Feedback: lange quotes automatisch inklappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Met enige regelmaat komt het voor dat gebruikers lange posts van andere gebruikers integraal quoten, waardoor een lang stuk tekst meerdere keren herhaald wordt op een pagina. Erg handig is dat niet, daarom hebben we het verzoek gekregen om lange quotes automatisch in te klappen zodat ze iig niet meer bijdrage aan slijtage van je muiswiel.

Dit zou er als volgt ingeklapt kunnen uitzien:

Uitklapbare quote

Uitgeklapt (hover state):

Uitklapbare quote

Of alternatief met tekst erbij ipv enkel een pijltje:

Uitklapbare quote

De lengte van de ingeklapte quote moet nog wel wat getweakt worden. In het voorbeeld zijn er slechts twee regels van de quote zichtbaar maar dat kunnen er ook wat meer zijn. Suggesties voor een goed aantal zijn welkom :) .

Wat vinden we hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind de versie met de tekst "toon volledige bericht" veel beter ogen. De andere past niet echt in de huidige vormgeving IMO.

Wat is de definitie van een lange quote verder? >300, 400 tekens?

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 30-03-2015 14:32 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Met de tekst toon volledige bericht, ziet het er inderdaad beter uit. Ik ben voor!

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:57
Ook ik vind de versie voor "toon volledig bericht" beter ogen als ik kijk naar de rest van de vormgeving.
Ik zou het fijn vinden om 4 of 5 regels te zien.

Is het een idee om te tonen welk percentage van de quote je wel/niet ziet?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ziet er goed uit :) Hopen dat we het snel kunnen testen :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Less is more. Ik vind de eerste preview er top uit zien! Ik kan me wel voorstellen dat het geheel onrustig wordt als je het laat reageren op een mouseover. Zou een klik / tap niet beter zijn? En het dan niet alleen het laten triggeren als op het pijltje wordt geklikt/tapt, maar op het hele quote element.

[ Voor 22% gewijzigd door kamerplant op 30-03-2015 15:12 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een regel of 5 laten zien van de quote lijkt mij meer dan genoeg. Dan kun je lezen over welk stukje het gaat, en ik maak zelf amper quotes van meer dan 5 regels die allemaal relevant zijn om direct terug te kunnen lezen.
Verder vind ik het een prima feature als ik het zo zie :) (waarbij ik je 2e screenshot prettiger vind dan de eerste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Nakebod

Nope.

Ik ben voor!

De eerste oogt an sich wel rustiger/mooier. En duidelijk zat lijkt mij zo.
En 5 regels zou voor de meeste gevallen voldoende zijn. Met een uiterste max van 10 regels. Of weer een user preference optie erbij :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Femme schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:30:
De lengte van de ingeklapte quote moet nog wel wat getweakt worden. In het voorbeeld zijn er slechts twee regels van de quote zichtbaar maar dat kunnen er ook wat meer zijn. Suggesties voor een goed aantal zijn welkom :) .
Is het niet mogelijk om dat bij de voorkeuren te zetten, dat iedereen zelf een max. aantal (of juist geen max. aantal/altijd uitgeklapt) regels kan opgeven?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Het idee is inderdaad prima, al helemaal als je zelf aan kan geven hoeveel regels er kunnen worden getoont. Maar wat gebeurt er als iemand bijvoorbeeld dit doet:
Edit: Ik ben trouwens ook voor "Toon volledige tekst".

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 30-03-2015 15:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De "toon volledige tekst" vind ik ook beter passen dan alleen die pijl, ook eens met de 4-5 regels suggestie.
Raven schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:29:
[...]

