Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop +/- 900 euro, multimedia

Pagina: 1
Acties:

• PassionFruit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 09:06
Hallo allemaal,

Door wat onverwacht goed nieuws en slecht nieuws (laptop gelijktijdig kapot) moet ik mijn simracepcwens even laten varen (maar daar ga ik over een tijdje zeker nog op terug komen, met een duidelijke vraag!). Tijd voor een nieuwe laptop nu.

Wat ga je met je laptop doen?
Werken (incl. statistiekprogramma's, geen zware zaken), films kijken, gamen (Cities Skylines, CS:GO, maar niet de Far Cry 4's van deze wereld).

Wat is je budget?
Rond de 900 euro, had 't idee dat dit wel nodig was voor mijn wensen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe wordt 'ie vervoerd. Mag een redelijk zwaar kreng zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Een SSD erin zou fijn zijn, maar ik merk dat dat niet gaat lukken (of zo'n rare 24 GB erin). En QWERTY-tobo.

Moet een Windows-laptop zijn.

Eigen voorstellen
Ik heb heel wat topics gelezen en zelf rondgezocht. Ik heb voorlopig deze top 3 gevonden. Misschien zie ik er nog eentje over het hoofd?

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
Eigenlijk vind ik 'm te duur. De videokaart is wel ietsje hoger in de serie en wat gezoek op internet laat toch wel een verschil zien met de 850. Ik weet alleen niet wat ik van zo'n hybrid-HDD moet vinden. Wel vind ik de zwarte look fijner: rustiger en wat professioneler. Verlicht toetsenbord is ook wel fijn. De vraag is of ik dat 100 euro extra waard vind.

pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Binnen budget, GFX850M, geen verlicht toetsenbord. Ik ben verbaasd dat 5400 RPM HDtjes nog zo standaard zijn trouwens.

pricewatch: Asus N551JQ-CN073H
Ietsje duurder dan #2, maar heeft zo'n 24GB SSD. Heb je daar iets aan? Fijn dat Windows erop kan, maar games zullen toch op die andere schijf moeten ivm gelimiteerde ruimte.

Ik sta natuurlijk helemaal open voor nog andere apparaten. :) Alvast bedankt voor de hulp!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PassionFruit schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:22:
Ietsje duurder dan #2, maar heeft zo'n 24GB SSD. Heb je daar iets aan? Fijn dat Windows erop kan, maar games zullen toch op die andere schijf moeten ivm gelimiteerde ruimte.
met 24GB SSD bedoel je een caching SSD?

daar heb ik laatst dit over gelinkt in een BBG:

Een ander punt vind ik het verschil tussen een SSD en een hele kleine caching SSD:

"Even snel?

De hamvraag blijft: is een cache-SSD even snel als een volwaardige SSD? Helemaal niet! Een volwaardige SSD biedt bij elke opdracht voor 100% extra snelheid, ongeacht welke actie. Een cache-SSD gaat kijken welke programma’s je het meest gebruikt, en zal die bufferen voor onmiddellijke toegang.

Dit zorgt dat vele, maar zeker niet alle programma’s snel bereikbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je een zo groot mogelijke cache-SSD kiest. Hoe groter die cache, hoe meer programma’s en taken snel bereikbaar zijn, hoe sneller je computer aanvoelt. Zolang conventionele SSD’s duur blijven, zal een cache-SSD bestaansrecht hebben."
"

bron: zdnet
PassionFruit schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:22:
Wat ga je met je laptop doen?
Werken (incl. statistiekprogramma's, geen zware zaken), films kijken, gamen (Cities Skylines, CS:GO, maar niet de Far Cry 4's van deze wereld).

Ik sta natuurlijk helemaal open voor nog andere apparaten. :) Alvast bedankt voor de hulp!
Als ik jouw eisen zo bekijk dan heb ik nog wat opties voor je die je eens zou kunnen bekijken. Ik zit namelijk met een beetje dezelfde eisen wat rond te kijken voor een nieuwe laptop. Aangezien je graag ook films kijkt en wilt gamen is dan een 17 inch laptop niets voor je?

De Asus ligt iets boven je budget, de Lenovo er net onder. Het enige nadeel is de ontbrekende SSD, maar ik zou het er voor over hebben om de laptop eerst te gaan gebruiken en dan te sparen voor een SSD en die er later bijsteken.

De reden dat ik deze ff tip is het feit dat dit 17 inch laptops zijn met een FullHD IPS scherm. Dit is hardware die je niet kunt upgraden, een SSD steken kun je altijd nog.
De goedkoopste Lenovo heeft overigens geen losse grafische kaart, let hier even op met je gaming-wens.

pricewatch: Asus N751JK-T7255H

pricewatch: Lenovo Z70-80 80FG002WNX

pricewatch: Lenovo Z70-80 80FG003ENX

Vergelijk ze:
http://tweakers.net/price...;431520;434919/categorie/

[ Voor 42% gewijzigd door Fraggert op 26-03-2015 07:57 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• PassionFruit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 09:06
Bedankt voor je antwoord Fraggert! Ik kende heel het systeem van die hybride-HDD's niet, dus heb me gelijk o.a. via je link ingelezen. Blijkbaar is het toch wel merkbaar dat die Lenovo een 5400-schijf heeft.

Ondertussen heb ik talloze laptops gezien. Ik merk dat ik de ene keer toch wel voor een 15,6" wil gaan, maar 17,3" vind ik ergens ook wel weer erg fijn. Nu heb ik in een Excel een lijstje gemaakt met eigenschappen die ik belangrijk vind. Uit dat lijstje komen de volgende laptops waar ik nu tussen twijfel:

1) pricewatch: MSI GE60 2PE(Apache Pro)-269NL
1219 euro, 128 GB SSD + 1 TB schijf, 15,6"

2) pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PE(Apache Pro)-252NL
1299 euro, de 17,3" versie van nummer 1 lijkt het

3) pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2PC-283NL Stealth
1379 euro, flink duurder voor iets meer accucapaciteit t.o.v. #2.

4) pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
999 euro. Een stuk goedkoper, maar ik vind die SSD's wel een geweldige uitvinding en deze heeft geen optische drive.

5) pricewatch: Asus Republic Of Gamers G551JM-CN120H
1199 euro, maar ik denk dat die 256 GB SSD snel te klein wordt voor opslag.

Op dit moment neig ik naar nummer 1 (of 2) of 4. Ik denk dat ik toch liever een 15,6" wil i.v.m. meenemen, maar ik twijfel erg.
1 heeft een SSD & optische drive, maar de Lenovo ziet er wel wat respectabeler uit en is toch 200 euro goedkoper. Zelf nog een SSD erin zetten zie ik niet zo snel gebeuren. Hebben jullie een advies of 1 of 4 de verstandigste keuze is, of toch nog een ander?

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Je hebt nu een veel ruimer budget zo te zien en het lijkt alsof gaming wat meer de overhand neemt qua gebruik?

Raadpleeg anders ook even de BestBuyGuides nu met je nieuwe budget.

BBG Multimedialaptop 1300 euro April 2015 [LBBG] Multimedialaptop april 2015

[ Voor 23% gewijzigd door Fraggert op 30-03-2015 11:32 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison