Game PC samenstellen tussen €1000 - €1500

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-06-2015
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort een game PC gaan aanschaffen, maar dit is de eerste keer dat ik zelf een PC ga samenstellen, gericht op gaming.

Graag zou ik dus advies/tips/info willen met betrekking tot dit onderwerp.
Mijn budget ligt tussen de €1000 en €1500.

Alle feedback is welkom en voel je vrij om mijn lijst aan te passen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn doel is om met mijn systeem next-gen games te spelen op de hoogste/ultra resolutie, maar ook om oudere games op bovengenoemde resolutie te spelen (denk aan ARMA 2/3, BF4, DayZ Standalone, Far Cry 4, Crysis, GTA V etc.) Ook wil ik graag opnames maken van mijn gameplay en deze uploaden naar YouTube en evt. streamen op Twitch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt toch echt wel tussen de €1000,- en €1500,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, toetsenbord, muis en beeldscherm(en) moet ik er ook bij aanschaffen. Zie hiervoor ook mijn lijst.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb, voor zover ik weet, maar een videokaart nodig, een voeding van 520W(?), processorkoeler(s), een SSD van 512GB (voor installatie OS en programma's), een HDD van 4 TB (mag ook iets minder zijn, voor het opslaan van games, documenten, muziek, films, streams, recordings etc.), toetsenbord en muis (het liefst gericht op gaming), RAM geheugen van 8GB (dit lijkt mij nl. wel ruim voldoende aan werkgeheugen), een beeldscherm (het liefst van 24" of hoger met HDMI maar die wel in het budget past), een goed gaming moederbord, een snelle processor en tenslotte een goede behuizing met voldoende koeling mogelijkheden om oververhitte onderdelen te voorkomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se, ik hoor en zie wel goede reviews over Nvidia, maar kan de keuze nog niet echt maken, hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het enige is dat ik heel erg gefocust ben op graphics en gameplay. Ik wil juist lags en freezen van het beeld tijdens het gamen voorkomen. Ik vind het belangrijk dat mijn games vloeiend lopen en ook tijdens het opnemen van video's en bijv. het streamen. Ook vind ik het belangrijk dat mijn systeem niet teveel energie opslurpt :P

Ga je overklokken?
|Ik ben niet van plan om te overklokken. Ik zou al meer dan tevreden zijn met bovengenoemde eisen/wensen! :D

Zie mijn (tot nu toe) samengestelde lijst met componenten hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 226,95€ 226,95
1Gigabyte H97 G1.Sniper H6€ 89,90€ 89,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
1Toshiba HD SATA 64MB MD04ACA400 7200rpm, 4TB€ 119,95€ 119,95
1BitFenix Shadow€ 60,95€ 60,95
1LG 24MP55HQ-P Zwart€ 128,50€ 128,50
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo€ 36,30€ 36,30
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 64,95€ 64,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,05€ 62,05
1Crucial MX100 512GB€ 180,70€ 180,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.361,75

Graag zie ik uit naar jullie reacties en nogmaals, voel je vrij om wat te schuiven en aan te passen qua onderdelen/randapparatuur! :D

Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-07 08:58
Lijstje ziet er goed uit, maar een paar opmerkingen:
  • Waarom 512 GB SSD? Je zegt zelf games op de HDD te zetten, dus een 256 GB of zelfs een 128 GB zou voldoende moeten zijn voor als je programma's en windows.
  • Kast kun je het beste uitzoeken op wat je mooi vind. De bitfenix shadow biedt prima koeling dus zou geen probleem mogen zijn.
  • Wil je dat het systeem stil is? Als dit je niet zoveel uitmaakt kun je de aparte processorkoeler laten zitten aangezien je toch niet gaat overclocken. Als je wel een stil systeem wilt is het zeker aan te raden. Dan zou ik zelf ook als kast de http://tweakers.net/product/412451/fractal-design-define-r5/ aanraden. Biedt speciaal geluidsdempend materiaal aan de binnenzijde en ziet er classy uit 8)
  • Voor toetsenborden zou je nog kunnen kijken naar een mechanisch toetsenbord, kan heel veel toevoegen aan je ervaring. Is echter wel duurder, dus zeker goed over na denken.
  • En je hebt natuurlijk nog een windows licentie nodig :+

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
@ jorisderoo, bedankt voor je bericht!

Om even terug te komen op je vragen/suggesties:

1. Waarom 512 GB SSD? Je zegt zelf games op de HDD te zetten, dus een 256 GB of zelfs een 128 GB zou voldoende moeten zijn voor als je programma's en windows.

- Hier heb je wel een punt; de SSD is idd met name voor het OS en (evt.) applicaties, een kleiner geheugen zou dan ook een betere keuze zijn. Dit zal ik nog even aanpassen.

2. Kast kun je het beste uitzoeken op wat je mooi vind. De bitfenix shadow biedt prima koeling dus zou geen probleem mogen zijn. Wil je dat het systeem stil is? Als dit je niet zoveel uitmaakt kun je de aparte processorkoeler laten zitten aangezien je toch niet gaat overclocken. Als je wel een stil systeem wilt is het zeker aan te raden. Dan zou ik zelf ook als kast de http://tweakers.net/product/412451/fractal-design-define-r5/ aanraden. Biedt speciaal geluidsdempend materiaal aan de binnenzijde en ziet er classy uit 8)

- Deze kast vind ik persoonlijk wel een stoere look hebben, maar jou suggestie over de Fractal Design Define R5 ziet er ook wel erg strak en classy uit! Een stil systeem is voor mij ook wel een pré, dan zou ik dus beter voor de Fractal Design Define R5 kunnen gaan? (is qua prijs wel wat duurder, maar wat ik uit jou reactie lees, wel waar voor je geld!?)

3. Voor toetsenborden zou je nog kunnen kijken naar een mechanisch toetsenbord, kan heel veel toevoegen aan je ervaring. Is echter wel duurder, dus zeker goed over na denken.

- Wat is precies het verschil tussen een mechanisch toetsenbord en het toetsenbord (+muis) welke ik nu in mijn lijst heb staan? Kun je hier wat meer over vertellen?

4. En je hebt natuurlijk nog een windows licentie nodig :+

- Haha uiteraard, dat moet ik ook nog aanschaffen :P

Ik wacht je reactie af! Thanks iig voor je feedback, appreciated! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Zie onderstaand voor de bijgewerkte lijst (heb er nu een SSD van 128GB in zitten):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 226,95€ 226,95
1Toshiba HD SATA 64MB MD04ACA400 7200rpm, 4TB€ 119,95€ 119,95
1LG 24MP55HQ-P Zwart€ 128,50€ 128,50
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo€ 38,66€ 38,66
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 64,51€ 64,51
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,05€ 62,05
1Crucial MX100 128GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.248,92

Ik had nog wel even een aanvullende vraag m.b.t. de videokaart (just for insurance :P);
Is deze ruim voldoende/goed genoeg om games zoals ARMA 2/3, BF4, GTA V, Middle Earth: Shadow of Mordor, DayZ Standalone, Far Cry 4 etc etc te spelen op highest settings/ultra settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Een 970 biedt erg veel bang for the buck op dit moment, en zou op full hd zeker krachtig genoeg moeten zijn.

Het grote verschil tussen een gewoon toetsenbord en een mechanisch toetsenbord is de werking van de toetsen. Wordt hier goed uitgelegd: Het grote mechanische toetsenborden topic

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 22:03
Waarom de Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 en niet de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G ? Scheelt je alweer ruim € 30,-

*edit, te snel gekeken :)

[ Voor 13% gewijzigd door AkTje op 26-03-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:57

Thomg

Aww yiss

Hoe kom je daar op? Ze zijn even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
AkTje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:00:
Waarom de Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 en niet de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G ? Scheelt je alweer ruim € 30,-
Omdat ik bij de reviews had gekeken en de Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 sneller was en minder snel warm werd. Het enige nadeel was de coil whine welke soms optrad, maar dat hebben wel meerdere videokaarten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Thomg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:03:
Hoe kom je daar op? Ze zijn even duur.
Exactly! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Strix is een erg goede kaart, denk wel allround de beste GTX970 die je kan vinden,

Waarmee wil je opnemen en streamen? De GTX970 en de R9 290 kunnen streamen zonder al teveel performanceverlies, echter, de opties die je dan hebt zijn erg beperkt. Wil je meer opties, zul je toch iets als Xsplit of OBS erbij moeten pakken, en die krijgen een i5 makkelijk op hun knieeën, iets met meer threads is dan erg prettig, zoals een Xeon 1231, da's een i7 maar dan anders :P

Beeldscherm:
Heel simpel gesteld, je hebt 2 keuzes:
Een "normale" 24" nemen, 1080p dus, lekker veel FPS en die ik aanraad heeft een AMVA paneel, welke allround [erg] goed beeld heeft, goed contrast, goede kleuren, weinig ghosting, weinig inputlag, goede kijkhoeken, en lekker goedkoop: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Een minder normale 25" nemen, 1440p, dus een daling in FPS, en bij de GTX970 kun je tegen het geheugenprobleem oplopen, of niet, ligt er aan hoeveel pech je hebt. Maar wel scherper beeld en meer ruimte, omdat alles wat kleiner is. Het is een IPS, dus erg mooie kleuren, maar het contrast is imo matig, en dat is bij film kijken toch wel erg jammer. Ook de prijs is wat hoger, maar dan heb je dus wel een lekker scherp paneel: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Welke ik zelf zou nemen? een kruizing tussen die twee :+ Een 25" 1440p AMVA zou geweldig zijn, maarja, dat bestaat niet. De AMVA heeft veel beter contrast, wat bij donkere games en films veel mooier is, maar het scherpere 1440p is natuurlijk ook erg nice. Persoonlijke voorkeur dus. Allebei zijn zeker geen miskoop.

[ Voor 58% gewijzigd door RobinHood op 26-03-2015 16:18 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Ik zat idd te denken aan OBS o.i.d. Deze gebruik ik nl. ook op de game PC van mijn broertje (ALS ik er een keer op zit :P).

Ik kan echter alleen niet 1,2,3 vinden in de specs van mijn huidige moederbord (Gigabyte H97 G1.Sniper H6) of deze compatible is met Xeons...

De processor die jij noemt, daar bedoel je de Intel Boxed variant van, klopt dat? Ik zie namelijk een Boxed en Tray versie (alhoewel ik bijna zeker weet dat je de Boxed bedoeld). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tray of boxed maakt weinig uit, neem de goedkoopste zou ik zeggen, je zet er toch een andere koeler op. Ongeveer ieder mobo ondersteunt wel Xeon cpu's, maar er zijn altijd uitzonderingen, ik kijk wel ff en post het resultaat wel in dit bericht. En in mijn oude bericht ff wat monitor info gegeven.

Tadaa: http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=4994

Onderaan staan de Xeon's, gewoon ondersteunt vanaf bios F2.

pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed is dus een prima keuze, wel 100 euro duurder dan een i5, dus je moet bij zelf te rade gaan of je die meerprijs het waard vind.

[ Voor 40% gewijzigd door RobinHood op 26-03-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Is cool, bedankt. Heb je ook een alternatief voor een goede koeling die ook niet al te luidruchtig is? Ik zit echter nog steeds te twijfelen qua behuizing... De Fractal Design Define R5 White ziet er ook wel dik uit, en is qua prijs ook wat minder duuaar!

Maar goed, ik hoor wel of je/jullie nog een alternatief hebben aan behuizing (met voldoende koeling mogelijkheden en niet al te luidruchtig is, evenals de processor koeling)! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Kijk eens aan. Da's wel erg fijne info VasZaitsev!

Zie onderstaand voor mijn up-to-date componenten lijst so far:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 268,50€ 268,50
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 95,95€ 95,95
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 168,90€ 168,90
1Seasonic M12II Evo 520W€ 61,95€ 61,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 110,95€ 110,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.351,77

Ik zou graag nog willen weten of de huidige behuizing al met al goed genoeg is voor de componenten en werking hiervan + een alternatief voor een goede maar niet te dure koeling!

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Sorry had per abuis twee keer dezelfde reactie geplaatst... 7(8)7

[ Voor 98% gewijzigd door SaM93 op 26-03-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Waarom een WD red?
Waarom de 850 EVO? ( Ik wil een reden van jou horen ;) )
Waarom een 520W PSU met een 970 en non-oc CPU?
Waarom een bitfenix shadow? ( Het is geen slechte kast, maar je kan veel meer krijgen voor zo'n 30€ meer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zou zelf zeker een R5 nemen, dat ding is gewoon een zeer goede kast, voor een niet al te gekke prijs. Zeer stil, lekker koel, zeer ruim, erg degelijk, fancontrollert zit erin, gewoon een top ding, voor een niet al te gekke prijs.

De Gelid koeler is een prima ding, de overtreffende trap is de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power maar die is eigenlijk overkill, tenzij je je systeem eigenlijk nooit wilt horen.

Voeding kan idd beter en lichter, zoals de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular, pricewatch: Antec TruePower Classic TP-450C de pricewatch: Seasonic G-series 450 watt, of de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W, allemaal prima dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Waarom een WD red?

- Omdat een collega van mij dit aanraadde en ik ging kijken bij de reviews en deze best goed waren.
Ook de prijs valt reuze mee. Heb je nog een alternatief? Hoor ik dat graag van je! :D

- Snel, goede prestaties en niet al te gek duur. Ook voor deze; alternatief? hoor graag van je.

- Hier ben ik eigenlijk idd ook tegenaan gelopen met de keuze (moeten) maken.. Wist ook niet zeker of dit de juiste keuze was, dit blijkt dus niet het geval.. Veel te veel Watt, al helemaal omdat ik (zover ik weet) niet ga overklokken. Was misschien iets TE enthousiast!

Waarom een bitfenix shadow? ( Het is geen slechte kast, maar je kan veel meer krijgen voor zo'n 30€ meer )

- Zoals te zien in mijn eerdere reacties, ik twijfel nog tussen behuizingen. Deze had ik gekozen omdat hij er best stoer en strak uit ziet. Toch heb ik zelf liever een stille, goed gekoelde en wellicht betere behuizing. Vandaar dat ik toch zit te denken aan de R5 black of white. De white is qua prijs wel goedkoper (waarom weet ik eig ook niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:06:
Zou zelf zeker een R5 nemen, dat ding is gewoon een zeer goede kast, voor een niet al te gekke prijs. Zeer stil, lekker koel, zeer ruim, erg degelijk, fancontrollert zit erin, gewoon een top ding, voor een niet al te gekke prijs.

De Gelid koeler is een prima ding, de overtreffende trap is de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power maar die is eigenlijk overkill, tenzij je je systeem eigenlijk nooit wilt horen.

