Toon posts:

Eerste Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Euh, 'k ben min of meer van plan zelf een klein PCtje in elkaar te frotten, nou willik weten....

Hoe "vet" was jullie eerste zelfbouw systeem, of hebben jullie de compleet gekochte PC "getuned" ????

Verwijderd

mijn eerste pc die ik zelf gebouwd heb was een P150 1,2 GB en 32 MB RAM hehehe, en hij liep op 166 Mhz. hehe deze snelheid was toen net op de markt gebracht, dus toen 1 van de snelsten...tegenwoordig loopt het geheugen nog snellen dan 150Mhz :)

hmm daarvoor wel pc's gehad maar dat was 3 keer niks

Verwijderd

Ik heb hier een Dynabyte pc :? nou ja alleen de hdd,cd rom , modem , en monitor nog :) de rest heb ik allemaal vernieuwt omdat het brak was :( pappie wilde niet luistern :Z

Verwijderd

Topicstarter
Kochten jullie alles nieuw ?
Moet je veel hardware op elkaar afstemmen ?
Of past dat spul meestal wel (ook al heb je verschillende merken)

Verwijderd

ik heb alles nieuw gekocht behalve mijn monitor destijds, die was een half jaar oud en zonde om weg te doen, euh van afstemmen had ik destijds nog geen verstand...

het echte tweaken is begonnen met mijn huidige systeem, (zie onder)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik ben begonnen met een cyrix M2 233 32 mb ram en een 1,6 gb schijfje, allemaal tweedehands :) heb ik jaar mee gedaan, toen een p2 233 gekocht (ook tweedehands) paar maanden mee gespeelt en toen maar een duron 750 gekocht. nieuw

Verwijderd

Je moet alleen zorgen dat je mobo je processor aankan.
Koop verder veel schijfruimte en genoeg geheugen (ddr bij voorkeur)

Verwijderd

Nou ik moet zeggen, ik had het moederbord al ingemonteerd gekregen, en de kabeltjes dus voor de led-lampjes.
Maar voor de rest alles zelf gedaan, ik vind zelf als je een echte computer gek bent, krijg je telkens als je wat inbouwt en het doet het weer een kick, en als iets niet klopt en je fixt het dan weer, ik wel althans, ik krijg daar een kick, een goed gevoel van.

Maar wat jij zegt met hardware afstemmen, ja wat noem je afstemmen, ik als ik dus een nieuwe videokaart zie of zo koop ik die, heb daar ook nog geen problemen mee ondervonden, maar ik durf je dit niet zeker te zeggen, maar goed dat zou je altijd kunnen navragen door even een pc winkel te bellen en te vragen wat je wilt weten, of je stelt je vraag hier, ik vind wel beter het zekere voor het onzekere = beter zeker weten dan niet zeker weten.

Dus ik wens je veeeeeel sux6 en ik hoor wel, althans hoop ik of het gelukt is.

Greetz Nightbat

Verwijderd

Eerste systeem 3 jaar geleden van m'n oom gekregen (386 DX40 met 4 MB ram), daar heb ik 4 MB bijgeprikt, geluidskaart gekocht, betere videokaart, en toen was er geen houden meer aan... Ondertussen heb ik elk onderdeel al minstens 2 keer vervangen en is er dus totaal nix meer over van het originele systeem... Het was dus een compleet systeem wat ik ging tunen, maar ondertussen is het helemaal een zelfbouw pc geworden :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er zo geweldig aan DDR geheugen ? t.o.v andere geheugen kaarten ?

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Mijn eerste systeem? Zie beneden...

Verwijderd

eerste systeem P200mmx :D ... nieuw gekocht, wel steeds mer en meer aan vervangen en ge-add. verkocht en P2400 gekocht. wat hardware bewaart uit p200 en langzaam weer uitgebreid. (geheugen, HDD, monitor, geluid .. blabla.. netwerk ook .)

nu nog steeds P2 400 hier.

• keesmo
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn eerste systeem was nog voor het Pentium tijdperk namelijk een 486 dx2 66 mhz met 4 mb (was helemaal super toen)

keesmo.nl 100% snowboarden

Verwijderd

mijn eerste systeem (celeron 333) heb ik kant en klaar gekocht bij me local computerboer. later een betere videokaart en meer geheugen en nog een netwerkkaart erin gezet.

mijn eerste echte zelfbouwsysteem was een amd 900, zie specs below..

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mij was alles nieuw en ik heb ook alles zelf ingewouwd.

P3 450 , abit be6, 128 mb ecc, viper v770U ,13.6GB IBM DJNA, CTX 17", en nog wat kleine troep.

Ik heb hem wel aardig aangepast de afgelopen twee jaar.
Nu ziet het er zo uit:

p3 540@540, abit be6, 256mb 133mhz, Gf2MX, 30 gieg(2 ibm schijven), SBlive 1024.

