Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:16
Ik heb gratis WiFi tot mijn beschikking op de camping.
Echter is dit gelimiteerd tot 1 device.
Ik krijg een inlog scherm als ik het internet op wil en vul dan mijn inlognaam en wachtwoord in.

Nu wil af van die beperking dat er maar 1 device tegelijk op internet kan. Wat voor apparaat kan ik dan het beste kopen ?

Als het niet op die manier mogelijk is, zoek ik een app voor op de iPad of voor een android telefoon om tethering te gebruiken.

De iPad draait op iOS 7, maar heeft geen 3G. Op een iPhone met iOS 7 zag ik dat er standaard een hotspot kan worden gebruikt, maar op deze iPad (v2) heb ik die optie niet.

Dus primair zoek ik iets van ee repeater o.i.d. En als dat niet haalbaar is dan graag advies om tethering op iPad 2 of android telefoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

begin eens hier te lezen.

kijk . zulke dingen
http://www.routershop.nl/...t-wifi-extender/pid=28345

[ Voor 64% gewijzigd door Fish op 20-04-2014 13:15 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Dat ziet er goed uit. werkt dat ook wanneer je een username en password moet opgeven voor het verkrijgen van internet toegang ? dat kan ik er nl. niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet400 schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:56:
Dat ziet er goed uit. werkt dat ook wanneer je een username en password moet opgeven voor het verkrijgen van internet toegang ? dat kan ik er nl. niet uithalen.
Letterlijk van de site: Als u uw betaalde hotspot internetverbinding moeiteloos wilt delen met de mensen om u heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

lier

MikroTik nerd

In sommige situaties moet je periodiek een gebruikersnaam/wachtwoord invoeren een gebruiker hoeft dat dan te doen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Super,
Zag een aanbieding via M.P. vanmiddag in mijn woonplaats, heb hem gelijk gehaald.
Ff thuis uitproberen en dan op z'n definitieve plek installeren.
Bedankt voor de hulp !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Volgende keer eerst even de FAQ open klikken, dan had je hem niet hoeven kopen:
Kan Ik met dit product op de camping alwaar ik via een betaalde inlog-code draadloos intenet krijg voor b.v. 1 iPad ook gelijktijdig een 2e gebruiken ? En wordt het signaal zo versterkt dat Ik ook binnen in de caravan een goed signaal krijg ? Of heb Ik dan een ander product nodig ?

Hiervoor is de D-Link DIR-505 niet geschikt.

Wat u nodig heeft is de Ruckus Metroflex 2211 die als client-router kan fungeren. Hiermee heeft u ook in de caravan een goed signaal (is de verwachting).

We kunnen dit helaas niet garanderen omdat je met wifi altijd gebonden bent aan de omgeving en omgevingsfactoren. Dit heeft ook betrekking op de draadloze beveiliging. Of het mogelijk is om met meerdere devices tegelijkertijd in te loggen zal op de locatie zelf moeten blijken.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 19:26
Ik heb laatst deze gebruikt en werkt perfect op het Landal park waar je ook slechts 1 device gelijkertijd kan gebruiken. Even via Wifi met het apparaat verbinding maken, via tplinkextender.net kan je de extender configueren. Je selecteert het beste wifi-signaal en zorg dat je de naam van je wifi extender verandert(anders werkt het niet goed!). Laad nu een willekeurige site zodat je in het inlogscherm terecht komt. Hier hoef je maar 1 keer je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Doordat alles via dit apparaatje loopt, denk de beveiliging dat je maar 1 apparaat gekoppeld hebt.
pricewatch: TP-Link TL-WA850RE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45

rally

Deyterra Consultancy

Ik gebruik sinds kort deze voor Wifi in hotels. Werkt vooralsnog prima voor het delen van 1 verbinding met meerdere apparaten.

http://www.dlink.com/nl/n...rtable-router-and-charger

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Android 4.x heeft toch al standaard Tethering ingebouwd ?
Zo doe ik het ook met mijn Samsung S3 mini met mijn iPad.
3G => Samsung S3 mini => Tethering => iPad.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Kijk eens naar deze:

http://www.wifihouse.nl/UBIQUITI-UniFi zijn accessooints met een goeie range kunnen tot 100 users per accesspoint aan.
Je hebt ook outdoor modellen.

Meer info: http://www.ubnt.com/unifi

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Maar die kunnen geen HotSpot sharing en dat was waar de TS naar op zoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Het verbaast me inderdaad dat de DIR-505 niet geschikt blijkt te zijn voor HotSpot sharing, dit is het enige waarvoor ik hem wil gebruiken.
Niemand toevallig deze functie aan de praat gekregen, waarbij je een username/password nodig hebt om toegang te krijgen tot het WiFi netwerk ?

