Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus-Dell-Apple welke notebook van de 3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een notebook die geschikt is voor school en die lichte games als League of Legends kan draaien. Batterij en processor power zijn dus belangrijk.

Zelf twijfelde ik nog tussen deze 3 :

-
#ProductPrijsSubtotaal
1Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB€ 1.363,67€ 1.363,67
1Asus Zenbook UX303LA-R4321H-BE€ 949,-€ 949,-
1Dell XPS 13 (2015) 9343-8451€ 1.449,-€ 1.449,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.761,67

Had liever 15 inch gehad maar denk dat dit veel handiger is voor school.
Was dan van plan er een extern scherm bij te kopen voor het gamen dan, liefst IPS en 24 of 27 inch, suggesties hierover mogen altijd!

Wat denken jullie? Welke laptop? Andere configs van deze laptops mogen ook! Of beter wachten op iets nieuws?

Alvast bedankt ;)

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Apple is natuurlijk IOS ipv windows dat is natuurlijk maar net wat je fijn vindt.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 15:37
iOS draait op iDevices. Niet op computers van Apple. Op de computer heet het OS X.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Gamen kan je op al die laptops vergeten...
Verder zou ik de Asus of de Dell nemen, simpelweg omdat je bij apple veel meer betaald voor wat je krijgt én je kunt hem bijna niet upgraden...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Volkan bedankt weer wat geleerd ;)

Ja de Dell die in in de vergelijking zet met de Asus is stukje groter met ssd enz als je het met de specs van de Asus afkan kun je stukje goedkopere Dell nemen ook.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Ik kan anders uitstekend LoL spelen op mijn mbp retina 2014;)

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:33:
Ik kan anders uitstekend LoL spelen op mijn mbp retina 2014;)
Welke macbook heb je? 13 inch? 15 inch? Welke specs? :D en gaat dat zonder problems?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik heb iemand die LoL wilde spelen ook probleemloos op mijn MBP 13" uit 2011 laten spelen...
Hoe het draait hangt uiteraard van je settings af.

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Aangezien het voor school is: Is het je enige computer? Dan zou ik de Dell als enige overwegen i.v.m. NBD.

• pwillemske
  • Niet online
Trommelrem schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:41:
Aangezien het voor school is: Is het je enige computer? Dan zou ik de Dell als enige overwegen i.v.m. NBD.
NBD??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Excuses, ik bedoelde NBD Onsite.

Verwijderd

pwillemske schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:21:
Gamen kan je op al die laptops vergeten...
Verder zou ik de Asus of de Dell nemen, simpelweg omdat je bij apple veel meer betaald voor wat je krijgt én je kunt hem bijna niet upgraden...
Weer lekker onderbouwd 8)7 . Ik heb hier een Dell Ultrabook en een Macbook Pro retina die beide even duur zijn. Het 1080P IPS scherm van de Dell haalt het bij lange na niet bij het retina scherm. De Macbook heb ik nog nooit horen koelen, terwijl de Dell regelmatig de fan hoorbaar laat draaien. Het lijkt dus alsof de Macbook passief gekoeld is. Het touchpad van de Macbook kan dusdanig veel gestures waardoor je supersnel je laptop kunt besturen. Op de Dell werkt dit veel minder goed en de hoeveel gestures is ook een stuk minder. Een upgrade van OSX is gratis, wij Windows moet je opnieuw betalen. De Macbook gaat op een normale dag ruim 10 uur mee op 1 batterij, de Dell haalt zo'n 7 uur. De bouwkwaliteit van de Mac is een stuk hoger dan de Dell.

Ik heb overigens geen voorkeur voor de Macbook. Maar altijd die dooddoener dat je teveel betaalt voor wat je krijgt is onzin.

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:17:
[...]

Weer lekker onderbouwd 8)7 . Ik heb hier een Dell Ultrabook en een Macbook Pro retina die beide even duur zijn. Het 1080P IPS scherm van de Dell haalt het bij lange na niet bij het retina scherm. De Macbook heb ik nog nooit horen koelen, terwijl de Dell regelmatig de fan hoorbaar laat draaien. Het lijkt dus alsof de Macbook passief gekoeld is. Het touchpad van de Macbook kan dusdanig veel gestures waardoor je supersnel je laptop kunt besturen. Op de Dell werkt dit veel minder goed en de hoeveel gestures is ook een stuk minder. Een upgrade van OSX is gratis, wij Windows moet je opnieuw betalen. De Macbook gaat op een normale dag ruim 10 uur mee op 1 batterij, de Dell haalt zo'n 7 uur. De bouwkwaliteit van de Mac is een stuk hoger dan de Dell.

Ik heb overigens geen voorkeur voor de Macbook. Maar altijd die dooddoener dat je teveel betaalt voor wat je krijgt is onzin.
Apple is en blijft gewoon overpriced, maar het blijft zijn waarde behouden wat andere apparaten niet hebben...
Als je 1000 euro betaald voor een 128gb model met 4gb ram noem ik dat teveel betalen voor wat je krijgt, ondanks dat het scherm en bouwkwaliteit beter is. Daarnaast is windows upgraden vrijwel altijd gratis geweest (toch?). Ook heb je iets meer (gratis) software voor windows :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• WouterL
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:36:
[...]

Welke macbook heb je? 13 inch? 15 inch? Welke specs? :D en gaat dat zonder problems?
13 inch. Het retina 2014 model. (2.8ghz, 8GB ram etc ) En ja dat gaat zeker zonder problemen. Natuurlijk zul je geen LoL spelen op de native resolutie, maar ik speel LoL prima op verlaagde resolutie op hoge instellingen!

