Ik zoek een?
Upgrade om vooral Arma3 beter te kunnen draaien. Upgrade denk ik te kunnen halen in cpu, mobo en gpu.
Natuurlijk speel ik andere spellen. Maar heb in de Arma franchise al duizenden uren en wil mijn build dan ook vooral op Arma3 focussen
Wat is je budget?
€850,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil deze keer graag een NVidia kaart proberen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige system:
Heb 2 maanden geleden nog 2 iiyama ProLite X2483HSU monitoren gekocht. Nu aan het kijken waar ik kan upgraden. Ook heb ik op mijn huidige mobo een msata ssd van 60GB, zou mooi zijn als nieuwe mobo dit slot ook heeft, maar geen vereiste.
Eventuele upgrade naar meer schijfruimte op SSD zou meegenomen zijn bocht daar budget voor zijn. Door alle mods van Arma en nog wat andere programma's is mijn 128GB SSD op 5GB na vol.
Ben niet van plan om te overclocken. Hoe graag ik het ook zou willen proberen, zou het eventuele verlies van hardware niet kunnen opvangen.
Heb veel gelezen over optimalisatie voor Arma3 en hoor vaak terugkomen dat een goede cpu belangrijk is. Zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Hier zijn 2 ideeën die ik had voor een upgrade:
Idee1
Bij deze zou dan eventueel een Crucial MX100 256GB kunnen.
Idee 2
Het is hier een AMD kaart geworden. Ookal geef ik zelf in het begin aan een NVidia te willen proberen. Echter als ik de naar de BBG kijk. Zou dit (binnen deze prijsklasse) beste bang for buck moeten zijn.
*Extra info: Idee achter de upgrade is om er 3 jaar mee te doen, zonder al teveel extra kosten uit te geven in deze 3 jaar.
Upgrade om vooral Arma3 beter te kunnen draaien. Upgrade denk ik te kunnen halen in cpu, mobo en gpu.
Natuurlijk speel ik andere spellen. Maar heb in de Arma franchise al duizenden uren en wil mijn build dan ook vooral op Arma3 focussen
Wat is je budget?
€850,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil deze keer graag een NVidia kaart proberen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige system:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-UD5H (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Performance One P280 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Microsoft Sidewinder X6 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Sidewinder X8 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 126,95 | € 126,95 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 294,45 | |
Heb 2 maanden geleden nog 2 iiyama ProLite X2483HSU monitoren gekocht. Nu aan het kijken waar ik kan upgraden. Ook heb ik op mijn huidige mobo een msata ssd van 60GB, zou mooi zijn als nieuwe mobo dit slot ook heeft, maar geen vereiste.
Eventuele upgrade naar meer schijfruimte op SSD zou meegenomen zijn bocht daar budget voor zijn. Door alle mods van Arma en nog wat andere programma's is mijn 128GB SSD op 5GB na vol.
Ben niet van plan om te overclocken. Hoe graag ik het ook zou willen proberen, zou het eventuele verlies van hardware niet kunnen opvangen.
Heb veel gelezen over optimalisatie voor Arma3 en hoor vaak terugkomen dat een goede cpu belangrijk is. Zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Hier zijn 2 ideeën die ik had voor een upgrade:
Idee1
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 196,80 | € 196,80 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 71,39 | € 71,39 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 359,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 627,19 | |
Bij deze zou dan eventueel een Crucial MX100 256GB kunnen.
Idee 2
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 404,- | € 404,- |
| 1 | MSI X99S MPOWER | € 226,- | € 226,- |
| 1 | Sapphire Dual-X R7 265 2GB GDDR5 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 82,- | € 82,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 866,90 | |
Het is hier een AMD kaart geworden. Ookal geef ik zelf in het begin aan een NVidia te willen proberen. Echter als ik de naar de BBG kijk. Zou dit (binnen deze prijsklasse) beste bang for buck moeten zijn.
*Extra info: Idee achter de upgrade is om er 3 jaar mee te doen, zonder al teveel extra kosten uit te geven in deze 3 jaar.