Is het niet mogelijk om dat bij de voorkeuren te zetten, dat iedereen zelf een max. aantal (of juist geen max. aantal/altijd uitgeklapt) regels kan opgeven?
Het lijkt mij niet wenselijk om nog een meer voorkeuren te introduceren, het forum heeft er al een heleboel :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
Ik vind het een geweldig idee vooral de "toon volledige tekst" versie. Wat het aantal regels betreft denk ik dat 5 regels een mooi aantal is.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Het enkele pijltje heeft mijn voorkeur, oogt mooi rustig.
Enne 5 volledige regels, en 2 die een beetje uitgevaagd zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door kevin33 op 30-03-2015 16:27 ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua aantal regels: lijkt me het mooiste om na de eerste lege regel of carriage feed in de post af te kappen, dus ingeklapt alleen de eerste alinea te laten zien. En dan ga ik er vanuit dat iemand die een lap tekst tikt, ook alinea's gebruikt ;)
Kortom: if exists {empty_line or carriage feed} then daar afkorten else afkorten na 5 lines :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

_David_ schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:17:
Het lijkt mij niet wenselijk om nog een meer voorkeuren te introduceren, het forum heeft er al een heleboel :P
Wat niet weet wat niet deert? Gewoon standaard op 4 of 5 regels zetten en de gebruiker kan zelf bepalen om dit hoger of lager te zetten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik ben ook voor 'Toon volledige bericht'. Wat een aantal sites wel doen (en wat ik dan een beetje loos vindt, omdat het ingeklapte dan meer ruimte inneemt dan deuitgevouwen versie) is dat ze de treshold voor het inklappen op dezelfde plek leggen als het breekpunt van het inplakken waardoor je soms de boel 'uit moet klappen' voor 1 of 2 woorden.

Bijvoorbeeld:
Dit moet een hele lange quote zijn. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ultricies iaculis tortor vel ullamcorper. De treshold hiervoor ligt op hetzelfde punt als het deel wat we laten zie
Toon volledige bericht
Klik je dan op 'Toon volledige bericht' dan staat er:
Dit moet een hele lange quote zijn. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ultricies iaculis tortor vel ullamcorper. De treshold hiervoor ligt op hetzelfde punt als het deel wat we laten zien.
Mijn inziens is het volgende beter:
Dit moet een hele lange quote zijn. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ultricies ia
Toon volledige bericht (47% verborgen)
Dit moet een hele lange quote zijn. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ultricies iaculis tortor vel ullamcorper. De treshold hiervoor ligt op hetzelfde punt maar het afkappunt niet.
Omdat het twee keer met dezelfde tekst is ligt het afkappunt nu ergens anders, maar de treshold om af te gaan kappen ligt bij beiden gelijk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 21:16

ThaHandy

Discovery Channel

Hier ook voor "Toon volledige bericht" met misschien (optie) aantal regels(a la youtube) verborgen of percentage zoals Paul voorstelde.

Min/Max regels weergeven?
Bijvoorbeeld standaard 15 maar mag uitlopen tot ~20. Dus bij 50 regels wordt dit dus ingeklapt tot 15 regels en 22 regels blijft 22 regels.

Zelf ben ik een voorstander om zelf de niet relevante quotes te vervangen met [...] om zo de quotes compact/ontopic te houden. Kan je hier wat mee?

Blijven de Ingeklapte quotes nog doorzoekbaar via zoekbalk of browser?

En kan dit inklappen ook bij [code]? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 30-03-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Datafeest schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:12:
[...] Ik kan me wel voorstellen dat het geheel onrustig wordt als je het laat reageren op een mouseover. Zou een klik / tap niet beter zijn? En het dan niet alleen het laten triggeren als op het pijltje wordt geklikt/tapt, maar op het hele quote element.
Ik ben ook voor klikken/tappen...

Verder ziet het er prima uit. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Fantastisch idee, en dan ook gelijk voor [code] en [mo] tags. Scheelt enorm veel scrollen op een mobiel device denk ik :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het is jammer dat zoiets nodig is (ik zie meer in hardhandig opvoeden van mensen die niet kunnen quoten maar snap dat modtijd ook niet oneindig is), maar de optie met tekst heeft mijn voorkeur. En dan is de optie om op het hele quote element te klikken (zoals Datafeest aangeeft) een mooie optie om alles zichtbaar te krijgen. En verder met Thinkpad zijn suggestie.

