ASrock fatal1ty (AM3+) of G1 sniper A88X?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views

• flightsimmers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-01-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
werk
audio recording
muziek luisteren
video editting
flightsimulator FS2004

Wat mag het systeem gaan kosten?
max. 1200 Euro excl. later aan te schaffen studio soundcard

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Windows XP
Windows 7
Linux Ubuntu
Roland master keyboard
Microscoop
Avermedia TVkaart
Wil er een nog aan te schaffen hifi versterker via SPDIF-out op aansluiten
Wil er een hifi hoofdtelefoon op aansluiten voor audio luisteren (via PC en/of via hifi versterker)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voeding 750W
Mobo met minimaal 2 USB 3.0 headers voorzijde, min 2 USB 2.0 aan voorzijde, SPDIF-out,
Twee raid hdd's

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar gevonden heb ik de:
ASrock fatal1ty 970 performance
Gigabyte G1 sniper A88X

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat Flight Simulator 2004 onder XP draait is het zeer belangrijk dat het systeem Windows XP kan draaien. Dáár zit hem het probleem... Aanvankelijk wilde ik een Gigabyte GA Z97X GAMING 5. Deze bleek geen ondersteuning te bieden voor Win XP.

Ga je overklokken?
Graag wil ik een duurzaam systeem, misschien ga ik het licht overclocken in de toekomst, maar voorlopig niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid. Een enkel product is dan onvoldoende. Gaat het je puur en alleen om het moederbord, open dan een topic in Componenten Aankoopadvies.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart. Met dit budget is het prima mogelijk een intel systeem in elkaar te draaien die vooral single core een AMD aan alle kanten voorbij loopt. Gezien FSX erg blij wordt van snelle cores zal dit bij FS2004 niet anders zijn.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Dit topic is gesloten.