Windows 8.1 -> 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Is er al bekend of je bij de migratie van Windows 8.1 naar Windows 10 al je software van 8.1 kan meenemen?
Dus al mijn spellen, geinstalleerd en al.
Ook van Visual Studio Express 2013 vraag ik het me af, of moet ik dan weer de heleboel opnieuw installeren?
Denk ook bijvoorbeeld aan de XNA-software en SDK software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het lijkt me vrij aannemelijk dat dit kan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zolang je een inline inplace upgrade doet, is er niets aan de hand

[ Voor 11% gewijzigd door Jester-NL op 20-03-2015 16:47 . Reden: I stand corrected ;) ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Een inplace upgrade gaat over het algemeen met behoud van applicaties en instellingen. Ik ben gisteren van een volledig geinstalleerde Windows 8.1 Enterprise via Build 9926 naar Build 10041 gegaan...na afloop had ik nog gewoon de beschikking over alle applicaties die ik onder WIndows 8.1 geinstalleerd had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:10

thof

FP ProMod
Wellicht dat sommige software er niet tegen kan. Bij mijn overgang van 8.0 naar 8.1 waren er onder andere problemen met een driver en antivirus. Installeren / update en het was allemaal weer geregeld.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Bij ging de update naar 10 vlot uit Windows 8.1, maar sommige zaken waren niet goed gelukt.

ctrl+alt+del gaf sommige zaken weer in het Engels, google toolbar onthield niet wat ik reeds zocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Jester-NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:04:
Zolang je een inline upgrade doet, is er niets aan de hand
Wat is een inline upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

inline/inplace... gewoon upgraden vanuit je bestaande installatie

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Da's dan makkelijk: Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Jester-NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:43:
inline/inplace... gewoon upgraden vanuit je bestaande installatie
:+ Dat heet dus in-place, maar goed....we begrijpen wel wat je bedoelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
TheVMaster schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:02:
Een inplace upgrade gaat over het algemeen met behoud van applicaties en instellingen. Ik ben gisteren van een volledig geinstalleerde Windows 8.1 Enterprise via Build 9926 naar Build 10041 gegaan...na afloop had ik nog gewoon de beschikking over alle applicaties die ik onder WIndows 8.1 geinstalleerd had staan.
Misschien een kleine beetje off-topic, maar hoe bruikbaar is Windows 10 op het moment al? Zie veel goed over W10 maar ik kan nog steeds niet het start menu uit W7 loslaten.
Hanterp schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:59:
Is er al bekend of je bij de migratie van Windows 8.1 naar Windows 10 al je software van 8.1 kan meenemen?
En zoals hier staat (natuurlijk gaat dit nog wel over de Technical Preview) https://technet.microsoft.com/en-us/windows/dn783436.aspx
Most existing business apps should work with Windows 10 Enterprise Technical Preview, but you might run into issues with custom or older apps. To get the jump on potential problems, start running your apps on your Technical Preview test computers—and keep running them to see how the updates affect compatibility.

[ Voor 36% gewijzigd door Zenety op 20-03-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenety schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:31:
[...]

Misschien een kleine beetje off-topic, maar hoe bruikbaar is Windows 10 op het moment al?
[...]
Grote kans dat je een bevredigd antwoord hier vind.. :|
[Windows10] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerq
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 13:21
Hanterp schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:59:
Dus al mijn spellen, geinstalleerd en al.
Ook van Visual Studio Express 2013 vraag ik het me af, of moet ik dan weer de heleboel opnieuw installeren?
Denk ook bijvoorbeeld aan de XNA-software en SDK software.
Hoi ik heb vandaag eens voor de gein even windows 10 geinstalleerd vanuit de update center, maar kan je mededelen dat het verstandig is om windows clean te installeren. mij viel het namelijk op dat het behoorlijk buggy was toen ik de update had gedaan. Ik heb daarna besloten om windows 10 als iso clean te installeren, en dat werkt prima. Gewoon even de tijd nemen om een reserve kopie te maken van de save bestande van al je games en dan windows opnieuw installeren. Misschien is het ook handig om je games op een aparte schrijf te zetten zodat je dit niet allemaal weer opnieuw hoeft te installeren.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
killerq schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:13:
[...]

Hoi ik heb vandaag eens voor de gein even windows 10 geinstalleerd vanuit de update center, maar kan je mededelen dat het verstandig is om windows clean te installeren. mij viel het namelijk op dat het behoorlijk buggy was toen ik de update had gedaan. Ik heb daarna besloten om windows 10 als iso clean te installeren, en dat werkt prima. Gewoon even de tijd nemen om een reserve kopie te maken van de save bestande van al je games en dan windows opnieuw installeren. Misschien is het ook handig om je games op een aparte schrijf te zetten zodat je dit niet allemaal weer opnieuw hoeft te installeren.
;)
Bedankt!
Ik zit me alleen af te vragen of het dan zin heeft om mijn games vóór de clean install op mijn externe drive te zetten. Die zou ik na de install toch niet zomaar terug kunnen kopieren.
Installeren betekent immers ook dat het nodige in het Windows-register moet worden gezet. Dat is dan met gewoon kopieren niet gebeurd, dus dan zou ik die spellen alsnog moeten installeren op Windows 10.
Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerq
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 13:21
als je steam games hebt en deze op een apparte schijf zet, dan zal je die locatie later gewoon weer toe kunnen voegen. met origin games durf ik het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Nee, ik ook niet en ik heb inderdaad Origin games. Ook heb ik games die noch op Steam, noch op Origin draaien. Ook heb ik gewoon toepassingen die ( relatief )veel werk zijn om over te zetten zoals Visual Studio plus alle .NET en SDK plus eigen software.
Dan is het misschien beter om te wachten tot de niet-beta versie eind juli komt, want ik mag toch aannemen dat je daarmee alles zonder problemen kunt upgraden....
.... of niet?
Pagina: 1