Beste Tweakers,
Ik ben vandaag jarig en had aan een vriend gevraagd of hij voor mij een pc kon samen stellen. Hij zei me niet meer 100% up to date te zijn in de it wereld en rade me deze site aan.
Ik heb reeds ervaring met het opbouwen van een computer systeem dus de assemblage ga ik zelf doen.
Verder had ik graag de mogelijkheid gehad om de goederen zelf af te halen, m.a.w. geen verzendkosten of bestellingen die weken op zich laten wachten
Ik dacht te bestellen (en af te halen) bij https://www.alternate.be Tenzij er voordeligere winkels zijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het basic office gebeuren, zal ik er voornamelijk op willen gamen en films zien, dvdtje branden,...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1.000€.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een
- Intel-SSD hardeschijf van 80 GB (sata verbinding)
- 2 Western Digital's 1 TB hardeschijf en 1.5 tB hardeschijf (sata verbinding)
- Dvd writer (wit product)
- Heb in mijn huidige pc 8 gb ram zitten: 2 X 4gb DDR3 (module size 4096mbytes, manufacturer :Corsair)
(geen idee of dit ram geheugen nog bruikbaar is voor de nieuwe pc)
Scherm/muis/toetsenbord/luidsprekers neem ik ook mee over.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou naast de harddisks van hierboven zou ik nog een 2de SSD willen van +- 120Gig.
Een deftige grafische kaart en processor om even door te komen. Minimaal 8 gig ram geheugen.
Een case die goed kan coolen maar toch ook niet het aantal decibels maakt van een jet engine
(moet ook niets speciaals zijn met windows ofzo, mag basic zijn)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case mag groot zijn,indien dit nodig zou zijn. (ongeveer 4 harddisks)
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard instellingen zijn goed, heb geen ervaring met overklokken.
Alvast bedankt voor de inspanning!
Met vriendelijke groeten,
Frietje
Ik ben vandaag jarig en had aan een vriend gevraagd of hij voor mij een pc kon samen stellen. Hij zei me niet meer 100% up to date te zijn in de it wereld en rade me deze site aan.
Ik heb reeds ervaring met het opbouwen van een computer systeem dus de assemblage ga ik zelf doen.
Verder had ik graag de mogelijkheid gehad om de goederen zelf af te halen, m.a.w. geen verzendkosten of bestellingen die weken op zich laten wachten
Ik dacht te bestellen (en af te halen) bij https://www.alternate.be Tenzij er voordeligere winkels zijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het basic office gebeuren, zal ik er voornamelijk op willen gamen en films zien, dvdtje branden,...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1.000€.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een
- Intel-SSD hardeschijf van 80 GB (sata verbinding)
- 2 Western Digital's 1 TB hardeschijf en 1.5 tB hardeschijf (sata verbinding)
- Dvd writer (wit product)
- Heb in mijn huidige pc 8 gb ram zitten: 2 X 4gb DDR3 (module size 4096mbytes, manufacturer :Corsair)
(geen idee of dit ram geheugen nog bruikbaar is voor de nieuwe pc)
Scherm/muis/toetsenbord/luidsprekers neem ik ook mee over.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou naast de harddisks van hierboven zou ik nog een 2de SSD willen van +- 120Gig.
Een deftige grafische kaart en processor om even door te komen. Minimaal 8 gig ram geheugen.
Een case die goed kan coolen maar toch ook niet het aantal decibels maakt van een jet engine
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case mag groot zijn,indien dit nodig zou zijn. (ongeveer 4 harddisks)
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard instellingen zijn goed, heb geen ervaring met overklokken.
Alvast bedankt voor de inspanning!
Met vriendelijke groeten,
Frietje