Voeding kan idd beter en lichter, zoals de pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular, pricewatch: Antec TruePower Classic TP-450C de pricewatch: Seasonic G-series 450 watt, of de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W, allemaal prima dingen.
En de Gelid past ook in de R5 kast neem ik aan? Staat bij de reviews dat ie best groot is namelijk. Wil niet straks bezig zijn met bouwen en dan erachter komen dat ie niet past, das nie zeuw meui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:13:
Waarom een WD red?

- Omdat een collega van mij dit aanraadde en ik ging kijken bij de reviews en deze best goed waren.
Ook de prijs valt reuze mee. Heb je nog een alternatief? Hoor ik dat graag van je! :D

- Snel, goede prestaties en niet al te gek duur. Ook voor deze; alternatief? hoor graag van je.

- Hier ben ik eigenlijk idd ook tegenaan gelopen met de keuze (moeten) maken.. Wist ook niet zeker of dit de juiste keuze was, dit blijkt dus niet het geval.. Veel te veel Watt, al helemaal omdat ik (zover ik weet) niet ga overklokken. Was misschien iets TE enthousiast!

- Zoals te zien in mijn eerdere reacties, ik twijfel nog tussen behuizingen. Deze had ik gekozen omdat hij er best stoer en strak uit ziet. Toch heb ik zelf liever een stille, goed gekoelde en wellicht betere behuizing. Vandaar dat ik toch zit te denken aan de R5 black of white. De white is qua prijs wel goedkoper (waarom weet ik eig ook niet...)
Aangezien je een SSD hebt, pak gewoon ééntje waar jij comfortabel bij voelt ( lekker goedkoopste 2TB €/GB schijf ).

Ik zou gewoon een MX100 halen en die 15€ in je zak steken.

Voor voeding, zie vaits.

Qua kast, kijk eens naar de R5, H440 en de BASE 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MX100 is imo ook de betere SSD, met zijn betere chippies en stroomverliesbescherming.

Qua kast vind ik de H440 en B800 niet echt heel interessant, imo duur voor wat ze bieden. De R5 is imo in ongeveer ieder opzicht beter dan die dingen.

En RED's zouden zelfs aan de ongeschikte kant zijn voor desktops, maar da's een lang en technisch verhaal, ik zou gewoon een leuke normale 7200rpm 2 of 3TB schijfie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:24:
RED's zouden zelfs aan de ongeschikte kant zijn voor desktops, maar da's een lang en technisch verhaal, ik zou gewoon een leuke normale 7200rpm 2 of 3TB schijfie nemen.
Heb je ook nog advies qua merk voor een 7200rpm schijf van 2 a 3 TB? Mijn voorkeur gaat denk ik toch meer uit naar een 3TB skijffie :P.
Ik zag bij reviews dat Seagate best een bagger merk is.. Dus ben hier een beetje bedachtzaam op om deze wel/niet aan te schaffen...

Please hellepie hellepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Seagate is gewoon een prima merk, als werkelijk zoveel hdd's van hun stuk gingen, zaten ze ook niet in OEM pc's.

Maar Toshiba en Hitachi zijn ook prima betaalbaar, WD is imo wel aan de te dure kant boven de 1TB.

Enfin, pricewatch: Toshiba HD SATA 64MB MD04ACA400 7200rpm, 4TB en de pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB zijn beiden leuk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Thanks!
Past de videokaart in zowel de H440 als in de R5???
Dat is uiteraard wel handig om te weten :P Ik twijfel namelijk een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:02:
Thanks!
Past de videokaart in zowel de H440 als in de R5???
Dat is uiteraard wel handig om te weten :P Ik twijfel namelijk een beetje
Dit kan je zo 1 2 3 vinden in de specsheets, dit vind ik iets te lui.

Misschien als bevestiging als je niet zeker weet of je het juiste gelezen hebt, maar dit ga ik niet voorkauwen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Thomg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:10:
[...]

Dit kan je zo 1 2 3 vinden in de specsheets, dit vind ik iets te lui.

Misschien als bevestiging als je niet zeker weet of je het juiste gelezen hebt, maar dit ga ik niet voorkauwen :/
Ik vroeg het idd ook omdat ik dit graag ter bevestiging wou hebben, ik keek al in de specs van de behuizing, maar kon het er niet volledig uitmaken of de videokaart zou passen. Naar mijn idee zou dit wel moeten kunnen.
Nogmaals alleen voor bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:48:
[...]

Ik vroeg het idd ook omdat ik dit graag ter bevestiging wou hebben, ik keek al in de specs van de behuizing, maar kon het er niet volledig uitmaken of de videokaart zou passen. Naar mijn idee zou dit wel moeten kunnen.
Nogmaals alleen voor bevestiging :)
Waar heb je het gevonden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Thomg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:13:
[...]

Waar heb je het gevonden :9
In het tabblad 'Specificaties' van de behuizing(en) xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:31:
[...]

In het tabblad 'Specificaties' van de behuizing(en) xD
Mooi, dump het is even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Thomg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:36:
[...]

Mooi, dump het is even hier.
Ik weet niet hoe ik het als RML kan plaatsen, dus heb het maar even gekopiëerd.

Fractal Design Define R5 specs:

Technische Specificaties
Behuizingtype Tower
Form Factor ATX (Standard), Micro-ATX (µATX), Mini-ITX
Fysieke specificaties
Behuizing Panel Closed
Materialen Staal
Grafische kaart maximum lengte 310mm
CPU koeler maximum hoogte 180mm
Kleuren Zwart
Bays en aansluitingen
Behuizing bay intern 2x 2.5", 8x 2.5" en/of 3.5"
Behuizing bay extern 2x 5.25"
Aansluitingen voorzijde 3.5mm, Microfoon, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0
Voeding
Inclusief voeding Nee
Voeding plaats Onder
Voeding form factor ATX
Airflow
Fan-poorten 9
Meegeleverde fans 2
Kabelmanagement Ja
Afmetingen en gewicht
Hoogte 451mm
Breedte 232mm
Diepte 521mm
Volume 54,51L
Gewicht 11,2kg
Overige specificaties
Meegeleverde extra's 2 Fractal Design Dynamic GP14 140mm fans
Three-speed fan controller
Fabrieksgarantie 1 jaar carry in
Bijzonderheden Wanneer de bovenste HDD cage is verwijderd, passen er (grafische) kaarten in van maximaal 440mm
Overige
Behuizingtype_oud Tower
Meer informatie
EAN 0817301012584, 7350041082583
SKU FD-CA-DEF-R5-BK
Tweakers ID 425679

NZXT H440 Zwart specs:

Technische Specificaties
Behuizingtype Tower
Form Factor ATX (Standard), Micro-ATX (µATX), Mini-ITX
Fysieke specificaties
Behuizing Panel Window
Materialen Acryl, Aluminium, Kunststof
Grafische kaart maximum lengte 294mm
CPU koeler maximum hoogte 180mm
Kleuren Rood, Zwart
Bays en aansluitingen
Behuizing bay intern 2x 2.5", 6x 3.5"
Hotswap bays 5x SAS/SATA (2.5"/3.5")
Aansluitingen voorzijde 3.5mm, Microfoon, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0
Voeding
Inclusief voeding Nee
Voeding plaats Onder
Airflow
Fan-poorten 7
Meegeleverde fans 4
Kabelmanagement Ja
Afmetingen en gewicht
Hoogte 510mm
Breedte 220mm
Diepte 475,3mm
Volume 53,33L
Gewicht 9,75kg
Overige specificaties
Fabrieksgarantie 2 jaar carry in
Bijzonderheden De maximale lengte voor een videokaart wordt 406.2mm als de HDD cage verwijderd wordt.
Overige
Behuizingtype_oud Tower
Meer informatie
EAN 5060301691104
SKU CA-H440W-M1
Tweakers ID 375992

There you go chef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:27:
[...]

