Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-07 14:17
Heren,

Ik ben echt nieuw hier. Heb al wel wat zoekwerk vericht, maar niets concreets kunnen vinden.
Hoop zelf ook dat ik dit in het juist subforum zet. Valt mijn mijn gevoel onder drie categorien, Netwerk, Opslag en Mediaspelers.

Sinds kort heb ik de volgende situatie thuis.
Een Synology DS115 (niet de J variant) bekabeld direct aan mijn modem (KPN Xperiabox).
Een Chromecast in mijn TV.

Alleen elke film welke ik start hikt haast elke 10 seconde.
Omdat de TV op de eerste verdieping staat, heb ik hiervoor ook al een Accesspoint bekabeld aan het modem aangesloten welke direct naast mijn tv staat. Wifi van het modem uitgeschakeld.
Helaas gaf dit geen effect.

De films welke ik stream zijn MKV format 1080P of 720P.

Hebben jullie nog tips wat ik hier aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:37
Ik denk dat je tegen de limitaties van je Synology aanloopt(er van uitgaande dat je Wifi snelheid voldoende is)

Probeer eens dezelfde film te starten vanaf een PC met videostream onder Chrome.

En sja, een Chromecast zien als een volwaardige mediaplayer lijkt me teveel gevraagd, je moet het meer zien als een aanvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf geen Chromecast dus wat dat betreft heb ik daar geen ervaring mee. Maar een 1080P stream aanbieden zou op zich geen enkel probleem moeten zijn voor die NAS. Ik gebruik zelf probleemloos een 212j en deze hapert nooit. Maar als er in dit proces transcoding gedaan moet worden door de NAS, is het een ander verhaal. Daar heb je wel behoorlijk wat processorkracht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
media-richard schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:14:
Ik ben echt nieuw hier. Heb al wel wat zoekwerk vericht, maar niets concreets kunnen vinden.
Hoop zelf ook dat ik dit in het juist subforum zet. Valt mijn mijn gevoel onder drie categorien, Netwerk, Opslag en Mediaspelers.

Sinds kort heb ik de volgende situatie thuis.
Een Synology DS115 (niet de J variant) bekabeld direct aan mijn modem (KPN Xperiabox).
Een Chromecast in mijn TV.

Alleen elke film welke ik start hikt haast elke 10 seconde.
Omdat de TV op de eerste verdieping staat, heb ik hiervoor ook al een Accesspoint bekabeld aan het modem aangesloten welke direct naast mijn tv staat. Wifi van het modem uitgeschakeld.
Helaas gaf dit geen effect.

De films welke ik stream zijn MKV format 1080P of 720P.

Hebben jullie nog tips wat ik hier aan kan doen.
Het lijkt me dat deze vraag prima thuishoort in het centrale Chromecast topic.

Maar in response op je vraag is mij niet geheel duidelijk met welke app je de video van je Synology NAS naar de Chromecast stuurt? Gebruik je de Synology app hiervoor? Ik gebruik hiervoor Infuse 3 Pro (iOS) app en die werkt vrij goed voor o.a. MP4 maar ook MKV 720p en heeft DTS en AC3 ondersteuning (en opensubtitles.org) het kost je wel even 9,99 euro. 1080p gaat maar werkt hier draadloos ook veelal minder goed. Ik heb weliswaar mijn tv met Chromecast en Buffalo NAS + modem/router UPC allemaal beneden staan.

Ik lees overigens ook dat Synology zelf Chromecast ondersteund (voor een groot aantal MKV bestanden echter afhankelijk van audio - wel AC3, niet DTS /video types en via de app van DS Video (iOS / Android) te gebruiken is. Daarnaast zijn er diverse Android apps die vrij aardig met video bestanden overweg kunnen die op een NAS staan en naar een Chromecast kunnen sturen zoals:
- BubbleUPNP (Android)
- LocalCast (Android)
- Videostream (Android)
- AMStreamer (Remote Media Manager) (iOS) - gratis alternatief met beperkte features t.o.v. Infuse 3 Pro.

Overigens heeft de Chromecast zelf ook zo zijn beperkingen qua audio/video formaten.

Wat zit er in je MKV bestanden qua audio/video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-07 14:17
Heb nu wat wijzigingen doorgevoerd.
Lijkt al beter geworden te zijn, heb nu de NAS aan een goede router aangesloten en de Chromecast aan deze router wireless verbonden.

Wil dit nu nog wijzigen, door de router een verdieping omhoog te zetten en dan de NAS een switch in de meterkast vanaf die switch gaat de wireless router naar boven.