PC voor o.a. simracen -weinig idee te verwachte kosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassionFruit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-01 09:06
Hallo allemaal,

Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op een nieuwe desktop. De laatste keer dat ik echter volkomen was ingelezen, was in de tijd dat de Q6600 spiksplinternieuw was.

Ik heb verscheidene topics doorgelezen, maar ik heb moeite met inschatten hoeveel kracht ik nou nodig heb in het apparaat -en dus hoeveel ik zou moeten investeren. Ik weet dus ook niet aan welke van de BBG ik moet denken, of welke tussenvorm.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken (via HDMI aan TV) en games. Met name (sim)racegames: Assetto Corsa, iRacing, Project CARS en hopelijk ook hun opvolgers in de toekomst. Ik besef dat een Project Cars nogal een heftige is, maar eigenlijk kan ik de Crysis 1-achtige games (maw die grote stappen maken) van de toekomst spelen op de xbone (voldoet aan mijn eisen). Het hoef dus geen überhigh-endapparaat te zijn, als de simracegames maar redelijk gespeeld kunnen worden de komende jaren. En Counterstrike: Source/GO/hun opvolger.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs moet sowieso inclusief assemblage zijn (en daarmee alles bij één leverancier dunkt mij? Is Azerty nog steeds de place to be dan?). Daarnaast moet er een Windows-licentie bij.

Ik heb geen idee wat op dit moment een redelijk budget is om aan de eisen te voldoen. Kom ik met 750 (puur hardware) euro al een eind? Of moet er dan wel 200-300 bij? Het is dus vrij variabel, maar extra geld moet wel nog duidelijk performance geven. 100 euro meer voor 2 fps extra doet er niet toe.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog twee (vrij oude) LCD-schermen (22" en 19"). Ik sta ervoor open om een nieuw scherm te kopen, wat is tegenwoordig de standaard qua grootte (en kosten)? Mag bovenop het eerder genoemde budget, maar zou een extraatje zijn: pc heeft prioriteit. Die van de BBG ziet er wel tof uit, maar een 27" is voor racegames misschien wel wat leuker.

Muis, tobo en boxjes zijn er al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD en hopelijk een beetje een grote (128 lijkt me erg weinig). Gezien de BBG is 16 GB RAM nog niet zo gangbaar? Als dat klopt, dan in ieder geval ruimte voor 8 erbij als 8 GB gekozen.

Een gleuf waar nog een schijf in kan om oudere, maar ook de nieuwste games in te kunnen draaien.

Geen gezeik, ergo: een werkend apparaat in één stuk thuis (scherm mag los). Alleen nog Windows erop gooien en gaan. :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua beeldschermen was ik altijd een Samsung-man i.v.m. goede prijs/kwaliteit. Als een ander merk dat nu is, ook prima, maar geeft meer een idee aan wat voor prijsklasse ik zat te denken voor het optionele scherm.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zie ik alles besteld en geassembleerd bij één bedrijf. Ik ben te weinig thuis om elk afzonderlijk pakketje af te wachten. :) Het scherm mag wel ergens anders vandaan komen natuurlijk.

Ga je overklokken?
Nee.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Met een monitor alleen kom je niet ver ;).

Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart. Hier moet je genoeg inspiratie kunnen vinden wat nou zo ongeveer nodig is.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!