Drie/vier regels quote is meer dan zat volgens mij, denk dat doorgaans de tekst toch al niet relevant is die er staat als een hele lange post herhaald wordt.. Maar wanneer is een quote te lang? Een quote van 5-10 regels kan best relevant zijn en het zou irritant zijn om die telkens open te moeten klikken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:41
Introduceer het met, ik zeg maar wat, standaard 5 regels en check over een maand of mensen dat echt veel te weinig vinden. Zo ja, dan verhoog je het aantal getoond regels :Y)

Ik denk dat 5-10 regels tonen een mooie leidraad is om mee te beginnen. En dan bij berichten van maximaal 10-15 regels het niet inklappen, omdat het verschil tussen in- en uitgeklapt dan wat te klein is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
Tot 5-7 regels en via link de volledige tekst lijkt mij ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Datafeest schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:12:
Ik kan me wel voorstellen dat het geheel onrustig wordt als je het laat reageren op een mouseover. Zou een klik / tap niet beter zijn?
^^ dat, absoluut. :)

Ik vind trouwens de eerste variant mooier dan de tweede, maar zo te zien ben ik daar redelijk zeldzaam in. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Mouseover is ook niet handig met touchscreens :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daar wordt het de facto vanzelf een tap, dat gebeurt gelukkig redelijk transparant. :) Maar ik word gillend gek als de content op een pagina verspringt wanneer ik per ongeluk met mijn muis over het verkeerde element heen beweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

_David_ schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:26:
Mouseover is ook niet handig met touchscreens :)
Dat inderdaad, behaviour op hover moet dood, ook omdat het zelfs met muis irritant is (verschuivende tekst bij onbedoeld triggeren).

Technisch heb ik wel bezwaar tegen 'x regels' omdat dat namelijk uiteindelijk alleen clientside te bepalen is, en een quote meer kan bevatten dan enkel tekst. Maar wellicht moeten we sowieso wel kijken naar een unobtrusive oplossing ivm non-js accessabilty.

Verder vind ik het ook jammer dat er gekozen wordt voor een oplossing die voornamelijk het symptoom bestrijdt zonder mogelijkheden te introducren om selectief quoten te vergemakkelijken... Ik zou zelfs om die reden wel willen voorzien in een extra optie voor de quote-tag waarmee je inklappen kan voorkomen indien dat wenselijk is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:02:
[...]

Technisch heb ik wel bezwaar tegen 'x regels' omdat dat namelijk uiteindelijk alleen clientside te bepalen is, en een quote meer kan bevatten dan enkel tekst.
Gevalletje van een max-height die ongeveer even groot is als x regels? Aangezien de laatste regels toch langzaamaan uitfaden maakt het niet uit of je nou precies aan de 7 regels komt of niet.
Verder vind ik het ook jammer dat er gekozen wordt voor een oplossing die voornamelijk het symptoom bestrijdt zonder mogelijkheden te introducren om selectief quoten te vergemakkelijken... Ik zou zelfs om die reden wel willen voorzien in een extra optie voor de quote-tag waarmee je inklappen kan voorkomen indien dat wenselijk is.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Je kan ook quoten vanaf andere bronnen (dus niet iemand anders' post) en daar kun of wil je vaak bewust niet selectief in quoten. Bijvoorbeeld bij het citeren van wetten in een juridisch topic.

Dat het makkelijker maken van selectief quoten een goed idee is staat daar los van, dat is uiteraard óók een goed idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]

Dat inderdaad, behaviour op hover moet dood, ook omdat het zelfs met muis irritant is (verschuivende tekst bij onbedoeld triggeren).
_/-\o_

Kill dan nog wel even die hover die op pricewatch linkjes zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Bijvoorbeeld nodig wanneer een gequote bericht wordt aangepast. (bijv code).

Sowieso zou ik het jammer vinden als er door het inklappen sneller een heel bericht wordt gequote. Dan zal er minder snel (handmatig..) selectief worden gequote. Ik heb liever geen quote dan een volledige quote... In dat laatste geval werkt enkel een verwijzing ook prima, me dunkt. 50 regels quoten is niet zinvol voor de leesbaarheid. (En levert bij uitgeschakelde javascript enorm lange pagina's, maar soit).

