Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:37
Hallo,

Ik zit heel erg te twijfelen als ik een custom rom op mijn telefoon zou gaan zetten, ik zal even vertellen waarom.

Mijn aller eerste telefoon was gebrickt en moest ik toen weg doen, ik eb toen een half jaar zonder telefoon gezeten. Daarna kreeg ik een Htc Sensation, ik probeerde het daar ook en dat lukt nadat ik hem 2 maanden niet kon gebruiken (Was de Boot.img vergeten te flashen). Ik heb toen bji mijzelf een MOTO G gekocht en ook geroot etc, ik wou toen de custom rom flashen alleen had ik perongeluk alles verwijderd van mijn telefoon! (toch nog goed gekomen)
Nu heb ik de HTC ONE X, ik wil heel graag cm11 of cm12 erop doen alleen ben ik erg bang dat ik het weer verpest, ik lees veel over rooten en kijk elke dag er wel filmpjes van over hoe het moet etc.
Mijn vraag is: Is het verstandig dat ik doe of moet ik het door een ander laten doen?
Hebben jullie nog tips als ik het wel zelf doe?

Bedankt alvast!

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 23-10-2023 15:10 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zorg ervoor dat voor je begint je in elk geval de huidge software van je telefoon op je PC hebt staan (RUU bij HTC). Dan kun je in het geval van een foutje in elk geval je toestel weer werkend maken. Bij de One X kan je niet zo heel veel verkeerd doen zolang je geen bootloader gaat flashen. Dan kan je daar in principe altijd inkomen en een RUU flashen.

In principe is het voor CM redelijk eenvoudig, namelijk de volgende stappen:
1. HTC Developer unlock. Uitgebreid beschreven op de site van HTC.
2. Recovery flashen via fastboot. Ook uitgebreid te vinden op sites als XDA Developers
3. CM zip flashen via de recovery. Idem als hierboven.
4. Flash de boot image uit de CM zip via fastboot, zie 2.

Zie ook: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_endeavoru

Als je het echt niet aandurft moet je het niet doen (of iemand anders laten doen), anders moet je je gewoon goed inlezen en alle stappen meerdere keren lezen.
Succes! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kaalus op 24-03-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Kaalus schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:08:
Zorg ervoor dat voor je begint je in elk geval de huidge software van je telefoon op je PC hebt staan (RUU bij HTC). Dan kun je in het geval van een foutje in elk geval je toestel weer werkend maken. Bij de One X kan je niet zo heel veel verkeerd doen zolang je geen bootloader gaat flashen. Dan kan je daar in principe altijd inkomen en een RUU flashen.

In principe is het voor CM redelijk eenvoudig, namelijk de volgende stappen:
1. HTC Developer unlock. Uitgebreid beschreven op de site van HTC.
2. Recovery flashen via fastboot. Ook uitgebreid te vinden op sites als XDA Developers
3. CM zip flashen via de recovery. Idem als hierboven.
4. Flash de boot image uit de CM zip via fastboot, zie 2.

Zie ook: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_endeavoru

Als je het echt niet aandurft moet je het niet doen (of iemand anders laten doen), anders moet je je gewoon goed inlezen en alle stappen meerdere keren lezen.
Succes! :)
Heel erg bedankt voor je reactie!~
Ik zal alles nog even goed door lezen etc, die tip van de huidige ruu was erg goed daar heb ik niet aan gedacht, het enige nadeel dat er geen ruu is voor HBoot 1.71 :( maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dan kun je een RUU pakken die iets nieuwer is. Upgraden lukt namelijk wel, downgraden niet.
Oh en beter safe than sorry, dus als iets niet lukt of je begrijpt het niet eerst goed zoeken of vraag het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Kaalus schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:40:
Dan kun je een RUU pakken die iets nieuwer is. Upgraden lukt namelijk wel, downgraden niet.
Oh en beter safe than sorry, dus als iets niet lukt of je begrijpt het niet eerst goed zoeken of vraag het hier.
Bedankt,
Over die RUU ik heb de laatste update van HTC op mijn telefoon en er is dus geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dan moet daar ook wel een RUU voor te vinden zijn lijkt me, of je hebt een branded toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Kaalus schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:56:
Dan moet daar ook wel een RUU voor te vinden zijn lijkt me, of je hebt een branded toestel.
Nee simlock vrij,
Ik zal wel even de info hieronder neerzetten!

*** LOCKED ***
ENDEAVORU PVT SHIP S-ON RL
HBOOT-1.72.0000
CPLD-NONE
MICROP-NONE
RADIO-5.1204.167.31
eMMC-bootmode: disabled
CPU-bootmode disabled
HW Secure boot: enabled
MODEM PATH: OFF
Jun 21 2013, 18:24:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dat moet prima te doen zijn, zal straks even voor je zoeken naar een RUU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alle informatie die je nodig hebt staat in [HTC One X] Rooten & Custom ROM's. Of je het verder wel of niet moet doen is aan jou: dat is een persoonlijke keuze. Dit topic heeft dus zo verder geen discussiewaarde. Ik verwijs je door naar bovengenoemd topic als je nog specifieke vragen hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.