domeinen je word er gek van ! :)

Pagina: 1
Acties:

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb net via de search verschillende domain sites bezocht die aangerade worden maar heb nog niet echt iets goed gevonden .

wat zijn goede domain sites en liefst nederlands maar ik wil er wel voor betalen maar dan moet hij ook echt op mijn naam staan .

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Een .nl domein kan alleen op je naam staan als je een eigen KvK hebt, anders sta je hooguit bij de Admin-contact genoemd (als je geluk hebt). Je hebt dan geen recht op het domein, ook al denken velen dat ... De eigenaar van het domein is nog steeds de houder van het KvK.

Een .com/.net/.org/.nu/.to/.be/.de/.co.uk/.tv/.whatever kan zo op je naam geregistreerd worden zonder problemen.

Kijk op webhosters.nl, internetten.nl of webselect.nl voor providers die deze diensten aanbieden. Voor .nl registraties zou ik persoonlijk een van deze gaan, simpelweg omdat zij weten hoe een .nl in elkaar steekt (anders ben je ook geen lid van de stichting, lijkt me ...?)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• _MaLa_
ik ga het echt gebruiken voor prive doeleinden foto's enzo maar ik wil wel graag als ik zo'n domain koop dat het dan wel op mijn naam staat en dat die naam van mij is maar niet via kvk kan dat ook ?

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op zaterdag 16 juni 2001 08:58 schreef _MaLa_ het volgende:
ik ga het echt gebruiken voor prive doeleinden foto's enzo maar ik wil wel graag als ik zo'n domain koop dat het dan wel op mijn naam staat en dat die naam van mij is maar niet via kvk kan dat ook ?
Nee, je zult dan echt moeten vertrouwen op een provider die een domein 'onder licentie' aan je verkoopt.... Zie verder www.sidn.nl voor meer info erover.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• _MaLa_
mm ohzo ik hou niet zo van dat huren anders had freehostong gepakt ofzo. maar ik wil gewoon eentje die op mijn naam staat maar dat kun je tegenwoordig alleen maar via kvk :(

Verwijderd

Tjah, als je echt .nl domein wilt waar jij volledig over kunt beslissen moet je ff een kvk bij familie/vrienden regelen.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 08:47 schreef Peerke het volgende:
Een .nl domein kan alleen op je naam staan als je een eigen KvK hebt.Je hebt dan geen recht op het domein, ook al denken velen dat ... De eigenaar van het domein is nog steeds de houder van het KvK.
peerke niet helemaal correct, en dat weet je volgens mij zelf ook wel. Je kan ook met een ander uittreksel een domeinnaam aanvragen.
[Zie post van Sproggle in dit topic: Ook andere erkende registers

En anders is KvK uittreksel van een familielid erg handig, maar dan moet die er ook maar eentje hebben hè!

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

Voor het registreren van een .nl domein voor particulieren heeft sidn een dienst ontwikkeld die dit mogelijk maakt de zogenaamde: persoonsdomeinnamen :r
Je kunt dan ZONDER kvk een .nl domein reggen op je eigen naam maar de grote voorwaarde is dat je domein er als volgt uitzien:
eennaam.eengetal.nl

persoonelijk vind ik dit erg lelijk, reg gewoon een .net of een .com net zo mooi en als je het bij de goede provider regt nog goedkoper ook :)
meer over persoonsdomeinen

Verwijderd

tis gewoon simpel, OF je moet een bedrijfje beginnen of je moet een betrouwbare provider zoeken...dat laatste kan heel goed als je provider hebt die met beetje normale overeenkomst werkt. Zelf zit ik als particulier ook bij een provider en heb volgens de overeenkomst met hun, in principe alle recht erop die ik normaal ook zou hebben... alleen tja ik sta niet in de whois :( maargoed
Pagina: 1