Film + losse ondertiteling op TV kijken via NAS/mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik weet niet zo goed naar wat ik precies zoek. Een Home Cinema set, maar dan met download mogelijkheden

Wat is je budget?
Tot 500 euro ongeveer voor een extra apparaat, mocht ik een andere TV nodig hebben dan hoger

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil op mijn laptop een Torrentbestand (avi/mkv) kunnen aanklikken welke dan naar *het apparaat* wordt gedownload en waarbij ik vanaf mijn laptop makkelijk een .srt bestand op *het apparaat* kan plaatsen, waarna ik via de televisie makkelijk de film met ondertiteling kan openen zonder mijn laptop icm HDMI kabel nodig te hebben. Ik wil mijn videocollectie (50+ films hier naartoe digitaliseren)

Op dit moment heb ik:
Televisie: Philips 40PFL5606/H12
Home Cinema Set: Philips HTS7202
Laptop: een laptop met Windows 8.1
Ziggo Humax decoder

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog niks gevonden, omdat ik niet goed weet waar ik naar op zoek moet gaan. Een NAS mogelijk, maar dan is het geloof ik nog afhankelijk van de mogelijkheden van de televisie en ik weet niet waar ik naartoe moet kijken. Als ik echter op internet rond kijk dan blijkt een NAS dit niet te ondersteunen. Sommige TV's ondersteunen dit wel? Iets met DNLA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:04
Een nas als download box + storage met daarnaast een mediaplayer lijkt mij de meest robuste oplossing hier voor.

de meeste synology nassen ondersteunen wel een torrent client, dus daar zou je naar kunnen kijken.

Persoonlijk zou ik weg blijven van dnla, maar dat is puur omdat ik zelf de menu's van smart tv's ondragelijk vind.

Als media player kan ik een Raspberry Pi 2 met OpenElec aanraden. kost vrij weinig, heeft veel mogelijkheden.

afhankelijk van hoeveel ruimte je nodig hebt moet je dit wel kunnen redden voor 500e

edit:
Om te kijken of je de interface etc van de raspberry pi handig/goed genoeg vind kan je alvast op je laptop Kodi instaleren.

http://kodi.tv/
http://openelec.tv/

[ Voor 14% gewijzigd door Squixx op 23-03-2015 18:32 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Een tv en NAS zouden dit via DLNA kunnen doen. Niet de meest zekere optie omdat niet elke tv hier even goed mee om gaat en smart tv's maar beperkt zijn qua codecs en updates.

Een mediaspeler kopen waar een harde schijf in kan, zal al stukken beter uitpakken. Dit zou alles doen wat je wenst.

Ideale situatie is in mijn ogen een NAS en een mediaspeler kopen. Dan doet elk apparaat waar het goed in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
coredalae schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:31:
Een nas als download box + storage met daarnaast een mediaplayer lijkt mij de meest robuste oplossing hier voor.

Als media player kan ik een Raspberry Pi 2 met OpenElec aanraden. kost vrij weinig, heeft veel mogelijkheden.

edit:
Om te kijken of je de interface etc van de raspberry pi handig/goed genoeg vind kan je alvast op je laptop Kodi instaleren.

http://kodi.tv/
http://openelec.tv/
Aan elke interface kan ik wennen, dat moet geen probleem vormen. Zal het wel even uittesten, heb ook nog een vriendin welke het eventueel wil gaan gebruiken (die vind het wel fijn als ze niet altijd afhankelijk is van mij)
Een mediaspeler kopen waar een harde schijf in kan, zal al stukken beter uitpakken. Dit zou alles doen wat je wenst.

Ideale situatie is in mijn ogen een NAS en een mediaspeler kopen. Dan doet elk apparaat waar het goed in is.
Top, dank je wel. Je sluit prima aan bij coredalea.

Dan maar eens een zoektocht naar een NAS en een mediaspeler, ik dacht dat er wel een 2-in-1 apparaat zou zijn welke deze functie zou bezitten. Dan maar het budget omhoog gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:04
Je kan het ook nog in een doen door een HTPC te bouwen met wat schijven er in.

De meeste mensen splitsen het juist zodat je de schijven (die herrie maken) ergens anders kwijt kan.
En zo bij je tv een geluidsloos apparaat neer kan zetten :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
coredalae schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:53:
Je kan het ook nog in een doen door een HTPC te bouwen met wat schijven er in.

De meeste mensen splitsen het juist zodat je de schijven (die herrie maken) ergens anders kwijt kan.
En zo bij je tv een geluidsloos apparaat neer kan zetten :)
Het geluidsaspect was ik even vergeten, al ging ik er van uit dat het geluid tegenwoordig nihil zou zijn aangezien desktops inmiddels ook stil zijn als je hem niet te zwaar belast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10 22:58
Ik gebruik een virtuele Windows 2012R2 server via esxi voor spotweb, nzbget en couchpotato.
Voor het streamen gebruik ik een Mede8er 600x3d. Voordeel van de Mede8er vind ik dat die goed doet wat die moet doen en dat is films afspelen. Hij kan zelf een index maken van films en dan de bijhorende info/plaatjes van de film ophalen via internet. Ondertitels kan die ook downloaden van het internet.

