Scooter doet het heel slecht bij nat weer

Pagina: 1
Acties:
  • 52.099 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik hoop dat er wat tweakers zijn met verstand van scooters, ik zit met het volgende:

Ik heb een piaggio Zip 4takt (blauw kenteken). Ik heb een aantal problemen:
- Elektrische start doet het niet
- Toeter (claxon) doet het vaak heel zacht, na lang genoeg ingedrukt houden doet hij het weer normaal
- De knipperlichten knipperen soms langzaam, soms snel

Maar mijn grootste probleem: bij vochtig weer moet ik hem vaak 4-5 keer kicken (als hij droog staat). Als ik dan weg wil rijden, en ik geef gas valt hij uit, of heeft hij de neiging uit te vallen. Als ik dan heel zacht gas geef, of de gashendel naar achterdraai en gelijk loslaat, blijft hij aan. Als hij een tijd aan staat is er niets meer aan de hand.

Op mijn werk kan ik hem niet droog zetten, en zoals gister, regende het de hele dag. Toen duurde het bijna 15 minuten eer ik eindelijk weg kon rijden. Ik moest hem 5 minuten kicken voor hij eindelijke startte, toen viel hij vrijwel direct uit, dat een aantal keer. Toen hij eindelijk aan was, kon ik geen gas geven, bij het minste of geringste beetje gas dat ik gaf, viel de scooter uit. Toen uiteindelijk heb ik hem aangezet, ben ik gaan rennen met de scooter terwijl hij aan stond, en kon ik uiteindelijk gas geven, toen ben ik erop gesprongen en weg kunnen rijden. Na 1-2 minuten rijden was er niets meer aan de hand.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Ik weet in ieder geval dat de scooter elektrisch niet in orde is. Ik vermoed kapotte accu, kapotte knipperlicht relais. Claxon defect?

Maar wat kan het zijn waardoor hij het zo slecht doet als het vochtig is buiten?

Bedankt alvast!

Groeten,
Miicker

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-08 15:40

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Hi,

Helaas ben ik geen scooter expert maar ik kan je wel opweg helpen door ervaring met mijn eigen Zip 4takt (blauw).

Ik heb deze via marktplaats gekocht toen er nog wat mis aan was.

Ik had het zelfde probleem met mijn toeter, ik heb toen een nieuwe gekocht ( niet orgineel (7 euro)) en vervangen, dat loste het op (volgens verkoper lag het aan conus?)

Als je knipperlicht te snel knippert dan krijgt hij te veel stroom, bij mij kwam het doordat mijn andere lampje stuk was. Is het kijken waard!

Elektrische start, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Dat is wrs gewoon compleet vervangen.

Als mijn zip nat woord (regen / schoonmaken) doet hij het ook moeilijker, dezelfde verkoper (van claxon) legde mij uit dat er dan vocht in je motor komt. Als ik m schoonmaak start ie soms 10 minuten niet, hoor m alleen beetje pruttele. Na 10 minuten is ie droog en doet ie t weer. Misschien ergens gaatje?

Ik hoop dat ik je enigszins geholpen heb.

Groeten,
0stone0

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Hee,

Bedankt voor je reactie :) zal er zeker naar kijken. Als er nog anderen zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:11
vocht en electronica is nooit een hele goede samenwerking. zeker als je zoals je beschrijft al een aantal defecte onderdelen hebt. kan vocht zorgen voor net dat beetje extra moeite. check o.a. je kabels bij bobine en die naar je bougies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Klinkt een beetje als een massa probleem. Of ontblote connectoren die doorslaan door het vocht.(bv. kapotte bougiedop of slecht geïsoleerde stekkertjes)
Het slechte lopen kan ook ook komen een slecht werkende choke, verstopte sproeier of een verstopt of vochtig luchtfilter.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Iemand die denkt een schatting te kunnen maken wat het zou kosten om het na te laten kijken?

