Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Doe-het-zelf-domotica - Het nieuwe tweaken

Pagina: 1
Acties:

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:33
Mooi uitgebreid artikel, hulde daarvoor!
De tabel op reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken zou IMHO beter leesbaar zijn als de titels links van de tabel "blijven staan" wanneer je naar rechts scrolt. Een beetje à la 'titels blokkeren' in Excel.

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ook een dingetje: Ik lees in het stuk over knx-rf
De frequenties zijn verdeeld over fast channels, met een doorvoer van 16.384kbit/s en slow channels met een doorvoer van 8192kbit/s.
Moet dat niet zijn bit/s want 8 en 16 mbit klinkt mij wat hoog

Bla bla bla...

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:00
De teksten van gebruikers op GoT zijn verschrikkelijk irritant in die speciale boxen. De teksten zijn slecht uitgelijnd waardoor het een lange regel tekst per alinea wordt wat totaal niet te lezen is. Dit is zowel op een android mobiel met chrome als een Windows 8 tablet met de touch IE.

Daarnaast zijn die boxen of hoe ze ook mogen heten rete irritant voor het door scrollen van de pagina. Want je moet buiten de box een swipe van beneden naar boven maken. Maar bij de pagina 433 mhz zitten er twee boxen achter elkaar die praktisch de hele pagina in beslag nemen waardoor je op zoek moet gaan naar een klein randje pixels wat buiten die boxen ligt om zo verder te kunnen scrollen. Dit is bij IE touch het geval.

En op de zwave pagina zit een video in de box. Door de grootte treedt hetzelfde op als bij de 433mhz plus de video heeft gigantische rare verhoudingen en is niet fatsoenlijk te zien. Dit is zowel android als Windows 8 het geval.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De eerste tabel (met de plus- en minpunten) vanaf reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken zorgt voor veel leegruimte als je browserscherm iets smaller is (viewport 927 pixels breed). In mijn geval is dat met twee browsers naast elkaar open op een full HD-scherm.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:24
Misschien is het handig om één plek te gebruiken om feedback te geven op dit artikel. ThinkPad en ik heb dat hier al gedaan: Input gevraagd voor artikel over domoticasystemen

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Mymix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:16
Inhoudelijke feedback lijkt me handig om in dat topic te doen, foutjes van andere aard hier.

Klein puntje:
Op bijvoorbeeld: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken

Staat bij de username in de groene blokken, de alt-tag niet helemaal goed. Wrs door kopieren van eerder blok, waardoor nu bij Femme er ThinkPad in de alt-tag staat. Deze fout staat er twee keer in, en nog een of twee zonder alt-tag.

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
In het lijstje met kosten voor software pakketten staat een aantal keer in plaats van een prijs "Opensource".
Sowieso moet dat "open source" zijn (twee woorden), maar Ik neem aan dat jullie "gratis", of " 0 euro" bedoelen?
In dit geval zijn de open source projecten toevallig zonder betaling te gebruiken, maar Tweakers weet uiteraard wel dat "open source" geen synoniem is voor "gratis", toch? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Heedless op 29-03-2015 22:41 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Elfjes schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:40:
Ook een dingetje: Ik lees in het stuk over knx-rf
[...]

Moet dat niet zijn bit/s want 8 en 16 mbit klinkt mij wat hoog
Dat klopte inderdaad niet en is aangepast.
Robkazoe schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:27:
De teksten van gebruikers op GoT zijn verschrikkelijk irritant in die speciale boxen. De teksten zijn slecht uitgelijnd waardoor het een lange regel tekst per alinea wordt wat totaal niet te lezen is. Dit is zowel op een android mobiel met chrome als een Windows 8 tablet met de touch IE.
Dat probleem is nu volgens mij opgelost.
Mymix schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:48:
Inhoudelijke feedback lijkt me handig om in dat topic te doen, foutjes van andere aard hier.

Klein puntje:
Op bijvoorbeeld: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken

Staat bij de username in de groene blokken, de alt-tag niet helemaal goed. Wrs door kopieren van eerder blok, waardoor nu bij Femme er ThinkPad in de alt-tag staat. Deze fout staat er twee keer in, en nog een of twee zonder alt-tag.
Dit is ook opgelost.
Heedless schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:34:
In het lijstje met kosten voor software pakketten staat een aantal keer in plaats van een prijs "Opensource".
Sowieso moet dat "open source" zijn (twee woorden), maar Ik neem aan dat jullie "gratis", of " 0 euro" bedoelen?
In dit geval zijn de open source projecten toevallig zonder betaling te gebruiken, maar Tweakers weet uiteraard wel dat "open source" geen synoniem is voor "gratis", toch? ;)
Wij schrijven opensource vernederlandst aan elkaar volgens onze schrijfwijzer. Kosten en licentietype zijn nu gemixed maar ik denk niet dat de lezer moeite hebben met begrijpen wat er staat.

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dit is nog één reactie, ik zal geen discussie beginnen :9 Uiteindelijk is het natuurlijk aan de auteur om te kiezen.

Uiteraard kunnen jullie je eigen spellingsregels aanhouden, maar ter info: o.a. Wikipedia heeft in de spellingsregels opgenomen dat Engelse leenwoorden bestaande uit een een samentrekking van een bijvoeglijk naamwoord en een zelfstandig naamwoord in het Nederlands nog steeds los geschreven dienen te worden (ze noemen open source zelfs als specifiek voorbeeld). Tenzij je het leenwoord gebruikt om weer een nieuwe samenstelling van te maken (hun voorbeeld: opensourcesoftware). Overigens zie je (voor mijn gevoel) hoe vreemd het staat bij de tegenhanger: je schrijft ook geen closedsource, maar closed source.

Daarnaast kan het wel zijn dat lezers snappen wat er staat, maar dat maakt het nog niet juist. Zet er dan gewoon gratis neer. Ik vind dat je van Tweakers wel correct gebruik van dit soort termen mag verwachten.

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-11 21:09
:-)

[ Voor 99% gewijzigd door 427 SOHC op 01-04-2015 15:43 ]

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 14:24
Pagina 2
In tabel onder kopje "Appliance/Kosten"
Link van zowel Homewizard als de prijs kloppen niet.
Pagina: 1