Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMythicRoi90
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-06-2018
Heey iedereen!!

Graag wil ik beginnen aan een HBO opleiding. Maar omdat ik niet beschik over een MBO 4 diploma kan ik pas aan de opleiding beginnen als ik de wettelijk verplichte 21+ test gehaald heb.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het gaat om de 21+ test op de Fontys voor de HBO opleiding ICT (4 studierichtingen).

[ Voor 15% gewijzigd door LeMythicRoi90 op 26-03-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Twee weken geleden had je het ook al over 21+ test...

Maar volgende week is er open dag (18:00 - 21:00) op de Fontys in Eindhoven dus ga eerst daar naar toe en bepaal of je het dan nog steeds een goed idee vindt.

Heb geen ervaring met 21+ test maar je kan toch Deeltijdcoördinator (Contact pagina) toch bellen of mailen met dat soort vragen? Die mensen kunnen je vast verder helpen.

Op http://fontys.nl/Studeren...1-toelatingsonderzoek.htm staat al meer info en een link naar een testje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heb je al gezocht? Volgens mij niet...

Toelatingstest HBO

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:10
In mijn geval was een gesprekje met de examencommissie al voldoende. :) De examencommissie vond mijn werkervaring, cijferlijst VWO (niet afgerond) en huidige functie meer dan genoeg.

HAN ICA trouwens. Dit was in 2011.

Het beste is gewoon om contact op te nemen met de onderwijsinstelling en/of een open dag te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Dat is wel van 8 jaar geleden. Misschien zijn die testen en eisen inmiddels ook veranderd dus ik snap het openen van een nieuw topic wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMythicRoi90
Klopt ik heb het hier in een ander topic ook over gehad maar daar ging ik meer in op info over opleidingen in de ICT op HBO niveau. Hier ben ik inmiddels achteraan gegaan en op 1 April ben ik aanwezig bij de open avond op de Fontys in Eindhoven.

Het probleem met de 21+ test is dat deze voor elke opleiding (of school) anders is. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die deze test heeft afgelegd voor de Fontys. Als ik google naar de 21+ test kom ik op forums uit waar het topic voor het laatst in 2009 behandeld is. Vandaar dat ik het hier nog een keer open.

[ Voor 8% gewijzigd door LeMythicRoi90 op 26-03-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
LeMythicRoi90 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:33:
Klopt ik heb het hier in een ander topic ook over gehad maar daar ging ik meer in op info over opleidingen in de ICT op HBO niveau. Hier ben ik inmiddels achteraan gegaan en op 1 April ben ik aanwezig bij de open avond op de Fontys in Eindhoven.

Het probleem met de 21+ test is dat deze voor elke opleiding (of school) anders is. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die deze test heeft afgelegd voor de Fontys. Als ik google naar de 21+ test kom ik op forums uit waar het topic voor het laatst in 2009 behandeld is. Vandaar dat ik het hier nog een keer open.
De eisen voor Fontys ICT staan in het OER en voor jou is dit van belang:

Studenten die bij hun start bij de opleiding 21 jaar of ouder zijn en niet voldoen aan de
vooropleidingseisen en niet hier van zijn vrijgesteld kunnen op grond van een toelatingsonderzoek van deze vooropleidingseisen vrijgesteld worden. (art. 7.29 van de Wet) (zie ook artikel 3, lid 6).
Bij dit onderzoek wordt nagegaan of de student blijk geeft van geschiktheid voor het onderwijs in de bacheloropleiding en beschikt over voldoende beheersing van de Nederlandse taal.
Bij het toelatingsonderzoek moet de student voldoen aan de volgende eisen:
voor de exacte onderdelen van de DAT (Figurenreeksen, Ruimtelijk inzicht, Praktisch inzicht, Rekenvaardigheid, Snelheid en nauwkeurigheid) een gemiddelde score van 5 of hoger.
De uitslag van het toelatingsonderzoek wordt de student binnen twee weken meegedeeld.
Het toelatingsonderzoek kan ook onderdeel uitmaken van een EVC-procedure. In deze procedure wordt zonodig expliciet nagegaan of de student blijk geeft van geschiktheid voor het onderwijs in de bacheloropleiding en beschikt over voldoende beheersing van de Nederlandse taal.

En denk je dat die eisen nu zo veel verschillen per ICT opleiding? Dus focus je op het DAT gedeelte voordat je een toets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMythicRoi90
Thnx!
Pagina: 1