7.1 back surround gecombineerd met front surround

Pagina: 1
Acties:

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 13:00
Misschien is dit best een domme vraag maar wie weet, ik heb een yamaha rx-v575 7.1 receiver, nu gebruik de twee back surround aansluiting voor bi-amp met mijn zuiltjes, en ik heb een hoop gelezen dat het eigenlijk geen moer verschil maakt, nu heb ik nog 2 sattelites die echt een best geweldig geluid produceren op de mid-high tonen, en mijn zuiltjes die dat ook best wel aardig kunnen maar naar mijn mening ietsje minder het hoge pakt, dus ik begon me af te vragen of ik die backsurround aansluiting kan gebruiken voor een dual luidspreker setup voor de fronts(mogelijk het geluid voller te maken, maar misschien ook niet). Ik heb alleen de optie op mijn versterker voor bi-amp of 7.1 surround of 5.1 zonder de back channels. In 7.1 ben ik niet echt geinterreseerd, misschien als ik ooit een grotere kamer krijg. Dus, mijn vraag is: is het mogelijk met mijn receiver?

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 09:33
Ja, in bi-amp stuurt de receiver hetzelfde signaal naar je tweede paar luidsprekers.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 21:36
Voor de bi-amp oplossing moet je hoge en lage tonen eerst nog scheiden, anders telt het middengebied op en heb je netto alsnog weinig resultaat.

Kun je het niet beter bij 1 speaker houden en dan een beetje bijwerken met de EQ?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:31:
Voor de bi-amp oplossing moet je hoge en lage tonen eerst nog scheiden,
Dat scheidings filter zit in iedere speaker ingebouwd.

Het enige dat nodig is, is dat je speakers twee ingangen hebben, namelijk één voor het hoog, en één voor het laag. (Typisch met een metalen plaatje onder de aansluitklemmen aan elkaar gekoppeld wanneer je één kabel gebruikt.) Plaatje wegnemen, en dan kun je bi-ampen.

edit: Slecht gelezen.... je wilt bi-ampen over twee verschillende speakers? main + satellite ? Zonder extern filter gaat dat alleen wanneer je die speakers sowieso kunt bi-ampen, en dan het laag van de main en het hoog van de satellite te gebruiken. Waarbij dan beide speakers hetzelfde scheidingsfilter zouden moeten hebben.

Lijkt me in de praktijk onbegonnen werk. Die filter zullen alleen hetzelfde zijn, wanneer de bovenkant van de satellites exact hetzelfde is als in de mains, en dan is het uiteraard nutteloos dat te doen. Zoniet, dan krijg je het zaakje nooit goed op elkaar afgestemd, zonder dat je effectief je eigen speaker aan het bouwen bent.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 15:34 ]