Ik las ook dat er OpenWRT op de DIR-505 kan worden geïnstalleerd, is deze functie hiermee wel mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Neem een router met twee losse fysieke radio modules, en installeer DD-WRT.

De ene radio stel je als wireless client in, de andere als wireless access point. Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Piet400 schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:21:
Het verbaast me inderdaad dat de DIR-505 niet geschikt blijkt te zijn voor HotSpot sharing, dit is het enige waarvoor ik hem wil gebruiken.
Niemand toevallig deze functie aan de praat gekregen, waarbij je een username/password nodig hebt om toegang te krijgen tot het WiFi netwerk ?

Ik las ook dat er OpenWRT op de DIR-505 kan worden geïnstalleerd, is deze functie hiermee wel mogelijk ?
Zoals altijd heb je met wireless appatuur te maken met kooien van faraday, afstanden en andere tussenliggende objecten. Dit kastje heeft een ingbouwde antenne. Er zijn kastjes met externe antennes die beter zijn kwa ontvangst dan andere. maar die zijn ook vaak weer iets duurder.

Caravans zijn vaak een kooi van faraday. de beste plek voor zon ding is dan ook bij een raam richting het accespoint.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Zou het met de DIR-505 niet kunnen ? het liefts zou ik de DIR hiervoor gebruiken.

Als het echt niet anders kan heb ik hier ook nog een Asus WL500G, hierop draait nu OpenWRT deze kan ik naar DD-WRT omzetten, maar ik weet niet of hij 2 radio modules heeft.

@fish, Ik heb geen probleem met het bereik van het wifi netwerk, afstanden e.d. heb ik het ook niet over gehad. Ik wil alleen de WiFi hotspot waarop je moet inloggen en maar met 1 device toegang krijgt uitbreiden zodat er meerdere devices toegang krijgen. (met de DIR-505 als het kan)

[ Voor 35% gewijzigd door Piet400 op 21-04-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
Piet400 schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:29:
Zou het met de DIR-505 niet kunnen ? het liefts zou ik de DIR hiervoor gebruiken.
Mij lijkt dat het wel kan, alleen dat ze een ander product adviseren wat "beter" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik wil het gaan proberen, maar het is een paar uur reistijd en wil graag weten of de kans van slagen redelijk is ?
Dat er producten zijn die nog beter zijn, dat geloof ik graag, maar het is me onduidelijk welke functie in zo'n apparaat er nu voor kan zorgen dat het met een inlog beveiliging op de camping toch kan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probeer het met een random wifi netwerk van een winkel (ikea/albert heijn/mc donalds) waar je eerst voorwaarden moet accepteren om op het internet te kunnen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
Piet400 schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:59:
Ik heb gratis WiFi tot mijn beschikking op de camping.
Echter is dit gelimiteerd tot 1 device.
Ik krijg een inlog scherm als ik het internet op wil en vul dan mijn inlognaam en wachtwoord in.

Nu wil af van die beperking dat er maar 1 device tegelijk op internet kan. Wat voor apparaat kan ik dan het beste kopen ?

Als het niet op die manier mogelijk is, zoek ik een app voor op de iPad of voor een android telefoon om tethering te gebruiken.
  • Gewoon vragen of je een tweede inlog code mag krijgen?
  • Vaak zit er ook een uitlog knop (vaak een popup banner) waarmee je uitlogt met je eerste device, en daarna met een ander device kan inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik wil geen 2e inlog code, maar met een apparaat als de dir-505 of equivalent daarvan mijn eigen toegang regelen. en dan niet voor 2 devices maar nog een paar meer. als er gasten zijn moeten die er ook op kunnen en mogelijk kan ik een smart TV verbinden met de RJ45 aansluiting op de dir-505.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb de DIR-505 gehad en daar kon ik wel WiFi sharing mee doen. Volgens DLink kan dat ook gewoon:
http://www.dlink.com/nl/nl/search?q=DIR505

Grootste nadeel was de afhankelijkheid van een stopcontact waardoor je hem niet optimaal kon plaatsen (omdat ik hem vaak in een hotel gebruikte was een plekje dichter bij de deur vaak veel beter qua ontvangst).

De DIR-506L (http://www.dlink.com/nl/nl/search?q=DIR506) die ik (kort) daarna heb aangeschaft was al een stuk beter (omdat je deze via een USB kabel wat flexibeler kon plaatsen).
Nadeel van beide was een vrij vervelende interface.

Sinds 2 weken heb ik nu de DIR510L en dat is werkelijk een verademing. De interface is overzichtelijk en snel en je hoeft ook niet bij iedere (kleine) wijziging te rebooten. Hoewel dat rebooten 1-2 keer moest.
De interface bleef wel langzaam.

