Ik heb inmiddels een harde schijf met aardig wat gopro 3+ (veelal 1080p) bestanden staan... Echter is m'n huidige pc niet snel genoeg om de bestanden af te spelen... Met welke speler ik ook afspeel; de bestanden haperen...
Ik ben nu inmiddels al genoeg topics tegengekomen waarin ditzelfde probleem beschreven staat. En ik was van plan om aan de hand van deze topics een nieuwe pc aan te schaffen... echter toen bedacht ik me; misschien kan ik ook wel een update realiseren ipv alles nieuw te kopen.
Wat ik wil gaan doen:
Gopro video bewerken. (Gopro Studio, Vegas, etc)
En huis, tuin en keuken surfen.
Wat mag het kosten:
Het gaat me om de afweging om nieuwe componenten te kopen of een nieuwe pc.
De huidige componenten:
Processor: AMD A10-5800K APU 4.20 GHZ met Radeon HD Graphics 4.20 GHZ
Geheugen: 4GB
Merk/ voorkeuren:
Geen.
Specs volgens gopro om videobewerking te kunnen uitvoeren:
For higher resolution videos (1080p 60fps and higher): We recommend at least 3.0 – 3.7 GHz Ivy Bridge processors (third-generation Core-based processors or AMD equivalent), 4 GB RAM, and a graphics card comparable to an NVIDIA GeForce GT 650M. The graphics card and processor speed is important particulary for 4K and 2.7K resolution video playback.
Ik hoor graag jullie advies.
Ik ben nu inmiddels al genoeg topics tegengekomen waarin ditzelfde probleem beschreven staat. En ik was van plan om aan de hand van deze topics een nieuwe pc aan te schaffen... echter toen bedacht ik me; misschien kan ik ook wel een update realiseren ipv alles nieuw te kopen.
Wat ik wil gaan doen:
Gopro video bewerken. (Gopro Studio, Vegas, etc)
En huis, tuin en keuken surfen.
Wat mag het kosten:
Het gaat me om de afweging om nieuwe componenten te kopen of een nieuwe pc.
De huidige componenten:
Processor: AMD A10-5800K APU 4.20 GHZ met Radeon HD Graphics 4.20 GHZ
Geheugen: 4GB
Merk/ voorkeuren:
Geen.
Specs volgens gopro om videobewerking te kunnen uitvoeren:
For higher resolution videos (1080p 60fps and higher): We recommend at least 3.0 – 3.7 GHz Ivy Bridge processors (third-generation Core-based processors or AMD equivalent), 4 GB RAM, and a graphics card comparable to an NVIDIA GeForce GT 650M. The graphics card and processor speed is important particulary for 4K and 2.7K resolution video playback.
Ik hoor graag jullie advies.