Verder vind ik dat de MBP 13 inch retina 2014 in het ultrabook segment helemaal niet overpriced is. Ik heb 1180 euro betaald voor dit model met 128GB (idd wat karig), een snellere i5 @2.8ghz en 8GB ram.

Ik vind de batterij duur bij de mbp echt idioot goed ! (: Ook is die met 1.58 zeker niet een van de zwaarste.

[ Voor 46% gewijzigd door WouterL op 22-03-2015 22:50 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
[LBBG] Highend ultrabook april 2015
Hier zou ik eens een kijkje nemen.

Als je wil gamen op je macbook pro moet je wel bootcamp gebruiken. Dan heb je verder een van de betere ultrabooks om te gamen omdat er een betere gpu inzit. Zelf kan ik uitstekend battlefield 3 draaien op lage settings en 1280x800 resolutie.

Even een gek idee, kan je niet een goedkopere laptop kopen en een game pc om te gamen?
pricewatch: Acer Aspire Switch 12 SW5-271-60A4 of pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC007H of pricewatch: Acer Aspire V3-371-37W0
en dan een reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015
Ik heb zelf mijn game pc voor €600 gebouwd.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Wouter lucassen schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:46:
[...]

13 inch. Het retina 2014 model. (2.8ghz, 8GB ram etc ) En ja dat gaat zeker zonder problemen. Natuurlijk zul je geen LoL spelen op de native resolutie, maar ik speel LoL prima op verlaagde resolutie op hoge instellingen!

Verder vind ik dat de MBP 13 inch retina 2014 in het ultrabook segment helemaal niet overpriced is. Ik heb 1180 euro betaald voor dit model met 128GB (idd wat karig), een snellere i5 @2.8ghz en 8GB ram.
Het valt ook vaak wel mee met dat apple overpriced is, wel zijn de upgrades duur en er zijn bijna altijd wel betere deals op de markt.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Even tussen door als je voor die macbook gaat vergeet dan niet je studenten korting scheelt weer 8-10% ;)

const { signature } = await fetchProfile()

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Bij Dell kan je nog je configuratie een beetje aanpassen bv een 7200 schijf ipv een 5400.
Als ik jou was zou ik eens kijken naar een Inspiron 15".
En als je belt met de klantenservice is er best hier en daar wat ruimte om wat aanpassingen door te voeren.
Plus dat er hier op GoT ook wel wat kortingscodes zijn te vinden.
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

• WouterL
moijamie schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:57:
Even tussen door als je voor die macbook gaat vergeet dan niet je studenten korting scheelt weer 8-10% ;)
Uit ervaring kan je zeggen dat vaak de voordeligste macbooks zijn te halen zonder stud korting met CTO modellen die in de verkoop gaan!

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb de Dell XPS 13 en het is echt een prachtig apparaat. Je krijgt daar trouwens ook 10% korting, dus dan kost de i5 / 256GB / 8GB / FHD versie iets minder dan 1000 euro (een nette prijs wat mij betreft).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de nieuwe macbook (2015) retina pro 13 gaan! Config met 128GB ik denk dat dit wel genoeg zal zijn. Zal films toch verwijderen indien gekeken en kan later een USB bijkopen van 128gig!

Zelf wou ik er nog een extern scherm bijkopen en ik dacht aan dit : pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Thoughts?

• coisteri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-10 20:07
pwillemske schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:35:
[...]

Apple is en blijft gewoon overpriced, maar het blijft zijn waarde behouden wat andere apparaten niet hebben...
Als je 1000 euro betaald voor een 128gb model met 4gb ram noem ik dat teveel betalen voor wat je krijgt, ondanks dat het scherm en bouwkwaliteit beter is. Daarnaast is windows upgraden vrijwel altijd gratis geweest (toch?). Ook heb je iets meer (gratis) software voor windows :)
De nieuwe mbp 13 inch retina is qua specs ongeveer gelijk aan de asus/dell. Er is wat verschil, maar dat is erg klein.

• WouterL
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:16:
Ik ga voor de nieuwe macbook (2015) retina pro 13 gaan! Config met 128GB ik denk dat dit wel genoeg zal zijn. Zal films toch verwijderen indien gekeken en kan later een USB bijkopen van 128gig!

Zelf wou ik er nog een extern scherm bijkopen en ik dacht aan dit : pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Thoughts?
Niet voor de nieuwe gaan. De mbp 2014 is een stuk scherper geprijsd en de 2015 is amper een verbetering. (iets snellere cpu/gpu)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Wouter lucassen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:56:
[...]

Niet voor de nieuwe gaan. De mbp 2014 is een stuk scherper geprijsd en de 2015 is amper een verbetering. (iets snellere cpu/gpu)
[/quote

Kan de nieuwste via studentenkorting aan 1350 krijgen

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
pricewatch: Dell S2415H Zilver, Zwart
pricewatch: Samsung Syncmaster S27C590H Zwart

Hieruit lijkt mij de dell het best passen en beste kwaliteit voor bij de macbook pro retina 13 (2015) niet?

• coisteri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-10 20:07
Ik zou eerlijk gezegd niet zo letten op de specs. Ze varieren, maar het zijn kleine verschillen. En qua prijs ligt het ook rond het zelfde. Het belangrijkste hier is echter welke OS jij het fijnst vindt of lijkt. Heb je liever een Windows of een Mac laptop?

• WouterL
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:49:
[quote]Wouter lucassen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:56:
[...]

[/quote

Kan de nieuwste via studentenkorting aan 1350 krijgen
De media markt verkoopt een cto modellen met de iets snellere cpu voor 1199. Voor dat verschil zou ik t doen (:
Pagina: 1