigen. Flauw. Ik heb huisdieren en een actief leven. Er liggen dus plukken stof in de slaapkamer, kattenbakkorrels in de gang, wat dingen in de keuken en overal haar.
Ik wil dat de stofzuiger het huis zo goed als mogelijk bijhoudt. Dat ik 1x per week zelf nog even moet zuigen is dan bijzaak.

Wat heb je zelf al gevonden?
Veel van weinig. Ik kom elke keer bij de Roomba uit. Die heeft 3 series: 600, 700 en 800 met daar weer een verdelingen onder met als nieuwste modellen: 651, 775 en 870. Echter merk ik dat er geen duidelijk overzicht is van wat bij welke type hoort. Zelfs op de iRobot site (waar de series vergeleken worden) wordt gemeld dat binnen de serie niet elk type die features heeft :?
En dan ook nog: wat zijn al die dingen! iAdapt-techonology, Dirt Detect, AeroForce (met en zonder Klit)

Welke vragen heb je hier nog over?
Toch nog aardig wat:
- Wat is het verschil tussen Dirt Detect en Dirt Detect 2? En merk je dat?
- Wat zijn de mogelijkheden om te programmeren? En hoe gaat dat in z'n werk?
- Hoe werkt de Virtual Wall (Lighthouse) en wat is het bereik (gezien er meerdere meegeleverd worden bij duurdere modellen).
- Verder zie ik op vergelijkingssites dat er verschil zit in side brushes, bristle brushes, flexible brushes, and so on... :?
- En wat is de Wireless Control Center op de 790 (die overigens niet op de iRobot site staat)? Is dat vergelijkbaar met de plaatsbare wifi-module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22

FeaR

In GoT we trust

CEA > SG

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Er is een Robotstofzuig topic, waar vragen misschien sneller beantwoord.
Robotstofzuigers
Toch is dit misschien een mooit topic voor korte adviezen en tips. Ik ben ook benieuwd in elk geval. :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De afgelopen 3 jaar heb ik een Roomba in mijn bezit. En sinds ik samenwoon met iemand die langere haren heeft heeft mijn Roomba iedere maand mechanische problemen: alle onderdelen die bewegen zitten vol met opgerolde haren en dan loopt hij gewoon vast. Dan moet je het hele ding uit elkaar halen om overal haartjes los te peuteren/snijden/trekken. En dat kost tijd, dat is vervelend.

Als in jouw huis mensen of dieren met lange haren rondlopen zou ik het gewoon bij handmatig stofzuigen houden ;)

Maar ook voor die tijd hield ik het vooral bij mijn huiskamer. Want soms kon hij de weg niet terug vinden. Of soms liep hij vast onder het logeerbed, of mijn eigen bed, of onder het schoenenrek, of reed hij onder een stoel en besloot daarna dat de 4 stoelpoten dermate beperkend waren dat hij er niet meer uit kon komen.

Of at hij vol goede moed een slingerende sok op om direct tot stilstand te komen; dingen laten slingeren bleek meerdere malen gewoon niet iets wat je altijd voorkomt, en in al die gevallen in ieder geval problematisch. Denk aan: snoeren, kabels, touwtjes, geld, sloffen, etc. Hij liep soms ook gewoon vast op mijn dikke Ikea-vloerkleed. Teveel weerstand ofzoiets.

En jij hebt huisdieren? Google eens op roomba +"dog poop". Werkt ook met katten. Dieren schrikken van het ding of doen eens in het jaar hun behoefte binnen, en vervolgens fungeert jouw Roomba als een soort kunstzinnig wonder door alles rond je hele huis uit te smeren.

Het was een fantastisch apparaat in mijn eentje, maar dan alleen voor mijn woonkamer + keuken. Daarbuiten mocht hij nooit komen want soms was ik hem kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Blue-eagle schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:39:
En jij hebt huisdieren? Google eens op roomba +"dog poop". Werkt ook met katten.
_/-\o_
Ik neem het mee (en post verder in het bovengenoemde topic).