Toon posts:

Gaming HTPC configuratie goedkoper alternatief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is dat deze pc zowel dient voor gaming als HT. Het zou toch wel leuk zijn moesten de games in High/Ultra settings vlot gespeeld kunnen worden (ik denk maar aan Battlefield Hardline, Star Citizen, Far Cry 4, ...). Als dit lukt lijk me films kijken, geen probleem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had graag de prijs om en bij de 1000€ gehad (goedkoper is beter uiteraard). Ik heb bij Alternate een configuratie opgesteld wat ik voor het eerst op oog had.

PC Configuratie

Hier een een samenvatting van het lijstje:

1 x Corsair Hydro Series H80i, Waterkoeling set HXLC9G € 109,90*
1 x MSI GTX 970 Gaming 4G, grafische kaart JEXN0A02 € 409,-*
1 x Intel® Core™ i5-4690K, 3,5 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) 1150 processor HW5I43 € 274,-*
1 x Cooler Master G750M, 750 Watt voeding TN7M41 € 89,90*
1 x Cooltek W2, behuizing TQXHC000 € 117,90*
1 x Samsung 850 EVO, 250 GB SSD IMIM4I € 119,90*
1 x GIGABYTE GA-Z97MX-Gaming 5, socket 1150 moederbord GWIG30 € 159,90*
1 x Seagate Barracuda 7200.14, 2 TB harde schijf AFBS25 € 84,90*
1 x G.Skill 16 GB DDR3-2400 Kit, geheugen IEIFGJE5 € 174,90*

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denken jullie dat het mogelijk is door enkele wijzigingen toe te passen, deze configuratie te brengen tot om en bij de 1000€?

Ga je overklokken?
Mijn kennis hier omtrent is gering :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 00:22

Thomg

Aww yiss

reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Waarom zou de BBG niet voldoen?

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 13:34

flipkipse

Google it

Om een wijs man te quoten:
br00ky schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:57:
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.

[...]

Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!
Wat we dus niet meer willen zien zijn:
Linkjes naar wenslijsten*
Linkjes naar boodschappenwagentjes bij winkels

Wat gaan we overclocken?
wat moet je anders met je -K CPU

Waarom die mega voeding?
br00ky in "Pc setup advies"

[ Voor 10% gewijzigd door flipkipse op 18-03-2015 15:45 ]

Certified Google Teacher.

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt me inderdaad een goed alternatief. Ik had deze blog echter niet opgemerkt.

@flipkipse:
Ik begrijp uw reactie niet echt... Gezien uw replies op andere topics heb je geen bezwaar met lijstjes en links die gepost worden. Waarom hier wel? Mijn topic is op exact dezelfde manier opgesteld geweest...

en dan dit:

Wat gaan we overclocken?

Indien iedereen dezelfde kennis als u zou hebben, zouden deze forums niet overbodig zijn?
Mijn excuses, maar ik heb amper tijd om me in te diepen in hoe ieder hardware component werkt en vooral hoe deze te combineren.

Waarom die mega voeding?

Ik heb op meerdere websites gemerkt dat een minimale voeding van 500W vereist was voor de GTX 970 MSI, dus dacht ik laten we maar op zekerheid spelen en een krachtigere voeding nemen.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Dit lijkt me inderdaad een goed alternatief. Ik had deze blog echter niet opgemerkt.

@flipkipse:
Ik begrijp uw reactie niet echt... Gezien uw replies op andere topics heb je geen bezwaar met lijstjes en links die gepost worden. Waarom hier wel? Mijn topic is op exact dezelfde manier opgesteld geweest...

en dan dit:

Wat gaan we overclocken?

Indien iedereen dezelfde kennis als u zou hebben, zouden deze forums niet overbodig zijn?
Mijn excuses, maar ik heb amper tijd om me in te diepen in hoe ieder hardware component werkt en vooral hoe deze te combineren.
Deze topics zijn als advies, niet in de trend van: "Dit is mijn budget, en zoek het even voor me uit". Eigen inzet is vereist. Anders zou je wel de best buy guide gaan volgen. Er is een FAQ topic waarin de vraag wat is overclocken wordt beantwoord:
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

U gaat gamen, en daar maakt overclocken minimaal verschil. Dus het lijkt mij persoonlijk niet heel effectief.

Wij willen juist lijstjes, maar wel die van de Pricewatch. Want nu zie ik een lijst met componenten en de prijs ervan. Nu zou ik zelf deze allemaal op moeten zoeken om de specs er van te controleren.

Daarnaast, u wilt het systeem onder de 1000 euro hebben? Maar u lijst geeft geen totaal prijs. Hoe moet ik dan weten wanneer je onder de 1000 zit? Alle prijzen elke keer met de hand gaan optellen?
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Waarom die mega voeding?

Ik heb op meerdere websites gemerkt dat een minimale voeding van 500W vereist was voor de GTX 970 MSI, dus dacht ik laten we maar op zekerheid spelen en een krachtigere voeding nemen
Om je eigen specs lijstje te "quoten":
Max. Verbruik: 148 Watt

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03 09:22

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Algemene regel is inderdaad dat er een "Wenslijst" wordt gebruikt. Overgens als je voor jouw post het beleid had gelezen dan had je gezien dat webshop links niet worden gewaardeerd. Link naar de http://tweakers.net/pricewatch/ is wel toegestaan.

Omtrent de -K CPU, deze is geschikt voor overclocken. Je zou dus een B85 chipset moederbord kunnen kiezen in combinatie met een http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/ . Als moederbord dan pricewatch: ASRock B85 Pro4 scheelt alweer in het budget.

De voeding is echt overkill, je zou prima af kunnen met pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W.