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Mun allereerste was een 286 of 386, weet ut niet eens meer en de eerste die ik zelf "tunede" was een K6-2 350 :)
Weinig problemen mee gehad, behalve dan dat de Ali AGP chipset geen vriendjes wilde zijn met mun Vipertje 550 :(

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn eerste systeem was een Gateway 200Mhz. Snapte er toen nog niet veel van. Heb toen een brander gekocht en die op goed geluk zelf ingebouwd. Tijd later op monitor na een nieuw systeem gekocht wat ik zelf in elkaar heb gezet. Daar is onderhand ook al het een en ander bijgekomen en een nieuwe kast omheen.
Super leuk dat zelf bouwen...

Verwijderd

mijn eerste systeem was een AMD >:)
en wel een:

486DX-40 MHz
8 mb ram
1 mb cirrus logic VGA
Logitech Soundman Games
340 MB HDD
2 speed CD 8-)

tesamen met een 14" monitor (KLEUR!!!) echt een killer-systeem :)

(in '94 dan...)

Verwijderd

wrrruppp wrruuupppp bhhhhhhhhhhhhhhhhhzzzzzz

* Mannekino is aan het tijd rijsen.

Back in the old day's (en ik ben nog maar 17 :) ) Jaaaaa ik weet het weer de COMMEDORE 64 (oef als ik het maar niet fout schrijf). Met een tapedrive en 5 1/2 diskdrive Dat was mooi. En dan Turrican spelen. Met zo'n joystich weetjewel zoeen die je met geen mogelijk kapot kon krijgen.

En het eerst beetje recente (7 a 8 :? jaar terug) systeem was een 486 DX4 volgens mij. En daar zat 32MB!!!!!!!!! Intern geheugen (extra bijgekocht voor 500 piek ofzo) in en een 4x SPEED!! Cdrom.. dat was echt feest. Jaja.

Maar daarna kwam een Pentium75 endaarna een Targa 133 Mhz. Die hebben we nog. 92 mb intern. Zelf een brander en Viper330 in gezet. OHWWWW dat wa soko zo machtig mooi.. quake2 voor het eerst in OpenGL zien.

En 2 jaar geleden een P3 500 Mhz gekocht. Daar tiep ik nu achter. Met 22" Iyama en 256 mb intern, maxtor diamondmax 20 gig, tnt2 ultra Hercules, SBLive, Plextor reader enz.
Dit heb allemaal zelf gebouwd.

En hopelijk krijg in maandag of dinsdag me nieuwe systeem. :9 Ik kan niet wa8en.

MSI K7T266 Pro
256 Mb Corsair PC2400 DDR Cas2 (2keer)
IBM Deskstar GXP60 40 gig 2 keer
ASUS V8200 Pure
Lite-On Enclosure FS020 Case met 3x!! 120 mm fans.
En nog wat dingen dvd player enzo.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
286. Weinig Mhz. 4 MB geheugen. 108 MB! harddisk.

[benoemenswaardigheidje]
Ik had de harde schijf vol na 3 jaar :+
[/benoemenswaardigheidje]

[edit] wat lees ik toch slecht... Mijn ouders hadden 't systeem gekocht. Niks aan verandert, tot ik 'm een paar weken terug had gesloopt. De kast ligt hier nog (/me kijkt naar rechts).

Verbouwing

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Mijn eerste PC:
286, eh... 5 mhz ofzo, philips systeem
daarna
486 sx 25 mhz, 2 mb ram, later 6, van packard bell, een legend 900
daarna
Pentium 90 mhz, 16 mb ram, intel mobo
daarna
Celeron 400, abit bx6 ver 2.0, 64 mb ram, riva tnt 1 video, daarna ander mobo, aopen ax63pro, daarna nog een ander mobo, ax3s, daarna nog een ander mobo, asus cusl2, eh... ander videokaart, riva tnt2
oja,
daarna nieuw systeem, aopen ak33 + duron 650, geforce 2mx
daarna
asus a7pro + amd duron 700, daarna asus a7v met duron 700 daarna asus a7v133 met duron 700 :'(
15 gig hd erbij etc etc... zoals je ziet heb ik wel 46565464+65 mobo's en procs, videokaarten etc. gehad.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Eerste computer : Atari 600XL met 16KB ram en taperecorder als storage 8-)
Eerste PC : Commodore PC-1 met 512KB RAM, Hercules monochrome display, een 5.25" floppy station, en geen harddisk :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 09:49
eerste computer: Commodore 64. Diskdrive werkte niet, maar gelukkig had ik tientallen bandjes :P met honderden games :7

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Mijn eerste knutselwerk, was nog niet zo heel geleden en bestond uit:

Mobo: MSI K7T Turbo KT133A
Proc: 750Mhz Duron
Geheugen: 128MB (Norrod)
Voeding: ATX 200W (merk ombekend), want andere was uit mijn handen gedonderd ;(
Koeling: Spire MA324-20B3

En het draait als een zonnetje. Veel suc6 en plezier.

Nieuw, nu met Twitter

Pagina: 1