De DIR510 is wel wat duurder, maar merkbaar sneller qua performance. Bovendien een accu ingebouwd waardoor hij 6-8 uur autonoom kan werken (of je iPhone/iPad opladen :P )
De DIR506 had ook een ingewbouwde accu, maar beperke capaciteit (3-4 uur).

Mijn advies is om voor de DIR510 te gaan als je budget dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik heb hem vanmiddag geplaatst op de plek waar ie voor bedoeld is en hij werkt prima.
Kan niet zoveel zeggen over de snelheid, de verbinding is niet al te snel, maar dit kan ook aan de aangeboden hotspot op de camping liggen. het is niet voor mij zelf, dus ik kan er niet zoveel over zeggen. er waren minstens een 5-tal devices simultaan aangesloten dus dat was in iedergeval prima.

Is de 510 of equivalent merkbaar sneller op dezelfde verbinding ?
Mocht dat zo zijn dan kan dat altijd nog een alternatief zijn als de verbinding tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
johnkeates schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:25:
Neem een router met twee losse fysieke radio modules, en installeer DD-WRT.

De ene radio stel je als wireless client in, de andere als wireless access point. Done!
ik heb er helaas 2 routers voor.. maar goed ik had nog 2 goedkope routers liggen :D
en idd 1tje is Client aan het netwerk van de camping, de andere is gewoon weer lekker Accesspoint :-)

inloggen op het camping netwerk, VPN door de router laten opbouwen met thuis, en hoppathee :-) niemand die het merkt..
maar met 1 router met 2 radio's kan het ook prima. (wel even opletten dat je 2x 2.4ghz moet kunnen gebruiken. of al je devices moeten 5ghz ondersteunen.. dan is het anders wat natuurlijk ;) )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Piet400 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:46:
Ik heb hem vanmiddag geplaatst op de plek waar ie voor bedoeld is en hij werkt prima.
Kan niet zoveel zeggen over de snelheid, de verbinding is niet al te snel, maar dit kan ook aan de aangeboden hotspot op de camping liggen. het is niet voor mij zelf, dus ik kan er niet zoveel over zeggen. er waren minstens een 5-tal devices simultaan aangesloten dus dat was in iedergeval prima.

Mocht dat zo zijn dan kan dat altijd nog een alternatief zijn als de verbinding tegen valt.
De 510 was in sommige hotels (met een snelle internetverbinding) merkbaar sneller. Dat is voornamelijk om dat alle hotels waarmee ik nu verbinding maak WiFi op 2.4Ghz aanbieden.
De 510 gebruik ik dan op de 5Ghz, waardoor ik vrijwel geen last heb van het "delen" van het kanaal voor de repeater functie.

Overigens heb ik het gevoel dat de 510 meer verbindingen tegelijk aan kan. De 506L heb ik ooit tijdens een forum gebruikt en bij 15-17 gebruikers ging die onderuit (als in... de verbinding was niet meer voorruit te branden). Dat merkte ik al bij zo'n 10-12 gebruikers.
Bij de 510 merkte ik bij 10 gebruikers nog helemaal niets. Maar ik heb dus nog geen stresstest kunnen doen hiermee van meer dan 15 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Piet400 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:46:

Kijk niet raar op als de camping per inlog een toegewezen snelheid toewijst. Zit je er met 1 apparaat op dan zal dat ruim voldoende zijn, maar ga je zelf meer apparaten op 1 inlog koppelen dan is het logischerwijs trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hier ook de DIR-506L.
Heeft afgelopen weekend op de camping prima gewerkt.
Stond voor het raam in een stacaravan.

Die domme ingebouwe accu is in onze situatie compleet zinloos.
Zou je hem 4 a 5x per dag op moeten laden of regelmatig uitzetten 8)7

Uiteindelijk een prima verbinding gehad voor een redelijk betaalbaar apparaat met onze 4 laptops, 4 smartphones, 1 ipod en 1 playstation. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 20:24

Jheroen

Jheroen

Wat ik me afvraag is of er in deze configuratie een mogelijkheid is om de sessie met de camping keep alive te houden.
Als je met dit apparaat kunt inloggen op het netwerk (wat normaliter via de browser loopt) dan wordt na enige tijd de verbinding vanwege inactiviteit verbroken en moet je daarna (ook al ben je met de wifi van de camping verbonden) opnieuw inloggen om daadwerkelijk Internet te hebben.
Met een keep alive zou je dat dus kunnen voorkomen waardoor er constant verkeer is en de verbinding voor clients altijd beschikbaar is.
Is dat met dit apparaat mogelijk en zo niet kennen jullie er een waar dat wel mee kan?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
EnGenius EZ Hotspot Extender

http://www.engenius-europ...acht-campsite#description

Specifiek met Europeanen die op de camping staan in gedachten :P

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Pagina: 1