Ik kan me zo voorstellen dat hele posts quoten ook funest is voor de SEO, zo met worst case tig keer dezelfde content op 1 pagina.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

F_J_K schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:08:
[...]

Ik kan me zo voorstellen dat hele posts quoten ook funest is voor de SEO, zo met worst case tig keer dezelfde content op 1 pagina.
Dat valt volgens mij wel mee, Google snapt de blockquote en het principe van forums wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, mooi.
Toch nog even zeuren, ik ben oud dus ben tegen verandering :+
NMe schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:06:
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Je kan ook quoten vanaf andere bronnen (dus niet iemand anders' post) en daar kun of wil je vaak bewust niet selectief in quoten. Bijvoorbeeld bij het citeren van wetten in een juridisch topic.
Goed voorbeeld van een tekst die je niet in wilt klappen, ik mag hopen dat alleen voor de discussie relevante delen van de betreffende wet zijn gequote. En niet de hele 342 pagina's van de Patriot Act, die dan in posts er na drie keer wordt gequote.

-

Edit: en inderdaad graag pas uitklappen na een klik. Anders onrustig.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2015 19:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 17:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Voorstander van het toevoegen van uitklaptekst, zodat het uitklappen een bewuste actie is in plaats van vervelend uitklappen bij per ongeluk hoveren! Vijf tot zeven regels zichtbaar lijkt ook mij het mooist; daarmee heb je volgens mij ook aardig wat quotes gewoon volledig zichtbaar zodat alleen 'het echte serieze werk' pas op verzoek tevoorschijn komt.

Wetende dat het een beperkt aantal regels is dat zichtbaar is, zou dat niet ook werken in het selectiever quoten? Als ik iets wil quoten wil ik een punt maken en dat lukt me niet door een lap tekst neer te plempen. Als ik dan rekening houd met het feit dat een deel toch buiten beeld gaat vallen, zorg ik er des te beter voor dat de kern zichtbaar(der) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Nakebod

Nope.

F_J_K schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:13:
Ah, mooi.
Toch nog even zeuren, ik ben oud dus ben tegen verandering :+

[...]

Goed voorbeeld van een tekst die je niet in wilt klappen, ik mag hopen dat alleen voor de discussie relevante delen van de betreffende wet zijn gequote. En niet de hele 342 pagina's van de Patriot Act, die dan in posts er na drie keer wordt gequote.

-

Edit: en inderdaad graag pas uitklappen na een klik. Anders onrustig.
Volle teksten zouden eventueel nog op te vangen zijn met een [ quote=full] blabla
Net zoals je dat nu ook kan gebruiken, om bijvoorbeeld een linkje als bron bij de quote neer te gooien.
Ja het is "meer" werk, maar de gebruikers die al de moeite nemen voor een goede quote zullen dit ook wel kunnen aanleren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:06:
[...]

Gevalletje van een max-height die ongeveer even groot is als x regels? Aangezien de laatste regels toch langzaamaan uitfaden maakt het niet uit of je nou precies aan de 7 regels komt of niet.

[...]
Daar zitten wel wat haken en ogen aan natuurlijk, wisselende line-height in verschillende situaties onder andere. Voor hat fade-effect en de uitklapsuggestie moet je uiteindelijk dan ook nog terugvallen op clientside detectie. Maar goed, dat moeten we tijdens de ontwikkeling maar ondervinden...
_David_ schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:07:
[...]

_/-\o_

Kill dan nog wel even die hover die op pricewatch linkjes zitten :P
Die mag er van mij ook subiet uit of vervangen worden door een klikbaar icoontje ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Om het quoten makkelijker te maken, een tip van andere forumsoftware waar dit zag: je selecteert in een post de tekst die je wil quoten en je krijgt een veld met 'reply' zodat je alleen dat deel quote. Zal niet geheel helpen tegen het ongewenst quoten van gehele posts maar maakt het selectief quoten wel een stukje makkelijker dan dat het nu is.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QG3gYt7LcLEgYVkcOqWPrZ8P/full.jpg

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:30:
[...]