Ik weet niet hoe ik het als RML kan plaatsen, dus heb het maar even gekopiëerd.

Fractal Design Define R5 specs:
Grafische kaart maximum lengte 310mm

NZXT H440 Zwart specs:
Grafische kaart maximum lengte 294mm
Het staat er gewoon bij :+ de asus strix is overigens 280mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
lllustrious schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:32:
[...]

Het staat er gewoon bij :+ de asus strix is overigens 280mm.
Klopt, je hebt gelijk. Ik keek net nog even voor de zekerheid. Het probleem was dat ik bij de verkeerde maten keek... :F

Welke behuizing is (denken jullie) beter? De R5 of de H440? Ik denk zelf dat ik voor de R5 ga, maar who knows.. misschien komen jullie nog met een verleidelijker aanbod? :P

Zie by the way hieronder voor mijn aangepaste (en hopelijk vaste) lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 268,50€ 268,50
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 91,95€ 91,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 168,90€ 168,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.374,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:37:
[...]
Welke behuizing is (denken jullie) beter? De R5 of de H440? Ik denk zelf dat ik voor de R5 ga, maar who knows.. misschien komen jullie nog met een verleidelijker aanbod? :P
Op dit moment zou ik gewoon voor de kast gaan die jij echt mooi vindt, het maakt namelijk echt niet heel veel uit, want beide zijn goede kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
lllustrious schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:39:
[...]

Op dit moment zou ik gewoon voor de kast gaan die jij echt mooi vindt, het maakt namelijk echt niet heel veel uit, want beide zijn goede kasten.
Duidelijk man!
En voor de rest? Ziet het lijstje er wel goed uit om next-gen games op highest/ultra settings (like Far Cry 4, GTA V enzovoort) te spelen en games zoals ARMA 3, DayZ Standalone, Shadow of Mordor etc etc?
Ben er wel van overtuigd, maar zou graag je mening willen!

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:43:
[...]

Duidelijk man!
En voor de rest? Ziet het lijstje er wel goed uit om next-gen games op highest/ultra settings (like Far Cry 4, GTA V enzovoort) te spelen en games zoals ARMA 3, DayZ Standalone, Shadow of Mordor etc etc?
Ben er wel van overtuigd, maar zou graag je mening willen!

Hoor het graag!
Ik zou dan zelf de rode variant van de kingston hyperX fury nemen en de cooler master hyper 212 evo, ziet er net nog wat beter uit :D Alleen nog even kijken cpu koeler past in de kast, maar dat zou je nu moeten kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
lllustrious schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:54:
[...]

Ik zou dan zelf de rode variant van de kingston hyperX fury nemen en de cooler master hyper 212 evo, ziet er net nog wat beter uit :D Alleen nog even kijken cpu koeler past in de kast, maar dat zou je nu moeten kunnen ;)
Da's nog een goede optie van je! Ik heb toch maar de R5 vervangen voor de H440 xD, vind de look hiervan ook wat nicer en die rode accenten met het zwarte ziet er wel gruwelijk uit!
Ik zal zo even die rode variant van de HyperX Fury opzoeken en in mijn lijssie pleuren :D
Thanks gap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik bedoelde de info waar je de graka data uit kon halen.

Het staat gewoon op de pagina, zo moeilijk is het toch niet ;)

Het is iig wel duidelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
lllustrious schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:54:
[...]

Alleen wat bedoel je precies met de laatste zin: "Alleen nog even kijken cpu koeler past in de kast, maar dat zou je nu moeten kunnen ;)"?

Snap de context niet helemaal B) (niet lullig bedoeld) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:04:
[...]

Alleen wat bedoel je precies met de laatste zin: "Alleen nog even kijken cpu koeler past in de kast, maar dat zou je nu moeten kunnen ;)"?

Snap de context niet helemaal B) (niet lullig bedoeld) :P
Ik zou de build gewoon zo laten.
De Gelid is wat stiller dan de hyper 212 en de H440 is meer gericht op temperatuur dan op geluid.

-> http://nl.hardware.info/v...l/producten/129860-124545
-> http://nl.hardware.info/v...cten/269292-206741-266589

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 26-03-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Thomg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:05:
[...]

Ik zou de build gewoon zo laten.
De Gelid is wat stiller dan de hyper 212 en de H440 is meer gericht op temperatuur dan op geluid.
Da's goed om te weten dat je het eens bent met de build.
Het gaat mij idd ook veel om de temperatuur, dat het systeem niet te heet wordt. Geluid is (lijkt mij) wel stil genoeg, ook vanwege de koeling die er in zit (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:07:
[...]

Het gaat mij idd ook veel om de temperatuur, dat het systeem niet te heet wordt. Geluid is (lijkt mij) wel stil genoeg, ook vanwege de koeling die er in zit (?).
F5 en kijk naar de tabellen.

Eigenlijk stiller met dezelfde koelprestaties.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 26-03-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

SaM93 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:07:
[...]

De R5 is ook erg koel.

Ik ben zelf geen fan van de H440, in ongeveer ieder opzicht is hij minder goed dan de R5, maar hij is duurder, da's vreemd.

De R5 is koeler [de H440 wilt wel eens een heethoofdje zijn met de stock fans]
De R5 is een stuk stiller, dankzij veel betere demping en een fancontroller, de demping van de H440 is zonde van het materiaal.
De R5 is net een tikje ruimer, vooral kabels zijn makkelijker weg te moffelen.
De R5 heeft nog 5,25 bays, voor velen niet interessant, maar het is iets om rekening mee te houden, want de H440 heeft ze niet.

De H440 wordt wel vaak mooier gevonden, maar da's een mening.

Zelf zou ik dus de R5 nemen, allround beter dan de H440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Thomg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:08:
[...]

F5 en kijk naar de tabellen.

Eigenlijk stiller met dezelfde koelprestaties.
Je bedoeld dan in dit geval de R5 behouden of de H440? Kan het niet helemaal opmaken uit je tekst... (sorry).
Ik heb net even de tabellen bekeken en de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 komt wel in de buurt van mijn koelingseisen idd.

Hoor van je en hartstikke bedankt voor je hulp en advies man, waardeer ik enorm!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:21:
[...]

De R5 is ook erg koel.

Ik ben zelf geen fan van de H440, in ongeveer ieder opzicht is hij minder goed dan de R5, maar hij is duurder, da's vreemd.

De R5 is een stuk stiller, dankzij veel betere demping en een fancontroller, de demping van de H440 is zonde van het materiaal.
De R5 heeft nog 5,25 bays, voor velen niet interessant, maar het is iets om rekening mee te houden, want de H440 heeft ze niet.

Noted! Zal er nog even goed over nadenken en idd even vergelijken met de voor- en nadelen!
Wat ik uit jou verhaal opmaak is dat de R5 aanzienlijk wel beter is... Lastig al die keuzes.. :P

Iig ook hartstikke bedankt voor jou feedback en advies man, wordt zeker enorm gewaardeerd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:21:
[...]

De R5 is ook erg koel.

