Toon posts:

Domeinnaam+hosting zonder bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zoals velen onder jullie geen bedrijf, maar ik wil wel een domeinnaam registreren met hosting.

Zijn .nu domeinen bijvoorbeeld te registreren door mensen zonder bedrijf?

En welke provider moet ik dan nemen. Ik zoek er een met ASP of PHP (liefst PHP). Verder minimaal 10 MB, verder geen eisen.

BVD

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:25
Ik zit nu zelf bij www.inaam.nl.
En ik heb gewoon amelsfort.nl
Wel een eigen server thuis, maar volgens mij kon het ook daar gehost worden.

Hun registreren dan als bedrijf het domein en verhuren het dan weer aan jou.

Verwijderd

ik weet wel iemand ik zojuist een mail aan je gestuurd 3d blaster!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 13:32 schreef maikel het volgende:
Hun registreren dan als bedrijf het domein en verhuren het dan weer aan jou.
Dat moet ik dus niet hebben

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 13:58 schreef 3DBlaster het volgende:

[..]

Dat moet ik dus niet hebben
.nl kan niet anders, .com enzo kan wel

Verwijderd

Kan wel, 85 piek eenmalig en nu 35 piek per jaar --> www.axeweb.nl

gekocht bij www.nxs.nl --> Echt perfect!

En ik heb niet een een bedrijfje :) Gewoon een particulier met een chello abbo >:)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 14:19 schreef Binne het volgende:
Kan wel, 85 piek eenmalig en nu 35 piek per jaar --> www.axeweb.nl

gekocht bij www.nxs.nl --> Echt perfect!

En ik heb niet een een bedrijfje :) Gewoon een particulier met een chello abbo >:)
Kan niet, .nl domeinen zijn van het bedrijf die ze registreerd. Een particulier kan noo9it en te nimmer eigenaar zijn van een .nl domein. Deze kan er wel recht op hebben door middel van een speciaal contract welke sommige webhost verschaffen aan particulieren.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
idd Rats... Je hebt er namelijk een KvK (kamer van koophandel) uitreksel voor nodig. Dus het bedrijf heeft de naam gewoon op hun KvK en naam gezet. Bekijk anders de whois info van je domein maar eens ;)

Verwijderd

Nee hoor, je hebt niet perse een KVK nummer nodig om een .nl te registreren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
Erkende registers

Artikel 3 van het Reglement voor Registratie van Domeinnamen (NL) schrijft voor dat
                    een domeinnaam slechts kan worden gehouden door een persoon, die als
                    eenmanszaak een onderneming drijft of een beroep uitoefent, door een maatschap,
                    een vennootschap, een rechtspersoon of een instelling, met een statutaire zetel of
                    daadwerkelijke vestigingsplaats in Nederland. 

Om dit aan te tonen moet conform Artikel 4 sub a van het Reglement bij de
                    domeinnaamaanvraag een recent uittreksel uit het Handelsregister, het
                    Stichtingenregister, het Verenigingenregister, of uit enig ander register dat door de
                    Stichting is erkend, worden overlegd. 

Hieronder treft u een lijst aan van de door de Sitchting erkende 
                    registers. Van alle registers wordt momenteel een standaard verklaring of 
                    uittreksel opgevraagd waaruit kan worden opgemaakt dat een organisatie is 
                    ingeschreven in dat specifieke register. Indien beschikbaar, is een 
                    dergelijke verklaring of een dergelijk uittreksel als specimen op de 
                    website geplaatst. U herkent deze aan de specimen button achter de naam 
                    van het register. U bent zodoende in staat de door de aanvrager overlegde 
                    documenten zelf te controleren voordat u de aanvraag voor een domeinnaam 
                    bij de Stichting indient.

- Bedrijven, stichtingen en verenigingen:
                    Kamer van Koophandel Handelsregister.

- Maatschappen:
                    Notariële verklaring (akte/brief).

