[Oneplus One] RMA afhandeling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.934 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
Sinds december ben ik een trotse bezitter van de Oneplus One, althans dat dacht ik...
Vanaf het moment dat ik de telefoon in ontvangst heb mogen nemen zag ik dat er een probleem was met het scherm. Het scherm of het backlight flikkerde namelijk op hoge brightness. Hier de video:
YouTube: Oneplus One flickering screen

Dit heb ik meteen aangegeven, maar omdat er zo veel problemen waren met de klantenservice duurde dit een eeuwigheid. Ik kreeg zipfiles toegestuurd en moest wachten op nieuwe CM releases om te flashen en zo het probleem te verhelpen. Echter blijkt het een hardware issue te zijn en heb ik pas vorige week(!), 4 maand later de telefoon kunnen opsturen.

Hierbij werd mij gevraagd om een video te maken (zie link hier boven) en foto's op te sturen. Dit heb ik beide gedaan. Ze hebben toen DHL langs gestuurd om de telefoon op te halen. Vorige week is die verstuurd en bij Oneplus in UK aangekomen. Op de wachttijd van 4 maanden na, prima geregeld zou je zeggen.

NU echter, krijg ik een mailtje met een mededeling dat mijn scherm gebarsten zou zijn?! En dat ik 147 euro reparatiekosten moet betalen. De telefoon zag er nog perfect uit zonder krasje of iets toen ik hem opstuurde. Ik heb dus het idee dat ze mij een oor aan proberen te naaien om zo de reparatiekosten op mij te verhalen. Of DHL of iemand bij het magazijn heeft ervoor gezorgd dat het scherm kapot is.

Mijn vraag is nu; wat kan ik doen? Ik heb namelijk geen zin om nog € 147 bij te leggen voor iets waar ik niets mee te maken heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:26
En wat zei de Oneplus One klantenservice toen je ze vertelde dat de telefoon zonder barst opgestuurd is? Evt refereren naar het filmpje waarop geen barst te zien is.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ik heb ze inderdaad gewezen op de foto's en het filmpje dat ik heb meegestuurd. Nu zeggen ze dat ze in afwachting zijn van de foto's van het gebarsten toestel. Nog ff wachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 09:14
De foto en het filmpje zeggen natuurlijk vrij weinig. Het kan net zo goed zijn dat je tussen het moment van opnemen, je de telefoon hebt laten vallen. Of je moet een filmpje gemaakt hebben, dat je de telefoon in de doos doet, waarbij de koerier met een krant heel de tijd in beeld is.

Maar ik hoop dat het goed voor je uit pakt. Mijne is net ook opgestuurd vanwege een issue met de top microfoon die iets te hard z'n best deed om omgevingsgeluid weg te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nou vals alarm dus. Geen idee wat er aan de hand is, ik wilde niet doorvragen, maar nadat ik om foto's had gevraagd van het "defecte" toestel, kreeg ik een mailtje dat ik een vervangend toestel zou krijgen. Pfiew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
gebruikershaes schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:53:
Nou vals alarm dus. Geen idee wat er aan de hand is, ik wilde niet doorvragen, maar nadat ik om foto's had gevraagd van het "defecte" toestel, kreeg ik een mailtje dat ik een vervangend toestel zou krijgen. Pfiew.
Dat is goed om te horen. Nog steeds raar, dat wanneer je om een foto vroeg, je daarna een mailtje krijgt dat er een vervangend toestel komt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-09 22:35

ITsEZ

parttime all-rounder

thundermo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:40:
[...]

Dat is goed om te horen. Nog steeds raar, dat wanneer je om een foto vroeg, je daarna een mailtje krijgt dat er een vervangend toestel komt ^^
Zo gaat dat nou eenmaal bij een communicatie met 3 verschillende partijen.

Technische dienst: Er zit een schroefje los in de accu
Medewerker: De accu is kapot
Helpdesk: Je hebt de accu kapot gemaakt

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
thundermo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:40:
[...]

Ja erg vreemd. Waarschijnlijk is het ook gewoon zo als ITsEZ zegt, miscommunicatie. Maar goed je weet iig wat je moet doen mocht het bij jou mis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
gebruikershaes schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:05:
[...]

Ja erg vreemd. Waarschijnlijk is het ook gewoon zo als ITsEZ zegt, miscommunicatie. Maar goed je weet iig wat je moet doen mocht het bij jou mis gaan :)
Ik heb hem vorige week vrijdag opgestuurd. Net bericht gekregen, dat ik een nieuwe opgestuurd krijg ^^

• CorEhv
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-04-2019
Goede middag een vraagje mijn OnePlus One is stuk het geluid happert probeer
hem nu op de Site van OnePlus een RMA aan te vragen maar kom daar niet verder
kan verders niks op geven of in vullen hoe en wat iemand een idee

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 13:16

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

CorEhv schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:57:
Goede middag een vraagje mijn OnePlus One is stuk het geluid happert probeer
hem nu op de Site van OnePlus een RMA aan te vragen maar kom daar niet verder
kan verders niks op geven of in vullen hoe en wat iemand een idee
Hier: https://oneplus.net/support

Naar Hier: https://oneplus.net/support/ticket/submit

Daarna krijg je dit verhaal: [OnePlus One] RMA & Support

Je kan het dus versnellen door ze voor te zijn qua foto's en videos.

Succes :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topickaping is dus niet de bedoeling, en dit is geen apart topic waard :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.