Oké, ben er over uit :P ik ga toch maar voor de R5 op advies van jou! :)
Je tips en advies spreken me toch wel erg aan!
Once again, thanks alot voor je effort en adviezen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:11:
De Strix is een erg goede kaart, denk wel allround de beste GTX970 die je kan vinden,

Waarmee wil je opnemen en streamen? De GTX970 en de R9 290 kunnen streamen zonder al teveel performanceverlies, echter, de opties die je dan hebt zijn erg beperkt. Wil je meer opties, zul je toch iets als Xsplit of OBS erbij moeten pakken, en die krijgen een i5 makkelijk op hun knieeën, iets met meer threads is dan erg prettig, zoals een Xeon 1231, da's een i7 maar dan anders :P
Beste VasZaitsev,

Ik wil even jou mening weten aub! Mijn stiefvader beweerd dat de Xeon 1231 een serverprocessor is.. Klopt dit? Ik kan dit nl. niet opmaken uit de specs/review(s)...

Hoor graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Een Xeon kan dienst doen als server processor maar is ook prima geschikt voor normaal desktop gebruik. Grote verschil met een desktop processor is het ontbreken van de onboard GPU (die je niet nodig hebt als je al een aparte videokaart hebt)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
jorisderoo schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:18:
Een Xeon kan dienst doen als server processor maar is ook prima geschikt voor normaal desktop gebruik. Grote verschil met een desktop processor is het ontbreken van de onboard GPU (die je niet nodig hebt als je al een aparte videokaart hebt)
Ah oké, dus dit kan geen problemen geven in de performance etc. in het systeem?
Ik zag namelijk ook wel een 4790 i7, maar die is ook wel weer stukken prijziger en weet niet of die goed/beter/net zo goed is als de Xeon 1231?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

jorisderoo schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:18:
Wat dus onjuist is, er zijn zat xeons met igpu's, deze xeon heeft dat toevallig niet.

Qua verschillen, nonexistent afgezien dat xeons andere ( meer ) instructiesets ondersteunen en met ECC overweg kunnen.
SaM93 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:28:
[...]

Ah oké, dus dit kan geen problemen geven in de performance etc. in het systeem?
Ik zag namelijk ook wel een 4790 i7, maar die is ook wel weer stukken prijziger en weet niet of die goed/beter/net zo goed is als de Xeon 1231?
€50,- voor 200 Mhz hogere kloks is aan de hoge kant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Thomg schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:49:
[...]

Wat dus onjuist is, er zijn zat xeons met igpu's, deze xeon heeft dat toevallig niet.

Qua verschillen, nonexistent afgezien dat xeons andere ( meer ) instructiesets ondersteunen en met ECC overweg kunnen.

[...]

€50,- voor 200 Mhz hogere kloks is aan de hoge kant. :/
Met andere woorden, ik kan beter bij de Xeon blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SaM93 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Met andere woorden, ik kan beter bij de Xeon blijven?
Met jouw eisen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Oké, duidelijk!
Maar de Xeon heeft verder geen invloed op de performance ofzo in het systeem?
Ik had namelijk voorheen een laptop van Dell met i7 processor, maar deze werd zo focking heet dat mijn laptop gewoon random uit viel... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

SaM93 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Oké, duidelijk!
Maar de Xeon heeft verder geen invloed op de performance ofzo in het systeem?
Ik had namelijk voorheen een laptop van Dell met i7 processor, maar deze werd zo focking heet dat mijn laptop gewoon random uit viel... :'(
Ik snap je vraag niet.
Dat heeft meer te maken met Dell die het verzuimt de proc degelijk te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Xeon is een prima keuze, anders raadde ik hem ook niet aan :P Tis een heel leuk ding als veel threads wel handig zijn, maar de clocksnelheid wat minder.

Hij is zelfs wat luxer dan een i7[meer instructiesets, ECC,] , en sommige mensen zeggen dat Xeons cherrypicked zijn op stabiliteit, maar ik weet niet hoe waar dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Beschouw mijn vorige bericht/vraag maar als niet verzonden. Het was meer omdat mijn stiefvader direct vroeg "Waarom een server processor? Dit is niet handig voor gamen" dat ik dacht van euuw.. en nu? Maar goed, als jullie zeggen dat het een goede processor is + deze ook compatible is met desktops, dan geloof ik jullie op jullie woord! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:13:
De Xeon is een prima keuze, anders raadde ik hem ook niet aan :P Tis een heel leuk ding als veel threads wel handig zijn, maar de clocksnelheid wat minder.

Hij is zelfs wat luxer dan een i7[meer instructiesets, ECC,] , en sommige mensen zeggen dat Xeons cherrypicked zijn op stabiliteit, maar ik weet niet hoe waar dat is.
Haha, dat begrijp ik. Het was ook meer door de vraag van mijn stiefvader dat ik even begon te twijfelen... :P
Da's wel een pluspunt dat ie ook wat luxer is dan de i7! 8)

Ik had echter ook nog een aanvullende vraag;
Is het systeem die ik nu samen heb gesteld, ook goed werkbaar met programma's zoals Fruity Loops, MAGIX Music Maker enzovoort? Ik hou namelijk ook van muziek maken! ;)

Alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door SaM93 op 27-03-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:17

br00ky

Moderator Harde Waren
/sidenote: het is hier gebruikelijk om meerdere quotes in één reactie te plaatsen. Sterker, het is zelfs ongewenst om meer dan 1 keer achter elkaar te reageren ;). Je ziet niet voor niets onderstaande banner. Ook als je nog wat wil toevoegen dien je die knop te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Kan iemand mij nog vertellen of dit systeem ook voldoende is om Fruity Loops, MAGIX Music Maker enzovoort te gebruiken? Ik ben namelijk ook een muziek fanaat en vind het leuk om zelf muziek te maken via deze programma's.

Thank joe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat kom je zelf zoal tegen als je dit gaat uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-07 08:34
SaM93 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:41:
Kan iemand mij nog vertellen of dit systeem ook voldoende is om Fruity Loops, MAGIX Music Maker enzovoort te gebruiken? Ik ben namelijk ook een muziek fanaat en vind het leuk om zelf muziek te maken via deze programma's.

Thank joe!
Met z'n vingers in de neus!

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Nou, uit research is gebleken dat dit appeltje eitje moet zijn :P en wat Drlezie al zegt; dit gaat met de vingers in z'n neus! Nu alleen nog wachten tot ik weer wat meer spaargeld heb... Dacht dat ik nog genoeg had, maar dat word kantje boord als ik de PC nu ga aanschaffen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:11:

Beeldscherm:
Heel simpel gesteld, je hebt 2 keuzes:
Een "normale" 24" nemen, 1080p dus, lekker veel FPS en die ik aanraad heeft een AMVA paneel, welke allround [erg] goed beeld heeft, goed contrast, goede kleuren, weinig ghosting, weinig inputlag, goede kijkhoeken, en lekker goedkoop: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Een minder normale 25" nemen, 1440p, dus een daling in FPS, en bij de GTX970 kun je tegen het geheugenprobleem oplopen, of niet, ligt er aan hoeveel pech je hebt. Maar wel scherper beeld en meer ruimte, omdat alles wat kleiner is. Het is een IPS, dus erg mooie kleuren, maar het contrast is imo matig, en dat is bij film kijken toch wel erg jammer. Ook de prijs is wat hoger, maar dan heb je dus wel een lekker scherp paneel: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Welke ik zelf zou nemen? een kruizing tussen die twee :+ Een 25" 1440p AMVA zou geweldig zijn, maarja, dat bestaat niet. De AMVA heeft veel beter contrast, wat bij donkere games en films veel mooier is, maar het scherpere 1440p is natuurlijk ook erg nice. Persoonlijke voorkeur dus. Allebei zijn zeker geen miskoop.
Waarom laat je me nou zoveel twijfelen, haha _O- . Ik weet echt niet welk scherm ik nou wil en de reviews helpen me ook niet echt :P. De Ultrasharp is idd wel prijziger, maar wel een mooi scherp beeld...
Hoe vaak (algemeen) komt het geheugenprobleem met de 970 en dit scherm voor dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Imo is het vervelende dat het hele "gedoe" met de 970 volgens de een echt een groot probleem is, en volgens de ander bestaat het eigenlijk gewoon niet. Ik denk dat het ergens in het midden ligt en je dus alleen microstutter krijgt als je videokaart erg stevig belast wordt bij een game die veel VRAM vraagt en ook nodig heeft. Nu gebeurd dat natuurlijk wel eerder op 1440p dan op 1080p, maar, zal het veel voorkomen? Ik denk van niet. Nvidia heeft een vrij stevige vinger in de pap bij veel devs, [jeej gameworks....] dus ze kunnen er wel voor zorgen dat de GTX970 zo veel mogelijk ontlast wordt.