Even meenemen dat de scooter op dit moment 20.600 KM op de teller heeft staan, denken jullie dat hij het nog waard is? Zip 4T uit 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 06:39
Ik zou eventjes een nieuwe accu kopen, kost maar rond de 20 euro. Accu moet namelijk constant 12 volt kunnen leveren om je elek start/claxon/knipperlichten aan te sturen. Hier te koop: http://www.opvoeren.nl/me...ytx-4l-bs-intelligent-gel

Voor het starten met nat weer: koop een waterdichte bougie dop. Hier te kopen: http://www.opvoeren.nl/al...ougies/champion-bougiedop

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mits_CooKieHH schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 03:59:
Ik zou eventjes een nieuwe accu kopen, kost maar rond de 20 euro. Accu moet namelijk constant 12 volt kunnen leveren om je elek start/claxon/knipperlichten aan te sturen. Hier te koop: http://www.opvoeren.nl/me...ytx-4l-bs-intelligent-gel
Werkt die accu ook op een 4takt zip? Ik dacht dat ik dan een 12volt 8Ah moet hebben ipv 4Ah?
Mits_CooKieHH schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 03:59:
Voor het starten met nat weer: koop een waterdichte bougie dop. Hier te kopen: http://www.opvoeren.nl/al...ougies/champion-bougiedop

Veel succes!
Ik denk niet dat dan het probleem is verholpen dat hij snel uitvalt bij nat weer, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:15
Ik heb ook een aantal keren mee mogen maken dat vrienden hun Zip 4t in de wasbox schoonspuiten waarna hij vervolgens een kwartier lang niet of moeizaam wou starten. Als hij dan startte viel hij daarna gelijk uit of bleef heel zwak lopen.

Het is een bekend probleem bij dit model scooter en zoals @Kendo al zegt ligt het waarschijnlijk aan ontblote connectoren/kabels. Vermoedelijk weet jou plaatselijke scooterzaak hier raad mee als je langsgaat. Je kunt hun dan ook om de reparatiekosten vragen.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Ja deze past en 4ah is voldoende.

Mijn Yamaha TZR 50 starten voorheen ook niet als ik hem had afgespoten, nadat ik een waterdichte bougiedop erop had gezet deed hij het wel toen die nat was. Doordat de bougiedop nat is kan de vonk niet overslaan in de cilinder dus dan start hij niet/moeizaam. Als de bougie dan eenmaal op temperatuur is dan verdampt het water en heb je er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mits_CooKieHH schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:25:
Ja deze past en 4ah is voldoende.

Mijn Yamaha TZR 50 starten voorheen ook niet als ik hem had afgespoten, nadat ik een waterdichte bougiedop erop had gezet deed hij het wel toen die nat was. Doordat de bougiedop nat is kan de vonk niet overslaan in de cilinder dus dan start hij niet/moeizaam. Als de bougie dan eenmaal op temperatuur is dan verdampt het water en heb je er geen last van.
En is dit zo'n bougiedop?:
http://www.opvoeren.nl/al...ougies/champion-bougiedop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:31
In een Zip zit een 12v 4Ah accu, als je accu kapot is, of er geen accu inzit gaat je toeter een raar geluid maken en knipperen je knipperlichten snel. Het toeterprobleem en knipperlichtprobleem kan dus aan je accu liggen. Hoor je verder nog een geluidje (klik) als je op je elektrische start knop drukt?
Het uitvallen en slecht starten kan liggen aan een verstopte sproeier/vieze carburateur. Kleppen staan misschien ook niet meer op tijd, wanneer heeft ie voor t laatst een beurt gehad?
Vocht is een veel voorkomend probleem bij de zipjes, Ik heb zelf mijn boegiekabel en de ontstekingskabel ingetaped. En sindsdien heeft de mijne ook geen problemen meer.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mitssz schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:05:
In een Zip zit een 12v 4Ah accu, als je accu kapot is, of er geen accu inzit gaat je toeter een raar geluid maken en knipperen je knipperlichten snel. Het toeterprobleem en knipperlichtprobleem kan dus aan je accu liggen. Hoor je verder nog een geluidje (klik) als je op je elektrische start knop drukt?
Het uitvallen en slecht starten kan liggen aan een verstopte sproeier/vieze carburateur. Kleppen staan misschien ook niet meer op tijd, wanneer heeft ie voor t laatst een beurt gehad?
Vocht is een veel voorkomend probleem bij de zipjes, Ik heb zelf mijn boegiekabel en de ontstekingskabel ingetaped. En sindsdien heeft de mijne ook geen problemen meer.
Zeker weten een 12V 4Ah? ik zie overal 8Ah. (voor 4takt)

Bij het gebruiken van de elektrische start hoor ik helemaal niets.

