Upgrade Arma3 PC

Pagina: 1
Acties:

• vanhorck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik zoek een?
Upgrade om vooral Arma3 beter te kunnen draaien. Upgrade denk ik te kunnen halen in cpu, mobo en gpu.
Natuurlijk speel ik andere spellen. Maar heb in de Arma franchise al duizenden uren en wil mijn build dan ook vooral op Arma3 focussen

Wat is je budget?
€850,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil deze keer graag een NVidia kaart proberen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige system:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-Z77X-UD5H (rev. 1.0)€ 0,-€ 0,-
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 0,-€ 0,-
1Antec Performance One P280€ 99,-€ 99,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Microsoft Sidewinder X6€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Sidewinder X8€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 126,95€ 126,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,45

Heb 2 maanden geleden nog 2 iiyama ProLite X2483HSU monitoren gekocht. Nu aan het kijken waar ik kan upgraden. Ook heb ik op mijn huidige mobo een msata ssd van 60GB, zou mooi zijn als nieuwe mobo dit slot ook heeft, maar geen vereiste.
Eventuele upgrade naar meer schijfruimte op SSD zou meegenomen zijn bocht daar budget voor zijn. Door alle mods van Arma en nog wat andere programma's is mijn 128GB SSD op 5GB na vol.

Ben niet van plan om te overclocken. Hoe graag ik het ook zou willen proberen, zou het eventuele verlies van hardware niet kunnen opvangen.

Heb veel gelezen over optimalisatie voor Arma3 en hoor vaak terugkomen dat een goede cpu belangrijk is. Zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Hier zijn 2 ideeën die ik had voor een upgrade:

Idee1
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 196,80€ 196,80
1MSI B85-G41 PC Mate€ 71,39€ 71,39
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,19

Bij deze zou dan eventueel een Crucial MX100 256GB kunnen.

Idee 2
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 404,-€ 404,-
1MSI X99S MPOWER€ 226,-€ 226,-
1Sapphire Dual-X R7 265 2GB GDDR5€ 154,90€ 154,90
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 82,-€ 82,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 866,90

Het is hier een AMD kaart geworden. Ookal geef ik zelf in het begin aan een NVidia te willen proberen. Echter als ik de naar de BBG kijk. Zou dit (binnen deze prijsklasse) beste bang for buck moeten zijn.

*Extra info: Idee achter de upgrade is om er 3 jaar mee te doen, zonder al teveel extra kosten uit te geven in deze 3 jaar.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerste vraag die in mij opkomt, loopt je huidige cpu nog stock? Daar is (heul) veel uit te halen als je hem gaat overklokken.

Verder, wat is je definitie van "Arma3 beter draaien"? Hoe loopt het nu, wat is je doel?

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 30-03-2015 15:37 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Waarom wil je je CPU vervangen? Zal niet bottlenecken, zeker niet met een flinke overklok (wat makkelijk kan met de hardware die je hebt).

Arma loopt inderdaad beter op Nvidia, dus ik zou eens naar een 970 kijken.

Heb je trouwens ook een voeding? :+ wel zo handig

[ Voor 10% gewijzigd door jorisvdelsen op 30-03-2015 15:38 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

De grootste bottleneck die je nu hebt is je GPU, al eens gedacht om eerst die te vervangen voordat je de rest van je syteem potentieel onnodig een overhaul geeft?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
/sidenote, om de prestatie van je SSD niet te laten inkakken is 10% overprovisionering geen gekke gedachte. Misschien valt daar ook nog wat te halen, aangezien die bij jou op 5GB na vol is.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

Eens met D4NG3R, je videokaart is in dit geval duidelijk de bottleneck. De rest van je systeem ziet er prima uit.

