Onze dochter gebruikt al een tijdje de afdankertjes van ons en wat vroeger voor wat browsergames makkelijk kon is nu aan vervanging toe. Wat zwaardere games doen hun intrede en die lopen vast of duren lang qua laden, niet speelbaar etc etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden door onze dochter van 11 om spelletjes te doen, dit zijn browsergames, maar ook Minecraft en bijvoorbeeld de game Shelter. We zitten dus nog niet op de shooters etc, maar je merkt dat de eisen van de games wel wat omhoog gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We willen graag klaar zijn met max een euro of 400, dat is inclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis toetsenbord en boxen kunnen van haar huidge pc gebruikt worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf zit ik te denken aan een I5, een 256GB ssd en een losse grafische kaart. Sinds ik zelf op SSD over ben gegaan ben ik fan. 4GB geheugen en een dvdspelertje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken die de voorkeur hebben zijn intel en nvidia, puur uit gevoel en wat ik ook in mijn eigen systeem heb zitten en goed werkt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een paar jaar mee kunnen.
Ga je overklokken?
Niet overklokken, gewoon alles normaal houden]
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden door onze dochter van 11 om spelletjes te doen, dit zijn browsergames, maar ook Minecraft en bijvoorbeeld de game Shelter. We zitten dus nog niet op de shooters etc, maar je merkt dat de eisen van de games wel wat omhoog gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We willen graag klaar zijn met max een euro of 400, dat is inclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis toetsenbord en boxen kunnen van haar huidge pc gebruikt worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf zit ik te denken aan een I5, een 256GB ssd en een losse grafische kaart. Sinds ik zelf op SSD over ben gegaan ben ik fan. 4GB geheugen en een dvdspelertje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken die de voorkeur hebben zijn intel en nvidia, puur uit gevoel en wat ik ook in mijn eigen systeem heb zitten en goed werkt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een paar jaar mee kunnen.
Ga je overklokken?
Niet overklokken, gewoon alles normaal houden]