Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een spiegelreflexcamera kopen, maar aangezien ik geen professional ben op het gebied van fotocamera's zou ik het bijzonder fijn vinden als iemand mij hierover zou kunnen adviseren.

Maximaal wil ik ongeveer € 650 uitgeven voor een camera met een lens van 18-105 mm.

Belangrijk voor mij zijn onder andere:
- dat de camera goede foto's maakt in slechte lichtomstandigheden (weinig ruis bij hoge ISO);
- een snelle autofocusmotor;
- dat het onderwerp goed scherp gesteld kan worden en de achtergrond vaag blijft;
- goede stabiliteit.

Ik twijfel tussen de Nikon D3300 18-105 mm en de Nikon D5200 18-105 mm. Kan iemand mij vertellen welke van deze twee camera's de beste is en of er tot € 650 misschien nog een betere spiegelreflexcamera op de markt is.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hoi Inger01, welkom op GoT! Voor mensen met soortgelijke vragen hebben we zelfs een speciaal verzameltopic: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6, daar staan veel mensen in die met dezelfde twijfel zitten, plus advies van anderen. Ik zou zelf voor de D5200 gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door tobiasvs op 21-03-2015 16:38 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:16
Goed, lichtsterk glas is belangrijker dan een dure camera body. Neem een Sigma 17-70mm f/2.8-4, deze vangt over het hele bereik 2x zoveel licht als die 18-105. Bovendien is je scherptediepte kleiner, waardoor de achtergrond vager is dan met die 18-105. Als je op 70mm gaat croppen naar 105mm houd je nog steeds meer dan 10MP over, dus het bereik is ook prima.

Als body kan je daar prima een Nikon D3200 bij nemen, of als je je budget iets op kan rekken een D3300 of D5200.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik ga me er nog even in verdiepen!