Je processor upgraden is een optie, maar er zijn de afgelopen jaren geen grote prestatiewinsten gemaakt. Anandtech's forums heeft hier een topic met wat lijstjes over: forums.anandtech.com/showthread.php?t=2389580. Er is wel prestatiewinst te boeken, maar de prijs die je hiervoor betaalt (i7 4770k + nieuw moederbord) is naar mijn mening te hoog voor de winst die het boekt.

Waar je veel meer van zult merken is een nieuwe GPU (die bottleneckt nu enorm, plus ARMA is nog steeds Nvidia-biased voor zover ik weet). Koop eerst eens een GTX970, die zal naar alle waarschijnlijkheid het probleem al oplossen.

Zoals Br00ky aangeeft is je SSD-setup momenteel ook niet bijzonder riant. Misschien een nieuwe 256gb Crucial/Samsung erbij?

[ Voor 3% gewijzigd door Sorbo op 30-03-2015 15:50 ]

Verwijderd

Als ervaren Arma 3 speler ( ja al meer als 410 uur erop zitten ;) ) en als mede bezitter van de I7 2600k weet ik dat OC wel degelijk veel kan helpen, zeker als je van plan bent om in de toekomst te upgraden is het mischien geen slecht plan om eens wat te overclocken. Ik heb mijn CPU nu altijd op 4.3 Ghz lopen en dit geeft wat fps extra ( ongeveer 6 ).
Daarnaast kun je door slim instellen van je setting's : ( PIP HDR en Clouds wat lager zetten net als de render distance ) dit wil ook nog wel eens helpen. Ook kun je proberen deze line toe te voegen aan je launcher option's : -cpuCount=8 -high -maxMem=12288 -noPause -noSplash -nologs -world=empty

Mocht je toch willen upgraden. Adviseer ik je een goede intel cpu met een hoge Clock speed, amra is gek op cpu kracht, maar kan echter niet zeer goed omgaan met hyper threading. Amd cpu doen het bij arma niet zo goed. Echter speel ik zelf arma op Fhd met bijna alles op ultra, met een amd r9 270x 4gb Vram. En vooral die 4gb doet het hem, ik gebruik soms rond de 3.4 GB Vram. Jou kaart is nog van de Amd serie voor dat GCN architectuur werd ingevoerd, de nieuwe amd kaarten zijn efficiënter en vooral krachtiger. Daarbij denk ik dat die 1gb Vram nu de grootste bottleneck vormt, misschien is het eerst een idee om die te vervangen voor een kaart met Minimaal 2gb. :)

Als laatste Arma is gek op hoge lees en schrijf snelheden van je opslag medium, een SSD of een snelle hdd doen het goed met Arma.

wat ik zou doen :
1) http://tweakers.net/price...eon-r9-280-gaming-3g.html
2) http://tweakers.net/price.../crucial-mx100-256gb.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 19:13 ]

Verwijderd

jorisvdelsen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:36:
Waarom wil je je CPU vervangen? Zal niet bottlenecken, zeker niet met een flinke overklok (wat makkelijk kan met de hardware die je hebt).

Ik wil geen AMDvs Nvidia discussie beginnen, maar met de AMD drivers voor mijn r9 270x heb ik zeker niet het idee dat Arma beter loopt op Nvidia dan AMD en ook op internet kan ik geen verschil vinden. Arma 3 doet het net zo goed op Nvidia als AMD. Het is idd zo dat Arma van de Nvidia physx gebruik maakt ECHTER deze werken via de CPU en gek genoeg niet via de GPU.

verder ben ik het er wel mee eens dat je cpu nog niet vervangen hoeft te worden, als je een kleine Overclock overweegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 19:02 ]

• jorisvdelsen
http://www.techspot.com/r...a-3-benchmarks/page3.html.