Is de GTX970 een goede keuze op zich? Ja, het is een leuke videokaart, lekker zuinig voor zijn performance en daarom makkelijk te koelen, echter, de R9 290 moet je imo ook niet vergeten, hij is wat trager, maar ook veel goedkoper, prijs/performance van die kaart ligt beter, zeker als je 1440p gaat draaien, en die erg dikke bus kan in een later stadium toch nog de performance doorslag geven ten opzichte van de GTX970, puur omdat erg grote textures eerder naar het geheugen geschreven kunnen worden. Je ziet het al op 1440p, waar de R9 290 inloopt op de GTX970.

De GTX970 is imo de beste kaart.
De R9 290 is imo de beste koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:27:
Imo is het vervelende dat het hele "gedoe" met de 970 volgens de een echt een groot probleem is, en volgens de ander bestaat het eigenlijk gewoon niet. Ik denk dat het ergens in het midden ligt en je dus alleen microstutter krijgt als je videokaart erg stevig belast wordt bij een game die veel VRAM vraagt en ook nodig heeft. Nu gebeurd dat natuurlijk wel eerder op 1440p dan op 1080p, maar, zal het veel voorkomen? Ik denk van niet. Nvidia heeft een vrij stevige vinger in de pap bij veel devs, [jeej gameworks....] dus ze kunnen er wel voor zorgen dat de GTX970 zo veel mogelijk ontlast wordt.

Is de GTX970 een goede keuze op zich? Ja, het is een leuke videokaart, lekker zuinig voor zijn performance en daarom makkelijk te koelen, echter, de R9 290 moet je imo ook niet vergeten, hij is wat trager, maar ook veel goedkoper, prijs/performance van die kaart ligt beter, zeker als je 1440p gaat draaien, en die erg dikke bus kan in een later stadium toch nog de performance doorslag geven ten opzichte van de GTX970, puur omdat erg grote textures eerder naar het geheugen geschreven kunnen worden. Je ziet het al op 1440p, waar de R9 290 inloopt op de GTX970.

De GTX970 is imo de beste kaart.
De R9 290 is imo de beste koop.
Oké, dus even op een rijtje:

De R9 290 is op gebied van hogere resolutie een 'betere' aankoop? Deze heeft minder last van het geheugenprobleem en loopt dus minder vaak vast of 'stottert' minder. Is dit ook het geval op 1440p bij games zoals DayZ Standalone, ARMA 3 (ik speel zelf voornamelijk Epoch Mod en King of the Hill, en aangezien er aardig wat spelers in een zo een server zitten + het aantal textures welke geladen moeten worden iedere keer, kan het nog wel eens zo zijn dat de game PC van mijn broertje iig wel eens overstuur raakt :P). Dus bij games met open world en dus veel textures?

Daarbij komt wel dat ik wel graag op de hoogste settings wil spelen, zonder dat 'stotter' geneuzel te hebben.. Is dit dan ook mogelijk met de R9 290?

Mijn volgende vraag is;
Heb je ook nog een bepaalde voorkeur voor de R9? (denk aan ASUS, MSI, Gigabyte enzovoort enzovoort). En de R9 290 of de R9 290X?

Ik hoor het van je, bedankt voor je support! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 11:48

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Puur kijkend naar waar voor je geld, is een R9 290, en dan vooral die Gigabyte, imo een betere koop dan de GTX970, zeker als je ook op hoge resoluties gaat spelen.

Bij een GTX970 is er een kans dat je die microstutter tegenkomt, echt groot is hij niet, het is echt wel een samenloop van dingen, maar de R9 290 heeft dat probleem niet.

ARMA 3 op ultra op 1440p is voornamelijk een aanslag op je cpu, de engine is wel multicore-ish, maar heeft ook nog baat bij erg snelle cores, ik zou er zelf niet op rekenen dat dat kan, en sowieso is 60fps halen eigenlijk op nog een beetje normale settings bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Ofwel, nog een twijfel gevalletje :P

Maar dat betekent dus dat als ik toch de R9 290 ga aanschaffen, ik wel een andere behuizing nodig heb? Aangezien dat ding pokke warm word uit de reviews te lezen? Of zit er in de R5 behuizing ook voldoende/goede koeling??

Toch vind ik het wel echt fucking lastig hoor.. Ook als ik op internet ga kijken naar de specs, reviews en vergelijkingen, komen ze zo dicht bij mekaar in de buurt. Ik zie ook behoorlijk veel berichten (ik zocht op ASUS Strix GTX970 vs R9 290) van ja ik zou de GTX970 nemen als ik jou was bla bla bla...
Dus ik ben echt ff radeloos godnondeju

[ Voor 40% gewijzigd door SaM93 op 02-04-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 21:48

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Een R9 290 kan prima in een R5. Blijf weg van de versies met een reference cooler, dat is een baggerding, maar de Gigabyte koeler is bijvoorbeeld prima.

Ja hij verbruikt meer dan een 970 en hij zal wel iets minder stil dan een STRIX zijn. Zal op Full-HD ook iets minder (5% ofzo?) presteren. Is echter ook 70 euro goedkoper. Wat mij betreft is die besparing fijner dat de extra voordeeltjes van een 970 (die ook weer zijn eigen nadelen heeft, zoals het 3.5GB debacle en een half zo brede geheugenbus als de R9 290). Of stilte en verbruik moet heel zwaar wegen, maar de R5 is een dempende kast en het verbruiksverschil haal je er echt niet uit op de energierekening.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Als ik de R9 aanschaf, is de cooling en de voeding die nu in mijn lijst staat (Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 en Cooler Master V450 Semi-Modular) voldoende of moet ik dan bij deze ook andere cooling en voeding aanschaffen?

De R9 290 heeft dus wat meer 'hoog graphics bereik' + minder microstutter begrijp ik, of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je cpu koeler heeft natuurlijk vrij weinig te maken met welke videokaart je koopt. Ook is 450W "zelfs" voor een 290 nog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
br00ky schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:32:
Je cpu koeler heeft natuurlijk vrij weinig te maken met welke videokaart je koopt. Ook is 450W "zelfs" voor een 290 nog genoeg.
Stom.. was ff vergeten dat dit voor mn CPU is...
Is het dan ook noodzakelijk om een koeling (indien mogelijk) aan te schaffen voor de videokaart, of heeft de R9 voldoende koeling? Want ik ben een beetje wantrouwig vanwege de warmte die de videokaart produceert wat ik uit de reviews lees.. Ik ben nl. graag van zekerheid, vandaar deze (vele) vragen..

Hoor graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zorg dat je een model neemt met een goede aftermarket koeler. Op dit moment is prijstechnisch een pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD het interessantst.

