Max internet snelheid lager dan geadverteerd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwab
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-04 23:15
Hoi iedereen!

Ik ga binnenkort verhuizen naar Zwolle (Assendorp), en hier wil ik graag een zo snel mogelijke verbinding vanwege een thuis bedrijf. Enkel internet, geen TV of bellen. Helaas ligt hier nog geen glasvezel, maar ik zie dat er wel VDSL ligt. Mijn oog viel op het Vodafone Thuis Internet 80Mb pakket.
Ik heb er niet zoveel verstand van en heb dus wat vragen.

Ik heb zo'n postcode check gedaan op verschillende websites en blijkt dat ik hemelsbreed zo'n 1800 meter van de centrale verwijderd ben, een flink eind dus. Nu lees ik ook dat de maximum snelheid van VDSL op deze afstanden niet hoger komt dan zo'n 14Mb/s.

Echter, als ik via de website van KPN mijn pakketten vergelijk word er gemeld dat ik max 80Mb/s kan ontvangen..
Telfort zegt 50Mb/s
Providercheck.nl: 80Mb/s

Ik heb ook zo'n BBN availability check (?) gedaan, maar daar word ik niet veel wijzer van.
Jullie misschien wel: http://i.imgur.com/E1YI12Q.png

Waar moet ik nu van uit gaan? Ik wil niet een abonnement van 80Mb/s aangaan terwijl er effectief maar 15 o.i.d. van binnenkomt. Mogelijk ben ik hele domme dingen aan het roepen, dat hoor ik graag van jullie!

Alvast bedankt voor alle hulp! _/-\o_

Back from Bombay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
ADSL wordt vanuit de centrale geleverd.

VDSL vanuit de centrale of een wijkkast. Dan kan het best zijn dat die veel dichterbij staat en je dus prima VDSL snelheden kunt halen.
Wat geeft http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ voor resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwab
Ah! Dat is dus goed nieuws? Blijkbaar kan ik dus tot 100Mb/s binnen de deur krijgen?

Resultaten van die check: http://i.imgur.com/AsZtaeB.png

Back from Bombay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Dat zou dan allemaal prima moeten werken. Reden dat je bij providerchecks niet meer dan 50/80 Mbit/s ziet is omdat dat simpelweg het snelste pakket is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:12
Die 100 Mbit/s haal je omdat er in jouw geval vectored VDSL (ofwel VVDSL2) vanuit de straatkast geleverd word. Je Vodafone pakket kan dus vermits je aansluitpunt op orde is met gemak de geadverteerde 80 Mbit/s halen.

De 14 Mbit/s die je op de Netco pagina ziet is de snelheid die je haalt als je vanuit een veel verder gelegen (ouderwetse) nummercentrale geleverd zou krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door andy88 op 29-03-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
Dag (toekomstige) buurman :P.

In vrijwel heel Assendorp is er wel VDSL beschikbaar, waardoor je die snelheid dus wel kan halen. Wij hebben het thuis ook, de lijn kan 110Mbit aan. Er staat in bijna elke straat wel een kast van KPN, waar je dan op aangesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
En internet via de kabel?

[ Voor 37% gewijzigd door kmichael op 29-03-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Assendorp heeft een lokale kabelprovider....
cai-assendorp

Die heeft voornamelijk lage snelheden... VDSL is het snelste wat je in het grootste gedeelte van Assendorp kan halen. ( spreek uit ervaring, woon zelf aan de assendorperstraat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwab
Ha, Zwolle represent! 😁

Bedankt allen! Het is me nu duidelijk, en ik denk dat we voor het Vodafone Thuis 80Mb/s abonnement gaan. Iemand daar ervaring mee, misschien zelfs in Assendorp?

Ontzettend bedankt voor alle hulp en verduidelijking!

Back from Bombay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:32:
Assendorp heeft een lokale kabelprovider....
cai-assendorp

Die heeft voornamelijk lage snelheden... VDSL is het snelste wat je in het grootste gedeelte van Assendorp kan halen. ( spreek uit ervaring, woon zelf aan de assendorperstraat )
Ik woon ook nog niet lang in assendorp, maar ik wist niet dat het een eigen CAI had liggen. Dat is best gaaf. Alleen wel jammer dat de snelheden die ze aanbieden niet supersnel zijn. Een telfort lijntje van 50Mbit is goedkoper dan een 32Mbit lijntje van de lokale CAI boer. Het viel me al op dat er zo weinig ziggo netwerken waren :P.

KPN doet er goede zaken in ieder geval.

Lindestraat trouwens. Uitzicht op assendorperstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kwab schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:47:
Ha, Zwolle represent! 😁

Bedankt allen! Het is me nu duidelijk, en ik denk dat we voor het Vodafone Thuis 80Mb/s abonnement gaan. Iemand daar ervaring mee, misschien zelfs in Assendorp?

Ontzettend bedankt voor alle hulp en verduidelijking!
Je kunt dit topic eens doorlezen..

Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)

Heb zelf nog geen internet via Vodafone, wel al besteld en ik zit al over de twee weken bedenkt tijd heen. Maar heb nu al spijt dat ik het besteld heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 15:21
Ik lees dat Vodafone topic ook dagelijks mee en ik zou niet weten waarom Kwab dit niet zou moeten doen. In jouw geval kan de monteur niet op tijd komen (door drukte?) terwijl jij er op gerekend had per een bepaalde datum diensten te hebben.\
Dat lijkt met niet voor elke klant standaard te gelden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 15:28
Toevallig heb ik zelf kortgeleden (de kasten in Assendorp zijn pas net opgeleverd) een aantal KPN ADSL lijnen om laten schoppen naar VDSL. Allemaal prima gegaan dus maak je geen zorgen, die 80Mbit ga je prima halen en als het het juiste profiel is, zou je zomaar eens 110/22 kunnen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf vodafone sinds vorige week 80/8.

Alles is keurig op tijd opgeleverd. Monteur kwam savonds langs, maar toen had ik zelf al alles aangesloten ;)

ik haal zelf 78/20 ... ( ja ja 20Mbit up, terwijl abbo 8Mbit up is.)
Ik vind het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwab
Fijn, goed om te horen! Abbo is aangevraagd.

Bedankt voor alle reacties!

Back from Bombay

Pagina: 1