monitor voor full hd gamen budget €160

Pagina: 1
Acties:

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
na een mooi gamesysteem te hebben gekocht zou ik ook graag een goede monitor willen hebben.
momenteel game ik op een pricewatch: Philips 190WV7CS Zilver
en ik vind dat hij wel aan vervanging toe is.
aangezien ik niet zo veel verstand hiervan heb maar even een topic openen
de monitors die ik gevonden heb zijn
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite XU2290HS-B1 Zwart€ 140,-€ 140,-
1LG 22EA53VQ-P Zwart€ 140,95€ 140,95
1LG 22MP55HQ-P Zwart€ 102,50€ 102,50
1LG 24MP55HQ-P Zwart€ 128,50€ 128,50
1Philips 227E4QSD Zwart€ 119,-€ 119,-
1Philips 239C4QHSB Zwart€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,95

eisen voor de monitor:
full hd resolutie
21,5" tot 24"
ips?
onder de €160

merk maakt mij niet zo veel uit als hij maar van goede kwaliteit is.

deze monitors voldoen allemaal aan de eisen, maar ik heb geen idee welke nou de beste is en of ze überhaupt goed zijn.

suggesties en/of tips zijn welkom

*edit
weet niet of het nodig is maar mijn systeem is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 206,50€ 206,50
1MSI Z87-G55€ 84,90€ 84,90
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 299,95€ 299,95
1Sharkoon VG4-W Rood€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master Hyper 103€ 19,17€ 19,17
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A€ 77,90€ 77,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,79€ 12,79
1Gigabyte Odin GT 800W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 731,16

[ Voor 32% gewijzigd door Brandonvds op 22-03-2015 12:18 ]

Verwijderd

Misschien kan je is kijken naar de Acer G246HYLbd
of de Acer G246HYL (pricewatch: Acer G246HYL Zwart)

Verwijderd

Om op te gamen kan je beter naar een VA of AMVA scherm kijken. Heeft de voordelen van een TN en van IPS. Snelle raectietijden, goede kijkhoeken, mooie kleuren etc. Goede monitoren zijn dan http://tweakers.net/price...;347694;349150/categorie/ waarbij de Iiyama zijn prijs meer dan waard is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• Brandonvds
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:36:
Om op te gamen kan je beter naar een VA of AMVA scherm kijken. Heeft de voordelen van een TN en van IPS. Snelle raectietijden, goede kijkhoeken, mooie kleuren etc. Goede monitoren zijn dan http://tweakers.net/price...;347694;349150/categorie/ waarbij de Iiyama zijn prijs meer dan waard is.
Wat is precies het verschil tussen va, amva, ips en tn?
Overal word altijd ips aangeraden omdat tn zo slecht is, maar wat maakt het ene veel beter dan de andere?
Sorry, dacht dat goed zat bij videokaarten en beeldschermen, omdat over monitors gaat.
Zal volgende keer beter opletten :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

TN is gewoon erg matig op zijn best: Vrij slechte kleuren, veel backlightbleeding, laag contrast, kans op banding, glossy scherm, zeer slechte kijkhoeken en voor de gemiddelde gamer/gebruiker geen enkel voordeel.

IPS was heel lang voor normale gebruikers en gamers dé keuze, want goede kleuren, aardig contrast, geen banding, matte en glossy schermen, zeer ruime kijkhoeken en de inputlag en ghosting was laag genoeg voor iedereen die normaal gamet. Alleen als je vreselijk goed CS:GO speelt is het niet een geweldige techniek.

Maar:
Nu zijn imo de nieuwste AMVA panelen de beste keuze, vergeleken met IPS zijn er eigenlijk twee echt snel merkbare dingen anders:
AMVA heeft veel beter contrast, wat veel games en zeker films een stuk mooier maakt.
De kijkhoeken van AMVA zijn vooral verticaal wat minder, echter, zolang je maar enigszins recht voor je scherm zit, zie je geen verschil. Pas als je van boven naar beneden op je scherm kijkt zul je zien dat het contrast snel wegvalt.

http://tweakers.net/price...;347694;349150/categorie/ zijn inderdaad alle drie prima schermen, de twee BenQ's zijn 22" schermen, dus wat kleiner dan 24", maar wel erg goedkoop. De Iiyama is wel 24", maar ook een stuk duurder dan de 22" schermen. In alledrie zit een erg goed paneel, en zeker de BenQ's zijn echt ruimschoots de beste schermen in hun prijsklasse.

Als er echt een nadeel genoemd moet worden, hebben iig de BenQ's een wat goedkope voet, die behoorlijk kan wiebelen als je er tegenaan tikt, en het ziet er ook allemaal wat goedkoop uit qua uiterlijk, maar het innerlijk is zeer goed.

People as things, that’s where it starts.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Brandonvds schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:24:
[...]

Wat is precies het verschil tussen va, amva, ips en tn?
Overal word altijd ips aangeraden omdat tn zo slecht is, maar wat maakt het ene veel beter dan de andere?
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Sowieso lijkt het mij verstandig om voor een monitor te gaan die in hoogte verstelbaar is. Het zorgt ervoor dat je comfortabel achter je monitor kan zitten, met minder kans op lichamelijke klachten.
Wil je geen wiebelige voet? Dan is de vuistregel dat je geen LG monitor neemt.

Verder is het moeilijk advies geven als je niet verteld wat voor soort games je zou willen spelen. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Brandonvds
Bedankt, het is me nu wel wat duidelijker wat de verschillen per scherm type etc is.

De spellen die ik erop wil spelen is erg varierend.
Ik speel shooters, cod, bf, metro, titanfall. Maar ook mmo's, eso en gw2. Rpg, skyrim, dragon age, shadow of mordor etc.

Ik heb wel begrepen dat een lage response tijd gewenst is bij shooters vanwege zogenaamde ghosting effect? En dat ips schermen daar veel last van hebben. Maar zelf heb ik hier geen ervaring mee.

Er hangt een plank met printer boven mijn bureau dus in hoogte verstellen van het scherm gaat niet veel verschil maken.
Zolang ik nog geen goede burostoel heb gehaald zit ik ook van boven naar beneden te kijken op mijn scherm, of helemaal onderuit gezakt. Dus weet niet hoe erg de verticale kijkhoeken van amva schermen zijn? En of dit dat een goede optie is

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-02 03:58
geen 2e hands?
Ik ben altijd zeer tevreden geweest met Liyama schermen

bijvoorbeeld:

V&A aangeboden: Iiyama ProLite G2773HS-GB1 Zwart

groet

• Brandonvds
Ik denk uiteindelijk om voor deze te gaan.
pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart

Iedereen bedankt voor de hulp en suggesties
Pagina: 1