Calco biedt als enige (?) een unieke MasterClass aan voor niet-IT'ers die wel affiniteit met IT hebben en graag de switch naar die sector willen maken. Ik ben zelf student Bestuurskunde die veel affiniteit met IT heeft en heb overwogen om mijzelf aan te melden voor dit traject. Ik kon er echter, buiten van Calco zelf, bijna geen informatie over vinden.
Er is op Tweakers al een topic hierover, maar die is gestart in 2009 en de laatste reactie is van 2010 (klik). Inmiddels zijn we weer 5 jaar verder.
Ik wilde daarom dit topic openen om te kijken of er Tweakers zijn die:
In de woorden van Calco zelf (via):
Ik hoop dus dat er hier mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over de mogelijkheden die een MasterClass als deze mij en anderen zou kunnen bieden. Alles wat er tot nu toe over te vinden is is óf van Calco zelf afkomstig, of minimaal 5 jaar oud. Vandaar dit topic!
edit: dit gaat over Calco omdat het de enige is, voor zover ik weet, die dit aanbieden. Als het algemener moet / minder gericht op één specifiek bedrijf dan geef dat maar aan.
Er is op Tweakers al een topic hierover, maar die is gestart in 2009 en de laatste reactie is van 2010 (klik). Inmiddels zijn we weer 5 jaar verder.
Ik wilde daarom dit topic openen om te kijken of er Tweakers zijn die:
- Dit traject zelf gevolgd hebben.
- Mensen / Collega's kennen die dit traject hebben gevolgd.
- Een soortgelijk traject bij een andere aanbieder gevolgd hebben.
In de woorden van Calco zelf (via):
De Calco MasterClass® is bij uitstek hét traineeship voor recentelijk afgestudeerde hoogopgeleiden en academici met interesse in de brede carrièremogelijkheden van de ICT-sector. Ruim 95 procent van onze MasterClassers heeft geen ICT studieachtergrond, maar wél affiniteit met ICT. Daarnaast ben je:
(Bijna) HBO of WO afgestudeerd ongeacht de studierichting*
- Communicatief vaardig
- Proactief
- Flexibel
- Verhuisbereid
- Reisbereid
Onze trainees hebben de meest uiteenlopende studieachtergronden waaronder: [...] Kortom, elke studie is welkom!
Wat?
De Calco MasterClass® is een uniek tweejarig traineeship, waarvan je de eerste 2 maanden (met salaris) een intensieve, interne opleiding volgt op ons hoofdkantoor in Maarssen. Je maakt kennis met de veelzijdige wereld van ICT en er wordt veel aandacht besteed aan je communicatie- en presentatievaardigheden.
Aansluitend ga je voor de duur van 22 maanden aan de slag bij één van onze opdrachtgevers: toonaangevende bedrijven die vrijwel uitsluitend behoren tot de top tweehonderd van Nederlandse bedrijven en actief zijn in onder andere het bank- en verzekeringswezen, de zorgsector, de industrie en de overheid. Je gaat als trainee hier bijvoorbeeld aan de slag als (junior) informatieanalist, applicatiebeheerder, tester, programmeur of projectleider.
Het is ook mogelijk om na de opleidingsperiode intern door te stromen naar Calco Informatica en binnen deze bedrijfstak aan de slag te gaan met een of meerdere uitdagende projecten.
Waar?
De eerste twee maanden van de Calco MasterClass® doorloop je een interne opleiding op ons hoofdkantoor in Maarssen. Vervolgens ga je gedurende 22 maanden aan de slag bij één van onze opdrachtgevers, welke verspreid zitten over het hele land maar voornamelijk zijn gesitueerd in de Randstad.
Ga je aan de slag binnen Calco Informatica dan werk je doorgaans afwisselend op ons hoofdkantoor en bij onze opdrachtgevers op locatie.
Waarom?
Bij Calco weten we maar al te goed hoe schaars en waardevol de pareltjes onder de Nederlandse IT professionals zijn. Daarom willen we je zo goed mogelijk leren kennen, krijg je bij ons geen nummer of stempel opgeplakt en blijven we continu in jou en je toekomst investeren.
Daarnaast bieden we jou:
Contract voor onbepaalde tijd (na succesvol doorlopen van sollicitatieprocedure)
Marktconform salaris. Afhankelijk van je prestaties kun je gedurende de tweejarige Calco MasterClass® vier maal stijgen in zowel salaris als prestatiebeloning.
- Prestatiebeloning
- Leaseauto of OV-regeling
- Opleidingsmogelijkheden
- Carrièreperspectieven
Bedrijfscultuur
Binnen Calco heerst een bedrijfscultuur die zich het beste laat omschrijven als 'informeel op formele wijze'. Als ICT zakelijke dienstverlener besteden wij veel aandacht aan onze zakelijke uitstraling maar tegelijkertijd heerst er binnen onze organisatie een werksfeer waar de kernwaarden kwaliteit, betrokkenheid en ambitie centraal staan. Om je tevens verbonden te blijven voelen met de organisatie organiseren wij jaarlijks 10 activiteiten voor alle medewerkers.
Sollicitatieprocedure:
Solliciteer je op de Calco MasterClass®, dan krijg je binnen vijf werkdagen uitsluitsel over het verdere verloop van de sollicitatieprocedure.
Krijg je een positieve beoordeling dan mag je op zeer korte termijn deelnemen aan een selectiedag
Doorloop je deze dag succesvol dan loop je dezelfde dag met een contract de deur uit en start je vaak een maand later in de Calco MasterClass.
Ik hoop dus dat er hier mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over de mogelijkheden die een MasterClass als deze mij en anderen zou kunnen bieden. Alles wat er tot nu toe over te vinden is is óf van Calco zelf afkomstig, of minimaal 5 jaar oud. Vandaar dit topic!
edit: dit gaat over Calco omdat het de enige is, voor zover ik weet, die dit aanbieden. Als het algemener moet / minder gericht op één specifiek bedrijf dan geef dat maar aan.