GTX770: 51 fps
HD7970GHz (280X): 43 fps

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• vanhorck
Alleen staat die 770 wel in SLI. Nu heb ik altijd begrepen (correct me if im wrong pls) dat je beter voor een enkele videokaart kan gaan omdat bij SLI nog wel eens wat driver problemen etc zijn.
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:00:
[...]
Ik wil geen AMDvs Nvidia discussie beginnen, maar met de AMD drivers voor mijn r9 270x heb ik zeker niet het idee dat Arma beter loopt op Nvidia dan AMD en ook op internet kan ik geen verschil vinden. Arma 3 doet het net zo goed op Nvidia als AMD. Het is idd zo dat Arma van de Nvidia physx gebruik maakt ECHTER deze werken via de CPU en gek genoeg niet via de GPU.

verder ben ik het er wel mee eens dat je cpu nog niet vervangen hoeft te worden, als je een kleine Overclock overweegt.
Had inderdaad ook gelezen dat de physx via cpu gaan. Ben ook niet vastgepind op het moet een NVidia zijn. Wilde het gewoon weer eens proberen, mocht het tot de realistische opties behoren.
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:55:
Als ervaren Arma 3 speler ( ja al meer als 410 uur erop zitten ;) ) en als mede bezitter van de I7 2600k weet ik dat OC wel degelijk veel kan helpen, zeker als je van plan bent om in de toekomst te upgraden is het mischien geen slecht plan om eens wat te overclocken. Ik heb mijn CPU nu altijd op 4.3 Ghz lopen en dit geeft wat fps extra ( ongeveer 6 ).
Daarnaast kun je door slim instellen van je setting's : ( PIP HDR en Clouds wat lager zetten net als de render distance ) dit wil ook nog wel eens helpen. Ook kun je proberen deze line toe te voegen aan je launcher option's : -cpuCount=8 -high -maxMem=12288 -noPause -noSplash -nologs -world=empty

Mocht je toch willen upgraden. Adviseer ik je een goede intel cpu met een hoge Clock speed, amra is gek op cpu kracht, maar kan echter niet zeer goed omgaan met hyper threading. Amd cpu doen het bij arma niet zo goed. Echter speel ik zelf arma op Fhd met bijna alles op ultra, met een amd r9 270x 4gb Vram. En vooral die 4gb doet het hem, ik gebruik soms rond de 3.4 GB Vram. Jou kaart is nog van de Amd serie voor dat GCN architectuur werd ingevoerd, de nieuwe amd kaarten zijn efficiënter en vooral krachtiger. Daarbij denk ik dat die 1gb Vram nu de grootste bottleneck vormt, misschien is het eerst een idee om die te vervangen voor een kaart met Minimaal 2gb. :)

Als laatste Arma is gek op hoge lees en schrijf snelheden van je opslag medium, een SSD of een snelle hdd doen het goed met Arma.

wat ik zou doen :
1) http://tweakers.net/price...eon-r9-280-gaming-3g.html
2) http://tweakers.net/price.../crucial-mx100-256gb.html
Zit met Arma2 en 3 op het tienvoudige qua uren. Het is dus niet dat ik er nu geen plezier aan beleef :P.
Heb erg lang gedaan om mijn settings te perfectioneren met behulp van wat guides hier en daar. Heb ook die custom parameters al. Toch bedankt voor de goede tip!.
Zal zeker bij een Intel cpu blijven, en had ook begrepen dat HT zo goed als niets extra's doet. Multithread beter als Arma2 maar nog steeds niet geoptimaliseerd.

Betere settings maar toch dezelfde (of betere) fps halen. Dat zou toch wel geweldig zijn.
Sorbo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:50:
Eens met D4NG3R, je videokaart is in dit geval duidelijk de bottleneck. De rest van je systeem ziet er prima uit.

Je processor upgraden is een optie, maar er zijn de afgelopen jaren geen grote prestatiewinsten gemaakt. Anandtech's forums heeft hier een topic met wat lijstjes over: forums.anandtech.com/showthread.php?t=2389580. Er is wel prestatiewinst te boeken, maar de prijs die je hiervoor betaalt (i7 4770k + nieuw moederbord) is naar mijn mening te hoog voor de winst die het boekt.