Daar zitten wel wat haken en ogen aan natuurlijk, wisselende line-height in verschillende situaties onder andere. Voor hat fade-effect en de uitklapsuggestie moet je uiteindelijk dan ook nog terugvallen op clientside detectie. Maar goed, dat moeten we tijdens de ontwikkeling maar ondervinden...
Zolang die fade goed zit hoef je je over dat eerste geen zorgen te maken, lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bastien schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:32:
Om het quoten makkelijker te maken, een tip van andere forumsoftware waar dit zag: je selecteert in een post de tekst die je wil quoten en je krijgt een veld met 'reply' zodat je alleen dat deel quote. Zal niet geheel helpen tegen het ongewenst quoten van gehele posts maar maakt het selectief quoten wel een stukje makkelijker dan dat het nu is.

[afbeelding]
Leuk maar in android lijkt me dat niet gaan werken. Als je daar selecteert dan krijg je standaard of "plakken" of een aantal tekentjes op die plek.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat werkt überhaupt mobiel niet, maar of het daarmee nou per definitie een slechte toevoeging is...? Vrijwel elke oplossing die je kan verzinnen om selectief quoten lekkerder te laten werken zal op mobiele devices niet of minder goed functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NMe schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:20:
Dat werkt überhaupt mobiel niet, maar of het daarmee nou per definitie een slechte toevoeging is...? Vrijwel elke oplossing die je kan verzinnen om selectief quoten lekkerder te laten werken zal op mobiele devices niet of minder goed functioneren.
Ik zeg niet dat het per definitie een slechte toevoeging is, ik zeg alleen dat het mij op android niet zo lekker lijkt werken. :)

Voor de computer gebruiker lijkt me het wel een goede toevoeging. Aan de andere kant zou men ook eens kunnen kijken op het forum van OnePlus, volgens mij hebben ze daar wel een aantal leuke features. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Frozen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:18:
[...]

Leuk maar in android lijkt me dat niet gaan werken. Als je daar selecteert dan krijg je standaard of "plakken" of een aantal tekentjes op die plek.
Sja, maar om nu elke eventuele vooruitgang te laten beperken door een OS wat al jaren geen fatsoenlijke doorontwikkeling kent? Er zijn wel meer zaken die vooral op de desktop goed werken en niet op mobiele OS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bastien schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:33:
[...]
Sja, maar om nu elke eventuele vooruitgang te laten beperken door een OS wat al jaren geen fatsoenlijke doorontwikkeling kent? Er zijn wel meer zaken die vooral op de desktop goed werken en niet op mobiele OS'en.
Op andere mobiele OS'en heb je geheid hetzelfde probleem dus die schop tegen Android is ook weer niet nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

NMe schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:34:
[...]

Op andere mobiele OS'en heb je geheid hetzelfde probleem dus die schop tegen Android is ook weer niet nodig. ;)
Dan mag het richting mobiele OS'en in het algemeen. :)

Heb alleen Android tot mijn beschikking dus daar baseerde ik mijn schop op.

Maar ik maak gebruik van bijvoorbeeld een webmail applicatie waar ik door iets langer een selectie aan te klikken (okee, geen geselecteerde regel) een zeg maar rechter muisknop menu krijg. Dus het kan misschien op de een of andere manier mogelijk wel. Maar mijn programmeerskills zijn zo'n 20 jaar geleden opgehouden dus vraag me niet hoe.

[ Voor 31% gewijzigd door Bastien op 30-03-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die met het pijltje vind ik ook mooier dan die met tekst, vooral omdat het beter staat bij 't faden.