- Zelfstandige overheidsinstellingen:
                    Een brief op het originele briefpapier van een overheidsinstelling met de verklaring
                    dat de betreffende instelling een 'zelfstandige overheidsinstelling' is, ondertekend
                    door een van de volgende personen:

een minister of staatssecretaris; 
                       een commissaris van de Koningin; 
                       een burgemeester; 
                       een persoon die een van de genoemde functionarissen rechtsgeldig kan
                       vertegenwoordigen. 

- Journalisten:
                    Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ).

- Ontwerpers/ontwerpbureaus:
                    Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO).

- Advocaten/advocatenkantoren of -maatschappen:

Bewijs van inschrijving op het tableau van het betreffende Arrondissement
                       (advocaten). 
                       Raden van Toezicht van de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) in het
                       betreffende Arrondissement (advocatenkantoren of- maatschappen).

- Scholen:
                    De door het Ministerie van OC&W afgegeven "Bekostigingsbeschikking".

- Accountants-administratieconsulenten:
                    Nederlandse Orde van Accountants-Administratieconsulenten.

- Registeraccountants:
                    Koninklijk Nederlands Instituut van Registeraccountants (NIVRA). 

- Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg, waaronder: 

artsen 
                       tandartsen 
                       apothekers 
                       klinisch psychologen 
                       psychotherapeuten 
                       fysiotherapeuten 
                       verloskundigen 
                       verpleegkundigen

BIG Register:

- Maatschappelijk werkers:
                    Nederlandse Vereniging van Maatschappelijk Werkers (NVMW)/Stichting
                    Beroepsregister van Maatschappelijk Werkers 

- Belastingadviseurs en -consulenten:
                    Nederlands College van Belastingadviseurs (CB)

De Nederlandse Federatie van Belastingadviseurs (FB) 

- Gerechtsdeurwaarders/gerechtsdeurwaarderskantoren of -maatschappen:
                    Koninklijke Vereniging van Gerechtsdeurwaarders (KVG)

- Fotografen:
                    Fotografenfederatie 

-Architecten:
                    Stichting Bureau Architectenregister (SBA) 

Koninklijke Maatschappij tot Bevordering der Bouwkunst Bond van Nederlandse
                    Architecten (BNA) 

Vrije beroepsuitoefenaars kunnen zich over het algemeen niet laten inschrijven in
                    het Handelsregister van de Kamer van Koophandel, omdat zij geen bedrijf
                    uitoefenen conform de Handelsregisterwet. Voor een aantal vrije
                    beroepsuitoefenaren zijn, zoals u hierboven kunt zien, intussen een aantal
                    organisaties door de Stichting als register erkend, zoals de Koninklijke Vereniging
                    van Gerechtsdeurwaarders (KVG) voor gerechtsdeurwaarders, de Nederlandse Orde
                    van Accountants-Administratieconsulenten (NOvAA) voor
                    accountants-administratieconsulenten (AA's), het Koninklijk Nederlands Instituut
                    van Registeraccontants (NIVRA) voor registeraccountants (RA's) en het
                    BIG-Register voor individuele beroepen in de gezondheidszorg.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

KVK uitreksel? Als jij als particulier bij een bedrijf een domein aanvraagt moet het bedrijf dat het aanvraagt een KVK uitreksel hebben (duh).. maar zij geven het domein gewoon door aan een particulier.

Een vriend van me heeft eigen bedrijf en voor mij dus gewoon een eigen domain geregged...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Gaan we miereneuke Sproggle? :) Ja je hebt gelijk, naast een KvK zijn er nog verschillende andere manieren maar KvK's worden het meeste gebruikt.

Maar het ging er eigenlijk over of een particulier een eigen .nl domein op zijn naam kan hebben staan. En dat kan dus niet rekening houdend met je uitzonderingen lijstje

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 15:01 schreef Creepy het volgende:
KVK uitreksel? Als jij als particulier bij een bedrijf een domein aanvraagt moet het bedrijf dat het aanvraagt een KVK uitreksel hebben (duh).. maar zij geven het domein gewoon door aan een particulier.

