• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:21
Beste tweakers,

Sinds enige tijd probeer ik mij een beetje te verdiepen in de mogelijkheid om een Ambilight kloon te krijgen op mijn televisie. Nu zijn er de laatste jaren zoveel voorbij gekomen dat ik niet weet wat te kiezen. Belangrijk voor mij is dat het werkt voor meerdere Hdmi bronnen. Er gaat namelijk vanuit mijn versterker 1 hdmi naar de tv toe die het liefst alles zou moeten kunnen weergeven. Ik heb op sites gekeken zoals Lightberry eu, zambilight en Ambivision (deze laatste leek mij t makkelijkst maar is (nog) niet te koop. Daarnaast zag ik dat sommige gebruikrs kiezen voor led strips ipv losse led in een reeks. Ook hoor ik weer termen als Arduino Uno of RaspBerry PI waarbij ik echt de verschillen nietbweet. Wie wil mij helpen?

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:21
Echt niemand die er ooit mee heeft gewerkt, of het nu werkend heeft?

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:44
Ik zelf heb het werkend met de Lightberry.

Er is overigens heel veel over te vinden, alleen moet je dan in een ander Forum kijken.
Namelijk: DIY Ambilight howto?

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-01 18:47
Zelf heb ik veel gebruikt gemaakt van Raspbmc op een Raspberry 2, met WS2801 leds.
Echter ben ik overgestapt naar een Arduino omdat de leds soms ineens spontaan begonnen te flikkeren. (Ambilight was te zwaar voor een Raspberry 2? En nee het lag niet aan de voeding) Tevens wou ik Windows op mijn HTPC ipv alleen Raspbmc.

Kijk ook eventueel deze handige handleiding van GreatScott,
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kf2WNVrerck]

Nu maak ik gebruik van Adalight in combinatie met een Arduino en WS2801 leds.
Installatie was ongeveer een klein kwartiertje :*) Een frame gemaakt dat precies achter mijn tv past en klaar.

Echter dient de Arduino aangesloten zijn op een Windows client, hierop installeer je AmbiBox. Deze stuurt de ledjes aan.
Voor mij is dit geen nadeel aangezien mijn HTPC op Windows draait.

Ergens heb ik gelezen dat een Windows client niet persé nodig is. Maar hier heb ik mij niet verder in verdiept ivm de bovenstaande reden.

Let er alsjeblieft op dat je een goede voeding gebruikt! Ik heb er nu een blok achter hangen van 5V - 10A

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
Ik gebruik lightberry icm RPI2 en rasplex. Werkt heel eenvoudig en perfect.