Toon posts:

PC voor 1.000€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben vandaag jarig en had aan een vriend gevraagd of hij voor mij een pc kon samen stellen. Hij zei me niet meer 100% up to date te zijn in de it wereld en rade me deze site aan.

Ik heb reeds ervaring met het opbouwen van een computer systeem dus de assemblage ga ik zelf doen.
Verder had ik graag de mogelijkheid gehad om de goederen zelf af te halen, m.a.w. geen verzendkosten of bestellingen die weken op zich laten wachten :)

Ik dacht te bestellen (en af te halen) bij https://www.alternate.be Tenzij er voordeligere winkels zijn ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het basic office gebeuren, zal ik er voornamelijk op willen gamen en films zien, dvdtje branden,...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1.000€.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Heb een
- Intel-SSD hardeschijf van 80 GB (sata verbinding)
- 2 Western Digital's 1 TB hardeschijf en 1.5 tB hardeschijf (sata verbinding)
- Dvd writer (wit product)
- Heb in mijn huidige pc 8 gb ram zitten: 2 X 4gb DDR3 (module size 4096mbytes, manufacturer :Corsair)
(geen idee of dit ram geheugen nog bruikbaar is voor de nieuwe pc)

Scherm/muis/toetsenbord/luidsprekers neem ik ook mee over.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik zou naast de harddisks van hierboven zou ik nog een 2de SSD willen van +- 120Gig.

Een deftige grafische kaart en processor om even door te komen. Minimaal 8 gig ram geheugen.

Een case die goed kan coolen maar toch ook niet het aantal decibels maakt van een jet engine :P (moet ook niets speciaals zijn met windows ofzo, mag basic zijn)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case mag groot zijn,indien dit nodig zou zijn. (ongeveer 4 harddisks)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard instellingen zijn goed, heb geen ervaring met overklokken.

Alvast bedankt voor de inspanning!

Met vriendelijke groeten,

Frietje

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:54
De mainstream BBG van maart, maar dan zonder RAM en HDD:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 190,95€ 190,95
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,95€ 70,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Seasonic S12G 450W€ 72,90€ 72,90
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 853,70

Je neemt je RAM en harde schijven mee, en je hebt een prima PC :). Als je het budget helemaal op wilt maken kan je

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Balance schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:08:
De mainstream BBG van maart, maar dan zonder RAM en HDD:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 190,95€ 190,95
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,95€ 70,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Seasonic S12G 450W€ 72,90€ 72,90
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 853,70

Je neemt je RAM en harde schijven mee, en je hebt een prima PC :). Als je het budget helemaal op wilt maken kan je
Maar waar moet zijn DVD brander/writer geassembleerd worden? 8)7

Review QNAP TS-230 NAS