De snelheid het werkgeheugen heeft ook weinig meer waarde, kies voor pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

De H80i zou ik ook nog overwegen, zo stil is de watercooling niet. Misschien een goede Noctua nog beter.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Kapteynn schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:22:
Algemene regel is inderdaad dat er een "Wenslijst" wordt gebruikt. Overgens als je voor jouw post het beleid had gelezen dan had je gezien dat webshop links niet worden gewaardeerd. Link naar de http://tweakers.net/pricewatch/ is wel toegestaan.

Omtrent de -K CPU, deze is geschikt voor overclocken. Je zou dus een B85 chipset moederbord kunnen kiezen in combinatie met een http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/ . Als moederbord dan pricewatch: ASRock B85 Pro4 scheelt alweer in het budget.

De voeding is echt overkill, je zou prima af kunnen met pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W.

De snelheid het werkgeheugen heeft ook weinig meer waarde, kies voor pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

De H80i zou ik ook nog overwegen, zo stil is de watercooling niet. Misschien een goede Noctua nog beter.
Moederborden:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6
of
pricewatch: ASRock B85 Pro4

Behuizing:
pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

want dan past deze:
CPU koeler:
pricewatch: Noctua NH-D14

Hardescrhijf:
pricewatch: Toshiba DT01ACA200, 2TB

Voeding:
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 500W
of
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

[ Voor 18% gewijzigd door flipkipse op 19-03-2015 10:46 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:54
Geen van beide moederborden zal passen in die behuizing, je linkt naar ATX moederborden en de behuizing is mini-ITX, veel kleiner dus.

Hoe serieus is dat budget van €1000 eigenlijk? Je eerste plan kostte bijna €1500 (zeker als je er Windows nog bij telt). Als ik me richt op €1000 en een mITX systeem met de Node 304, kom ik dit uit (en het is ook zo'n lijstje dat we graag zouden zien van jou):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1Gigabyte GA-B85N Phoenix€ 82,95€ 82,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 67,95€ 67,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,95€ 58,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,46€ 51,46
1Crucial BX100 250GB€ 94,80€ 94,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 990,96

Maar als daar nog Windows bij moet, zitten we wel weer boven de €1000. Als het wat meer mag kosten, zou ik wel een iets duurdere voeding nemen. Als het toch echt onder de €1000 in totaal moet, kan er nog een goedkoper moederbord gekozen worden.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-03 00:50
Als gpu zou je ook deze kunnen nemen.
pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5
Scheelt je weer bijna €100 waarvam je windows kan halen en tog nog binnen budget van €1000 blijft zitten

*edit
Goed genoeg om far cry 4, gta v, battlefield hardline etc op ultra setting te kunnen spelen

[ Voor 16% gewijzigd door Brandonvds op 19-03-2015 11:11 ]

• flipkipse

flipkipse

Google it

Brandonvds schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:10:
Als gpu zou je ook deze kunnen nemen.
pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5
Scheelt je weer bijna €100 waarvam je windows kan halen en tog nog binnen budget van €1000 blijft zitten

*edit
Goed genoeg om far cry 4, gta v, battlefield hardline etc op ultra setting te kunnen spelen
Waarom zou je Windows niet halen? :") je zet Windows 7 er legaal op. Wacht tot ee zomer en upgrade gratis naar de legale Windows 10.

En inderdaad was even te snel en zie dat er een mini-itx in die behuizing moet. Ook geen ramp met deze build. Aangezien mini-itx doorgaans nog steeds voldoende features bied.
Zie namelijk geen reden waarom een HTPC 32GB werkgeheugen zou moeten hebben.

Bijvoorbeeld het plankje wat macpoedel voorstelt of deze:
pricewatch: ASRock H81M-ITX

Modbreak:Kom op hé, regeling of niet, aanmoedigen doen we nog steeds niet.Blijkbaar was die "regeling in eerste instantie vrij onduidelijk, nieuws: Pc met illegale Windows is nog steeds illegaal na Windows 10-update. Illegaal is dus illegaal.

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 19-03-2015 23:18 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:54
flipkipse schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:35:
Zie namelijk geen reden waarom een HTPC 32GB werkgeheugen zou moeten hebben.

Bijvoorbeeld het plankje wat macpoedel voorstelt of deze:
pricewatch: ASRock H81M-ITX

[modbreak]Kom op hé, regeling of niet, aanmoedigen doen we nog steeds niet.[/]
Die ASRock is ook goed, let wel dat die maar 2 SATA600 poorten heeft, dus met die HDD en een SSD zit je aan de limiet, er is zelfs geen SATA300 om later de HDD aan te hangen als je nog een SSD er bij haalt (wel mogelijk met eSATA maar dat lijkt toch nergens op).

Ik zou wel overwegen om meteen voor 16GB RAM te gaan. Een mITX moederbord heeft maar 2 geheugensleuven en met een dualchannel kit kun je dus niet meer uitbreiden. Je kunt ook voorlopig één module van 8GB kunnen nemen en later nog zo eentje bij kopen (liefst dezelfde). Je verliest wat bandbreedte zonder dual channel, maar op games heeft dat geen invloed en op HTPC alleen als je transcoding (niet zeker hiervan) of videobewerking doet.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-03 00:50
flipkipse schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:35:
[...]

Waarom zou je Windows [mbr]niet[/] halen? :") je zet Windows 7 er [mbr]legaal[/] op. Wacht tot ee zomer en upgrade gratis naar de legale Windows 10.
Ik zeg juist dat hij met de 290 €100 kan besparen. En dan kan ts dus wel windows halen en onder budget blijven

• flipkipse

flipkipse

Google it

Brandonvds schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Ik zeg juist dat hij met de 290 €100 kan besparen. En dan kan ts dus wel windows halen en onder budget blijven
Let op de mod brake in de tekst he... ;)

Pagina: 1