Waar je veel meer van zult merken is een nieuwe GPU (die bottleneckt nu enorm, plus ARMA is nog steeds Nvidia-biased voor zover ik weet). Koop eerst eens een GTX970, die zal naar alle waarschijnlijkheid het probleem al oplossen.

Zoals Br00ky aangeeft is je SSD-setup momenteel ook niet bijzonder riant. Misschien een nieuwe 256gb Crucial/Samsung erbij?
Bedankt voor de link.
Als je dan naar 'future-proof' kijkt (voor de komende 3 jaar). Zou je dan een dikke gfx kaart aanraden. Of toch een mix van mobo/cpu/gpu(/ram)?
br00ky schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:43:
/sidenote, om de prestatie van je SSD niet te laten inkakken is 10% overprovisionering geen gekke gedachte. Misschien valt daar ook nog wat te halen, aangezien die bij jou op 5GB na vol is.
Ga na deze post direct beginnen met opruimen en proberen 10% vrij te houden. Bedankt voor de tip!
D4NG3R schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:37:
De grootste bottleneck die je nu hebt is je GPU, al eens gedacht om eerst die te vervangen voordat je de rest van je syteem potentieel onnodig een overhaul geeft?
Mijn werkgever heeft nog een verkapte manier van PC-prive project en kan per 3jaar €850 aan PC/onderdelen uitgeven. Mooie upgrade is altijd meegenomen om weer 3 jaar mee te kunnen.
(Niet dat mijn system zo slecht is).
jorisvdelsen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:36:

Omdat ik overal lees dat CPU de grootste bottleneck is bij Arma games. Misschien zou dit inderdaad met een overlock van huidige CPU verbeterd zou kunnen worden.

Voeding heb ik zeker. Was alleen te lui om mijn dozen van zlder te halen. Bij mijn beste weten een seasonic 550W. Ga dit morgen nog even nakijken.
br00ky schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:36:
Eerste vraag die in mij opkomt, loopt je huidige cpu nog stock? Daar is (heul) veel uit te halen als je hem gaat overklokken.

Verder, wat is je definitie van "Arma3 beter draaien"? Hoe loopt het nu, wat is je doel?
Mijn huidige CPU loopt inderdaad nog stock. Zoals aangegeven in FP ben ik beetje 'bang' dat mijn hardware kapot gaat en niet de middelen heb om vervanging aan te schaffen.
Alhoewel ik daarbij moet zeggen dat met een nieuw mobo/cpu in het vooruitzicht durf ikhet misschien wel aan. Zal deze optie zeker nog gaan bekijken.

Arma draait nu niet slecht. Gemiddeld 25FPS zou ik zeggen. Wil er alleen meer uit halen. Speel het spel een aantal uren in de week en wil er maximaal van kunnen genieten. En misschien nog net dat beetje beter worden.

Super bedankt voor alle reacties tot zo ver. Had niet beter durven hopen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
Arma 3 draait voornamelijk op 1 core en gebruikt geen hyperthreading: http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/arma-iii-test-gpu.html

Je kunt je huidige cpu overklokken voor een goede boost.
Of een i5 4690k nemen en die overklokken (zal tot 10% sneller zijn dan je 2600k)
Of als je zelf niet wilt overklokken een i7 4790k nemen (al is dat wel wat zonde van je geld, zonder over te klokken geeft die wel een forse winst).

Verwijderd

@vanhorck

Ah een echte arma veteraan ;).

Het probleem is een beetje dat wat voor cpu je ook neemt , het zal niet veel uitmaken omdat arma zo slecht met merdere core's omgaat, echter omdat de cpu wel de grootste bottelneck is ( samen met de 1gb Vram in jou geval) heeft het denk ik niet heel veel zich om veel geld uit te geven aan de cpu die maar 10 % sneller is.
Daarom zou ik de aankoop van een cpu nog een jaartje uitstellen, misschien word intel skylake weer een stuk sneller ( of blijkt amd ZEN heel goed te worden ) en dan heb je wat meer aan je cpu upgrade.