Weet niet of het nog steeds zo is, maar HD met Wifi kijken werkt niet echt lekker. Probeer dus alles te verbinden met een bedraad netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt al een nas, een Raspberry Pi 2 zou voldoende moeten zijn en er zitten geen bewegende delen in dus je hebt geen geluid. Zit je wel zwaar onder je budget.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Marzman schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:56:
Je hebt al een nas, een Raspberry Pi 2 zou voldoende moeten zijn en er zitten geen bewegende delen in dus je hebt geen geluid. Zit je wel zwaar onder je budget.
Ik heb geen NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat heb ik dan verkeerd gelezen, op zich kun je er ook gewoon een externe harddisk aan hangen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Er zijn ook hele simpele NAS en. Voor iets meer dan dat je voor een normale harde schijf betaald, heb je ook al een NAS.

Ik kies er bijvoorbeeld voor om via mijn thuis pc en utorrent uit te zoeken wat ik wil downloaden en dat laat ik dan rechtstreeks op mijn NAS die in mn meterkast hangt uitkomen.
Via mijn mini pctje / htpc (dit kan een intel nuc, of idd de raspberri Pi zijn) speel ik dit dan af op mn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:20
Een prima 2-bay NAS is de ZyXEL NSA325v2. Mits je een beetje handig bent - niet bang bent voor het gebruik van de Linux command prompt omdat de installatie van een third-party app (ffp) een vereiste is.
Het beperkte appaanbod van ZyXEL en bovendien zelden worden bijgewerkt maakt dit noodzakelijk.

Met ffp kun je o.a. de volgende apps probleemloos installeren:
  • CouchPotatoServer
  • SickBeard
  • NZBGet
  • Plex
  • Servio
  • etc.
Meer info: Fonz Fun Plug
Forum: NAS-Central/ZyXELForum.de

Als je het gemakkelijk wilt, geen/niet al te veel gedoe, of twijfelt kies dan voor een duurdere Synology of QNAP NAS. Daar krijg je absoluut geen spijt van. Een ZyXEL product is standaard na 2 jaar EOL. (310S/320S binnen 14-12 maanden).

N.B. Third-partyapps werken niet op de ZyXEL NAS540. ZyXEL Duitsland wil wel maar het hoofdkantoor schermt alles af.

[ Voor 10% gewijzigd door ariekanari op 24-03-2015 18:23 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Niet dat TS een erg beperkt budget heeft, maar zelfs als het erg beperkt was zou ik alsnog een Synology nemen, vanwege de ondersteuning en de community erachter. Een 2e hands Synology kost je de kop niet :). Een nieuwe ook niet als je aan 1 of 2 hdd's genoeg hebt :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:00

R-B

Blokkert

je zoekt wat ik ook heb gedaan:

1 x nas, synology DS214 ofzo.
1 x minix 8h (bijv)

De nas doet alles omtrent automatisch downloaden van films en series.

Minix draait XMBC/Kodi. Deze zet alles netjes in bibliotheek. Met subtitles addons ben je er helemaal :). Ben je klaar voor rond 450/500 euro denk ik.

edit:v oor de minix zou je ook een Rpi 2 kunnen halen, en dan XMBC/Kodi op zetten. Is alleen wat langzamer dan een minix :)

[ Voor 16% gewijzigd door R-B op 25-03-2015 14:47 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ik heb jullie advies ter harte genomen. Heb een Rasberry Pi 2 welke ik kan installeren zodra ik morgen even toetsenbord mee neem vanaf mijn werk. De Synology wordt waarschijnlijk een DS214+ met 2x Red 4TB schijven. Ga alleen eerst even nu de Rasberry Pi van de week uitproberen en dan via laptop ipv DS214+ om te zien hoe dat over mijn ziggo router loopt (allen fysiek aanwezig in de woonkamer).

En las dat er van Synology nieuwe modellen uitkomen, dan wordt de 214+ dus mogelijk in de nabije toekomst goedkoper aangezien het inmiddels toch ook al een anderhalf jaar oud product is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De Pi met Kodi is geen snelheidsmonster, maar werkt wel super.
Ik heb geen ervaring met V2, die zal wel wat vlotter zijn.

Voor de gewone afspeelzaken kan je de boel vaak met de AB van de TV bedienen (CEC). Ideaal!
Voor wat meer mogelijkheden is er een mooie android app (Yatze).
Volgens mij is er ook iets voor Apple.

Als je gaat testen, deel gewoon even een mapje op je laptop en stel deze map in op je Pi.
Laat vervolgens de scraper zijn werk doen om de fanart e.d. er bij te zoeken.
Later kun je nog een wat lichtere skin instellen en wellicht wat fanart niet tonen.
Dat komt de snelheid in de menu's ten goede.

Inlezen en vragen stellen kan hier:
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2

en hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1467689

Succes! :)

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 29-03-2015 22:32 ]

Te koop....

Pagina: 1