Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Goedenacht mede tweakers.

Ik zit met een gedachten/vraag en kan op het grote Google niet het juiste antwoord vinden.
Momenteel zit ik met het volgende.

In mijn bezit heb ik een raspberry pi b+ & raspberry pi 2b.
Graag zou ik via mijn rasp 2 live tv bekijken. Eigenlijk maakt het mij niet uit op welke manier. Nu is het zo dat er een mogelijkheid is om dit via m3u lijsten te doen. Maar daar deze vaak wisselen en ik geen zin heb om keer op keer op zoek te gaan naar een nieuw werkende m3u lijst wil ik het anders aanpakken.

Ik wil graag van mijn rasp b+ een backend maken om het signaal via de ethernet te verzenden naar de rasp 2. Echter heb ik totaal geen idee waar te beginnen. Welke hardware ik nodig heb, en welke software ik moet draaien om het werkend te krijgen.

Zijn er andere gebruikers hier die mij kunnen assisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Je hebt in ieder geval een tuner nodig.
Daarnaast zou ik tvheadend icm oscam gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door YMGV4LIFE op 31-03-2015 06:46 ]

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
Of koop een schotel en hang die eraan met een usb-tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zelfs met een DVB Tuner heb je alsnog een geschikte TV backend nodig. Op de RPi worden TVHeadend en VDR behoorlijk veel gebruikt. Beide varianten hebben elk hun voor- en nadelen. De RPi v2 is zwaar genoeg om 2 HD-streams beschikbaar te stellen en te decoderen; bij een 3e HD-stream vernam ik pixelation maar dit kan ook te maken hebben met de beperkte bandbreedte van USB op de RPi v2.

TVHeadend heeft een relatief smalle footprint, makkelijk te configureren, heeft ondersteuning voor Canal Digitaal fastscan en je kan meerdere kanalen koppelen aan meerdere bouquetten. Maar heeft als "nadeel" dat versleutelde zenders alleen met een softcam geopend kunnen worden. Ik doe "nadeel" even tussen quotes omdat het geen probleem hoeft te zijn; maar een softcam is niet per definitie future proof en je bent afhankelijk van een extra software laag.

VDR heeft een iets grotere footprint, maar heeft dus wel ondersteuing voor CI-cams (geen CI+!) en is uit te breiden met diverse plugins.zoals het gebruik van een softcam. Het nadeel is wel dat er beperkte ondersteuning is voor bouquetten; je kan een kanaal alleen toewijzen aan een specifiek bouquet. Daarbij is het scannen van kanalen een opgave, editen stelt weinig voor omdat het gebruik maakt van het channels.conf formaat (text-editor is voldoende).

Overigens zijn er voor zowel TVHeadend als VDR scripts beschikbaar die de zenderlijsten van Enigma2 ontvangers kunnen converteren naar hun formaat (https://github.com/picons/lamedb-conversion) waardoor zenderlijsten makkelijk te realiseren zijn.

Een anders optie zou zijn een Enigma2 ontvanger icm de VU+ plugin.

Je hebt ze beschikbaar in verschillende prijsklasses, verschillende soorten tuners, varianten met combinatie van tuners en het updaten van de zenderlijsten is een fluitje van een cent. Daarbij is het stroomverbruik behoorlijk netjes en uiteraard kan je gebruik maken van een softcam (niet alle ontvangers hebben een hardwarematige CI-CAM ingebouwd).

Mijn Neo Geo MVS collectie