De scooter heeft een beurt gehad bij 14.000 KM (teller staat nu op 20.600 KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:31
Klopt helemaal, was even in verwarring. Ik heb t even gecontroleerd en bij mij zit er een 12V 8Ah in(Zip 4T).
Als je accu niet genoeg stroom kan leveren voor de startmotor dan draait deze langzaam of geeft ie een klik. Je kan proberen om je accu op te laden, maar aangezien de scooter uit 2006 komt denk ik eerder dat deze kapot is(de accu dan).
Heb je de optie om van iemand een accu te lenen waarmee je kan proberen of je elektrische start werkt? Op een 12V 4Ah start de scooter ook als je alleen zo eentje kan lenen(eigen ervaring). In bijna elke scooter(2/4takt) zit een 12V accu van minimaal 4Ah.

6K kilometer is ongeveer het punt waar de kleppen opnieuw gesteld moeten worden, maar dit zou niet erg uit moeten maken met het starten, mijn scooter start goed en is al 10k geleden dat de kleppen gesteld zijn(moet binnenkort weer eens gebeuren).
Over het vochtprobleem in de kabels, een goeie dealer weet welke kabels dit zijn, en kan dit makkelijk verhelpen. Of hij kan laten zien of uitleggen welke kabels dit zijn en hoe je het zelf kan verhelpen(scheelt een hoop geld).

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Ja dat is een waterdichte bougiedop, en ik vermoed dat je start en claxon en knipperlicht problemen aan je accu ligt dus haal eerst maar eventjes een nieuwe accu en bougiedop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:47
Doen je claxon en knipperlichten het wel als de scooter niet gestart is?
Zo niet, goede kans dat het de accu is.
Wat gebeurt er als de scooter gestart is en je drukt op de startknop (icm. De remmen uiteraard) hoor je dan wel een soort ploing?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MaD_co schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:19:
Wat gebeurt er als de scooter gestart is en je drukt op de startknop (icm. De remmen uiteraard) hoor je dan wel een soort ploing?
Ik hoor dan een raar krakend geluid, dus denk dat de elektrische start het wel nog doet. Ik ga in ieder geval een accu en zo'n bougiedop kopen. Ik nog niet naar de bougie van de zip gekeken, waar bevindt deze zich? Onder de buddy ergens of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mits_CooKieHH schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:57:
Ja dat is een waterdichte bougiedop, en ik vermoed dat je start en claxon en knipperlicht problemen aan je accu ligt dus haal eerst maar eventjes een nieuwe accu en bougiedop.
Ik ga de boegiedop waarschijnlijk ergens anders bestellen, maar welke van deze 2 is de goede;
1:
https://www.vischscooters...r-siliconen-champio/14678

2:
https://www.vischscooters...n-siliconen-groot-gat/185

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
Zo te horen is je accu gewoon helemaal dood.
Als het nog de originele is is dat ook niet raar. Een accu vervang je normaal na 3 tot 5 jaar.

Zodra je motor gestart is krijg je stroom van de alternator om door te blijven gaan. Daar werken dan ook je toeter en knipperlichten op. Maar omdat de accu dood is hangt de stroom die ze krijgen af van hoeveel toeren je op dat moment maakt. Dus krijg je een vreemd geluid uit je toeter en knipperen je richtingaanwijzers onregelmatig.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk deze gekocht:
http://www.scootercentrum...t-gat.html?sqr=bougiedop&

Hopelijk past deze toch..

Ik heb in ieder geval ook een nieuwe accu besteld, ik hoop als ik deze vervangen heb dat er al een hoop problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Na het vervangen van de accu, waren de volgende problemen opgelost:
- De knipperlichten knipperen weer normaal
- De toeter (claxon) werkt weer
- Zelfs de elektrische start doet het weer

Verder weet ik nog niet of hij het beter doet als het regent, dit heb ik nog niet kunnen testen.

Ik heb een waterdichte bougiedop gekocht, maar ik krijg de oude bougiedop niet van de kabel. Ik heb er echt enorm hard aan getrokken en een beetje proberen te draaien, maar helaas lukt het niet.

Iemand tips hiervoor?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 15:10

OgWok

U.N.C.L.E.

Vaak zijn fabrikanten zo "slim" om de bougiedop zo aan de kabel te bevestigen dat die er niet meer af kan. Als die kabel ook zo vastzit aan de bobine, dan snap je het al. Hele nieuwe bobine, kabel en bougiedop. Kassa. Wat ook wel zo is, dat dit systeem, minder last heeft van vocht. Omdat het helemaal dichtzit. Alles zit aan elkaar gesealed. Los = kapot.
Kijk eens of er geen slangen, of luchtfilter kapot zijn of gescheurd, waardoor er vocht in de aanzuiging komt.

En kijk eens of je met een plantenspuit het probleem kan opwekken en zien wat er gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 31-03-2015 20:20 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 19:45
Meestal kun je de kabel wel van bobine losmaken, zeker als het CDI en bobine in 1 is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Jim423 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:20:
Meestal kun je de kabel wel van bobine losmaken, zeker als het CDI en bobine in 1 is.
Wat schiet ik daarmee op? Ik moet de bougiedop van de kabel af hebben, de andere kant kan blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Afknippen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 19:45
miicker schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:57:
[...]

Wat schiet ik daarmee op? Ik moet de bougiedop van de kabel af hebben, de andere kant kan blijven zitten.
Bougiedop en kabel is een setje, je haalt dus een nieuwe kabel + dop. Tenminste zo zat het bij mij, deze schroefde ik weer in de bobine. Lijkt me allemaal niet zo bijster ingewikkeld.

Dit dus:
OgWok schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:41:
Vaak zijn fabrikanten zo "slim" om de bougiedop zo aan de kabel te bevestigen dat die er niet meer af kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Jim423 op 04-04-2015 14:11 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 10:24
Of je knipt de oude dop eraf en schroeft de nieuwe erop als de kabel nog fatsoenlijk is!

Wel even kijken welk uiteinde je aan je bougie hebt zitten.

Ngk doppen gaan over een schroedraad heen

en als je een champion bougie hebt moet je op je bougie het kogeltje schroeven zodat hij kan klikken!

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als de kabel lang genoeg is.. gewoon er afknippen bij de ouwe dop...
anders of de oude dop met een goed scherp mes kapot snijden.. :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:23

nFo

Is een bekend probleem met de piaggio Zip 4takt, ik zoek het topic even op scooterfreaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Weet niet of Miicker dit nog leest................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ja ik lees het nog, tot nu toe weet ik nog niet wat er gebeurd als hij in de regen staat. Ik heb dus alleen de accu vervangen, ik wacht even af wat er gebeurd als hij in de regen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derck0509
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05-2023
vaak is dat vocht tussen je bougie en bougiekap komt te zitten.
scherm beter af, of koop een special bougie met rubber die water tegen houd kan ook heel veel helpen.

Ik bouw aan Fast Furious scooters en Scooteronderdelenshop of Ikbensieraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mijn Spartamet zn bougie kabel slaat bij vochtig weer ook erg snel door naar de massa..
oplossing: stuk goedkope doucheslang er bij omheen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Derck0509 schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:49:
vaak is dat vocht tussen je bougie en bougiekap komt te zitten.
scherm beter af, of koop een special bougie met rubber die water tegen houd kan ook heel veel helpen.
Een speciale bougie met rubber?? Hoe ziet dat eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Piaggio ZIP 50 4T uit 2006 heeft al sinds 2007 dat hij met vochtig weer (bijna) niet te starten valt. Diverse reparaties hadden nooit het gewenste effect. Ik ben geen sleutelaar maar heb toch uit frustratie zelf maar eens gekeken en binnen 5 seconden was het probleem duidelijk. Bij vochtig weer schoot er een vonk van 1.5 cm van de bougiekabel naar het chassis. Nogal logisch dat hij dan niet wil starten. Ik heb eerst geprobeerd de bougiekabel te vervangen maar deze blijkt een geheel te vormen met de Bobine en die vormt weer een geheel met de CDI. Daarbij zitten de boutjes van de CDI/Bobine ook nog eens zo vervelend geplaatst dat het loshalen een hele toer zou zijn.

Ik heb uiteindelijk de bougiekabel losgehaald van de bougiedop en er een stuk tuinslang overheen geschoven. Aan beide zijden goed afgetaped om te voorkomen dat er water in de slang komt.