Ik zou nu eerst een GPU kopen ( en dit hoeft niet eens een hele sterke te zijn ) maar zolang hij maar wat extra Vram heeft.

Verder zou je kunnen overwegen om arma op een aparte SSD te zetten ( ik heb ook een aparte ssd voor game's ) dit zal niet echt voor de fps helpen, maar wel de laat tijd verkorten en het wat soepeler maken.

Ik speel met vergelijkbare hw, alleen met een beter GPU ( r9 270x 4gb ) gemiddeld rond de 35 met max rond de 60 ( en als ik de OC aanzet van mijn cpu kun je hier nog 5 a 6 fps bij optellen). Dus ik denk dat er nog wel wat uit te halen is.

• jorisvdelsen
vanhorck schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:54:
[...]

Alleen staat die 770 wel in SLI. Nu heb ik altijd begrepen (correct me if im wrong pls) dat je beter voor een enkele videokaart kan gaan omdat bij SLI nog wel eens wat driver problemen etc zijn.
Kijk eens goed ;)

SLI 770: 89 fps.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
vanhorck schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:54:
Mijn huidige CPU loopt inderdaad nog stock. Zoals aangegeven in FP ben ik beetje 'bang' dat mijn hardware kapot gaat en niet de middelen heb om vervanging aan te schaffen.
Alhoewel ik daarbij moet zeggen dat met een nieuw mobo/cpu in het vooruitzicht durf ikhet misschien wel aan. Zal deze optie zeker nog gaan bekijken.
Ik zou het zeker bekijken. Linksom of rechtsom heb je blijkbaar 850 euro te besteden. Wat is er nou beter dan gratis kijken of het met een simpele overclock, waar talloze guides voor te vinden zijn (hint: begin eens bij Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1), al beter gaat. Hell, je hebt niet voor niets dat beest van een koeler!

Combineer dit met een nieuwe GPU en je bent waarschijnlijk voorlopig good to go.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 31-03-2015 09:29 ]

• vanhorck
br00ky schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:28:
[...]

Ik zou het zeker bekijken. Linksom of rechtsom heb je blijkbaar 850 euro te besteden. Wat is er nou beter dan gratis kijken of het met een simpele overclock, waar talloze guides voor te vinden zijn (hint: begin eens bij Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1), al beter gaat. Hell, je hebt niet voor niets dat beest van een koeler!

Combineer dit met een nieuwe GPU en je bent waarschijnlijk voorlopig good to go.
Die 850 zijn inderdaad te besteden. Ben het helemaal met je eens. En had die thread al gevonden gisternacht en tot 2 uur aandachtig gelezen. Heb 3jr geleden inderdaad die dikke koeler gekocht met de gedachte dat na 3 jaar ik kon gaan 'spelen'. Morgen dagje vrij en ik weet wat ik met die tijd ga doen. Dank voor de reacties!
jorisvdelsen schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:09:
[...]

Kijk eens goed ;)

SLI 770: 89 fps.
Ja was inderdaad niet helemaal op aan het letten O-)
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:32:
@vanhorck

Ah een echte arma veteraan ;).

Het probleem is een beetje dat wat voor cpu je ook neemt , het zal niet veel uitmaken omdat arma zo slecht met merdere core's omgaat, echter omdat de cpu wel de grootste bottelneck is ( samen met de 1gb Vram in jou geval) heeft het denk ik niet heel veel zich om veel geld uit te geven aan de cpu die maar 10 % sneller is.
Daarom zou ik de aankoop van een cpu nog een jaartje uitstellen, misschien word intel skylake weer een stuk sneller ( of blijkt amd ZEN heel goed te worden ) en dan heb je wat meer aan je cpu upgrade.

