2e hands 5.1 set, waard of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slendertjeeeh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 17:13
Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar een 5.1 set voor in mijn slaapkamer om films te kijken via mijn chromecast. Ik ben eens gaan zoeken en had dit setje gevonden: http://www.marktplaats.nl...ony-5-1-set-dav-s888.html
Hij wil er 45 voor, wat me een koopje lijkt voor zo'n set. Het enige is dat de dvd speler soms blijft hangen, is dit een probleem voor de audio? Want ik heb zelf geen dvd's en ga hem echt alleen maar gebruiken voor streamen, maakt dit dan uit? (ik neem aan dat er met de audio dan niks mis mee is?)
En de subwoofer die erbij zit is niet de originele uit het setje, zou dit erg zijn? Want 50 euro lijkt me wel een goede koop. Het is een set van +/- 10 jaar oud maar dat moet met zulke audio producten toch niet zoveel uitmaken?
Mijn tv heeft geen spdif out maar alleen een tulp out. Om tocht het 5.1 signaal te krijgen had ik dit kastje gezien: http://www.ebay.nl/itm/HD...io-Splitter-/191461513595
Werkt dit in combinatie met chromecast (netflix) om 5.1 audio naar mijn speakers te krijgen?

Mvg,

Fabio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 21:37
Het is niet vanzelf sprekend, zeker met dit soort setjes uit die tijd, dat er 5.1 audio gedecodeerd kan worden via de optical input, maar dat dit enkel werkt met de ingebouwde dvd speler.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slendertjeeeh
Kan je dit ergens vinden? En kan je voor de 50,- wel een goede set vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Slendertjeeeh schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:33:
Kan je dit ergens vinden? En kan je voor de 50,- wel een goede set vinden?
Voor €50 ga je niets bijzonders scoren. Kwaliteit kost nu eenmaal geld, en zelfs al doe je een goeie set weg, ga je er nog geen €50 voor vragen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Voor 50 euro kun je er vanuit gaan dat je niet echt wat gaat vinden.
voor 50-75 zou je een 5.1 receiver op de kop kunnen tikken die 5.1 dolby digital en dts kan via optische ingang.

Vervolgens kun je voor zo'n 50-100 euro wel een jbl setje vinden, dan heb je voor heel weinig geld, toch een leuke set. Deze worden ook vaak gezamelijk aangeboden (JBL SCS200.5 en receiver)

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 6% gewijzigd door NL_Scratch op 28-03-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slendertjeeeh
Dankje voor de tip, dit gaat eigenlijk wel boven mijn buget uit maar het ziet er uit als een goede investering. Dit setje hierboven is dus compleet en die reciever kan het 5.1 signaal decoderen? Ik ga eens kijken of die vent een bod van 80 euro accepteerd want dan is dat een erg goede deal.
Pagina: 1