Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
De pc zal in het begin vooral gebruikt gaan worden voor school en internet. Later dit jaar, als ik klaar ben met mijn zomerbaantje en weer geld heb, zal ik een losse videokaart gaan kopen om te gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
500 euro, exclusief windows, randapparatuur en andere programma's.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb geen componenten, dit wordt mijn eerste pc die ik zelf ga bouwen. Verder heb ik al wel een scherm, muis en toetsenbord nog niet. Deze hoeven niet binnen het budget van 500 euro te passen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
-cpu
-voeding
-moederbord
-hdd/sdd (misschien wel allebei?)
-kast
-goede cpu koeler
-8 gb ram geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor de cpu een Intel, voor het moederbord een z97, aangezien ik wil gaan overklokken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Futureproof, genoeg uitbreidmogelijkheden voor later.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben wel van plan te overklokken. Vandaar de goede cpu koeler.
Wat ik zelf in gedachten had:
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
Zoals je ziet zit er nog geen moederbord bij, dit omdat ik geen idee heb welke goed zou zijn. Ik wil wel graag een z97 ivm overklokken en futureproof.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
De pc zal in het begin vooral gebruikt gaan worden voor school en internet. Later dit jaar, als ik klaar ben met mijn zomerbaantje en weer geld heb, zal ik een losse videokaart gaan kopen om te gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
500 euro, exclusief windows, randapparatuur en andere programma's.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb geen componenten, dit wordt mijn eerste pc die ik zelf ga bouwen. Verder heb ik al wel een scherm, muis en toetsenbord nog niet. Deze hoeven niet binnen het budget van 500 euro te passen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
-cpu
-voeding
-moederbord
-hdd/sdd (misschien wel allebei?)
-kast
-goede cpu koeler
-8 gb ram geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor de cpu een Intel, voor het moederbord een z97, aangezien ik wil gaan overklokken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Futureproof, genoeg uitbreidmogelijkheden voor later.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben wel van plan te overklokken. Vandaar de goede cpu koeler.
Wat ik zelf in gedachten had:
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | BitFenix Shadow | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Zalman Z9 | € 40,99 | € 40,99 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 63,95 | € 63,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 424,69 | |
Zoals je ziet zit er nog geen moederbord bij, dit omdat ik geen idee heb welke goed zou zijn. Ik wil wel graag een z97 ivm overklokken en futureproof.
[ Voor 3% gewijzigd door maurikn op 16-03-2015 19:55 ]