Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakereraars,

Ik beschik momenteel over een PS4 met een leuke Asus laptop. Echter ben ik er achter gekomen dat ik gamen op de console toch niet mijn ding is. Ik wil het dan ook graag vervangen door een nieuwe game pc die ik zelf wil samen stellen.

Mijn budget is €650.

Ik heb zelf al een SSD en evt nog een HDD dus deze hoeven niet nog een keer extra aangeschaft te worden.
Ik wil de laatste games op kunnen spelen maar het hoeft niet allemaal Ultra. Ik had wel graag een kaart willen hebben die er langer mee door kan gaan.

Ik heb zelf de R9 290 gekozen maar ik was aan het twijfelen met de GTX 960. Of heeft iemand een beter idee? Graag ook een korte redenatie. Is de 290 ook compatibel met mijn moederbord?
De keuze tussen deze 2 heeft te maken met prijs. Ik hoef niet de games op ultra te spelen maar wil wel een kaart die lang meegaat. En hoe lager de kosten, hoe beter natuurlijk!

Voeding leek sharkoon mij een goede oplossing vrij goedkoop en veel positieve reviews ook. is 500W voldoende? Of kan ik zelfs terugdringen. De 290 gebruikte wel veel meer watt dan de 960.

Graag jullie adviezen, en evt toevoegingen en wijzigingen voor een goede pc. Ik stel het zeer op prijs!

Groetjes,
Insekt

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock H81M-HDS€ 41,90€ 41,90
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 269,-€ 269,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,95€ 58,95
1Sharkoon WPM500 V2€ 39,90€ 39,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,65

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

/tip: mik dan meteen die voeding eruit voor een fatsoenlijke kwaliteitsvoeding. Die Sharkoon is niet goed.

Verder is een 290 vergelijken met een 960 vrij krom. De 290 is een stuk duurder en een heel stuk krachtiger. Een goede vergelijking zou 290 vs. 970 zijn...

[ Voor 35% gewijzigd door br00ky op 20-03-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het aangepast dankjewel!

Betreft grafische kaart, dat begrijp ik. Maar is een 290 wel echt het geld waard. Of is de 960 nog steeds voldoende om huidige spellen makkelijk te draaien en de spellen die nog uit moeten komen. Dus een langer afschrijvingsperiode om het zo maar te noemen.

Wil het allemaal natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk houden. Maar de essentiële gedeeltes wil ik graag verbeteren voor een betere daar waar nodig

Die post is trouwens erg leuk bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
In een gamesysteem is de videokaart meestal het eerste onderdeel dat vervangen wordt. Aangezien je aangeeft de grafische instellingen niet op zeer hoge instellingen hoeven te staan, zou je geld kunnen besparen door een goedkopere maar minder krachtige kaart te nemen en voor dat geld een betere voeding, een aftermarket cpu koeler en een uitgebreider moederbord te kopen.

Voor de videokaart zou je tweedehands kunnen kijken. Daar staan krachtige AMD kaarten voor leuke prijsjes te koop. Soms nog met garantie.

Twee voorbeelden;
€100 HD7950 (=R9 280); V&A aangeboden: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
€140 R9 280X; V&A aangeboden: Gigabyte GV-R928XOC-3GD

Overige; http://tweakers.net/categ...U4vnu7VXubw3XeDsmaScxA0Hw

Kaarten met reference koelers wil je overigens niet, dus die vermijden (voorbeeldje).

Van het geld wat je overhoudt in vergelijking met die R9 290 kun je dan met gemak een betere voeding, cpu koeler en moederbord kopen en zelfs een duurdere kast mocht je dat willen. Kasten zijn een persoonlijke keuze.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry