Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wireless Access point zonder bedrading

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-11 22:19
Hallo,

Ivm beperking van 1 apparaat op een public wifi wil in een verdeler hebben die dit signaal oppikt, en zodoende ik mijn "eigen" SSID kan uitzenden en daarmee meerdere IP adressen kan verstrekken aan 2 telefoons, laptop en ipad tegelijk.

Ik zoek dus eigenlijk een wireless accesspoint die zijn WAN niet via draad binnenkrijgt maar wireless. Bestaat zo een apparaat? ik heb me eigen een ongeluk gezocht maar zie enkel bedrade acces points..

Alvast erg bedankt!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:56
is al eerder een soortgelijk topic over geweest:

WiFi extender voor camping

Carpe Diem

Verwijderd

Je kan twee apparaten kopen. Goedkoopste is een Linksys E1200. Kost iets van 30 euro. Is eigenlijk een router, echter dat ding heeft iets van 8 modussen.

Dus de ene apparaat (router 1) gebruik je als "client". Die pikt het signaal op van de public WiFi en zet die om in bekabeld Ethernet. De LAN poort op die router verbind je met de WAN poort op router 2. Deze router moet in de gewone "routerstand" staan. Die deelt op zichzelf weer adressen uit in een andere range met een nieuwe SSID. Maar "naar buiten" toe (lees: naar de public WiFi) zien zij maar één apparaat. Uiteraard, moet je wel de kanalen minimaal 6 uit elkaar zetten, maar dit is de "simpele" en goedkope oplossing.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
menig dualband router kan dit voor je regelen ;)
zelf heb ik een netgear WNDR4000 staan die op de 5ghz band linkt met mn Netgear R7000.
en op de 2.4ghz band een nieuw SSID uitzend en alles wat er op de 2.4 ghz binnen komt 1:1 doorgooit naar de 5ghz band..
ook kan ik er nog routing op toepassen, alleen dat is voor mij niet van belang :-)

de reden dat ik een 2de 2.4ghz ap heb staan.. omdat er een muur in mn woning zit waar om onduidelijke redenen erg veel demping is op de 2.4 ghz band... terwijl de 5ghz er prima door heen werkt.. :?

404 Signature not found

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Nou... Wat de ts zoekt is een "client bridge" waar hij eenmalig op inlogt (per locatie), vanuit de captive portal een ipadres krijgt, en vervolgens er een aantal apparaten aan wil hangen (via wifi)

Of zoiets bestaat? Geen idee

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
shure-fan schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24:
Nou... Wat de ts zoekt is een "client bridge" waar hij eenmalig op inlogt (per locatie), vanuit de captive portal een ipadres krijgt, en vervolgens er een aantal apparaten aan wil hangen (via wifi)

Of zoiets bestaat? Geen idee
DD-WRT bied hier ondersteuning voor..... :-)
alleen dan nog even een geschikt routertje vinden ( of 2 losse apparaten )

Sowieso weet ik dat een Linksys E4200V1 als een Netgear WNDR4000 dit zouden kunnen met DD-WRT firmware er op.

404 Signature not found

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Client bridge gaat je met de meeste apparaten (al dan niet met *WRT) wel lukken. Client bridge spel en AP zijn lukt alleen niet altijd.

Ik weet dat apparaten zoals de ASUS WL-330NUL het sowieso kunnen maar er zullen vast wel betere en professionelere apparaten zijn :) Vaak noemen ze dit WISP (Router)

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 25-03-2015 08:08 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1