Daarnaast is airflow binnen in je case belangrijk. De Fractal R5 komt standaard met 2 casefans die in principe genoeg flow creeëren om de boel koel te houden. Uiteraard kan je er meer toevoegen, maar dit zal een luidruchtiger systeem tot gevolg hebben. Dat meteen aanschaffen zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Oké dat klinkt al wel positiever!
Als twee fans al voldoende zijn ,dan ben ik al wat meer gerustgesteld.
De enige vraag die door mij heen gaat nog, is waarom zoveel mensen op het internet dan zeggen dat de STRIX GTX970 beter is dan de R9 290 enzovoort, hierdoor vallen de keuzes ook meteen wat lastiger te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je kan hem beter noemen omdat die op FHD net wat beter scoort dan een 290 en verder een stuk minder energie verbruikt. Zet je dit echter af tegen de prijs, heb je al een heel ander verhaal. Een 970 is echt een prima kaart, maar je betaalt dus ook een deel voor het lagere verbruik en dat die tot bepaalde temperaturen passief is.

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 03-04-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Ah oké. Dat ie minder energie verbruikt en stiller is dat wist ik idd, dat ie echter op FHD (iets) beter scoort dan de 290 echter nog niet.

Even buiten deze vergelijkingen om gerekend, mag ik jou om een mening vragen?
Welke videokaart zou jij, in het algemeen genomen, eerder kiezen uit deze twee concurrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ja het is leuk als een kaart zo stil mogelijk is, ja het is handig als die zo koel mogelijk is, maar je moet het wel in perspectief zien. Als die warm wordt ben je in game, dus heb je òf je headphone op, of je boxen aan. Heel veel ga je dan dus niet meekrijgen van de fans die gaan spinnen. Daarnaast is het ook niet meer "wat het vroeger was". Met de huidige gedempte cases is het geluidsniveau al een heel stuk lager. De "opstijgende vliegtuigen" vind je eigenlijk niet meer in goed samengestelde builds zoals deze.

Mijn voorkeur zou dan ook anytime de 290 zijn, puur door de fors lagere prijs. Als het verschil nou 2-3 tientjes was geweest, dan had ik die voor lief genomen en was de 970 mijn keus.

/edit: om je overigens een idee te geven, dit overzicht. We vergelijken even de twee reference modellen. Op FHD scoort een 970 ongeveer 9 procentpunt hoger, op 1440p is dit nog maar 3% en op nog hogere resolutie is het verschil nog kleiner.

Strikt genomen zou voor mij bij de huidige prijs van de Gigabyte 290 een 970 rond de 310 moeten zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 03-04-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Daar heb je idd wel een punt, ik wil nl. ook via headphones gamen, speakers dat komt allemaal nog wel wanneer het budget ervoor is.

What about my list below?
Brand maar los! :D

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 273,50€ 273,50
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 284,-€ 284,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 91,-€ 91,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,80€ 104,80
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 167,-€ 167,-
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 65,64€ 65,64
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 59,99€ 59,99
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,79€ 14,79
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.417,77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Enige punt dat mij meteen opvalt, je moederbord. De Xeon is niet overklokbaar, dus zou een 30 euro goedkoper H97 bord ook al aan alle wensen kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Deze had ik idd ook eerst in mijn lijst, de G1. Sniper H6. Wil daar ook wel bij blijven, dus die ga ik er zometeen weer meteen in gooien!
Verder is ie gewoon goed? Ook qua geheugen en processor e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 21:48

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Inderdaad, ik zou niet weten waarom je dat moedernord zou willen bij die Xeon, verder is alles prima.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima ding. Vergelijk hem nog even met de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6. De H6 heeft RAID, de B6 heeft M.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
br00ky schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:43:
[...]

Prima ding. Vergelijk hem nog even met de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6. De H6 heeft RAID, de B6 heeft M.2.
Ja die zag ik idd ook nog. Wat is eigenlijk het exacte verschil tussen RAID en M.2 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Niks wat 1 minuut googlen niet kan vertellen"

Raid = meerdere HDD's aan elkaar knopen
M2: nieuwe interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Alright then! Ga k nog ff onderzoek doen en vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
Als je nooit raid hebt gebruikt, ga je dat waarschijnlijk nu ook niet gebruiken en zou ik voor M.2 gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Mijn build is gisteren besteld! :D
Heb samen met mijn stiefbroers nog enkele aanpassingen gedaan, zie onderstaand:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 273,50€ 273,50
1ASRock B85 Pro4€ 74,-€ 74,-
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 284,-€ 284,-
1WD Green WD30EZRX€ 101,95€ 101,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,80€ 104,80
1HQ Products HDMI Kabel€ 4,85€ 4,85
1LG 24MP55HQ-P Zwart€ 136,81€ 136,81
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,50€ 61,50
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 59,99€ 59,99
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,87€ 14,87
1Cooler Master GM G750M€ 72,95€ 72,95
1Samsung 850 EVO 120GB€ 69,11€ 69,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.317,58

Verder ben ik erg blij met al jullie advies en tips, het heeft me een heel eind op weg geholpen i.p.v. 'blindelings kopen'!
Mijn dank is groot hiervoor!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jammer van de best slechte voeding, zeker voor het geld, en de wat te dure SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
VasZaitsev schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:41:
Jammer van de best slechte voeding, zeker voor het geld, en de wat te dure SSD.
Wat is er precies slecht aan de voeding? Bij de reviews staan niet echt veel negatieve punten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
De interne kwaliteit, andere voeding voor hetzelfde geld zijn betere keuze, en houden het dan ook langer vol (over het algemeen). Ook is 750W natuurlijk absurd.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Voor dat geld heb je gewoon een zeer goede 450w Gold voeding, en anders heb je voor iets van 50 euro een goede bronze, met veel langere levensduur dan die GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaM93
Op internet staat dat de Gigabyte GV-R929OC-4GD minimaal 600W voeding nodig heeft.
Vandaar deze keuze.

De levensduur van de voeding zal dan afwachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
Op internet staat ook, en op Tweakers wordt ook niks anders gezegd, dat dat onzin is als je kwaliteitsvoeding hebt. 450W is zelfs al genoeg voor een i7 systeem en een 290 zonder overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Op internet staat ook dat aliens de twintowers hebben doen instorten, de aarde stiekem hol is en dat Bielefeld wél bestaat.

Maar, je kan die voeding gewoon nog terugsturen, of snel je order aanpassen. Zou ik zelf wel doen, je betaald toch zo 20-30 euro teveel voor een matige voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Om even de TS bij te vallen: dat er misschien (achteraf) betere keuzes zijn, wil niet zeggen dat je keuze een slechte keuze is. Ik merk dat ook bij een vriend van me: hij was ook bezig een systeem samen te stellen en wat op een gegeven moment geobsedeerd door cijfertjes, statistieken en benchmarks. Ik zei op een gegeven moment: de meeste dingen ga je in de praktijk niet merken. Ja leuk dat X net even wat sneller is en dat Y net even wat zuiniger is, maar wat je ook kiest, je zal in alle gevallen een veel snellere PC hebben dan wat je nu hebt en in alle gevallen ga je er blij mee zijn.

Dus op een gegeven moment moet je de keuze maken en ondanks dat ik het de jongens hier eens ben dat 750W overkill is, gaat die voeding het prima doen. Dat het wat efficiënter of misschien kwalitatief net wat beter had kunnen zijn doet daar niks aan af. En je hebt genoeg ruimte qua power om nog een tweede videokaart te plaatsen, dat is dan ook wel weer zo.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, maar dat mobo ondersteunt geen 2 videokaarten, dus die vlieger gaat niet op.

Ook is het kwaliteitsverschil best wel groot. Een klein verschil zit tussen de S12 en de VPF series, maar de GM heeft echt behoorlijk brakke onderdelen aan boord welke het vrij snel zullen/kunnen begeven, een S12 kan zo 10 jaar meegaan zonder problemen, die GM, 2-4 jaar denk ik zo. En dat vind ik niet "net iets minder" maar gewoon als je pech hebt 1/5de van de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
De GM.M-serie is volgens mij al een stuk beter dan de CX.M-serie.

De GM.M-serie zal het vol houden (als alles meezit) de garantie periode wel volhouden.

offtopic:
Bielefeld tho :+

[ Voor 8% gewijzigd door jorisvdelsen op 07-04-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
VasZaitsev schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:15:
Ja, maar dat mobo ondersteunt geen 2 videokaarten, dus die vlieger gaat niet op.
Touché ;)
VasZaitsev schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:15:
Ook is het kwaliteitsverschil best wel groot. Een klein verschil zit tussen de S12 en de VPF series, maar de GM heeft echt behoorlijk brakke onderdelen aan boord welke het vrij snel zullen/kunnen begeven, een S12 kan zo 10 jaar meegaan zonder problemen, die GM, 2-4 jaar denk ik zo. En dat vind ik niet "net iets minder" maar gewoon als je pech hebt 1/5de van de levensduur.
Laat ik voorop stellen dat ik je gelijk geef in dat de kwaliteit een stuk beter kan, maar even redenerend: 10 jaar is veel langer dan de gemiddelde levensduur van de PC. Mooi natuurlijk, maar niet eens noodzakelijk. Die 2-4 jaar is gewoon simpelweg gokken en die cijfers zijn nergens op gebaseerd (tenzij je goede bronnen hebt?). Ik heb persoonlijk nog nooit voedingen binnen 2-4 jaar kapot gehad, behalve de echte ECHT brakke budgetvoedingen (je weet wel 30 euro voor een kast inclusief voeding van 500W...). En die GM is dan wel matig, maar ik geloof nooit dat die enigszins in de buurt van de super crappy voedingen gaat komen.

Mijn punt is: ik zou me er niet te druk om maken, maar als je de keuze hebt, dan zou ik idd voor een beter voeding gaan, just to be safe. Maar ik ben er van overtuigd dat die GM ook prima gaat werken, zeker gedurende de normale levensduur van de computer.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Aan de andere kant snap ik de reacties wel. 90+ posts, dan vanuit TS zelf wat verandering waardoor er uiteindelijk een niet helemaal optimaal systeem uit rolt. Vraag je je toch af waarom iemand uberhaupt een topic opent.

Op wat details na durf ik haast te stellen dat het systeem uit de OP wat kwaliteit en mogelijkheden betreft beter is, dan die laatste build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Luuk1983 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:28:
[...]

Touché ;)

[...]

Laat ik voorop stellen dat ik je gelijk geef in dat de kwaliteit een stuk beter kan, maar even redenerend: 10 jaar is veel langer dan de gemiddelde levensduur van de PC. Mooi natuurlijk, maar niet eens noodzakelijk. Die 2-4 jaar is gewoon simpelweg gokken en die cijfers zijn nergens op gebaseerd (tenzij je goede bronnen hebt?). Ik heb persoonlijk nog nooit voedingen binnen 2-4 jaar kapot gehad, behalve de echte ECHT brakke budgetvoedingen (je weet wel 30 euro voor een kast inclusief voeding van 500W...). En die GM is dan wel matig, maar ik geloof nooit dat die enigszins in de buurt van de super crappy voedingen gaat komen.

Mijn punt is: ik zou me er niet te druk om maken, maar als je de keuze hebt, dan zou ik idd voor een beter voeding gaan, just to be safe. Maar ik ben er van overtuigd dat die GM ook prima gaat werken, zeker gedurende de normale levensduur van de computer.
De 2-4 jaar is gebasseerd op de Capxon dingen die erin zitten, in de Corsair RM voedingen mag je in handjes wrijven als ze het 2 jaar uithouden, maar dat komt omdat die dingen in een semi-passieve voeding zitten en dus erg warm worden waardoor de levensduur rap naar benee gaat.

4 jaar wordt vaak wel gezien als een mooie pensionsgerechtigde leeftijd voor die Capxon dingen, dat zie je keurig terug in het voedingstopic, er is een reden waarom CX500M's niet worden aangeraden, net als lagere RM's, puur omdat de levensduur dusdanig laag is dat ze echt niet interessant zijn.

En levensduur van de pc? Daar heeft een voeding weinig mee te maken, koop een goede 450w gold voeding, en ja, die heb je voor 70 ballen, en je hebt een voeding die je gewoon in meerdere builds kan gebruiken, mss zijn ze dan niet meer het meest zuinige, maar de kwaliteit laat het zeker toe, dus het scheelt zeker. Deze GM haalt als je pech hebt nieteens het einde van deze pc,

Het hele punt is ook: als die voeding nou echt goedkoop was, ach, dan was het niet zo'n probleem, maar voor even veel geld heb je gewoon een veel beter ding in huis.

En wat Br00ky zegt klopt ook: een hele stapel posts, en dan toch op het laatst een flink deel van het advies aan de kant gooien want "op het internet staat", ja, zoals ik al zei, op The Interwebs staat ook dat Bielefeld wél bestaat, er staat heel veel op internet, maar lang niet alles klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
VasZaitsev schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:58:
[...]

De 2-4 jaar is gebasseerd op de Capxon dingen die erin zitten, in de Corsair RM voedingen mag je in handjes wrijven als ze het 2 jaar uithouden, maar dat komt omdat die dingen in een semi-passieve voeding zitten en dus erg warm worden waardoor de levensduur rap naar benee gaat.

4 jaar wordt vaak wel gezien als een mooie pensionsgerechtigde leeftijd voor die Capxon dingen, dat zie je keurig terug in het voedingstopic, er is een reden waarom CX500M's niet worden aangeraden, net als lagere RM's, puur omdat de levensduur dusdanig laag is dat ze echt niet interessant zijn.

En levensduur van de pc? Daar heeft een voeding weinig mee te maken, koop een goede 450w gold voeding, en ja, die heb je voor 70 ballen, en je hebt een voeding die je gewoon in meerdere builds kan gebruiken, mss zijn ze dan niet meer het meest zuinige, maar de kwaliteit laat het zeker toe, dus het scheelt zeker. Deze GM haalt als je pech hebt nieteens het einde van deze pc,

Het hele punt is ook: als die voeding nou echt goedkoop was, ach, dan was het niet zo'n probleem, maar voor even veel geld heb je gewoon een veel beter ding in huis.

En wat Br00ky zegt klopt ook: een hele stapel posts, en dan toch op het laatst een flink deel van het advies aan de kant gooien want "op het internet staat", ja, zoals ik al zei, op The Interwebs staat ook dat Bielefeld wél bestaat, er staat heel veel op internet, maar lang niet alles klopt.
Daar heb ik inderdaad niks aan toe te voegen :) Mijn punt was dat je soms niet TE veel stil moet blijven staan bij cijfertjes, benchmarkt etc. Maar in dit geval zit er een goede gedachtegang achter. En zeker als iemand advies vraagt lijkt me dit prima advies. Bedankt voor de uitleg!

Pagina: 1 2 Laatste