Bij phpBB heb je de optie om code en quote blocks ingeklapt te laten weergeven, laat dat hier dan ook een optie zijn, met desgewenst hoeveel regels je standaard ziet. Er kan wel geklaagd worden over te veel opties, maar kom op, we zijn Tweakers, die willen juist opties. Als je je CPU gaat overclocken wil je ook niet beperkt worden door enkel de multiplier te kunnen aanpassen, je wilt ook voltage e.d. kunnen aanpassen, je northbridge sneller laten lopen, RAM in de afterburner en whatnot. Ook je OS wil je tot in de puntjes kunnen aanpassen waar dat kan. Als je echt geen keus wilt, waar alles vooraf voor je bepaald is, moet je maar naar Apple hardware en software gaan. Dit even ter vergelijking, niet als flame bedoelt.
Standaard laten inklappen op 5-7 regels, tenzij het maar x% scheelt (bijvoorbeeld totaal 10-12 regels).

Laten uitklappen bij mouse-over moet je niet doen. Ik vind 't nu al vervelend dat de pricewatch naar voren komt bij linkjes erheen en mobiel merk ik lag zodra ik reacties op de FP lees. In portrait mode kan je niets anders dan met je vinger op een comment beginnen om te vegen/scrollen.

Hoewel het hier niet direct de plek is voor selectief quoten, is 't al wel een paar keer genoemd. Ook hier wijs ik weer naar phpBB, waar je in de 'reageer' weergave (Reageer/voorbeeld pagina) een selectie maakt in de post die je wilt quoten en dan via de standaard quote knop krijg je alleen de selectie, ipv 't hele bericht. Het is alleen wat lastig met smileys en plaatjes, maar het gaat voornamelijk toch om de tekst. En anders zet je 't er zelf nog handmatig bij danwel quote je 't hele bericht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

De beste optie is wat mij betreft de derde. "Toon volledig bericht" met 4 regels tekst.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Deze feature kan ik zeker aanprijzen. Misschien eventueel een knopje erbij om alle quoteblokken in één keer open te klikken voor een topic waar veel ellenlange quotes in staan.

Misschien iets om ook als preference te maken hoeveel regels je bij de 'compacte quote-weergave' ongeveer wilt zien. Dit is te verdelen in:

Less
Medium
Much
Alles (uitklappen staat dus uit)

Dan hoeven de gebruikers niet zelf een waarde te bepalen wat het makkelijker maakt om te kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 02-04-2015 11:04 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AW_Bos schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:02:
Misschien iets om ook als preference te maken hoeveel regels je bij de 'compacte quote-weergave' ongeveer wilt zien.
Lijkt me nogal option bloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Wat betreft het aantal standaard zichtbare quoteregels: hou wel rekening met quotes van een post die begint met een quote, die er dan bijvoorbeeld als volgt uit zou gaan kunnen zien als je kiest voor 5 regels standaard laten zien:
Bastien schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:43:
[...]
Dan mag het richting mobiele OS'en in het algemeen. :)

Heb alleen Android tot mijn beschikking dus daar baseerde ik mijn schop op.

Klik hier voor de volledige post
Dit is niet altijd even duidelijk. Soms wordt een quote ook nog gevolgd door een lege regel. Misschien is 7-8 regels standaard een betere keuze.

Verder wel een mooi idee. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Extra request: Voeg hetzelfde gedrag toe aan code blokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sissors schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:52:
Extra request: Voeg hetzelfde gedrag toe aan code blokken :)
Asjeblieft niet. Codeblokken zijn altijd nieuwe stukken tekst die dús relevant zijn voor het topic. Quotes heb je al eens eerder gelezen en zijn dat dus niet. Ik heb weinig zin om in elk topic dat ik openklik in Programming letterlijk op elk stukje code te moeten klikken om het daadwerkelijk te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja ik begrijp je punt, maar ik vind het lang niet altijd nodig om direct en altijd gigantische lappen code in een topic te hebben staan zoals bijvoorbeeld hier: Pizza_Boom in "De μC programmers Kroeg".

Je kan het dan best een grotere max geven voordat hij gaat inklappen als bij quotes, maar de mogelijkheid zou ik wel handig vinden. Vooral omdat er wel een fatsoenlijke reden kan zijn om lange stukken code te plakken, en het dus handig kan zijn om die ingeklapt te hebben, en er eigenlijk nooit een fatsoenlijke reden is om hele lappen tekst te quoten.

