Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• Michelle_X
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-02-2018
Na aanleiding van dit topic: Reparatie laptopscherm Acer Aspire one 721 - 142kl

Ben ik mijzelf toch maar ook aan het oriënteren op nieuwe laptops.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat enkel en alleen gebruikt worden voor schooldoeleinden. Voor de opleiding Commerciële economie.

Wat is je budget?
Ik hoop zo min mogelijk geld uit te geven. Maar hoger dan 300 euro gaat hem sws niet worden aangezien ik dan mijn andere laptop liever laat maken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker! 5 dagen per week. Ik moet er veel mee slepen, dus ik ben opzoek naar een kleine laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb ik niet. Wel ben ik nogsteeds erg tevreden met mijn vorige laptop (zie link). De Acer Aspire, maar ik sta open voor alle andere merken.

Alvast bedankt voor het meedenken 😊.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 16:07
Ik weet niet of je opslag nodig bent?
Wil je opslag dan kom je eigenlijk alleen maar uit op deze Acer: pricewatch: Acer Aspire ES1-311-C03V de review erover is niet heel erg positief. Heeft 320GB hardeschijf en een scherm van 13,3 inch.

• Michelle_X
Bedankt!

Andere merken zijn ook zeker een optie hoor :)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 16:07
Die kom ik niet tegen :) Acer is de enigste die ik zo snel kan vinden.

Verwijderd

Ik zou kiezen voor iets als een F205TA of nog liever zelfs een chromebook. Opslag zou ik dan eventueel realiseren door middel van een externe hardeschijf mocht de ingebouwde opslag niet voldoende zijn.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:04:
Ik zou kiezen voor iets als een F205TA of nog liever zelfs een chromebook. Opslag zou ik dan eventueel realiseren door middel van een externe hardeschijf mocht de ingebouwde opslag niet voldoende zijn.
Chromebook met externe opslag? Best wel onhandig bij veel reizen. Daarnaast misschien Windows handig voor sommige applicaties zoals Excel?

Inderdaad pricewatch: Acer Aspire ES1-311-C03V als je 13" wilt.
Anders pricewatch: Acer Aspire V3-112P-C7NC als je 11" wilt behouden.

De 11" is trouwens wel met touchscreen maar verder net iets meer opslag, kleiner en lichter zoals je nu hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door True op 30-03-2015 14:13 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

True schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Chromebook met externe opslag? Best wel onhandig bij veel reizen. Daarnaast misschien Windows handig voor sommige applicaties zoals Excel?

Inderdaad pricewatch: Acer Aspire ES1-311-C03V als je 13" wilt.
Anders pricewatch: Acer Aspire V3-112P-C7NC als je 11" wilt behouden.
Dat heet google drive. ;) zit alles in wat ook in office zit.

En hoezo lastig met reizen? Hoe groot is een 2,5 inch externe hdd.... ongeveer net zo groot als een paspoort.

En de laptops met meer opslag hebben een ouderwetse (waarschijnlijk zelfs 5400 rpm) hdd, terwijl de F205TA (die wel windows heeft overigens) en chromebooks een ssd hebben. Voor die snelheidswinst zou ik zeker ervoor kiezen iets extra mee te nemen wat niet (veel) groter is als een paspoort.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:15:
[...]

Dat heet google drive. ;) zit alles in wat ook in office zit.

En hoezo lastig met reizen? Hoe groot is een 2,5 inch externe hdd.... ongeveer net zo groot als een paspoort.

En de laptops met meer opslag hebben een ouderwetse (waarschijnlijk zelfs 5400 rpm) hdd, terwijl de F205TA (die wel windows heeft overigens) en chromebooks een ssd hebben. Voor die snelheidswinst zou ik zeker ervoor kiezen iets extra mee te nemen wat niet (veel) groter is als een paspoort.
Ik vind het gewoon donders irritant om dat telkens weer moeten meezeulen pakken/en inpakken elke 45 minuten. Daarnaast bij bijvoorbeeld een vak met laten we zeggen rekenfuncties in Excel zal er uitleg zijn voor Windows maar echt niet voor Google Drive.
Overigens weet ik niet wat OP hiervan nodig gaat hebben met deze opleiding.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

True schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:18:
[...]

Ik vind het gewoon donders irritant om dat telkens weer moeten meezeulen pakken/en inpakken elke 45 minuten. Daarnaast bij bijvoorbeeld een vak met laten we zeggen rekenfuncties in Excel zal er uitleg zijn voor Windows maar echt niet voor Google Drive.
Overigens weet ik niet wat OP hiervan nodig gaat hebben met deze opleiding.
Google docs werkt bijna exact hetzelfde als office, als je office snapt heb je binnen 5 minuten ook door hoe google docs werkt. Het is niet alsof excel/word/powerpoint/etcetera nou zulke moeilijke softwarepakketten zijn..... (het is geen rocketscience waar we het hier over hebben) en je moet je laptop toch ook inpakken? In dezelfde beweging druk je de hdd er bij in. XD

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 14:21 ]

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:15
Commerciele Economie is nou niet echt een die-hard 'Ik moet Excel of Word hebben-studie'. Het spannendste is waarschijnlijk statistiek waarmee je in SPSS moet werken, maar dat kan ook gewoon op de faculteit. Mijn eigen ervaringen met de studie zeggen me dat je in principe alles op een Chromebook zou moeten kunnen doen. Ik zou wel voor een Chromebook van 13,3 inch gaan, omdat het aantal marketingplannen dat je moet typen aardig hoog ligt, en een ruimer toetsenbord is dan wel prettig.

• Michelle_X
Heel erg bedankt tot zo ver!

Ik vind het typen op mijn kleine laptopje juist fijner dan op de gewone computer. Ik zit nu in mijn eerste jaar.
Acer hoeft niet perse hoor. Het gaat mij er vooral om dat ik voor een laag bedrag een fijn laptopje oid heb. (Aangezien ik zelf geen verstand van computers enzo heb, raadpleeg ik jullie 😊) bedankt allemaal☺
Pagina: 1