Een vriend van me heeft eigen bedrijf en voor mij dus gewoon een eigen domain geregged...
DuH

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 15:33

Shift

[] Dual crazy []

Als je wilt kan ik voor jou de naam registreren, dan betaal jij alleen de kosten voor aanvraag. Ik hoef in iedergeval geen geld :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef geen .nl domein, want ik wil er een op mijn eigen naam.

.com, .net of .org is geen probleem

Verwijderd

Een .NL domein registreren is niet zo moeilijk als je denkt. Doe het volgende:

1. Ga naar de KvK en open een eenmanszaak. Dit duurt ongeveer een half uurtje. Neem ook een kopie van je id-bewijs. Vraag tevens een uittreksel. Iedereen kan een eenmanszaakje openen. Je betaalt niets bij de inschrijving.
Als vestigingsplaats van je bedrijfje geef je je woonadres op en je eigen tel.nr. Bijv. je zaktel.

2. Vraag daarna je domein aan bij een provider. Duurt max. 3 dagen.

3. Na de registratie ga je naar de KvK en zeg je dat je 'wegens omstandigheden' geen bedrijf meer kunt openen en beeindig je de inschrijving.

In tegenstelling tot wat velen van jullie denken, vragen ze bij de KvK niets. Dus geen ondernemingsplannen, eigen vermogen, of wat dan ook. KvK is er alleen om je in te schrijven. Ingeschreven zijn bij de KvK kost normaal ca. 70-80 gulden per jaar. Je bedrijf heeft maar 3 dagen bestaan. Daarom hoef je dit ook niet te betalen. Alleen de uittreksel kost je maar 10 gulden ofzoo.

De belastingdienst kan je ook een brief sturen om gegevens van je te vragen. Als je dan even een briefje stuurt dat je het bedrijfje niet bent gestart, dan is alles ok.

Nu heb je je .NL domein. De ISP controlleert jaarlijks niet of je 'nog steeds' bent ingeschreven. De SIDN controleert dit ook niet. Kan ook niet met 1 miljoen bedrijven in Nederland. Ook al komen ze achter dat je geen bedrijf meer hebt, toch blijf je de eigenaar van het domein (omdat je het destijds rechtmatig hebt geregistreerd).

Als je jaarlijks je domeinkosten netjes betaald, dan hoef je je nergens zorgen over te maken.

PS. Behalve als een ander bedrijf eerder dan jou bedrijf bestond en je domeinnaam wil.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 17:14 schreef TRINISON het volgende:
[..]

PS. Behalve als een ander bedrijf eerder dan jou bedrijf bestond en je domeinnaam wil.
psies, maar ook als je bv breekdedagtikeeneitje.nl regged en 2 jaar later schrijft een of ander figuur zich bij de kvk in als breekdedagtikeeneitje B.V. dan kan die ook je domeinnaam opeisen omdat je geen bedrijf meer bent.

maw, betrouwbare hoster vinden en dan met mooi contract reggen; of geen .nl doen of gewoon de kvk kosten ed betalen (dit vind ik overgens enorm lame, evenals voor 2 dagen je inschrijven...hiermee dupeer je andere mensen).

Verwijderd

Een .NL domein registreren is niet zo moeilijk als je denkt. Doe het volgende:

1. Ga naar de KvK en open een eenmanszaak. Dit duurt ongeveer een half uurtje. Neem ook een kopie van je id-bewijs. Vraag tevens een uittreksel. Iedereen kan een eenmanszaakje openen. Je betaalt niets bij de inschrijving.
Als vestigingsplaats van je bedrijfje geef je je woonadres op en je eigen tel.nr. Bijv. je zaktel.

2. Vraag daarna je domein aan bij een provider. Duurt max. 3 dagen.

3. Na de registratie ga je naar de KvK en zeg je dat je 'wegens omstandigheden' geen bedrijf meer kunt openen en beeindig je de inschrijving.

In tegenstelling tot wat velen van jullie denken, vragen ze bij de KvK niets. Dus geen ondernemingsplannen, eigen vermogen, of wat dan ook. KvK is er alleen om je in te schrijven. Ingeschreven zijn bij de KvK kost normaal ca. 70-80 gulden per jaar. Je bedrijf heeft maar 3 dagen bestaan. Daarom hoef je dit ook niet te betalen. Alleen de uittreksel kost je maar 10 gulden ofzoo.

Nou... ik moest toch even lachen... 'k weet niet wat voor KvK je te pakken had... maar...
Je ondertekent papieren waardoor je accoord gaat met de inschrijving in het register. Er wordt ook heel duidelijk gevraagd of je serieus bent, en of je er goed over hebt nagedacht. Misschien dat 't gelukt is op deze manier, maar 'k vind 'm wel diep-en-dieptriest. Daarnaast weet ik niet waar je je ingeschreven hebt, en wanneer, maar de KvK hier vraagt toch echt 160,- per jaar.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 18:41 schreef Kertje het volgende:

[..]

psies, maar ook als je bv breekdedagtikeeneitje.nl regged en 2 jaar later schrijft een of ander figuur zich bij de kvk in als breekdedagtikeeneitje B.V. dan kan die ook je domeinnaam opeisen omdat je geen bedrijf meer bent.
Niet zozeer omdat je geen bedrijf meer bent, je maakt inbreuk op de algemene voorwaarden van de SIDN, waardoor je recht op het gebruik van de geregistreerde domeinnaam vervalt. Het feit dat een ander bedrijf zich inschrijft met dezelfde naam staat daar los van. Als je echt een domeinnaam wilt 'eisen', moet je toch echt een gerechtelijke uitspraak in jou voordeel hebben gekregen, en daar sta je alleen sterk als de gewenste naam geregistreerd staat als merk bij het Benelux Merkenbureau.

Typefoutjes neem ik even voor lief...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik dan toch maar uitwijken naar een .net of .com tld.

Heb je BTW voor .nu ook een uittreksel nodig?

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 09:50 schreef 3DBlaster het volgende:
Misschien moet ik dan toch maar uitwijken naar een .net of .com tld.
Tja een .nl domein zal als particulier altijd de naam van de provider bevatten. ZO zit het systeem gewoon in elkaar. ;)
Heb je BTW voor .nu ook een uittreksel nodig?
Had je zelf ook wel kunnen zien op nunames.nu, maarja .. je hebt alleen een plastikje nodig :)

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Nu heb je je .NL domein. De ISP controlleert jaarlijks niet of je 'nog steeds' bent ingeschreven. De SIDN controleert dit ook niet. Kan ook niet met 1 miljoen bedrijven in Nederland. Ook al komen ze achter dat je geen bedrijf meer hebt, toch blijf je de eigenaar van het domein (omdat je het destijds rechtmatig hebt geregistreerd).
Wanneer dit gechecked wordt (Ga uit van 1% van alle .nl domeinen die worden gechecked), moet de provider binnen 5 werkdagen alle stukken (uittreksel KvK niet ouder dan een jaar, vrijwaringsverklaring, en eventueel verhuisdocumenten e.d.) doorfaxen naar SIDN Juridisch. Juridisch doet een double-check in het elektronisch register, en als je daar niet meer in voorkomt, ben je toch echt je domeinnaam kwijt.

Heel mooi voorbeeldje, een klant van ons heeft laptop.nl geregistreerd volgens een kinda-way jij het gedaan hebt. Deze werd in Maart dit jaar gechecked, en zijn eenmanszaak bestaat niet meer. Dus hij's met spoed naar de KvK gegaan en heeft een nieuwe eenmanszaak geopend, en daar het domein naar overgezet. Extra kosten : 10 Euro voor SIDN + Kosten KvK dat jaar.

Het kan goedgaan, maar het kna ook misgaan, en dan snijd je je gruwelijk in de vingers...

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Pagina: 1