Uberhaupt begrijp ik niet hoe je erbij komt dat je dan op letterlijk elk stukje code moet gaan klikken in programming. Je hoeft met dit idee toch ook niet letterlijk op elke quote te klikken om te kijken wat er in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sissors schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:47:
Tja ik begrijp je punt, maar ik vind het lang niet altijd nodig om direct en altijd gigantische lappen code in een topic te hebben staan zoals bijvoorbeeld hier: Pizza_Boom in "De μC programmers Kroeg".
Tsja, als iemand complete lappen code plaatst in een semi-slowchattopic dan is dat iets dat jullie als community (of moderators) moeten ontmoedigen. In een eigen topic (waar dat soort posts überhaupt hoort wat mij betreft) is die code wél altijd relevant en ik zou niet willen dat mijn complete subforums lastiger bruikbaar worden vanwege een edge case in ander forum.
Uberhaupt begrijp ik niet hoe je erbij komt dat je dan op letterlijk elk stukje code moet gaan klikken in programming. Je hoeft met dit idee toch ook niet letterlijk op elke quote te klikken om te kijken wat er in staat?
Inderdaad, omdat je die quotes al gelezen hebt. Code is (tenzij het in een quote staat) nieuwe content en die wil ik sowieso altijd helemaal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Code blokken in quotes inklappen kan al veel schelen. Dat is wel logisch en nuttig, waarom zou je iets van 20+ regels nog een keer willen lezen. Helemaal als het antwoord eronder staat en door de quote inklap niet meer te zien is.

Code blokken in een normale reactie inklappen is idd niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Selectief leren quotes is natuurlijk het beste, maar dan nog kan een selectieve quote erg lang zijn en daarmee hetzelfde probleem geven. (Ergernissen).

Ik denk dat het vooral voor de nieuwere generatie handig kan zijn. Die zijn immers gewend dat er het e.e.a. automatisch gebeurt (no pun intended).

Voor wat betreft het design: Volgens mij gebruiken we nu binnen Tweakers nog geen gradient, althans, niet duidelijk zichtbaar. Dus dat is een beetje een vreemde eend in de bijt.
Die met het blauwe linkje is meer conform het huidige design. Maar de toevoeging van hoeveel % er getoond is is ook wel mooi. Maar is ook uniek binnen Tweakers. Keuzes, keuzes.. :)
Hero of Time schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:07:
Code blokken in quotes inklappen kan al veel schelen. Dat is wel logisch en nuttig, waarom zou je iets van 20+ regels nog een keer willen lezen. Helemaal als het antwoord eronder staat en door de quote inklap niet meer te zien is.

Code blokken in een normale reactie inklappen is idd niet handig.
Code wil je per definitie toch lezen? Althans dat begrijp ik uit de reactie van NMe. Een gequote code zou net als een gequote quote niet zichtbaar moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Equator op 03-04-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:54:
[...]

Inderdaad, omdat je die quotes al gelezen hebt. Code is (tenzij het in een quote staat) nieuwe content en die wil ik sowieso altijd helemaal zien.
Ik zou dan zelf zeggen dat als je limiet rond de 40 regels doet je de meeste stukken code gewoon nog compleet ziet, en enkel de echte lappen code zelf moet uitklappen wanneer je ze door wil gaan spitten.

Maar goed, duidelijk dat lang niet iedereen het daarmee eens is, dus wordt hem toch niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Wie zegt dat [code] allen voor code is?
Ook ideaal voor lijsten / ascii paintwerk ( [mono] is kut :P )

bijv. ArChie's posts
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 03-04-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ThaHandy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:48:
Wie zegt dat [code] allen voor code is?
Ook ideaal voor lijsten / ascii paintwerk ( [mono] is kut :P )

bijv. ArChie's posts
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Daar hebben we [pre] voor ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:30:
Met enige regelmaat komt het voor dat gebruikers lange posts van andere gebruikers integraal quoten, waardoor een lang stuk tekst meerdere keren herhaald wordt op een pagina. Erg handig is dat niet, daarom hebben we het verzoek gekregen om lange quotes automatisch in te klappen zodat ze iig niet meer bijdrage aan slijtage van je muiswiel.