Ik zou nu eerst een GPU kopen ( en dit hoeft niet eens een hele sterke te zijn ) maar zolang hij maar wat extra Vram heeft.

Verder zou je kunnen overwegen om arma op een aparte SSD te zetten ( ik heb ook een aparte ssd voor game's ) dit zal niet echt voor de fps helpen, maar wel de laat tijd verkorten en het wat soepeler maken.

Ik speel met vergelijkbare hw, alleen met een beter GPU ( r9 270x 4gb ) gemiddeld rond de 35 met max rond de 60 ( en als ik de OC aanzet van mijn cpu kun je hier nog 5 a 6 fps bij optellen). Dus ik denk dat er nog wel wat uit te halen is.
Dankuwel voor de reactie.
Ga me verdiepen in het overclocken van mijn i7-2600k, hopelijk daar nog wat winst te behalen.
Arma staat al op ssd, aparte ssd voor games misschien na upgrade ;)
GPU is waar het bij mij te halen is lees ik in alle reacties.

Verder nog even gekeken welke voeding ik heb: Seasonic M12II 620w Bronze. Dit lijkt mij ruim voldoende voor huidige setup (met eventuele overclock).
Door alle reacties zijn mij paar dingen duidelijk geworden. Dank daarvoor.

• vanhorck
Even korte terugkoppeling. Heb mijn cpu overclocked naar 4,2Ghz en gpu ook nog een kleine 15%. Haal er nu al gemiddeld 10FPS meer uit.

Als upgrade kijk op het moment naar de volgende onderdelen. Had al naar de bbg gekeken, aangezien idee1 een kopie was. Echter met overlocken nu gezien dat je met weinig risico grote winsten kunt halen, dus wil deze optie behouden, vandaar de i5-4690K processor en iets beter mobo (en msata op mobo)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 245,85€ 245,85
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 155,95€ 155,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 363,95€ 363,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 860,70

Nu onderzoeken of mijn psu voldoende stekkers/power heeft. En of ik mijn Noctua NH-D14 ook om 1150 socket kan zetten en of ik daar bracket/voetje voor moet bestellen.
Dank voor alle reactie _/-\o_

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
vanhorck schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:32:
iets beter mobo (en msata op mobo)
Hoe beter? Want door dit moederbord te nemen lever je wel de helft van je PWM fasen in...

• vanhorck
br00ky schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:42:
[...]

Hoe beter? Want door dit moederbord te nemen lever je wel de helft van je PWM fasen in...
Eerlijk gezegd heb ik gekeken naar s1150 en mSATA omdat ik het zonde vind om die OCZ Nocti weg te doen. Dat qualificeerde zich voor mij als beter.
Ben alleen verder gaan kijken omdat in de BBG dat als je meer features wilt een andere mobo kunt gebruiken. Deze had daarbij ook goede reviews.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
mSATA? Dat heeft de Ranger ook niet... Daarvoor moet je bij deze borden zijn.

[ Voor 74% gewijzigd door br00ky op 02-04-2015 14:58 ]

• vanhorck
Je hebt helemaal gelijk. Even bril opzetten ben hartstikke scheel ;)
Ik kan wel een random mobo pakken met mSATA en goede reviews hier maar heb je misschien een advies?

Niet dat ik lui ben, maar mis kennis:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 245,85€ 245,85
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 114,90€ 114,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 363,95€ 363,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,65

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Pak deze tabel er eens bij. Je wil, als je gaat overklokken eigenlijk wel 8 fasen hebben (5e kolom). Makkelijker kan ik het helaas niet maken (ik ken hem alleen als image, misschien zwerft er ergens ook wel een tekst-versie rond). Simpelste lijkt mij die met 8 fasen eruit te pikken en checken of die mSATA hebben.

• vanhorck
Dat is een mooie tabel, dankuwel. Ga vanavond na het werk eens uitvogelen welke er in aanmerking komen.
Pagina: 1