Het is op dit moment droog weer en hij rijdt perfect. Ik ben benieuwd of het probleem nu eindelijk over is bij nat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wel vreemd dat die Italianen zulke rottige kabels monteren, die ook nog niet / niet goed te vervangen zijn.
Leuk een complete bobine met CDI unit en bougiekabel leveren.... dat heet KASSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mijn zip 4t had exact hetzelfde probleem, 3x mee terug geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Sponz schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:01:
Mijn zip 4t had exact hetzelfde probleem, 3x mee terug geweest.
Is het opgelost, en zo ja, wat was het?
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:31:
Mijn Piaggio ZIP 50 4T uit 2006 heeft al sinds 2007 dat hij met vochtig weer (bijna) niet te starten valt. Diverse reparaties hadden nooit het gewenste effect. Ik ben geen sleutelaar maar heb toch uit frustratie zelf maar eens gekeken en binnen 5 seconden was het probleem duidelijk. Bij vochtig weer schoot er een vonk van 1.5 cm van de bougiekabel naar het chassis. Nogal logisch dat hij dan niet wil starten. Ik heb eerst geprobeerd de bougiekabel te vervangen maar deze blijkt een geheel te vormen met de Bobine en die vormt weer een geheel met de CDI. Daarbij zitten de boutjes van de CDI/Bobine ook nog eens zo vervelend geplaatst dat het loshalen een hele toer zou zijn.

Ik heb uiteindelijk de bougiekabel losgehaald van de bougiedop en er een stuk tuinslang overheen geschoven. Aan beide zijden goed afgetaped om te voorkomen dat er water in de slang komt.

Het is op dit moment droog weer en hij rijdt perfect. Ik ben benieuwd of het probleem nu eindelijk over is bij nat weer.
Beetje late reactie, maar ik heb er nog steeds last van, hoe zit het nu bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Ik heb sinds kort een Zip 25 4t uit 2015 met hetzelfde probleem als ie buiten staat en het regent.
Ik krijg de scooter wel elektrisch gestart maar moet gelijk gas geven anders valt ie uit. Daarnaast loopt hij een paar minuten op halve kracht lijkt het..

Hoe heb je dit nou uiteindelijk verholpen? Ik denk niet dat dit nog onder fabrieksgarantie valt namelijk (kabels..)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Dit is een bekend probleem bij de Piaggio Zip. Het probleem zit m in stekkerverbindingen waar vocht bij komt.
Zie hier een complete handleiding: http://www.scooter-freaks...-zip-waterbestendig-maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Top, dank!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vocht, corrosie etc

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Peugeot c click scooter.
Als ik ochtend naar me werk ga dan kan ik meestal elektrisch starten of x kickstarten dan doet hij het. Maar als ik klaar ben met werken middag. Dan krijg ik me scooter moeilijk aan sta vaak in zon en hier in schuur. Maar dat moet toch nix uit maken. Daar moet tegen kunnen. Weet iemand wat dat zou kunnen. Moet dan zeker 6 7 x kickstarten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:08:
Als ik ochtend naar me werk ga dan kan ik meestal elektrisch starten of x kickstarten dan doet hij het. Maar als ik klaar ben met werken middag. Dan krijg ik me scooter moeilijk aan sta vaak in zon en hier in schuur. Maar dat moet toch nix uit maken. Daar moet tegen kunnen. Weet iemand wat dat zou kunnen. Moet dan zeker 6 7 x kickstarten
Even een eigen topic over je probleem starten is wel zo verstandig. Let een beetje op je punten en hoofdlettergebruik. Wat je schrijft is moeilijk te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Of het even in het Het scooter- en brommertopic proberen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:08:
Modbreak:Welkom op Tweakers.net.
Lees graag eerst even het algemene beleid rond het reageren op topics en wat wij verwachten van een gebruiker: Het algemeen beleid #topicplaatsen
Het is op tweakers niet de bedoeling om een oud topic naar boven te halen en met een eigen vraag verder te gaan (het zogenaamde "Topic-kapen"). Ik sluit dit topic daarom. Het staat je vrij een nieuw topic te starten dat voldoet aan de eisen zoals vermeld in het algemeen beleid.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.