Dit zou er als volgt ingeklapt kunnen uitzien:

[afbeelding]

Uitgeklapt (hover state):

[afbeelding]

Of alternatief met tekst erbij ipv enkel een pijltje:

[afbeelding]

Wat vinden we hiervan?
Ik vind het een nuttige feature op het forum.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

crisp schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:08:
[...]

Daar hebben we [pre] voor ;)
aha. Die staat niet in de UBB-codes lijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ThaHandy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:47:
[...]

aha. Die staat niet in de UBB-codes lijst :P
offtopic:
Wel O-)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Zolang het ook uitkan vind ik het prima. ;) Vooral op desktop boeien de quotes me niet. Ik heb eigenlijk nog liever dat de quotelink bij de laatste post gewoon verdwijnt. Te vaak quoten mensen de post erboven om te reageren, waardoor je nu weer dit soort functies krijgt om de boel enigszins binnen de perken te houden.

Net als automatisch dubbelposts voorkomen door tekst toe te voegen binnen x uur na het oorspronkelijke bericht zou ook welkom zijn, evenals een multiquote optie zodat je tijdens het lezen van een topic quotes kan verzamelen om op te reageren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

evenals een multiquote optie zodat je tijdens het lezen van een topic quotes kan verzamelen om op te reageren.
Oeh, ja, vinkjes zetten bij reacties om te quoten! Dat is een hele goede. Maar dan wel bij de reageer pagina, niet in de normale weergave met quick reply. Anders raken onze collega's in de war met splits reacties. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Vind het een erg goed idee, ik zou ook gaan voor de versie met de tekst "toon volledig bericht"
Wat betreft aantal regels, is 4-5 regels wel een mooi aantal. Minder regels komt denk ik de leesbaarheid niet ten goede.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Raven schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:29:
[...]

Het enige wat ik bij de voorkeuren zou zetten of je de feature aan of uit wilt hebben. En dan eventueel de feature zodanig ontwerpen dat de grootte van de ingeklapte versie met custom css aan te passen valt.
Paul schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:59:
Ik ben ook voor 'Toon volledige bericht'. Wat een aantal sites wel doen (en wat ik dan een beetje loos vindt, omdat het ingeklapte dan meer ruimte inneemt dan deuitgevouwen versie) is dat ze de treshold voor het inklappen op dezelfde plek leggen als het breekpunt van het inplakken waardoor je soms de boel 'uit moet klappen' voor 1 of 2 woorden.

Bijvoorbeeld:
-knip-

Omdat het twee keer met dezelfde tekst is ligt het afkappunt nu ergens anders, maar de treshold om af te gaan kappen ligt bij beiden gelijk.
Wellicht is het een beter idee dat de hoeveelheid van de tekst na quotefold (noem het maar even zo) altijd meer moet zijn dan ervoor. En dat het gedeelte van ervoor altijd iets 4-5 regels of 55-70 woorden bevatten. Ik zou de quotes niet op een aantal letters gaan afbreken, zodat er halve woorden ontstaan.

Edit:
Ik ben btw voor dit idee. Met voorkeur voor het eerste concept.
Hero of Time schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:48:
Maar dan wel bij de reageer pagina, niet in de normale weergave met quick reply. Anders raken onze collega's in de war met splits reacties. :P
Iets vergelijkbaars kan dan al wel als je het enkel op de reageerpagina wilt. Gewoon naar ondere scrollen en bij de gewenste reactie op quote drukken. Dan verschijnt de quote in je invoervak bovenaan. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 07-04-2015 22:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Even een schop.

Bij elke .plan hoop ik dat deze functie er tussen zit, maar het mocht niet baten.

Status?

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 31-08-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
It's done when it's done. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Pagina: 1